Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JAK POMÓC DZIECKU W NAUCE JĘZYKA OBCEGO W DOMU
Advertisements

Modelowa wioska – uczenie się od innych poprzez słuchanie i obserwację
Wyszukiwanie i zapisywanie informacji
Organizator: Szkoła Języków Obcych PASCAL. Whats your name? Uczestnicy siedzą w kole prowadzący wraz z pacynką Monster wybiera osobę którą chce poznać.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH
OPERATORY WYSZUKIWAWCZE
BINGO MATEMATYCZNE 2011 RÓWNANIA
Elementy kombinatoryki
4 SLAJDY NA TEMAT JAK ZNALEŹĆ PARTNERA ETWINNING Postępuj zgodnie ze wskazówkami, aby znaleźć odpowiedniego partnera do założenia projektu.
SPOSOBY SPORZĄDZANIA NOTATEK
Metody aktywizujące.
„Weihnachten - die schönsten Tage im Jahr“
S C Z DZ UTRWALANIE PRAWIDŁOWEJ WYMOWY GŁOSEK SZEREGU SYCZĄCEGO
ENCYKLOPEDIE I SŁOWNIKI
Gry dydaktyczne z fizyki
Licz i baw się – gry z tabliczką mnożenia
Pogoda w j. niemieckim Zajęcia przeprowadzone w dniu r. w klasie III a
Biblioteka szkolna online
Dwa ognie Katarzyna Walczyk.
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
DOŚWIADCZENIA LOSOWE.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
8 KWIETNIA 2010 GODZINA 9.00 SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
Czytanie ze zrozumieniem
Ocenianie Kształtujące
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Proste i śmieszne zabawy pomogą dziecku w rozwoju mowy.
Dziennik.
Kości zostały rzucone…
SPRAWDZIAN SZÓSTOKLASISTY
POLSKA GRA JĘZYKOWA „MÓJ PIERWSZY QUIZ”. PROJEKT COMENIUSA : “Wiem, że mogę.” Interaktywne gry i Technologie Informacyjne dla nowoczesnej edukacji europejskich.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
,,Dzień sportowy’’ Uczniowie wykonujący projekt Kl. IIa:
Wskazówki Przygotowanie do gry Elementy gry Historia Twórcy Copy Right Notice Informacje dodatkowe Zagraj!!! W świecie sieci.
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Dlaczego mówi się o bezpieczeństwie w sieci ??? W naszej szkole każdy uczeń ma dostęp do komputera. Mimo to że komputer może być źródłem wielu pożytecznych.
Odimienna nauka czytania I. Majchrzak
Akcja edukacyjna „Śniadanie daje moc”
Małgorzata Sałacińska
POUFNE. Dystrybucja wyłącznie do partnerów objętych umową o zachowaniu poufności. Firma Microsoft nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych.
© 2012 Microsoft Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dodawanie kontaktu Lista Kontakty upraszcza komunikację i umożliwia sprawdzenie statusu obecności.
TEMAT: ACCESS - KWERENDY.
 Praktyczne sposoby wpisywania adresu:  pomijanie autouzupełnianie  próba samodzielnego tworzenia poprzez sprawdzanie podstawowych kombinacji.
REJESTRACJA oraz LOGOWANIE do e-dziennika oprac. Donata Ćmielewska.
Gry i zabawy naszych dziadków Przygotował Przemek Wilk
„Filtry i funkcje bazodanowe w EXCELU”
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I litery i sylaby 1 godz. lekcyjna.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
SPORT, ZABAWY NASZYCH DZIADKÓW Jagoda Kotlicka Klasa VI b.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Techniki efektywnego uczenia się
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
Ocenianie Kształtujące
TURNIEJ MATEMATYCZNY dla klas 4
ZAKŁADANIE POCZTY ELEKTRONICZNEJ
Doradztwo zawodowe szkoła Podstawowa w Kraszewie
ZAKŁADANIE POCZTY ELEKTRONICZNEJ
Kółko języka francuskiego 2016
DORADZTWO ZAWODOWE SZKOŁA PODSTAWOWA W KRASZEWIE
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Programowanie I Bronisława Niespor.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
Projekt „Po co. Dlaczego. Jak
Przykłady gier i zabaw przygotowujących uczniów do programowania
Zapis prezentacji:

Gry i zabawy na językach obcych – wybrane aspekty i przykłady- gry leksykalne

Tajemnicze pismo Potrzebne: Działanie Zaszyfrowane teksty (można je zaszyfrować przy użyciu programu ZARB) Działanie Uczeń- rozszyfrowuje i prawidłowo zapisuje tekst lub szyfruje wiadomość dla kolegi

