Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBłażej Jankowski Został zmieniony 8 lat temu
1
dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego azarzyc@sgh.waw.pl A.M. Zarzycka
2
Istota i rola dystrybucji w marketingu Struktura kanałów marketingowych i rodzaje pośredników Dystrybucja fizyczna i zarządzanie logistyką Zarządzanie systemami dystrybucji (analiza, planowanie, organizowanie, kontrola) Dystrybucja produktów na rynki zagraniczne Tendencje rozwojowe w dystrybucji A.M. Zarzycka
3
Miejsce i funkcje strategii cen w marketingu Czynniki wpływające na wybór strategii cenowych Strategie cenowe Ceny w marketingu międzynarodowym A.M. Zarzycka
4
1. Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa 2001 2. Zarzycka A.M., Systemy dystrybucji w eksporcie, SGH, Warszawa 2008 3. P. Waniowski, Strategie cenowe, PWE, Warszawa 2003 4. N. Hanna, R. Dodge, Kształtowanie cen. Strategie i procedury, PWE, Warszawa 1997 A.M. Zarzycka
5
„Kiedy lodówka nie jest lodówką? Gdy znajduje się w Pittsburghu, podczas gdy potrzebna jest w Houston” J.L. Heskett, N.A. Glaskowsky, R.M. Ivie A.M. Zarzycka
6
Kanały marketingoweLogistyka dystrybucji Strategia dystrybucji Strategia ceny Strategia produktu Strategia promocji A.M. Zarzycka
7
Wszystkie podmioty oraz działania, które umożliwiają przemieszczenie produktu od wytwórcy do ostatecznego nabywcy. Podsystem kanałów marketingowych Podsystem dystrybucji fizycznej A.M. Zarzycka
8
Zbiór kolejnych bezpośrednich i pośrednich uczestników procesu dystrybucji, za pomocą których produkty docierają od producenta do konsumenta lub użytkownika, przy czym uczestnicy ci dodając pewne wartości do produktu dostosowują go do wymagań ostatecznego nabywcy. A.M. Zarzycka
9
odnosi się do organizacji fizycznego przepływu gotowych produktów od wytwórcy do finalnego odbiorcy obejmuje ona przede wszystkim takie czynności jak: realizację zamówień, transport oraz przechowywanie produktów A.M. Zarzycka
10
Dostarczenie klientowi właściwego produktu, we właściwym stanie, we właściwym miejscu i czasie po możliwie najniższych kosztach. A.M. Zarzycka
11
ma charakter długookresowy wymaga dostosowania struktury, składającej się z organizacji i ludzi bazuje na ludziach i relacjach między nimi ma znaczny udział w procesie tworzenia wartości dodanej
12
A.M. Zarzycka najtrudniejszy i najbardziej kosztowny element marketingu-mix współzależny z pozostałymi elementami marketingu-mix najważniejszy zasób zewnętrzny przedsiębiorstwa
13
A.M. Zarzycka Łańcuchy wartości dostawców Łańcuch wartości producenta Łańcuchy wartości kanałów dystrybucji Łańcuchy wartości nabywców Wartość wcześniejszych ogniw Wartość producenta Wartość dalszych ogniw
14
A.M. Zarzycka Użyteczność miejsca Użyteczność form sprzedaży Użyteczność czasu Użyteczność asortymentu Użyteczność serwisu
15
A.M. Zarzycka przedtransakcyjne związane z realizacją transakcji kupna- sprzedaży potransakcyjne
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.