Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałEdward Ostrowski Został zmieniony 8 lat temu
1
94-050 ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) 688-16-68; fax (42) 688-15-39 e-mail: poradniadlamlodziezy@op.pl www.pppdm.edu.lodz.pl
2
OFERTA PRACY PORADNI Prowadzimy działalność diagnostyczną, profilaktyczną oraz terapeutyczną, która adresowana jest do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Wspieramy również rodziców, nauczycieli i pedagogów szkolnych. Kadrę Poradni stanowią wykwalifikowani psycholodzy, pedagodzy, socjolodzy, logopeda, psychoterapeuci.
3
OFERTA PRACY PORADNI Na wniosek rodziców/ucznia, przeprowadzamy proces diagnostyczny i wydajemy: opinie psychologiczno-pedagogiczne orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania ze względu na stan zdrowia znacznie utrudniający lub uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły
4
PROFILAKTYKA I PSYCHOEDUKACJA ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA ZESPOŁÓW KLASOWYCH REALIZOWANE NA TERENIE SZKÓŁ Stres przed maturą Profilaktyka uzależnień Motywacja do nauki i techniki uczenia się Jak budować udany związek? Dojrzewanie psychoseksualne Aktywny samorząd Anoreksja i bulimia Tolerancja Asertywność
5
PROFILAKTYKA I PSYCHOEDUKACJA ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA ZESPOŁÓW KLASOWYCH REALIZOWANE NA TERENIE SZKÓŁ Skuteczne rozwiązywanie konfliktów Komunikacja Autoprezentacja Jak sobie radzić z trudnymi emocjami? Psychomanipulacja w reklamie, w grupach destrukcyjnych, w sektach Miłość, rodzina, rodzicielstwo Inteligencja emocjonalna Zajęcia kontraktowe Sytuacja kryzysowa w klasie
6
ORGANIZACJA ZAJĘĆ Planowanie zajęć Zajęcia zgłaszają pedagodzy szkolni lub wychowawcy i nauczyciele – najlepiej po wcześniejszych konsultacjach z młodzieżą. Bardzo ważne jest wstępne przedstawienie celu zajęć, a także dobrowolność udziału w spotkaniu i zmotywowanie uczniów do aktywności. Szkoła może zasugerować najbardziej korzystny termin przeprowadzenia spotkania (dzień tygodnia, godziny). Szkoła może zasugerować najbardziej korzystny termin przeprowadzenia spotkania (dzień tygodnia, godziny). Czas trwania zajęć Zajęcia odbywające się na terenie szkół zajmują zwykle 2 godziny lekcyjne. Zajęcia realizowane w Poradni 1,5 - 2 godziny zegarowe „Budowanie zespołu” 3 godziny zegarowe z 15 - 20 minutową przerwą „Co dalej po maturze?”
7
TEMATY ZAJĘĆ REALIZOWANYCH NA TERENIE PORADNI BUDOWANIE ZESPOŁU Zajęcia realizowane na początku roku szkolnego – służą poznaniu zespołu klasowego, zaplanowaniu dalszej pracy wychowawczej. Uczniowie poznają również lokalizację i ofertę Poradni dla Młodzieży. CO DALEJ PO MATURZE? Zajęcia wprowadzające w problematykę podejmowania decyzji związanych z wyborem zawodu i dalszej ścieżki kształcenia. Uczniowie mają dostęp do najbardziej aktualnych informacji o szkołach wyższych oraz szkołach policealnych i pomaturalnych.