Znajdź przedmiot - rozumienie ze słuchu Potrzebne: pudełko z przedmiotami Działanie: Nauczyciel dzieli klasę na dwie grupy, w pudełku są przedmioty, których nazwy uczniowie znają Nauczyciel- podaje nazwę przedmiotu Uczeń- wyszukuje przedmiot, za prawidłowo wyszukany przedmiot drużyna dostaje punkt

Bingo – rozumienie ze słuchu Potrzebne: plansza z obrazkami, karteczki wielkości okienek Działanie: Nauczyciel-wyczytuje słowa z listy Uczeń- uczniowie zakrywają wyczytane obrazki

Bingo słowne – rozumienie ze słuchu Potrzebne: historyjka, plansza ze słowami występującymi w historyjce / keks wyrazowy/ Działanie: Nauczyciel- odczytuje dwukrotnie tekst Uczeń – skreśla w keksie wyrazy, które wystąpiły w historyjce

Odrzucanka – utrwalanie słownictwa według kategorii semantycznych Potrzebne: miękka piłka, lista z kategoriami semantycznymi Działanie: Dzielimy grupę na dwie drużyny Nauczyciel- rzuca piłkę i podaje kategorię semantyczną Uczeń - uczeń, który złapie piłkę podaje słowo z danej kategorii, jeśli nie wie, kłem ratunkowym może być odrzucenie piłki do kolegi z drużyny (wolno tylko raz)

Ziemia, woda, powietrze Potrzebne: miękka piłka Działanie: Podział grupy na dwie drużyny Nauczyciel- rzuca piłkę i podaje jedno z trzech słów Uczeń- musi podać natychmiast słowo związane z usłyszanym słowem

Mam cztery- utrwalenie słownictwa Potrzebne: x kompletów kart: 16 kart ze słowami: 4 kategorie po 4 przykłady (x-ilość drużyn) Działanie: Podzielenie uczniów na czteroosobowe drużyny, drużyna dostaje komplet kart. Uczniowie Jeden uczeń tasuje karty, rozdaje kolegom po 4 szt. Następnie oddaje jedną kartę koledze z lewej strony (i tak kolejno), aż ktoś zgromadzi pierwszy karty z jednej kategorii - wygrywa

Urządzamy się – utrwalanie słownictwa Potrzebne: plansze przedstawiające różne miejsca (las, dom, szkoła, sklep) , obrazki pasujące do miejsc (równa ilość obrazków do każdej z plansz) Działanie: Podzielenie uczniów na drużyny, każda drużyna dostaje planszę z miejscem, nauczyciel ma obrazki z przedmiotami nauczyciel- wymawia wybiera obrazek, wymawia nazwę, nie pokazując obrazka, drużyna, której pasuje dany przedmiot zgłasza się i odbiera obrazek Uczeń: drużyna, której pasuje dany przedmiot zgłasza się i odbiera obrazek Nieodebrane obrazki odkładamy na bok, wygrywa drużyna, która zgromadziła największą liczbę obrazków.

Drabina – ćwiczenie leksykalne Potrzebne: narysowane na tablicy dwie drabiny o równej liczbie szczebelków – nie mniej niż liczba uczniów w drużynie Działanie: Nauczyciel- zapisuje na najniższych szczeblach dwa różne słowa Uczeń- gracze z kolejnych drużyn podbiegają, zapisują na kolejnych szczebelkach słowa zaczynające się od litery kończącej poprzednie słowo

Bingo II - powtórzenie słów z danej kategorii semantycznej Potrzebne: kwadrat podzielony na 9 pól Działanie: Podzielenie uczniów na zespoły dwuosobowe Nauczyciel- po 5 minutach nauczyciel odczytuje z kartki słowa w danej kategorii, uczniowie skreślają wyczytane słowa ze swojej listy, jeśli któraś para ma 3 skreślenia w pionie lub poziomie woła: bingo Uczeń -pary wypełniają pola z podanej przez nauczyciela kategorii

Krzyżówka/ diagram literowy Potrzebne:

Obrazy statyczne Potrzebne: słowo rozpoczynające obraz Działanie: Uczeń- uczniowie dobudowują obraz o kolejne słowa, uczeń wychodzi na środek , mówi głośno i wyraźnie czym będzie i zajmuje pozycję w obrazie

Obrazy dźwiękowe Potrzebne: hasła na kartkach np. dworzec kolejowy, las, gospodarstwo wiejskie, ulica w dużym mieście, przerwa w szkole …. Działanie: Podzielenie uczniów na drużyny Uczeń - uczniowie losują hasło, trzy minuty przygotowują obraz dźwiękowy, przedstawiają go drużynie, z którą rywalizują, drużyna zgaduje