Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

94-050 ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) 688-16-68; fax (42) 688-15-39

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "94-050 ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) 688-16-68; fax (42) 688-15-39"— Zapis prezentacji:

1 94-050 ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) 688-16-68; fax (42) 688-15-39 e-mail: poradniadlamlodziezy@op.pl www.pppdm.edu.lodz.pl

2 OFERTA PRACY PORADNI  Prowadzimy działalność diagnostyczną, profilaktyczną oraz terapeutyczną, która adresowana jest do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.  Wspieramy również rodziców, nauczycieli i pedagogów szkolnych.  Kadrę Poradni stanowią wykwalifikowani psycholodzy, pedagodzy, socjolodzy, logopeda, psychoterapeuci.

3 OFERTA PRACY PORADNI Na wniosek rodziców/ucznia, przeprowadzamy proces diagnostyczny i wydajemy:  opinie psychologiczno-pedagogiczne  orzeczenia o potrzebie indywidualnego nauczania ze względu na stan zdrowia znacznie utrudniający lub uniemożliwiający uczęszczanie do szkoły

4 PROFILAKTYKA I PSYCHOEDUKACJA ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA ZESPOŁÓW KLASOWYCH REALIZOWANE NA TERENIE SZKÓŁ  Stres przed maturą  Profilaktyka uzależnień  Motywacja do nauki i techniki uczenia się  Jak budować udany związek?  Dojrzewanie psychoseksualne  Aktywny samorząd  Anoreksja i bulimia  Tolerancja  Asertywność

5 PROFILAKTYKA I PSYCHOEDUKACJA ZAJĘCIA WARSZTATOWE DLA ZESPOŁÓW KLASOWYCH REALIZOWANE NA TERENIE SZKÓŁ  Skuteczne rozwiązywanie konfliktów  Komunikacja  Autoprezentacja  Jak sobie radzić z trudnymi emocjami?  Psychomanipulacja w reklamie, w grupach destrukcyjnych, w sektach  Miłość, rodzina, rodzicielstwo  Inteligencja emocjonalna  Zajęcia kontraktowe  Sytuacja kryzysowa w klasie

6 ORGANIZACJA ZAJĘĆ  Planowanie zajęć Zajęcia zgłaszają pedagodzy szkolni lub wychowawcy i nauczyciele – najlepiej po wcześniejszych konsultacjach z młodzieżą. Bardzo ważne jest wstępne przedstawienie celu zajęć, a także dobrowolność udziału w spotkaniu i zmotywowanie uczniów do aktywności. Szkoła może zasugerować najbardziej korzystny termin przeprowadzenia spotkania (dzień tygodnia, godziny). Szkoła może zasugerować najbardziej korzystny termin przeprowadzenia spotkania (dzień tygodnia, godziny).  Czas trwania zajęć Zajęcia odbywające się na terenie szkół zajmują zwykle 2 godziny lekcyjne.  Zajęcia realizowane w Poradni 1,5 - 2 godziny zegarowe „Budowanie zespołu” 3 godziny zegarowe z 15 - 20 minutową przerwą „Co dalej po maturze?”

7 TEMATY ZAJĘĆ REALIZOWANYCH NA TERENIE PORADNI BUDOWANIE ZESPOŁU Zajęcia realizowane na początku roku szkolnego – służą poznaniu zespołu klasowego, zaplanowaniu dalszej pracy wychowawczej. Uczniowie poznają również lokalizację i ofertę Poradni dla Młodzieży. CO DALEJ PO MATURZE? Zajęcia wprowadzające w problematykę podejmowania decyzji związanych z wyborem zawodu i dalszej ścieżki kształcenia. Uczniowie mają dostęp do najbardziej aktualnych informacji o szkołach wyższych oraz szkołach policealnych i pomaturalnych.

