Ośrodek Szkolno- Wychowawczy im. św. Jana Pawła II w Kętrzynie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Szkoła Podstawowa nr 175 w Łodzi
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Zespół Szkół Specjalnych w Brzeziu
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY
Szkolno-Wychowawczy Nr Przemyśl
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szymanowie
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY DLA NIEPEŁNOSPRAWNYCH RUCHOWO W BUSKU –ZDROJU Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Niepełnosprawnych.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
Zespół Oświatowych Placówek integracyjnych w micigoździe
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Zachowania trudne u osób z autyzmem i Zespołem Aspergera
W skład Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 1 im. Marii Grzegorzewskiej w Przemyślu wchodzi Internat mieszczący się w budynku przy ulicy Basztowej.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
SOSW w Kościerzynie.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Dołącz do nas!!!. Profil akademicki Współpraca z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie Dołącz do nas!!!
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO – WYCHOWAWCZY NR 6 im. mjr. Hieronima Baranowskiego  Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju  Przedszkole  Roczne Przygotowanie.
Tel ; tel./fax fax ; infolinia WWW: zszs2.szkolnastrona.pl Zespół.
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY W EWANGELICKIM CENTRUM DIAKONII I EDUKACJI UL. WEJHEROWSKA WROCŁAW WROCŁAW 2011.
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 1 im. Janusza Korczaka Łódź ul. Siedlecka 7/21 telefon: ,
Tel
Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy Nr 1 im. Janusza Korczaka Łódź ul. Siedlecka 7/21 telefon: ,
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
Publiczne Gimnazjum Nr 24 im.gen.Józefa Wybickiego w Łodzi ul.Ogrodowa 28a tel
Zespół Szkół Specjalnych nr 4 ul. Niciarniana 2a
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Szkoła Podstawowa w Wytomyślu. Szkoła Podstawowa w Wytomyślu zaprasza do zapoznania się z ofertą edukacyjną placówki i zachęca rodziców dzieci w wieku.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
XX Liceum Ogólnokształcące
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
placówka przyjazna uczniom
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
ul. Grzybowska Warszawa
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
ul. Grzybowska Warszawa
Zapis prezentacji:

Ośrodek Szkolno- Wychowawczy im. św. Jana Pawła II w Kętrzynie

NASZA OFERTA EDUKACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA (dwa etapy edukacyjne: I etap: kl. I - III, II etap: kl. IV- VI) dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz z Autyzmem/ zespołem Aspergera- W NORMIE INTELEKTUALNEJ dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym (ZET) GIMNAZJUM ( 3 lata nauki) dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym (ZET) ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY KIERUNKI: stolarz kucharz ogrodnik przygotowanie do pracy w gospodarstwie domowym

I ETAP EDUKACYJNY (klasy I-III) II ETAP EDUKACYJNY (klasy IV- VI) SZKOŁA PODSTAWOWA dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim I ETAP EDUKACYJNY (klasy I-III) Edukacja polonistyczna Edukacja matematyczna Edukacja przyrodnicza Edukacja plastyczno- techniczna Edukacja muzyczna Język angielski Zajęcia komputerowe Wychowanie fizyczne Religia Zajęcia specjalistyczne, rewalidacyjne II ETAP EDUKACYJNY (klasy IV- VI) Język polski Matematyka Język angielski Historia Przyroda Informatyka Zajęcia artystyczne Zajęcia techniczne Wychowanie fizyczne Religia Zajęcia specjalistyczne, rewalidacyjne

Praca dydaktyczno- wychowawcza w Szkole Podstawowej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w realizowana jest w oparciu o: podstawę programową kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, dostosowaną do indywidualnych możliwości i potrzeb każdego ucznia Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny opracowany dla każdego ucznia przez zespół specjalistów na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego

Uczniowie klasy VI przystępują w II semestrze nauki do sprawdzianu organizowanego przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną, mającego na celu zbadanie stopnia opanowania zdobytych wiadomości i umiejętności. Uczniowie otrzymują do rozwiązania zestawy egzaminacyjne dostosowane do ich stopnia sprawności intelektualnej.

GIMNAZJUM dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim obejmuje trzyletni cykl kształcenia, w którym stosuje się nauczanie przedmiotowe m.in.: matematyka, język polski, informatyka, historia, chemia, fizyka, biologia, geografia, zajęcia techniczne, wychowanie fizyczne, religia językiem obowiązkowym jest język angielski uczniowie uczestniczą z zajęciach specjalistycznych i rewalidacyjnych

Praca dydaktyczno- wychowawcza w Gimnazjum realizowana jest w oparciu o: podstawę programową kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych dostosowaną do indywidualnych możliwości i potrzeb każdego ucznia Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny opracowany przez zespół specjalistów na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego W klasie trzeciej uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim przystępują do egzaminu gimnazjalnego składającego się z trzech części: humanistycznej matematyczno-przyrodniczej językowej (język angielski) Poprzez trzyletni okres nauki w Gimnazjum przygotowujemy uczniów do dokonania wyborów zawodowo - edukacyjnych odpowiednich do ich możliwości percepcyjnych i uzdolnień.

ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczniowie mają możliwość nabycia kwalifikacji w zawodzie: kucharz, ogrodnik i stolarz, nauka trwa trzy lata, uczniowie zdobywają wiadomości z przedmiotów ogólnych (język polski, język angielski, historia, geografia, fizyka, matematyka, przedsiębiorczość, religia, wychowanie fizyczne) oraz przedmiotów zawodowych, szkoła prowadzi zajęcia praktyczne dla kucharzy oraz ogrodników, zajęcia praktyczne dla stolarzy odbywają się dwa razy w tygodniu w Zespole Szkół im. Macieja Rataja w Reszlu, gdzie uczniowie są dowożeni szkolnym busem.

Praca dydaktyczno- wychowawcza w ZSZ realizowana jest w oparciu o: podstawę programową kształcenia ogólnego dla zasadniczych szkół zawodowych dostosowaną do indywidualnych możliwości i potrzeb każdego ucznia Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny opracowany dla każdego ucznia przez zespół specjalistów na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego Zasadnicza Szkoła Zawodowa kończy się egzaminem państwowym, uczeń otrzymuje Dyplom Potwierdzający Kwalifikacje Zawodowe, taki sam jak w szkole masowej (bez znaczenia, że ukończył Zasadniczą Szkołę Zawodową Specjalną).

Szkoła Przysposabiająca do Pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i sprzężeniami Szkoła przygotowuje uczniów do samodzielnego funkcjonowania w dorosłym życiu oraz aktywności w warunkach pracy chronionej. Celem szkoły jest zapewnienie uczniom warunków do wszechstronnego rozwoju, na miarę ich indywidualnych możliwości intelektualnych. Pracujemy nad zwiększaniem samodzielności i zaradności życiowej uczniów.

Kształcenie w Szkole Przysposabiającej do Pracy: oparte o podstawę kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopni umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, odbywa się w cyklu 3-letnim i przebiega w oparciu o program nauczania dla szkoły przysposabiającej do pracy, dla każdego ucznia jest tworzony Indywidualny Program Edukacyjno- Terapeutyczny opracowany przez zespół specjalistów na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego

Funkcjonowanie osobiste i społeczne, Edukacja i terapia uczniów jest realizowana w ramach takich przedmiotów jak: Przysposobienie do pracy - uczniowie zdobywają umiejętności z zakresu: kucharstwa i cukiernictwa, gospodarstwa domowego, ogrodnictwa, elementy bukieciarstwa, wytwarzanie przedmiotów dekoracyjnych, prace z zakresu szycia ręcznego, prace stolarskie, biurowe, pomoc innym osobom, hodowla zwierząt. Funkcjonowanie osobiste i społeczne, Zajęcia kształtujące kreatywność, Zajęcia sportowe, Wychowanie fizyczne, Religia Zajęcia specjalistyczne i rewalidacyjne. Zajęcia odbywają się w specjalistycznych pracowniach. Kameralna atmosfera w szkole, klasy liczące 6 do 8 uczniów sprzyjają wszechstronnemu rozwojowi dziecka i jest dostosowana do indywidualnych potrzeb i możliwości intelektualnych uczniów.

ZESPOŁY EDUKACYJNO- TERAPEUTYCZNE Uczęszczają do nich uczniowie (Szkoła Podstawowa i Gimnazjum) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz sprzężeniami. Zajęcia w Zespołach Edukacyjno- Terapeutycznych: prowadzone są w oparciu o Indywidualne Programy Edukacyjno- Terapeutyczne opracowane dla każdego ucznia przez zespół specjalistów na podstawie zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego dostosowane do możliwości każdego dziecka i urozmaicone zajęciami ruchowymi oraz muzyczno- tanecznymi, uprzyjemnione są m.in. uroczystościami, zabawami okolicznościowymi, różnorodnymi konkursami oraz wycieczkami krajoznawczymi.

Na każdym etapie edukacyjnym – w Szkole Podstawowej i Gimnazjum - prowadzone są następujące zajęcia edukacyjne: funkcjonowanie w środowisku- treści programowe obejmują m.in.: samoobsługę, uspołecznienie, komunikowanie się, edukację polonistyczną i przyrodniczą oraz elementarne pojęcia matematyczne, muzyka z rytmiką – obejmuje wszystkie formy aktywności muzycznej, aby dać szansę każdemu uczniowi na rozwijanie umiejętności muzycznych, plastyka, technika, wychowanie fizyczne, religia

ZAJĘCIA REWALIDACYJNE I TERAPEUTYCZNE Zajęcia rewalidacyjne i terapeutyczne są integralną częścią pracy edukacyjnej i wychowawczej na wszystkich etapach edukacji w naszej szkole i obejmują wszystkich uczących się w niej uczniów. Uwzględniają wskazania zawarte w orzeczeniach PPPP, specyficzne potrzeby rozwojowe uczniów i wychowanków oraz ich indywidualne tempo rozwoju. Nasze zadania w tym zakresie, to: wspomaganie rozwoju psychofizycznego ucznia niepełnosprawnego, przygotowanie do samodzielności społecznej, uczenie porozumiewania się z otoczeniem w dostępny mu sposób werbalny lub niewerbalny, wdrażanie do aktywności ruchowej i usprawniania kondycji fizycznej, stymulowanie zdolności muzycznych, plastycznych oraz sprawności manualnej, wyposażenie uczniów – stosownie do ich możliwości- w takie umiejętności i wiadomości, które pozwolą im na postrzeganie siebie jako niezależnej osoby.

