IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i edukacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

Podstawowe pojęcia e-learningu
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
10 lat działalności Biura ds. Osób Niepełnosprawnych – bliżej Europy w obszarze równości szans.
M AYDAY MODEL AKTYWNEGO WSPARCIA PRACOWNIKÓW I FIRM WOBEC ZMIAN STRUKTURALNYCH W GOSPODARCE Seminarium projektów Partnerów Społecznych Ministerstwo Rozwoju.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Autor: Wojciech Rafałowski. digital divide jako podział binarny W rzeczywistości wykluczenie nie jest cyfrowe, lecz społeczne. Podobieństwo do problemu.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Gospodarka finansowa przedsiębiorstwa
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Budowanie elementów e-społeczeństwa z wykorzystaniem e-learning w organizowaniu Internetowej Giełdy Pracy dr inż. Zbigniew Lis dr.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
ABC e-learningu.
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
Na produkt finalny – innowacyjny model preinkubacji przedsiębiorczej osób 50+ składają się 3 produkty pośrednie Model prowadzenia doradztwa Model prowadzenia.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Date © AchieveGlobal, Inc LEARN. PERFORM. GROW. Szkolenia, które przynoszą rezultaty.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Europejscy Mistrzowie Cyfrowego Włączenia Platforma DigiPlace4All IE1-LEO
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zarządzanie innowacją. Adaptacja i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań hiszpańskich na gruncie polskim. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Panel dyskusyjny - nowoczesne zarządzanie urzędem – wprowadzenie Dariusz Woźniak.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
CENTRUM NAUCZANIA W JĘZYKU ANGIELSKIM UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W POZNANIU – JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA, WSPÓŁPRACA MIĘDZYNARODOWA, PROMOCJA UCZELNI I MIASTA Prof.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Wojciechowska, Anna Krajewska, Witold Woźniak „W kierunku e-learningu 2.0. Wykorzystanie.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Łukasz MULDNER-NIECKOWSKI, Agnieszka ZAGÓRSKA, Maria MANIA, Piotr SZMYD, Jarosław SIKORA.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Jacek WOŹNIAK, „O sposobach oceniania wyników działania szkoleniowego z perspektywy.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Monika Bombol, Krzysztof Kochanek „ E-learning w służbie audiologii " Instytut Fizjologii.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Olga SOBOLEWSKA „E-learning jako strategia doskonalenia kadry pracowniczej dla małych.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego „Ocena systemu zarządzania i wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia.
Biuro Funduszy Europejskich Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego  Priorytet 1: Rozbudowa.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Praktyczne wykorzystanie systemu wideokonferencyjnego w dydaktyce
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Projekt Kim będziesz?.
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
MARKETING INTERNETOWY
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i edukacji akademickiej"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Struktura prezentacji: 1.Definicje wprowadzające 2. Wspomagane komputerowo szkolenia korporacyjne rozpad tradycyjnego e-learningu wykorzystanie narzędzi e-learningowych w polskich przedsiębiorstwach 3. Stayloryzowane kształcenie akademickie 4. Rola nauczyciela w stayloryzowanym kształceniu akademickim jako bariera dla rozwoju tego kierunku zastosowania e-learningu IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Szkolenia korporacyjne, to nastawiona na ułatwienie zmiany w organizacji działalność edukacyjna przedsiębiorstw Choć rozwijają człowieka dzięki uczeniu, tj. w warunkach niskich konsekwencji błędu, to uczenie nie jest ich celem cele pośrednie, takie jak informowanie, certyfikowanie, uczenie czy motywowanie, są podrzędne względem zmiany wyników osiąganych przez firmę Dwa typy: szkolenia wprowadzające: bazują na instruktażu jako metodzie szkoleniowej podporządkowane są zarządzaniu wiedzą skodyfikowaną w organizacji szkolenia rozwijające: bazują na facylitowanej dyskusji wokół doświadczenia mają na celu pogłębioną refleksję nad pełnieniem roli zawodowej, a nie doskonalenie umiejętności technicznych IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Dwa rozwiązania problemu zarządczego, jak kwalifikować ludzi na szkolenia: szkolenia jako remedium na zdiagnozowaną przez HR lukę kompetencyjną; „uczenie na życzenie” jako przekonanie, że samodzielny i zaangażowany pracownik wiedzy jest najlepszym ekspertem w procesie decydowania o sposobach i zakresie uzupełniających działań, które potrzebne są mu do realizowania aktualnych zadań operacyjnych W zależności od typu problemu, na który ma odpowiadać szkolenie czas reakcji i rodzaj szkolenia jest inny Obecny model szkoleń w organizacjach jest ideowo bliski modelowi remedium, tzn. dostęp do szkoleń podlega kontroli obiektywizacji potrzeby szkoleniowej. Działy szkoleń nie nadzorują efektywności wykorzystywania zasobów szkoleniowych, a poprzestają na pośrednich wskaźnikach sensowności szkoleń IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Dwa „czyste” typy wspomaganego technologicznie uczenia, używanego w szkoleniach korporacyjnych: E-learning, czyli wykorzystywanie zasobów uczenia pod nadzorem korporacji asynchroniczne kursy samokształceniowe internetowy udział w zajęciach odbywających się stacjonarnie udział w dyskusji