M IĘDZYSEMESTRALNE O TWARTE S POTKANIE T IK -OWE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
KODEKS 2.0.
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Debata Szkolna w Gimnazjum Myśliszewice,
Aktywna edukacja.
KORZYSTANIE Z TIK. KORZYSTAMY Z TELEFONÓW KOMÓRKOWYCH NA PRZERWACH MIĘDZYLEKCYJNYCH.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Co to jest TIK?.
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
Czy to już uzależnienie?
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
KODEKS 2,0 Przygotowała klasa III b
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z klasą 2.0 Martyna Pietrowicz.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
WARTO WIEDZIEĆ, ŻE…. Kiedy jesteś na spotkaniu religijnym albo służbowym, w kinie, restauracji lub w innym miejscu publicznym, wyłącz telefon bądź ustaw.
Udział szkoły w programie Szkoła z klasą 2.0, prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą pod honorowym patronatem Ministra Edukacji.
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Debata szkolna nad Kodeksem 2.0 I Liceum Ogólnokształcące im. Henryka Sienkiewicza w Świebodzinie 11 grudnia 2013.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
KODEKS 2.0 Szkoły Podstawowej w Licheniu Starym
TARGI
Kodeks 2.0 Komputery pod ręką: tablety i smartfony na lekcji,
Szkolny Kodeks 2.0.
Kodeks 2.0 Wersja robocza. Punkt 1 Nauczyciele i uczniowie częściej urozmaicają lekcje grami, filmami, prezentacjami edukacyjnymi i on- line. TAK:NIE:
IVD. Debata klasowa odbyła się na Lekcji przyrody w dniu 21 listopada.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Technologia informacyjno-komunikacyjna (tik)
Korzystając z materiałów kopiowanych z Internetu, zawsze podajemy ich źródło oraz autora.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
KODEKS 2.0 DEBATA SZKOLNA 64 – 500 Szamotuły, ul. Kapłańska 18, tel./fax
Telefony komórkowe w szkole
KORZYSTANIE Z TIK. 1.Korzystamy z telefonów komórkowych na przerwach międzylekcyjnych.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
LOGO SZKOŁA PODSTAWOWA nr 11 SZKOLNY KODEKS 2.0. Click to edit Master text styles LOGO 1. Ucz i ucz się z TIK. KODEKS 2.0 Wykorzystujemy komputery na.
DEBATA SZKOLNA WITAMY SERDECZNIE!!! CHCEMY STAĆ SIĘ SZKOŁĄ Z KLASĄ.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
Szkolny Kodeks 2.0. Publiczne Gimnazjum w Męcinie Oto poszczególne jego punkty:
KODEKS 2,0. Szkoła Podstawowa nr6 w Inowrocławiu 1.W szkole nie używamy telefonów komórkowych, poza sytuacjami wyjątkowymi. 2. Za zgodą nauczycieli możemy.
Szkoła Podstawowa nr 146 im. Janusza Korczaka w Warszawie.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Czy to już uzależnienie?
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Dobre praktyki w Internecie. Ucz i ucz się z TIK:  korzystaj ze sprawdzonych źródeł;  korzystaj z multimedialnej bazy dydaktycznej szkoły na zajęciach.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Czy to już uzależnienie?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0.
Sopocka Akademia Tenisowa
Zapis prezentacji:

M IĘDZYSEMESTRALNE O TWARTE S POTKANIE T IK -OWE

 1. WERYFIKACJA KODEKSU 2.0 (zasad korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych w nauczaniu i uczeniu się)  2. PREZENTACJA DZIAŁAŃ PROGRAMOWYCH UCZNIÓW, ZREALIZOWANYCH W I SEMESTRZE W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0

KODEKS 2.0 GIMNAZJUM NR 81 1.UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE 4. KORZYSTAMY Z WŁASNYCH URZADZEŃ NA PRZERWACH WEDŁUG ŚCIŚLE OKREŚLONYCH ZASAD 5. KOMUNIKACJA UCZEŃ – NAUCZYCIEL ZA POMOCĄ INTERNETU WEDŁUG INDYWIDUALNIE USTALONYCH ZASAD 6. KORZYSTAMY ZE SPRAWDZONYCH ŻRÓDEŁ I STRON INTERNETOWYCH 7. ROZSĄDNIE I KRYTYCZNIE WYKORZYSTUJEMY MATERIAŁY DOSTĘPNE W INTERNECIE

