 Inscenizacja „Które podejście jest pożądane w XXI wieku?” PJWSTK 2015/16.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Psychologia Zarządzania
Wykorzystanie w szkole
Badania operacyjne. Wykład 1
Teorie zarządzania dr Joanna Jasińska
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
10 błędów / wg E. Cochran’a /
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Andrzej Cieślak Zakład Bezpieczeństwa Procesowego i Ekologicznego
TEORIA PERSPEKTYWY D. KAHNEMAN A. TVERSKY
Daniel Kahneman Otrzymał Nagrodę Nobla w 2002 r. za ponad ćwierćwiecze badań nad zachowaniami inwestorów i rynków finansowych.
Ocena ryzyka zawodowego Narzędzie do poprawy warunków pracy
Anna Paszkowska-Rogacz
GRUPOWE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Klasyfikacja Obcinanie drzewa Naiwny klasyfikator Bayes’a kNN
RYZYKO OPERACYJNE Jak przeciwdziałać mu w praktyce?
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Innowacyjne podejście do ryzyka rynkowego w Spółce Jakub Stolarczyk, DM IDMSA Warszawa 3 III 2008.
Etapy podejmowania decyzji
Dobrostan w pracy.
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
GRC.
Motywacja.
WYKŁAD VII DOBROSTAN W PRACY.
Psychologia w zarządzaniu
Czym jest doradztwo zawodowe?
Społeczna Akademia Nauk
MOTYWACJA.
Zarządzanie w pielęgniarstwie
IV EKSPLORACJA DANYCH Zadania eksploracji danych: klasyfikacja
Podstawy analizy ryzyka
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
NAUKA O ORGANIZACJI EWOLUCJA KONCEPCJI.
Wprowadzenie teoretyczne
1. 2 Wynagrodzenia w sektorze energetycznym - uwarunkowania kulturowe Adam Cichocki Zbigniew Dudziński Warszawa
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Personal Management w bibliotece
Teoria praw własności. Na podstawie: „Property Rigts and Economic Theory: A Survey of Recent Literature” (E.G.Furubotn), „Ownership and the Nature of the.
Logical Framework Approach Metoda Macierzy Logicznej
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
na podstawie tekstu: W. Kwaśnickiego
Dr Małgorzta Cieciora Mgr Magdalena Kowalewska
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
ROS – 2016 „Elastyczne strategie inwestycyjne - projektowanie i wycena Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu 12 stycznia 2016 Propozycja uproszczonego szacowania.
Podstawy zarządzania ćwiczenia nr 4 Temat: p rogramowanie dynamiczne, macierz wypłat, techniki drzew decyzyjnych Horacy Dębowski Horacy.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Arkadiusz Król Grupa II a
Zachowania organizacyjne 2 i 3
ORGANIZACJA I KIEROWANIE BUDOWĄ
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Proces przewodzenia i kontrolowania
Innowacyjne podejście do ryzyka rynkowego w Spółce
Funkcja planowania.
TEORIE I MODELE MOTYWOWANIA
T4. Automatyzacja w zarządzaniu.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
F. W. Taylora E. Mayo H. Fayola M. Webera
Zapis prezentacji:

 Inscenizacja „Które podejście jest pożądane w XXI wieku?” PJWSTK 2015/16

1. Szkoła klasyczna  zarządzanie naukowe- F.Taylor, H.Gantt  zarządzanie administracyjne - H. Fayol, M. Weber (biurokracja), P.F. Drucker 2. Szkoła behawioralna - E. Mayo, A. Maslow 3. Szkoła ilościowo-systemowa 4. Podejście sytuacyjne PJWSTK 2015/16

Samo realizacja Szacunek Przynależność Bezpieczeństwo Fizjologiczne PJWSTK 2015/16

 nie uwzględnia kontekstu kulturowego, organizacyjnego  nie uwzględnia indywidualnych różnic między ludźmi PJWSTK 2015/16

 Czynniki higieniczne:  brak niezadowolenia  niezadowolenie  Czynniki motywacyjne  zadowolenie  brak zadowolenia PJWSTK 2015/16

Czynniki higieny (satisfiers/dissatisfiers) vs. motywatory (motivators):  Dobre relacje w pracy H  Awans M  Uznanie i odpowiedzialność M  Dobre zarobki H  Bezpieczeństwo/stabilność pracy H PJWSTK 2015/16

Czynniki higienyMotywatory zapobiegają niezadowoleniu polityka firmy i jej zarządzanie wynagrodzenie warunki pracy, status pracownika i bezpieczeństwo stosunki interpersonalne kształtują środowisko pracy wywołują satysfakcję możliwość rozwoju, zaspokojenia potrzeby osiągnięć uznanie, awans odpowiedzialność poczucie samorealizacji dotyczą ludzkich potrzeb rozwoju i osiągnięć dotyczą charakteru, treści pracy PJWSTK 2015/16