8
DYŻURY NA TERENIE SZKÓŁ DLA NAUCZYCIELI dotyczące wsparcia w sytuacjach trudnych wychowawczo DLA UCZNIÓW DYSLEKTYCZNYCH – rozmowa i analiza prac pisemnych, zeszytów KONSULTACJE I MONITOROWANIE SAMODZIELNEJ PRACY UCZNIÓW – indywidualny trening ortograficzny
9
GRUPAPSYCHOEDUKACYJNA Grupa istnieje od momentu powstania Poradni dla Młodzieży Celem nadrzędnym zajęć grupowych jest ogólny rozwój uczestników poprzez uczenie się umiejętności interpersonalnych i społecznych niezbędnych do budowania satysfakcjonujących relacji z innymi ludźmi Zajęcia odbywają się w cyklu całorocznym raz w tygodniu - 2,5 godziny Grupę prowadzi dwóch terapeutów Nabór odbywa się poprzez konsultacje indywidualne, ogłoszenia oraz pedagogów szkolnych
10
GRUPA PSYCHOEDUKACYJNA PROBLEMY Z JAKIMI POJAWIAJA SIĘ UCZESTNICY Trudności emocjonalne Współuzależnienie Przemocy w rodzinie Agresja oraz samookaleczanie się Zaburzenia odżywiania Trudności w komunikacji społecznej – izolacja Fobie społeczne
11
„SZKOŁA DLA RODZICÓW” ZASADY I CELE Prowadzona od 17 lat Dwie edycje zajęć w ciągu roku szkolnego W ciągu jednej edycji 10-12 spotkań Zajęcia odbywają się metoda warsztatową Dla grupy rodziców dzieci w różnym wieku Lepsze porozumiewanie się z własnymi dziećmi Udoskonalenie umiejętności wychowawczych m.in. nazywanie uczuć, skuteczne chwalenie, zachęcanie do współpracy, stawianie granic Wymiana doświadczeń między rodzicami
12
TERAPIA RODZINNA ZASADY Uczestniczy cała rodzina (rodzice, dzieci) Zawsze zapraszamy oboje rodziców, nawet jak mieszkają oddzielnie Spotkania prowadzą 2 osoby W zależności od potrzeb terapii zdarza się, że pracujemy z rodzicami wyłączając dzieci
13
Uczestnicy: - pedagodzy z łódzkich szkół ponadgimnazjalnych Spotkania: - w ciągu całego roku szkolnego - raz w miesiącu - czas trwania 3 godziny - na terenie Poradni dla Młodzieży SAMOKSZTAŁCENIOWA GRUPA WSPARCIA DLA PEDAGOGÓW SZKOLNYCH ZASADY DZIAŁANIA
14
PROGRAM PROFILAKTYCZNO-EDUKACYJNY DLA MŁODZIEŻY „KROK PO KROKU W DOROSŁOŚĆ” CELE Wzajemne poznanie się uczniów Poznanie skutecznych technik uczenia się Zdobycie wiedzy o mechanizmach uzależnień Nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji zawodowych Doskonalenie technik prezentacji i autoprezentacji Zajęcia odbywają się metodą warsztatową. Poszczególne bloki tematyczne realizowane są w ciągu roku szkolnego.
15
PROGRAM PSYCHOEDUKACYJNY DLA NAUCZYCIELI I WYCHOWAWCÓW „SKUTECZNY WYCHOWAWCA” CELE Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli i wychowawców Uwrażliwienie wychowawców na potrzeby oraz problemy młodzieży w okresie dorastania Poznanie nowoczesnych technik i metod wychowawczych, poszerzenie własnego warsztatu pracy wychowawcy
16
„SKUTECZNY WYCHOWAWCA” TEMATYKA PROGRAMU Skuteczne porozumiewanie się Sposoby radzenia sobie z emocjami – inteligencja emocjonalna Umiejętność asertywnego wyrażania siebie Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych Ja w roli wychowawcy – budowanie autorytetu Budowanie zespołu klasowego Współpraca z rodzicami
17
GODZINY PRACY PORADNI Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Młodzieży w Łodzi czynna jest: poniedziałek – czwartek: 8.00 - 19.00 piątek: 8.00 - 18.00 bez skierowania bezpłatnie Zapraszamy do skorzystania z oferty!
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.