Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
Obwodnica Ełku jako ważny element
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
SPOTKANIE INFORMACYJNE
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Droga ekspresowa S-8 na odcinku Augustów-Suwałki
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Obwodnica Krosna Odrzańskiego
Alternatywne rozwiązania komunikacyjne dla Miasta Opola
Przygotowanie projektu technicznego
Przebudowa ul. Brzezińskiej wraz z budową Obwodnicy Nowosolnej
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II : węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.
UDOSTĘPNIENIE KOMUNIKACYJNE POWIATOWYCH TERENÓW INWESTYCYJNYCH
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Zamawiający / Inwestor:
Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
Dariusz Mrowiński SKRZYŻOWANIA DRÓG Bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Dominik Jaśkowiec Radny Miasta Krakowa
PRZYGOTOWANIE INWESTYCJI DROGOWYCH NA PODKARPACIU
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
TRZEBNICA Centrum Pobytowe dla Drużyn – Finalistów UEFA EURO 2012.
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
KONCEPCJA PROGRAMOWA „Budowy południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 na odcinku od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
1005 km Łączna długość sieci dróg krajowych w WOJEWÓDZTWIE
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu siedleckiego Siedlce, 3 listopada 2009 r.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Obwodnica Ostrowa Wielkopolskiego PARTNERSTWO SAMORZĄDOWO - RZĄDOWE Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Powiat Ostrowski.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM „BUDOWA SYSTEMU ZARZĄDZANIA RUCHEM” GMINA MIASTO SZCZECIN.
Bezpieczne przejścia dla pieszych i pasy rowerowe na ul. Stryjeńskich m.st. Warszawa | Zarząd Dróg Miejskich.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ostrołęckiego. Ostrołęka, 27 października 2009 r.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
Ul. Zielona Poznań ul. Szkolna Tomice.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Opolu
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
SPOTKANIE Z OFICEREM ROWEROWYM 14 WRZEŚNIA 2017
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Inwestor: Gmina Karlino Plac Jana Pawła II 6, Karlino
realizowane przez Oddział GDDKiA w Zielonej Górze
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Inwestycje na drogach krajowych Warmii i Mazur
Projekt i budowa drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska (bez węzła)
Zapis prezentacji:

Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa nr 27, droga krajowa nr 32 (ul. Trasa Północna) droga wojewódzka nr 279, droga wojewódzka nr 283, Kierunki tranzytowe północ-południe obsługuje droga ekspresowa S3 (wschód) oraz droga krajowa nr 27 (zachód), natomiast ruch na kierunkach wschód-zachód obsługiwany jest poprzez północną obwodnicę miasta (ul. Trasa Północna), będącą fragmentem drogi krajowej nr 32. Południowa obwodnica stanowi zatem brakujący element układu komunikacyjnego Zielonej Góry. Alternatywą dla Trasy Północnej jest przejazd południową stroną Zielonej Góry, gdzie funkcjonuje droga wojewódzka nr 279. Droga ta na wielu odcinkach jest w bardzo złym stanie technicznym. Jej dostosowanie do parametrów obwodnicy jest niemożliwe, ponieważ przebiega ona poprzez m. Świdnica oraz zabudowane tereny mieszkaniowe dzielnicy Nowe Miasto (Ochla, Drzonków, Racula).

Cel inwestycji Planowana południowa obwodnica miasta stanowić będzie istotne usprawnienie warunków komunikacyjnych Zielonej Góry, mające pozytywny wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy całego obszaru. Zakładany efekt zadania inwestycyjnego: odciążenie istniejącej obwodnicy północnej miasta, poprawa przepustowości ruchu tranzytowego na kierunku wschód-zachód, poprawa bezpieczeństwa ruchu tranzytowego, zmniejszenie obciążenia ruchem w centrum miasta.

Etapowanie prac Inwestycję podzielono na 2 etapy: Etap I zakłada budowę obwodnicy stanowiącej połączenie DK 27 z rejonem węzła Racula. Etap II (przyszłościowy, opcjonalny) zakłada połączenie Etapu I z węzłem Niedoradz. Inwestycja planowana jest do budowy w latach: Etap I: 2021 – 2023; Etap II (opcjonalnie):

Klasa techniczna:GP Prędkość projektowa:Vp=80km/h Prędkość miarodajna:Vm=100km/h Obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś Skrajnia pionowa4,7m Przekrój normalny:1 x 2 (jedna jezdnia po dwa pasy ruchu) Szer. pasów ruchu:3,5m Szer. opasek:0,5m Szer. poboczy gruntowych:1,5m Nawierzchnia:bitumiczna (beton asfaltowy) Parametry techniczne

Przekrój normlany

Plan orientacyjny

WARIANT III REKOMENDOWANY - Etap I Wariant III – pomarańczowy Początek Wariantu III (pomarańczowy) Etap I zlokalizowany jest w ciągu drogi krajowej nr 27 (ul. Obwodowej), w północnej części m. Świdnica, na skrzyżowaniu DK27 i DW282 (kierunek do m. Wilkanowo). Wariant przebiega po terenach leśnych, kierując się na południowy wschód. Od strony północnej omija Ochlę, na terenach zlokalizowanych pomiędzy Skansenem a stadniną koni. Następnie łukiem od strony południowej omija Jędrzychów. W km ok przecina ciek Pustelnik a w km ok Dłubnię. Dalej wariant kieruje się na północ, do skrzyżowania dróg wojewódzkich (DW) nr 279 oraz rejon węzła Racula (S3), mijając po stronie lewej w odległości od 50 do 100m, składowisko odpadów miejskich. Długość wariantu III: km

WARIANT II ALTERNATYWNY - Etap I Wariant II - niebieski Początek Wariantu II (niebieski), zlokalizowany jest w ciągu drogi krajowej nr 27 (ul. Obwodowej), w północnej części m. Świdnica, na skrzyżowaniu DK27 i ul. Długiej. Następnie wariant kieruje się na wschód przez tereny leśne, przecinając dwukrotnie teren trasy przebiegu gazociągów wysokiego i średniego ciśnienia (MPZP Uchwała V/20/06 z dnia ) na początku opracowania oraz w km ok W kolejnej części przebiega po terenach leśnych, mija granicę gminy Świdnica. Od km ok biegnie równolegle do istniejącej drogi (ul. św. Huberta) do km ok Dalej od strony północnej omija Ochlę, na terenach pomiędzy stadniną koni a kąpieliskiem miejskim (Zalew Ochla). Łukiem, od strony południowej omija Jędrzychów, w km ok przecina ciek Pustelnik, a w km Dłubnię. Następnie wariant kieruje się na północ, w rejon węzła Racula (S3), mijając po stronie lewej w odległości ok m, składowisko odpadów miejskich. Długość wariantu II :ok km

ETAP II dla obu wariantów (przyszłościowy, opcjonalny) Początek Etapu II zlokalizowany jest w miejscu przecięcia obwodnicy wg Etapu I z DW283 (projektowane skrzyżowanie typu rondo). Droga przebiega po śladzie DW 283 do km ok (do skrzyżowania z DW279). Następnie odbija na wschód biegnąc przez kompleksy leśne od strony południowej omija m. Sucha, a następnie włącza się do węzła Niedoradz w ciągu drogi S3. Długość Etapu: ok km

Zestawienie skrzyżowań

Zestawienie przejazdów gospodarczych

Skrzyżowanie DK27/DW282 (gm. Świdnica) wg. Wariantu III

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