 „Motywatory i antybodźce” PJWSTK 2015/16

 zaprogramowana  niezaprogramowana PJWSTK 2015/16

 O niejasnej strukturze O wyraźnej strukturze TYP PROBLEMU Wysoki Niski SZCZEBEL W ORGANIZACJI Decyzje zaprogramowane Decyzje niezaprogramowane PJWSTK 2015/16

 Drzewo decyzyjne  Macierz wypłat PJWSTK 2015/16

 to jedna z najczęściej wykorzystywanych technik analizy danych PJWSTK 2015/16

 Graficzna metoda wspomagania procesu decyzyjnego  Zadanie drzewa decyzyjnego : stworzenie planu lub rozwiązanie problemu decyzyjnego. PJWSTK 2015/16

1. Metoda ta jest znana ze swej szybkości. 2. Mogą być wykorzystywane do selekcji i ekstrakcji cech. 3. Łatwe do zrozumienia. 4. Łatwe do wizualizacji. PJWSTK 2015/16

1. Testuje się wartość jednego atrybutu na raz, co powoduje niepotrzebny rozrost drzewa. 2. Niższe partie drzewa mają b. mało danych, przypadkowe podziały. 3. Nie wszystkie koncepcje dają się dobrze ująć za pomocą drzewa. PJWSTK 2015/16

 Drzewo składa się z węzłów (decyzji i stanów natury )decyzji stanów natury i gałęzi (możliwych wariantów).  W prawidłowo skonstruowanym drzewie węzły decyzyjne i stanów natury powinny występować na przemian, zaś każda ścieżka powinna być zakończona węzłem końcowym PJWSTK 2015/16

Węzeł końcow y PJWSTK 2015/16

 „Filip kino”  Wartość oczekiwana PJWSTK 2015/16

 O strukturze „dylematu więźnia” PJWSTK 2015/16

 O strukturze „dylematu więźnia” Nie przyznać sięPrzyznać się Nie przyznać się(-1,-1)(-10,0) Przyznać się(0, -10)(-7,-7) PJWSTK 2015/16

 O strukturze „dylematu więźnia” kooperacjaoportunizm kooperacja (nagroda za kooperację, nagroda za kooperację) (wypłata „frajera”, wypłata pokusy) oportunizm (wypłata pokusy, wypłata „frajera”) (kara za oportunizm, kara za oportunizm) Grac z 2 Grac z1 PJWSTK 2015/16

 „Spadek”  „Pan Janek” PJWSTK 2015/16

 Niespodziewanie otrzymałeś 100 tys. spadku. Zastanów się, gdzie ulokować najkorzystniej te pieniądze. Przyjmijmy, ze zbiór decyzji obejmuje : skarbonkę, bank, akcje spółek giełdowych. To, która decyzja okaże się korzystna zależy nie tylko o twojego wyboru, ale także od zewnętrznych okoliczności (stanów Natury): wzrost gospodarczy, przejściowy kryzys gospodarczy, totalny krach gospodarczy. Przyjmijmy, że macierz wypłat (wypłata jest tu rozumiana jako zysk z „lokaty” w perspektywie 5 lat) dla opisanego problemu decyzyjnego (gry) wygląda następująco: PJWSTK 2015/16

Zbiór decyzji dopuszczalnych STANYNATURY Wzrost gospodarczy Przejściowy kryzys Totalny krach gosp. skarbonka000 bank giełda Gdzie ulokować najkorzystniej pieniądze, szacując że wzrost gospodarczy nastąpi z prawdopodobieństwem 0,8; przejściowy kryzys 0,15; totalny krach 0,05. PJWSTK 2015/16

 Indywidualne  Grupowe  Zalety i wady PJWSTK 2015/16

 Krótszy czas  Mniejsze koszty  Odpowiedzialność tylko 1-osobowa  Nie trzeba rezygnować z niczego, gdy decyzja kontrowersyjna PJWSTK 2015/16

 Mniejsze przygotowanie merytoryczne  Nie podejmowanie ryzykownej decyzji  Mniejsza akceptacja społeczna PJWSTK 2015/16

 Więcej informacji  Wieloaspektowość  Odpowiedzialność się rozkłada  Doskonalenie przez rady i wskazówki innych osób  Bardziej akceptowana społecznie  Rodzą się partnerskie relacje PJWSTK 2015/16

 podejmowanie decyzji trwa dłużej i może być kosztowniejsze  grupa może być zdominowana przez jedną osobę niebezpieczeństwo pojawienia się grup interesów  niebezpieczeństwo pojawienia się myślenia grupowego  mogą pojawić się decyzje kompromisowe, które wynikają z niezdecydowania  skłonność do nadmiernego ryzyka PJWSTK 2015/16