na czacie (rzadkie w uczeniu korporacyjnym) Wykorzystywanie zasobów sieci internetowej poza kontrolą organizacji udział we wspólnotowym forum dyskusyjnym samodzielne wyszukiwanie treści na stronach IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Wykorzystywanie narzędzi e-learningowych w polskich przedsiębiorstwach Instruktaże wprowadzające nowe funkcjonalności używanych aplikacji, np. CRM Szkolenia z procedur stosowanych w danym obszarze funkcjonalnym Certyfikowane szkolenia dopuszczające do pracy, np. BHP Symulatory obsługi urządzeń technicznych Pierwsze próby ze szkoleniami dotyczącymi kompetencji korporacyjnych W projektach hybrydowych: Przekazanie wiedzy deklaratywnej wyodrębnionej z treści szkolenia stacjonarnego kwestionariuszy autodiagnozy; prezentacje treści technicznych Kontrola wiedzy i wzmacnianie zapamiętania poprzez testy wyboru Wykorzystywanie nauczania komputerowego do symulacji IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” „Uczenie na życzenie” w korporacjach Swobodne wykorzystywanie korporacyjnych zasobów skodyfikowanego uczenia W szkoleniach obowiązkowych – sterowanie poprzez cele (roczne) kontrola efektu: używanie praktyczne, raczej niż wyniki egzaminu Do rozwiązywania bieżących problemów zawodowych – pytania o doświadczenie innych, zadawane na branżowych forach dyskusyjnych Indywidualna komunikacja oraz ocena wartości informacji W rezultacie: niskie wykorzystywanie e-learningu do zbierania i kodyfikowania wiedzy rozproszonej personalizacja wiedzy ukrytej i rozproszonej – nie zastępowanie osobistej relacji wzmocnienie siły pracownika wiedzy w relacjach z zarządem IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Zasadnicza różnica pomiędzy szkoleniami a kształceniem akademickim to bazowanie na dyskusji, a nie na jednostronnym przekazie i samokształceniu Dwa typy „uniwersytetu wirtualnego” Wirtualne kampusy: wspomaganie technologicznie działań uczących nauczycieli akademickich spontaniczne i oddolne inicjatywy różnorodne wykorzystywanie dostępnych możliwości technologicznych: tablice ogłoszeń, komunikacja informacyjna ze studentami, testy i ćwiczenia (autodiagnozy), udostępnienie dodatkowych treści nauczających, czat jako konsultacje, ewentualnie dyskusje asynchroniczne Odgórnie sterowane wirtualne nauczanie Przekaz treści nauczających Realizacja zadań i dyskusji w grupie ćwiczeniowej pod nadzorem mentora IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Styloryzowane nauczanie jako rozwiązanie problemu wirtualnego nauczania Materiał treści nauczających przygotowany przez ekspertów merytorycznych treści wykładowe i zadania do zrealizowania na ćwiczeniach realizacja zadań ćwiczeniowych pokrywa kompetencje zadane przez program certyfikowany Opracowanie treści nauczających przez ekspertów ds. nauczania zdalnego dobór treści multimedialnych stworzenie listy pytań do zadania przez moderatora prowadzącego dyskusję w grupie ćwiczeniowej Realizacja części ćwiczeniowej prowadzenie dyskusji pytaniami według wzorca bieżąca kontrola realizacji zadań cząstkowych i udziału w dyskusji IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Uniwersytet humboltowski (UH) Jedność badań i dydaktyki skutkuje silną pozycją nauczyciela akademickiego jest niezbędny do realizacji kształcenia kreowanie nowych nauczycieli wymaga lat, nakładów i szczęścia Cel kształcenia: przygotowanie kadry do prowadzenia badań naukowych kształcenie zawodowe jest ubocznym efektem kształcenia naukowców Zarząd uczelni: pełni role usługowe wobec kadry koordynuje realizację tradycyjnych działań prowadzonych w uczelni Nauczyciel akademicki: dydaktyka: powołaniem i efektem jedności badań i kształcenia niezróżnicowane płace według stopniu w hierarchii badawczej wpływ społeczny zależny od stopni w naukowych/hierarchii badawczej IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Uniwersytet Stayloryzowany: nowe relacje pomiędzy grupami interesu nowe role: projektanci treści, eksperci multimedialni, moderatorzy pracę projektantów treści zakupuje się jednorazowo krótkoterminowo: można zakupić gotowe treści kształcenie moderatorów jest wyraźnie szybsze niż akademików kompetencje moderatorów są mniej wyspecjalizowane, tj. wzajemna zastępowalność pomiędzy moderatorami dość szeroka Inne cele grup interesów: zarządy: konkurować na globalnym rynku kształcenia akademickiego przyciągnąć środki na badania oraz płacących klientów = zatrudnienie „gwiazd” wzrost dochodów z kształcenia wielu studentów IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Struktura społeczna uniwersytetu stayloryzowanego Wyraźne 3 warstwy społeczne: zarząd i gwiazdy, eksperci merytoryczni i multimedialni, moderatorzy Siła wpływu zarządu największa Łatwa zastępowalność pracowników z niższych grup społecznych Obecna społeczność uniwersytetu tradycyjnego w większości może pełnić rolę moderatorów IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"

Jacek WOŹNIAK, „E-learning jako motor zmian w szkoleniach korporacyjnych i koncepcji uniwersytetu” Podsumowanie: Zastosowanie e-learningu w korporacjach ograniczyło się do wykorzystywania wiedzy skodyfikowanej w organizacji Pozyskiwanie wiedzy z nie nadzorowanych przez korporacje społecznościowych forów dyskusyjnych spowodowało wzrost znaczenia pracowników wiedzy, którzy wykroczyli poza sferę nadzorowanego kształcenia W bazującym na dyskusji nauczaniu akademickim powstał model uniwersytetu stayloryzowanego Wprowadza on radykalne zmiany w społecznej strukturze uniwersytet, prowadząc do wzrostu znaczenia zarządów i obniżenia pozycji, które mogą zająć obecni nauczyciela akademiccy Taki kierunek zmian może stanowić barierę dla akceptacji e-learningu w społeczności akademickiej IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka"