Z. Korzeniewski, DODN.  „Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DZIECI SKRZYWDZONE Jak im pomóc?
Advertisements

STUDIUM PRZYPADKU (case study ang.)
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Oddziaływanie mediów na osobowość człowieka
Badania operacyjne. Wykład 1
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Kierowanie twórczością w organizacji
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Czym jest zarządzanie operacyjne
Podstawy metodologiczne ekonomii
Podstawy metodologiczne ekonomii (Konspekt wykładu)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
GRUPOWE ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
5. Problemy lokalizacji w projektowaniu międzynarodowych struktur logistycznych – przegląd metod i technik.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
i trudności z nimi związane...
Ogólna charakterystyka ludzkiego poznania
Planowanie Hierarchia planów Irena Dzierzgowska Październik 2003.
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
Studium Przypadku (case study)
Par Jocelyne GIASSON Roz. 9 : Metazrozumienie procesów Rozumienie czytanego tekstu.
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Młode Blogerki przedstawiają….
Kilka wybranych uzupelnień
Uśmiech rozdawaj światu, Uśmiechaj się do każdego,
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Źródła błędów w obliczeniach numerycznych
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Strategie rozwiązywania konfliktów
Kliknij myszką aby zobaczyć prezentacje... (Twoje życie to doceni...)
Prawo malejącej krańcowej stopy zwrotu Prawo DMP
T YPY BŁĘDÓW PROGRAMU E XCEL Przygotował: Przemysław Kacperski.
Umiejętność obserwacji.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Poświęć chwilkę swego zabieganego życia na kilka myśli
KREATYWNE METODY PRACY ZESPOŁÓW W PROCESACH REWITALIZACJI SPOŁECZNEJ część 1 Dorota Bazuń.
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
Debata uczniów o szansach na kreowanie osobowości poszczególnej jednostki. INDYWIDUALIZM WŚRÓD TŁUMU.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Model kaskadowy jest czytelny, przejrzysty, ale w istocie niepraktyczny Proces projektowania systemu informacyjnego.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Z. Korzeniewski, DODN Lider różni się od dyrygenta…? Zapraszam do dyskusji.
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Można inaczej Proszę: zobacz, posłuchaj, wyczuj istotę sprawy.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
8 zasad postępowania lidera
 Zygmunt Korzeniewski zaprasza do obejrzenia i wysłuchania prezentacji Z. Korzeniewski, DODN.
Z. Korzeniewski, DODN Co przeszkadza w twórczym myśleniu? Z. Korzeniewski przedstawia…
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
Weryfikacja hipotez statystycznych dr hab. Mieczysław Kowerski
Zrealizuj swoje marzenia słuchając intuicji!
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Metoda sześciu kapeluszy
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Uzależnienie od komputera, telewizji i komórki.. Prezentacja przygotowana przez klasę V c z wychowawczynią.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
WNIOSEK - definicja 1) TO, CO Z CZEGOŚ WYNIKA, WYNIK ROZUMOWANIA, KONKLUZJA; 2) TWIERDZENIE WYPROWADZONE Z INNYCH ZDAŃ UZNANYCH ZA PRAWDZIWE Słownik języka.
Systemy neuronowo – rozmyte
LUDZIE POPEŁNIAJĄ BŁĘDY
Kreatywność w biznesie
LOGIKA KARTEZYJSKA Olaf Sawajner Warszawa 2012 r.
Sukces i spokój umysłu - sekrety dwóch dróg do szczęścia
Wpływ sugestii rodzica na rozwój inteligencji piłkarskiej dzieci
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Jakim jesteś człowiekiem?
(Imię i nazwisko) (specjalność) Słupsk (data obrony 2018)
Zapis prezentacji:

Z. Korzeniewski, DODN

 „Ważniejsze, aby sprawnie myśleć, niż nałykać się wiedzy o faktach”. Z. Korzeniewski, DODN

 „Wielu ludzi patrząc na to, co jest ciągle pyta: co?, jak?, dlaczego?. Ja zaś marzę o tym, czego nie ma i pytam dlaczego by nie? Z. Korzeniewski, DODN

 Wiele naszych błędów w trakcie rozwiązywania problemów polega na zbyt wąskim ujęciu zagadnienia  Przedstawiane w prezentacji narzędzia pozwalają ograniczyć zgubną tendencję naszego myślenia.

Z. Korzeniewski, DODN  Zadaniem tego narzędzia jest zmuszenie nas do rozejrzenia się, do wnikliwego zbadania sprawy właśnie wtedy, kiedy wydaje się nam się to całkowicie zbędne.  Jest to narzędzie pozwalające ustrzec się przed błędem wykorzystania myślenia do podtrzymania i obrony i obrony przyjętej opinii czy poglądu, zamiast do wnikliwego zbadania problemu.  To narzędzie ukierunkowania uwagi.

Z. Korzeniewski, DODN  To narzędzie ukierunkowywania uwagi na myślenie o alternatywnych możliwościach.  Może być wykorzystywane w:

Z. Korzeniewski, DODN 1. spostrzeganiu – tę samą sprawę, problem można rozpatrzyć z różnych punktów widzenia. 2. działaniu – w danej sytuacji można podjąć rożne działania 3. rozwiązywaniu – mogą istnieć różne rozwiązania danego problemu.

Z. Korzeniewski, DODN 4. podejściu – żeby znaleźć rozwiązanie można różnie podchodzić do problemu. 5. w yjaśnianiu – można w różny sposób wyjaśnić jakieś zdarzenie. Gdy ktoś mówi, że są tylko dwa wyjścia z tej sytuacji poświęcić kilka chwil i zastanów się, czy nie ma trzeciego i dalszych.

Z. Korzeniewski, DODN  Zmusza nas ono do wnikliwego przyjrzenia się skutkom i następstwom naszych decyzji, planów.  Wymusza zarówno dociekanie, jak i ocenę tego, co może się zdarzyć w przyszłości.

Z. Korzeniewski, DODN  Jest narzędziem ukierunkowania uwagi na rzeczywistość w taki sposób, aby poszerzyć analizowany, rozpatrywany obszar.

Z. Korzeniewski, DODN  De Bono, E. (1995). „Naucz się myśleć kreatywnie”.  Nęcka, E (1994). „Trening twórczości”  Nęcka, E (1995). „Twórcze rozwiązywanie problemów”  Piskorz, Z. (1993). „Pobudzenie myślenia twórczego”.