WERYFIKACJA - KLASY IWERYFIKACJA - KLASY III 1.UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE 4. KORZYSTAMY Z WŁASNYCH URZADZEŃ NA PRZERWACH WEDŁUG ŚCIŚLE OKREŚLONYCH ZASAD 5. KOMUNIKACJA UCZEŃ – NAUCZYCIEL ZA POMOCĄ INTERNETU WEDŁUG INDYWIDUALNIE USTALONYCH ZASAD 6. KORZYSTAMY ZE SPRAWDZONYCH ŻRÓDEŁ I STRON INTERNETOWYCH 7. ROZSĄDNIE, I KRYTYCZNIE I Z POMYSŁEM WYKORZYSTUJEMY MATERIAŁY DOSTĘPNE W INTERNECIE 1.UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH W SZKOLE 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE 4.ROZSĄDNIE KORZYSTAMY Z WŁASNYCH URZADZEŃ NA PRZERWACH WEDŁUG ŚCIŚLE OKREŚLONYCH ZASAD 5. KOMUNIKACJA UCZEŃ – NAUCZYCIEL ZA POMOCĄ INTERNETU WEDŁUG INDYWIDUALNIE USTALONYCH ZASAD KOMUNIKUJEMY SIĘ Z NAUCZYCIELAMI ZA POMOCĄ INTERNETU 6. KORZYSTAMY ZE SPRAWDZONYCH ŻRÓDEŁ I STRON INTERNETOWYCH 7. ROZSĄDNIE IKRYTYCZNIE WYKORZYSTUJEMY MATERIAŁY DOSTĘPNE W INTERNECIE DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO W SIECI

§ Uczeń ma obowiązek: … 20)Przestrzegać zasad dotyczących korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń odtwarzających lub nagrywających obraz i dźwięk. W Gimnazjum dopuszcza się posiadanie telefonów komórkowych, oraz innych urządzeń odtwarzających lub nagrywających obraz i dźwięk z następującymi zastrzeżeniami: a) zakazane jest używanie w/w urządzeń w czasie trwanie lekcji i przerw międzylekcyjnych, zajęć świetlicowych, zajęć pozalekcyjnych, uroczystości szkolnych oraz wszelkich innych form zajęć organizowanych na terenie szkoły i poza nią; ponadto nauczyciel może polecić złożenie wyłączonych urządzeń we wskazanym miejscu w klasie; b) w uzasadnionych przypadkach (np. pilny kontakt z domem) dopuszcza się korzystanie z telefonu komórkowego w czasie przerw międzylekcyjnych; uczeń informuje nauczyciela o powodach korzystania z telefonu; nauczyciel ma prawo sprawdzić, czy uczeń wykorzystuje telefon do właściwych celów; c) na terenie szkoły obowiązuje całkowity zakaz nagrywania dźwięku lub obrazu przez uczniów urządzeniami, które są ich bezpośrednią własnością z wyłączeniem sytuacji, w których korzystanie z posiadanych urządzeń, nagrywanie lub odtwarzanie w ramach uroczystości szkolnych, imprez, zajęć edukacyjnych, jest niezbędne lub wynika z celów lekcji. …

Małe urządzenia, wielka niewiadoma …. szkodliwy wpływ komórek na zdrowie jest sygnalizowany już od kilkunastu lat, a konkretnie od momentu, kiedy pojawiła się telefonia komórkowa. …– Wystawianie z własnej woli mózgu na działanie fal radiowych emitowanych przez telefon komórkowy to największy eksperyment biologiczny w dziejach – uważa profesor Leif G. Salford z Uniwersytetu Lund w Szwecji, i w swej opinii nie jest odosobniony. Dzieci są szczególnie narażone na zmiany, ponieważ np. mózg czy inne organy są w trakcie rozwoju. Układ ochronny organizmu nie jest jeszcze wykształcony, pełnej zdolności do ochrony organizm nabiera dopiero po 20. roku życia. W rosnących komórkach ciała może dochodzić do zmian genetycznych, ich obumierania i rozwoju nowotworów. Krzysztof Urbański Źródło:Rzeczpospolita

czy-komorki-sa-szkodliwe_40985.html … Jak ograniczyć potencjalny szkodliwy wpływ telefonów na zdrowie? 1.Rozmawiamy krótko, na pogawędki umawiamy się na telefon stacjonarny lub spotkanie osobiste. 2. Jeśli rozmowa się przedłuża, przekładamy aparat od jednego ucha do drugiego. 3. Lepiej też unikać rozmów w tłumie (np. w autobusie), bo promieniowanie z aparatów stojących blisko osób nakłada się. 4. Nie należy przechowywać telefonu blisko ciała, czyli w kieszeni albo na „smyczy”. 5. Pamiętajmy, że telefon pracuje z największą mocą, kiedy wybieramy numer lub tracimy zasięg – wtedy warto oddalać go od głowy. 6. Lepiej nie używać komórki, gdy sygnał jest słaby lub przemieszczamy się szybko (np. samochodem) – aparat „przeskakuje” wtedy z jednej stacji bazowej do drugiej i energia, którą emituje, jest największa.

