Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Politechnika Radomska zapleczem dydaktycznym i naukowo – badawczym dla potrzeb transportu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Politechnika Radomska zapleczem dydaktycznym i naukowo – badawczym dla potrzeb transportu."— Zapis prezentacji:

1 Politechnika Radomska zapleczem dydaktycznym i naukowo – badawczym dla potrzeb transportu

2 WYDZIAŁ EKONOMICZNY WYDZIAŁ NAUCZYCIELSKI WYDZIAŁ TRANSPORTU WYDZIAŁ MECHANICZNY WYDZIAŁ MATERIAŁOZNAWSTWA I TECHNOLOGII OBUWIA

3 największa Uczelnia w regionie radomskim studiuje ponad 14 000 studentów 5 Wydziałów, trzy posiadają prawo doktoryzowania 950 pracowników, w tym ponad 500 nauczycieli ak. (prof., dr, mgr) 18 kierunków studiowania, ponad 70 specjalności oferta dydaktyczna obejmuje studia stacjonarne i niestacjonarne, I i II stopnia oraz podyplomowe kierunki mają akredytację Państwowej Komisji Akredytacyjnej oferuje studia we wszystkich krajach Unii Europejskiej (w ramach unijnego programu Lifelong Learning Programme, Socrates-Erasmus) Centrum Egzaminacyjne Europejskich Certyfikatów Językowych TELC bogata oferta kulturalna i sportowa

4 Rodzaj powierzchniWielkość [m 2 ] Powierzchnia dydaktyczna47 322 Powierzchnia biblioteki (4 lokalizacje)3 503 Powierzchnia obiektów sportowych (2 hale sportowe) 5 762 Powierzchnia administracyjna4 307 Powierzchnia zaplecza administracyjno-gospodarczego2 077 Powierzchnia obiektów socjalnych pracowników5 553 Powierzchnia obiektów socjalnych studentów17 868 Całkowita powierzchnia użytkowa:86 392

5 Wydział Transportu Kształcenie na kierunku „Transport” rozpoczęto w Radomiu w 1967r. Wydział Transportu w Radomiu, jako samodzielna jednostka Kielecko−Radomskiej Wyższej Szkoły Inżynierskiej, powstał w maju 1969r. W lutym 1976r. Nastąpiły istotne zmiany strukturalne. W miejsce Wydziału Transportu powołano Instytut Transportu na prawach Wydziału, w skład którego wchodziło 5 Zakładów.

6 Wydział Transportu Po powstaniu w 1978 r. Wyższej Szkoły Inżynierskiej im. K.Pułaskiego w Radomiu ponownie powołano do życia Wydział Transportu z trzema Instytutami. Dynamiczny wzrost samodzielnej kadry naukowej pozwolił na uruchomienie studiów magisterskich na kierunku ELEKTROTECHNIKA − od roku 1992, a od roku 1997 na kierunku TRANSPORT. Od 1999 roku Wydział posiada prawa do nadawania stopnia doktora nauk technicznych w dyscyplinie TRANSPORT.

7 Struktura Wydziału Transportu Instytut Systemów Transportowych: Zakład Maszyn i Urządzeń Elektrycznych Zakład Eksploatacji i Diagnostyki Środków Transportu Zakład Elektrotechniki i Energetyki Zakład Organizacji i Techniki Transportu Miejskiego Zakład Organizacji i Techniki Transportu Kolejowego Zakład Logistyki i Marketingu Wydziałowa Pracownia Komputerowa Instytut Automatyki i Telematyki Transportu: Zakład Automatyki i Inżynierii Pomiarowej Zakład Elektroniki i Diagnostyki Zakład Telematyki Transportu Zakład Systemów Sterowania Zakład Automatyzacji Procesów

8 Kształcenie na Wydziale Transportu Transport (studia I i II stopnia) Elektrotechnika (studia I i II stopnia) Elektronika i Telekomunikacja* (studia I stopnia) * Po uzyskaniu zgody MNiSzW

9 Kierunek Transport Specjalności: elektronika i telekomunikacja w transporcie techniczne środki transportu eksploatacja i diagnostyka środków transportu logistyka i systemy transportowe organizacja i technika transportu miejskiego organizacja i technika transportu kolejowego sterowanie ruchem w transporcie kolejowym elektroenergetyka trakcyjna logistyka i marketing w transporcie

10 Kierunek Elektrotechnika Specjalności: elektroenergetyka przemysłowa elektroenergetyka i elektronika przemysłowa elektroenergetyka systemy zabezpieczeń i sterowanie ruchem kolejowym energoelektronika i automatyka napędu elektrycznego elektronika i diagnostyka pojazdów elektronika i teleinformatyka informatyka i systemy sterowania automatyka i informatyka

11 Profesjonalnie wykształcone zasoby kadrowe Absolwenci kierunku TRANSPORT znajdują zatrudnienie w przedsiębiorstwach transportowych, zakładach transportu kolejowego, automatyki kolejowej (np. ZA KOMBUD S.A.) przemyśle motoryzacyjnym, placówkach naukowo−badawczych i biurach projektowych związanych z transportem, a także bazach logistycznych i terminalach kontenerowych.

