ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STYLE SPRZEDAŻY Autor: Richard Forster Przekład: Wioleta Dąbrowska
Advertisements

KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Wprowadzenie do zarządzania kompetencjami w pracy doradcy zawodowego
Marketing Usług - WYKŁAD
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
ZEBRANIE JAKO FORMA WYMIANY INFORMACJI
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Zatrudnienie Fair Play Promocja kultury przedsiębiorczości i etyki rynku pracy.
Hurtownie Danych Mariusz Dołęga.
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
MARKETING STRATEGICZNY
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Rynki konkurencji niedoskonałej
Bazy danych II - projekt 1/4 Cel, istota projektu Celem projektu jest zbudowanie systemu bazodanowego dla Providera Internetowego, który będzie miał za.
Zarządzanie projektami
Gospodarowanie Zasobami Ludzkimi
tel.: Marynino 28, Serock.
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Doradztwo marketingowe dla właścicieli firm i zarządów
Czas stał się decydującym czynnikiem w gospodarce. Tylko koncentracja na prowadzeniu podstawowej działalności Twojej firmy przy wykorzystaniu w 100% wysoko.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Charakterystyka zawodu
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
10 kroków do sukcesu w Centrach Usług Program Akademii BPO
Istota konkurencji w internecie …
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Planowanie przepływów materiałów
Społeczne zaangażowanie firm na przykładzie Garncarskiej Wioski i Rajskiego Ogrodu Krzysztof Margol.
CRM – wady i zalety UŁ, WMiI, Katedra Analizy Matematycznej i Teorii Sterowania 2008.
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
SPRZEDAŻ SZKOLENIE PRZYGOTOWANE DLA TWOJEJ FIRMY PRZEZ.
DYSTRYBUCJA TWARDOWSKI Lidzbark Wielki Łęck 81a
Części do komputerów i akcesoria. Menu O firmie Oferta firmyWizytówka firmy Oferta dla stałych klientów.
call center to nie tylko infolinia
Forum Pracodawców AEiI Nowy pracownik Szkolenia Możliwość wykazania się Praca z profesjonalistami Doświadczony programista.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Z S E i m. M. K o p e r n i k a, u l. D r u k a r s k a 5 0, W r o c ł a w.
Technik Logistyk Zawód z przyszłością!.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Teoria praw własności. Na podstawie: „Property Rigts and Economic Theory: A Survey of Recent Literature” (E.G.Furubotn), „Ownership and the Nature of the.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Zintegrowane systemy informatyczne
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
CENTRUM KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO W SOSNOWCU ul. Gen. Grota Roweckiego 64 OFERTA EDUKACYJNA W ROKU SZKOLNYM 2016/2017.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Mój zawód SPRZEDAWCA Sprzedawca sprzedaje towary swoje. Kasuje czasami za dwoje!
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
MÓJ ZAWÓD.
eConnect Inteligentne centrum obsługi
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Struktura Organizacyjna mBanku
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
MAKE LOVE „Gdzie skarb wasz tam i serce wasze”
MARKETING INTERNETOWY
Szkolenie dotyczące sprzedaży
SPEDYCJA LOGISTYKA.
Specjalność Menedżer finansowy
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

ZARZĄDZANIE DZIAŁEM SPRZEDAŻY WYKŁAD 1 Dr Szymon Strojny szymon.strojny@wsl.com.pl

CEL PRZEDMIOTU Przekazanie zakresu wiedzy niezbędnego do zarządzania działem sprzedaży w przedsiębiorstwie

LITERATURA Ch.M. Futrell – Nowoczesne techniki sprzedaży, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004. M.Caroselli – Podręcznik profesjonalnego handlowca, Helion, 2002.

PROGRAM PRZEDMIOTU ISTOTA SPRZEDAŻY ZARZĄDZANIE DYSTRYBUCJĄ PLANOWANIE SPRZEDAŻY OBSZARY SPRZEDAŻY ORGANIZACJA DZIAŁU SPRZEDAŹY

ZADANIA SPRZEDAWCY ZADANIA ZEWNĘTRZNE Poszukiwanie klienta Komunikowanie się – budowanie wizerunku Sprzedawanie – wartość dla firmy Obsługa klienta Rozwiązywanie problemów klientów Tworzenie trwałych relacji Zbieranie informacji o rynku

ZADANIA SPRZEDAWCY ZADANIA WEWNĘTRZNE Reprezentowanie klienta w firmie Przekazywanie informacji o kliencie Budowanie wartości dla klienta Odpowiedzialność za klienta (relacje)

SPECYFIKA PRACY SPRZEDAWCY Reprezentuje firmę na zewnątrz Tworzy wizerunek firmy Nie podlega bezpośredniej kontroli przełożonych Muszą posiadać specyficzne cechy psychiczne (empatia, inteligencja emocjonalna, takt, asertywność itd.) Są uprawnieni do wydawania pieniędzy firmowych Poświęcają dużo czasu na podróże Mają nienormowany czas pracy