… Telefon komórkowy dla wielu stał się nieodłącznym „towarzyszem życia”. Początkowo problem wydawał się marginalny, jednak z biegiem czasu przybiera on na sile i coraz bardziej zagraża zwłaszcza młodemu pokoleniu, choć nie tylko! Problem uzależnienia od telefonu komórkowego …, który określa się mianem fonoholizmu - jak każde uzależnienie - stwarza poważne zagrożenie dla zdrowia fizycznego i psychicznego człowieka. … W związku z tym nie trzeba chyba zbytnio nikogo przekonywać o tym, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Jak więc możemy zacząć panować nad swoim telefonem, aby on nie opanował nas? Oto kilka podstawowych i prostych rad: stworzyć sobie strefy wolne od telefonu, zarówno w domu (np. łazienka) jak i poza domem w wolnym czasie (np. kino, teatr, kościół) i po prostu nie zabierać tam ze sobą komórki; wybrać w ciągu dnia taki czas, w którym telefon będzie wyłączony (np. czas jedzenia posiłków, czas zabawy…, czas lektury czy rozmowy); walczyć z przymusem natychmiastowego odpisywania na SMS-y (np. poprzez odraczanie czasu odpisywania … – dzięki temu przyzwyczai się też znajomych, że nie zawsze jest się dostępnym i nie zawsze muszę na nie odpisywać);

WERYFIKACJA - KLASY I 1.UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE 4. KORZYSTAMY Z WŁASNYCH URZADZEŃ NA PRZERWACH WEDŁUG ŚCIŚLE OKREŚLONYCH ZASAD 5. KOMUNIKACJA UCZEŃ – NAUCZYCIEL ZA POMOCĄ INTERNETU WEDŁUG INDYWIDUALNIE USTALONYCH ZASAD 6. KORZYSTAMY ZE SPRAWDZONYCH ŻRÓDEŁ I STRON INTERNETOWYCH 7. ROZSĄDNIE, I KRYTYCZNIE I Z POMYSŁEM WYKORZYSTUJEMY MATERIAŁY DOSTĘPNE W INTERNECIE WERYFIKACJA - KLASY III 1.UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH W SZKOLE 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE 4.ROZSĄDNIE KORZYSTAMY Z WŁASNYCH URZADZEŃ NA PRZERWACH WEDŁUG ŚCIŚLE OKREŚLONYCH ZASAD 5. KOMUNIKACJA UCZEŃ – NAUCZYCIEL ZA POMOCĄ INTERNETU WEDŁUG INDYWIDUALNIE USTALONYCH ZASAD KOMUNIKUJEMY SIĘ Z NAUCZYCIELAMI ZA POMOCĄ INTERNETU 6. KORZYSTAMY ZE SPRAWDZONYCH ŻRÓDEŁ I STRON INTERNETOWYCH 7. ROZSĄDNIE IKRYTYCZNIE WYKORZYSTUJEMY MATERIAŁY DOSTĘPNE W INTERNECIE DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO W SIECI NOWY KODEKS UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIE INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNE W SZKOLE 2.PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3.RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE 4.W SZKOLE KORZYSTAMY Z WŁASNYCH URZADZEŃ WEDŁUG ZASAD OKREŚLONYCH W STATUCIE GIMNAZJUM 5.KOMUNIKUJEMY SIĘ Z NAUCZYCIELAMI WYKORZYSTUJĄC DZIENNIK ELEKTRONICZNY ORAZ WEDŁUG INDYWIDUALNIE USTALONYCH ZASAD 6.KORZYSTAMY ZE SPRAWDZONYCH ŻRÓDEŁ I STRON INTERNETOWYCH ; ROZSĄDNIE, KRYTYCZNIE I Z POMYSŁEM WYKORZYSTUJEMY DOSTĘPNE MATERIAŁY 7.DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO W SIECI

NOWY KODEKS UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIE INFORMACYJNO – KOMUNIKACYJNE W SZKOLE 2.PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3.RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE 4.W SZKOLE KORZYSTAMY Z WŁASNYCH URZADZEŃ WEDŁUG ZASAD OKREŚLONYCH W STATUCIE GIMNAZJUM 5.KOMUNIKUJEMY SIĘ Z NAUCZYCIELAMI WYKORZYSTUJĄC DZIENNIK ELEKTRONICZNY ORAZ WEDŁUG INDYWIDUALNIE USTALONYCH ZASAD 6.KORZYSTAMY ZE SPRAWDZONYCH ŻRÓDEŁ I STRON INTERNETOWYCH ; ROZSĄDNIE, KRYTYCZNIE I Z POMYSŁEM WYKORZYSTUJEMY DOSTĘPNE MATERIAŁY 7.DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO W SIECI

BLOG ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 17

DZI Ę KUJEMY