Szkoła Podstawowa nr11 z Oddziałami Integracyjnymi im Kornela Makuszyńskiego w Zielonej Górze Opracowanie: Lidia Dubniewska
Szkoła w centrum dużego, młodego osiedla Ponad 950 uczniów Około 100 zatrudnionych nauczycieli 3 wicedyrektorów i kierownik świetlicy 6-10 klas w poziomie Po jednej klasie integracyjnej w poziomie Planowane 2 lub 3 oddziały przedszkolne i 2 lub 3 klasy pierwsze dla sześciolatków oraz 1klasa dla siedmiolatków
Podstawa programowa dla 6-latka to podstawa dla klasy pierwszej /dzieci już zrealizowały roczne przygotowanie przedszkolne/ Szybszy rozwój dzieci/Nie nastąpi „wyhamowanie” aktywności poznawczej i chęci pokonywania trudności Łatwiejsza kariera szkolna – mniejsza konkurencja /więcej miejsc w roczniku w gimnazjach, liceach i na studiach/ Pewność nauki w tutejszej szkole w klasach 20- osobowych Możliwość rozwijania talentów i zainteresowań na wielu bezpłatnych i płatnych zajęciach pozalekcyjnych
Wczesne wspomaganie rozwoju z udziałem specjalistów /psycholog, pedagog, pedagodzy specjalni, socjoterapeuci, logopeda/ Pracownie specjalistyczne /pracownia Tomatisa, logopedyczna, biofeedback, sala rekreacyjna przy świetlicy ze sprzętem do stymulacji rozwoju ruchowego, gabinety terapeutyczne/ Opieka nad rodziną /pomoc finansowa, bezpłatne posiłki, pomoc prawna, opieka pedagoga, socjoterapeuty i psychologa/ Bardzo szeroka oferta różnych imprez dla dzieci oraz obszerna oferta bezpłatnych, prowadzonych przez specjalistów zajęć pozalekcyjnych w świetlicy szkolnej Możliwość udziału w różnorodnych szkolnych, miejskich i ogólnopolskich konkursach
Od początku istnienia szkoły mieliśmy oddziały sześciolatków Szkoła laureat wojewódzki w konkursie „Szkoła przyjazna sześciolatkom” Od roku 2011 sześciolatki uczą się w klasach pierwszych Większość nauczycieli /ponad 60 osób/ma przygotowanie do pracy z najmłodszymi dziećmi Zatrudniamy pomoce nauczycieli i asystentów nauczycieli Bogata wiedza nt. możliwości i rozwoju 6-latków Przyjazne nastawienie wszystkich pracowników do dzieci
Stałe podnoszenie kwalifikacji i doskonalenie w zakresie psychologii rozwojowej i metod pracy z dziećmi młodszymi Udział w lekcjach pokazowych prowadzonych przez koleżanki, które uczyły w „zerówkach” Wizyty w przedszkolach, obserwacja zajęć Organizacja wizyt przedszkolaków w szkole Spotkania w zespole samokształceniowym /omówienie potrzeb dzieci 6-letnich, analiza oczekiwań rodziców, dzielenie się wiedzą i umiejętnościami/
Przeznaczenie osobnego segmentu wyłącznie dla 6-latków /gabinety, pomieszczenia świetlicy, sala zabaw, komputerowa, cztery sale lekcyjne/ Przygotowanie sal lekcyjnych i zakup mebli, dywanów Zorganizowanie świetlicy dla sześciolatków Udział w programie Radosna Szkoła /miejsca zabaw i plac zabaw/, nowy plac zabaw w 2016r. Przystosowanie toalet i umywalek dla sześciolatków Zakup pomocy, zabawek edukacyjnych i dostosowanie księgozbioru szkolnego
Zabezpieczenie opieki nad dziećmi od godziny 6.30 do Organizacja 3 posiłków dla dzieci z całodziennych oddziałów przedszkolnych Możliwość zakupu obiadów dla wszystkich Ciągła obecność nauczyciela z dziećmi Organizacja drugich śniadań w stołówce lub świetlicy Przerwa obiadowa „przesunięta” w czasie w stosunku do przerwy dla uczniów starszych Panie z obsługi do szczególnej opieki dla 6- latków oraz asystenci nauczyciela Przygotowanie uczniów klas starszych do życzliwego przyjęcia „maluchów”
Spotkania pani Prezydent z dyrektorami szkół i przedszkoli i ciągłe monitorowanie sytuacji Wydanie informatora dla rodziców dzieci 6- letnich i informacje na stronie Współpraca dyrektorów sąsiadujących placówek Zgoda na tworzenie małych 20-osobowych klas pierwszych /w oddziałach przedszkolnych 25 osób/ Środki finansowe na dostosowanie warunków Gwarancja nauki w tutejszej szkole dzieci 6- letnich z oddziałów przedszkolnych /niezależnie od miejsca zamieszkania/
Czy ponownie stając przed decyzją zapisania sześcioletniego dziecka do szkoły, zdecydowalibyście się Państwo posłać je do szkoły? 54 tak /4 nie – dziecko niedojrzałe/ Czy szkoła spełnia Państwa oczekiwania? 56 tak /2nie ze względu na dwuzmianowość/ Czy w Państwa opinii szkoła daje większą ofertę edukacyjną niż przedszkole? Tak 58 Co wg Państwa powinniśmy zmienić w pracy lub organizacji szkoły? 58 nie potrzeba nic zmieniać, jestem zadowolony z pracy szkoły /poza zmianowością/
Dziękuję za uwagę