8 DYŻURY NA TERENIE SZKÓŁ  DLA NAUCZYCIELI dotyczące wsparcia w sytuacjach trudnych wychowawczo  DLA UCZNIÓW DYSLEKTYCZNYCH – rozmowa i analiza prac pisemnych, zeszytów  KONSULTACJE I MONITOROWANIE SAMODZIELNEJ PRACY UCZNIÓW – indywidualny trening ortograficzny

9 GRUPAPSYCHOEDUKACYJNA  Grupa istnieje od momentu powstania Poradni dla Młodzieży  Celem nadrzędnym zajęć grupowych jest ogólny rozwój uczestników poprzez uczenie się umiejętności interpersonalnych i społecznych niezbędnych do budowania satysfakcjonujących relacji z innymi ludźmi  Zajęcia odbywają się w cyklu całorocznym raz w tygodniu - 2,5 godziny  Grupę prowadzi dwóch terapeutów  Nabór odbywa się poprzez konsultacje indywidualne, ogłoszenia oraz pedagogów szkolnych

10 GRUPA PSYCHOEDUKACYJNA PROBLEMY Z JAKIMI POJAWIAJA SIĘ UCZESTNICY  Trudności emocjonalne  Współuzależnienie  Przemocy w rodzinie  Agresja oraz samookaleczanie się  Zaburzenia odżywiania  Trudności w komunikacji społecznej – izolacja  Fobie społeczne

11 „SZKOŁA DLA RODZICÓW” ZASADY I CELE  Prowadzona od 17 lat  Dwie edycje zajęć w ciągu roku szkolnego  W ciągu jednej edycji 10-12 spotkań  Zajęcia odbywają się metoda warsztatową  Dla grupy rodziców dzieci w różnym wieku  Lepsze porozumiewanie się z własnymi dziećmi  Udoskonalenie umiejętności wychowawczych m.in. nazywanie uczuć, skuteczne chwalenie, zachęcanie do współpracy, stawianie granic  Wymiana doświadczeń między rodzicami

12 TERAPIA RODZINNA ZASADY  Uczestniczy cała rodzina (rodzice, dzieci)  Zawsze zapraszamy oboje rodziców, nawet jak mieszkają oddzielnie  Spotkania prowadzą 2 osoby  W zależności od potrzeb terapii zdarza się, że pracujemy z rodzicami wyłączając dzieci

13  Uczestnicy: - pedagodzy z łódzkich szkół ponadgimnazjalnych  Spotkania: - w ciągu całego roku szkolnego - raz w miesiącu - czas trwania 3 godziny - na terenie Poradni dla Młodzieży SAMOKSZTAŁCENIOWA GRUPA WSPARCIA DLA PEDAGOGÓW SZKOLNYCH ZASADY DZIAŁANIA

14 PROGRAM PROFILAKTYCZNO-EDUKACYJNY DLA MŁODZIEŻY „KROK PO KROKU W DOROSŁOŚĆ” CELE  Wzajemne poznanie się uczniów  Poznanie skutecznych technik uczenia się  Zdobycie wiedzy o mechanizmach uzależnień  Nabycie umiejętności radzenia sobie ze stresem  Odkrywanie i rozwijanie predyspozycji zawodowych  Doskonalenie technik prezentacji i autoprezentacji Zajęcia odbywają się metodą warsztatową. Poszczególne bloki tematyczne realizowane są w ciągu roku szkolnego.

15 PROGRAM PSYCHOEDUKACYJNY DLA NAUCZYCIELI I WYCHOWAWCÓW „SKUTECZNY WYCHOWAWCA” CELE  Doskonalenie umiejętności wychowawczych nauczycieli i wychowawców  Uwrażliwienie wychowawców na potrzeby oraz problemy młodzieży w okresie dorastania  Poznanie nowoczesnych technik i metod wychowawczych, poszerzenie własnego warsztatu pracy wychowawcy

16 „SKUTECZNY WYCHOWAWCA” TEMATYKA PROGRAMU  Skuteczne porozumiewanie się  Sposoby radzenia sobie z emocjami – inteligencja emocjonalna  Umiejętność asertywnego wyrażania siebie  Konstruktywne rozwiązywanie konfliktów  Sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych  Ja w roli wychowawcy – budowanie autorytetu  Budowanie zespołu klasowego  Współpraca z rodzicami

17 GODZINY PRACY PORADNI Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna dla Młodzieży w Łodzi czynna jest:  poniedziałek – czwartek: 8.00 - 19.00  piątek: 8.00 - 18.00  bez skierowania  bezpłatnie Zapraszamy do skorzystania z oferty!


Pobierz ppt "94-050 ŁÓDŹ, AL. WYSZYŃSKIEGO 86 (Pałac Młodzieży) tel. (42) 688-16-68; fax (42) 688-15-39"

Podobne prezentacje


Reklamy Google