12 Profesjonalnie wykształcone zasoby kadrowe Absolwenci kierunku ELEKTROTECHNIKA zatrudniani są: w przedsiębiorstwach energetycznych, zakładach energetyki przemysłowej, zakładach automatyki przemysłowej, placówkach naukowo − badawczych i biurach projektowych, firmach prywatnych, instytucjach badawczych i konsultingowych

13 Działalność naukowo-badawcza cyfrowe systemy pomiarowe, zautomatyzowana diagnostyka szyn kolejowych i zestawów kołowych, automatyzacja procesów sterowania, bezpieczeństwo systemów sterowania, systemy sterowania ruchem kolejowym, wykorzystanie sygnałów z rozproszonym widmem w telekomunikacji, cyfrowe przetwarzanie sygnałów ze szczególnym uwzględnieniem adaptacyjnej filtracji i wykorzystania statystyk wyższych rzędów do cyfrowej obróbki sygnałów, ultradźwiękowe badania toru kolejowego,

14 Działalność naukowo-badawcza aplikacje sieci neuronowych, małe napędy, komputerowe systemy wspomagania badań, badanie systemów sterownia i monitorowania w przemyśle i transporcie, opracowanie ultradźwiękowych metod pomiarowych do oceny stanu szyn i kół kolejowych, wspomaganie komputerowe w procesach inżynierskich w przemyśle i transporcie, badanie właściwości metrologicznych przetworników pomiarowych, rozwój metod i systemów eksploatacji systemów sterowania, metody oceny niezawodności systemów sterowania,

15 Działalność naukowo-badawcza metody oceny i dowodzenia bezpieczeństwa systemów sterowania, zagadnienia diagnostyki technicznej systemów sterowania, rozwój i ocena systemów sterowania ruchem w transporcie, metody badań laboratoryjnych i eksploatowanych systemów sterowania, metody eksperckie w systemach sterowania ruchu w transporcie, metody standaryzacji i normalizacji w systemach sterowania w transporcie, procesy decyzyjne w eksploatacji systemów sterowania.

16 Realizowane prace badawcze „Diagnostyka funkcjonowania urządzeń detekcji stanów awaryjnych taboru” Umowa pomiędzy Politechniką Radomską a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na przeprowadzenie pracy badawczo-wdrożeniowej

17 Realizowane prace badawcze I etap obejmuje: koncepcję urządzenia do diagnostyki funkcjonalnej urządzeń dsat w zakresie sprawdzania funkcji zagrzanych maźnic, zagrzanych hamulców klockowych i tarczowych oraz deformacji pow. tocznej kół specyfikację techniczną urządzenia – wymagania, które urządzenie powinno spełniać projekt zabudowy urządzenia na pojeździe program badań i prób eksploatacji (uwzględniający wymagania niezbędne do dopuszczenia pojazdu do eksploatacji)

18 Realizowane prace badawcze II etap obejmuje: zabudowanie na pojeździe szynowym urządzeń do diagnostyki funkcjonalnej urządzeń do wykrywania stanów awaryjnych taboru w zakresie sprawdzania funkcji zagrzanych maźnic i hamulców badania i próby eksploatacyjne dokumentację techniczną urządzenia zabudowanego w pojeździe wykonanie wykazu możliwych sytuacji awaryjnych i opisu postępowania w przypadku ich wystąpienia dopuszczenia pojazdu do ruchu

19 Realizowane prace badawcze „Wpływ nowych technologii informacyjnych na poprawę funkcjonalności i bezpieczeństwa ruchu pociągów” Projekt badawczy 4 T12 C 00529 zlec.MNSzW

20 Realizowane prace badawcze Zakres projekt badawczego 4 T12 C 00529: sterowanie ruchem w transporcie Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS) Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS, ETML) systemy przekazywania informacji od/z pociągu (ATC, ATP, GSM-R) dyspozycyjność, bezpieczeństwo i niezawodność systemów komputerowych w zastosowaniach transportowych komputerowe systemy diagnostyki układów i systemów związanych z ruchem pociągów

21 Politechnika - inicjatywy w zakresie transportu Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Strategiczne problemy kształtowania rozwoju i finansowania transportu zbiorowego” – 1999r. Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Problemy funkcjonowania i rozwoju transportu u progu XXI wieku” – 2000r. Seminarium Naukowe „Transport jako determinanta rozwoju subregionu radomskiego” – 2000r. Praca naukowa „Koncepcja realizacji modernizacji i przebudowy linii kolejowej Warszawa – Radom do prędkości 160km/h w świetle analizy i oceny efektywności przedsięwzięcia” – 2002r. Wspieranie Komitetu Obywatelskiego popierającego powstanie drugiej nitki na trasie Warka - Radom

22 Współpraca z Zakładami Automatyki KOMBUD S.A. praktyki studenckie w okresie studiów absolwenci Wydziału znajdują zatrudnienie w firmie korzystanie z bazy naukowo-dydaktycznej w zakresie uzyskania niezbędnych opinii technicznych oraz dowodów bezpieczeństwa bliska współpraca przy podejmowaniu kolejnych inicjatyw związanych z profilem działania firmy ZA KOMBUD S.A. i kierunkiem kształcenia na Wydziale

23 Możliwości współpracy Warszawa: Politechnika Warszawska, Wydział Transportu Radom: Politechnika Radomska, Wydział Transportu, Wydział Mechaniczny Instytut Technologii Eksploatacji - Państwowy Instytut Badawczy w Radomiu Zakłady Automatyki Kombud S.A. Kielce: Politechnika Świętokrzyska, Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska Warszawa Radom Kielce

24 Możliwości współpracy Politechnika Radomska stawia swój potencjał naukowo-badawczy i dydaktyczny do realizacji planu modernizacji linii kolejowej Warszawa - Radom - Kielce

25 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "Politechnika Radomska zapleczem dydaktycznym i naukowo – badawczym dla potrzeb transportu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google