Narzędzia architektury krajobrazu-efekty kształcenia Dr inż. arch Narzędzia architektury krajobrazu-efekty kształcenia Dr inż.arch.Michał Uruszczak
1.RYSUNEk ODRĘCZNY Efektem kształcenia jest nabycie przez studenta umiejętności: 1.Komponownia rysunku 2. Wprowadzania w umiejętny sposób zasad perspektywy 3. Propozycje projektowe, narysowane w konkretnej technice plastycznej 4. Odpowiednio wykończona praca rysunkowa, czy malarska mogąca stanowić ilustrację koncepcji projektowych, z dziedziny architektury krajobrazu
MARTWA NATURA
RYSUNKI KOMPONOWANE: OBIEKTY MAŁEJ ARCHITEKTURY
OGRODZENIE WRAZ Z BRAMĄ
ALTANA OGRODOWA
ALTANA OGRODOWA
TRZY JEDNORODNE STYLISTYCZNIE DETALE W PARKU LAMPA, ŁAWKA, KOSZ
LAMPA, ŁAWKA, KOSZ
DWÓR W PERSPEKTYWIE
DWÓR W PERSPEKTYWIE
ALEJA PARKOWA W TRADYCYJNYM OTOCZENIU
ALEJA PARKOWA W NOWOCZESNYM PARKU
RZUT I WIDOK OGRODU, TECHNIKA BARWNA
BUDOWNICTWO REGIONALNE
BUDOWNICTWO REGIONALNE EFEKTEM KSZTAŁCENIA STUDENTÓW MA BYĆ ZAPOZNANIE Z TRADYCYJNYM BUDOWNICTWEM LUDOWYM W POLSCE. ODBYWA SIĘ TO POPREZ TRZY CAŁODNIOWE WIZYTY TERENOWE STUDENTÓW Z OPIEKUNAMI, W MUZEACH SKANSENOWSKICH. PIERWSZA WIZYTA TO WYKONANIE INWENTARYZACJI KONKRETNEGO BUDYNKU I OPRACOWANIE BADAŃ W FORMIE ZESZYTU. DWIE NASTĘPNE WIZYTY TO STWORZENIE OPRACOWAŃ RYSUNKOWYCH SYLWET FRAGMENTÓW ODTWORZONYCH UKŁADÓW DAWNYCH WSI
METODYKA WALORYZACJI KRAJOBRAZU
METODYKA WALORYZACJI KRAJOBRAZU EFEKTEM KSZTAŁCENIA W ZAKRESIE TEGO PRZEDMIOTU, JEST NABYCIE PRZEZ STUDENTA UMIEJĘTNOŚCI: ANALIZY BADANEGO OBSZARU (OKREŚLENIE ZASOBU). W TYM CELU DOKONUJE SZEREGU ANALIZ SKŁADOWYCH TAKICH JAK: UKSZTAŁTOWANIA, POKRYCIA, HISTORYCZNEGO PODZIAŁU ANTROPOGENICZNYCH ELEMENTÓW BADANEGO KRAJOBRAZU)
WYNIKIEM TEGO JEST PODZIAŁ TERENU, NA TZW WYNIKIEM TEGO JEST PODZIAŁ TERENU, NA TZW.JEDNOSTKI ARCHITEKTONICZNO- KRAJOBRAZOWE (JARK). PO ICH OKREŚLENIU, NAZWANIU, PONUMEROWANIU, WRAZ Z TABELARYCZNYM ZETAWIENIEM, STUDENT DOKONUJE WALORYZACJI TERENU. SKUTKUJE TO MOŻLIWOŚCIĄ PRZEDSTAWIENIA WYTYCZNYCH PROJEKTOWYCH WRAZ Z PLANEM STREFOWANIA.
PROJEKTOWANIE OBIEKTÓW ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU
PROJEKTOWANIE OBIEKTÓW ARCHITEKTURY KRAJOBRAZU PRZEDMIOT MA NAUCZYĆ STUDENTA PRWIDŁOWEGO SPOSOBU POSTĘPOWANIA PRZY PODEJMOWANIU SIĘ PRAC PROJEKTOWYCH STUDENT ZAPOZNAJE SIĘ Z KONKRETNYM MIEJSCEM GDZIE BĘDZIE WYKONYWAŁ PROJEKT. DOWIADUJE SIĘ O OCZEKIWANIACH UŻYTKOWNIKÓW, OTRZYMUJE KOMPLET INFORMACJI O TRADYCJI MIEJSCA, TAK ABY UMIEJĘTNIE WPROWADZIĆ ELEMENTARNĄ ZASADĘ : „PRAWO DOBREJ KONTYNUJACJI”, KTÓRA JEDNAKŻE NIE ELIMINUJE MOŻLIWOŚCI WDRAŻANIA NOWOCZESNOŚCI I WSPÓŁCZESNYCH TRENDÓW PROJEKTOWYCH DO TWORZONEGO OPRACOWANIA
BULWARY WIŚLANE W KRAKOWIE
PROJEKT RYNKU, WRAZ ZE SKWEREM W PACANOWIE
PROJEKTOWANIE URBANISTYCZNE
PROJEKTOWANIE URBANISTYCZNE PRZEDMIOT MA NAUCZYĆ STUDENTÓW WŁŚCIWEGO PODEJŚCIA DO PROJEKTOWANIA ARCHITEKTONICZNO-URBANISTYCZNEGO, WRAZ Z UMIEJĘTNOŚCIĄ PRACY W GRUPIE. STUDENCI WYKONUJĄ PROJEKT W KONKRETNYM MIEJSCU, NIE TYLKO WDRAŻAJĄC ZASADĘ „OD OGÓŁU DO SZCZEGÓŁU”. ROWIĄZYWANE SĄ TAKŻE PROBLEMY KOMUNIKACYJNE I KOMPOZYCYJNE. PROPONOWANE SĄ ROZWIĄZANIA PODZIAŁU TERENU, ODPOWIEDNIO KSZTAŁTOWANEGO PRZEZ STUDENTÓW W ZALEŻNOŚCI OD LOKALIZACJI
PROJEKT URBANISTYCZNY UZUPEŁNIA MAKIETA
DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!