Zajęcia rewalidacyjne i terapeutyczne prowadzone w naszym Ośrodku Terapia Eeg Biofeedback Hipoterapia Terapia Metodą Tomatisa Logopedia Integracja Sensoryczna Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne Sala Doświadczania Świata Dogoterapia Rehabilitacja Ruchowa Hydroterapia - zajęcia na basenie Gimnastyka korekcyjna Socjoterapia Muzykoterapia inne…

ZAJĘCIA POZALEKCYJNE Nasza szkoła oferuje szeroką gamę zajęć pozalekcyjnych, które mają na celu wspieranie inicjatywy, kreatywności oraz rozwijanie zainteresowań uczniów w zakresie różnych rodzajów aktywności, m.in. – artystycznej, sportowej, poznawczej. W szkole działają koła: wokalno- muzyczne, taneczne, teatralne, sportowe, ekologiczne, informatyczne, kulinarne, plastyczne, fotograficzne. Nasza szkoła umożliwia uczniom udział w wydarzeniach społecznych i kulturalnych, także na szczeblu pozaszkolnym – konkursy plastyczne, przeglądy teatralne,   zawody sportowe,   wycieczki,   udział w akcjach, projektach, itp.

PRACOWNIE ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH W szkole znajdują się pracownie wyposażone jest w najnowocześniejszy sprzęt, co umożliwia uczniom rozwój ich uzdolnień i predyspozycji rozwojowych: pracownia informatyczna – w której uczniowie zdobywają wiedzę z zakresu obsługi sprzętu komputerowego. pracownia ceramiczna- w której uczniowie tworzą z gliny proste przedmioty użytkowe, formy abstrakcyjne oraz przedmioty artystyczne własnego projektu. pracownia plastyczna- uczniowie rozwijają zdolności plastyczne, wrażliwość artystyczną, wyobraźnię twórczą. pracownia rękodzieła artystycznego- uczniowie wykonują różnorodne prace m.in.: tkanie na krośnie, tkanie igłą gobelinową na płótnie, tkanie w ramce, robótki ręczne na drutach i szydełku, haftowanie.

sala integracji sensorycznej sala gimnastyczna - z obszernym zapleczem sportowym, w skład którego wchodzą między innymi stoły do tenisa stołowego, które umożliwiają uczniom doskonalenie własnych umiejętności gry na zajęciach sekcji Olimpiad Specjalnych w tej dyscyplinie sportu. siłownia- wyposażona w sprzęt do ćwiczeń siłowych m.in.: atlasy (wielofunkcyjne) jednostanowiskowe do ćwiczeń, stacjonarny rowerek treningowy. sala zabaw sala integracji sensorycznej sala doświadczania świata

ŚWIETLICA SZKOLNA Nasza świetlica w bezpiecznym i miłym otoczeniu zapewnia opiekę uczniom przed zajęciami lekcyjnymi i po nich. Staramy się aby czas spędzony w świetlicy także sprzyjał rozwijaniu zainteresowań dzieci oraz nadrabianiu zaległości w nauce. Szczególną uwagę na zajęciach świetlicowych zwracamy na kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania w grupie rówieśniczej.

INTERNAT W internacie mogą mieszkać uczniowie (chłopcy i dziewczęta) naszej szkoły, którzy mieszkają poza terenem miasta Kętrzyn. Pobyt w internacie jest bezpłatny, odpłatność pobierana jest tylko za wyżywienie wychowanków. Uczniowie mieszkają w 2-3 osobowych pokojach z łazienkami. Uczniowie podzieleni są na grupy wychowawcze (grupy chłopców i grupy dziewcząt). Każda z nich ma do dyspozycji świetlicę wyposażoną w pomoce dydaktyczne i sprzęt audiowizualny.

Opiekę nad wychowankami sprawuje wykwalifikowana, przyjazna uczniom kadra pedagogiczna. Wychowawcy starają się stworzyć wychowankom drugi dom, tak, aby w czasie pobytu w placówce mogli oni spędzić czas w miłej, rodzinnej atmosferze, rozwijając swoje zainteresowania oraz przygotowywać się do funkcjonowania w społeczeństwie na miarę swoich indywidualnych potrzeb i możliwości. Po zajęciach szkolnych jest czas zarówno na naukę jak i wypoczynek oraz rozwijanie swoich zainteresowań. W każdej chwili wychowankowie mogą być odwiedzani przez rodziców.

W Internacie przygotowywane są różne imprezy oraz spotkania okolicznościowe, warsztaty i spotkania z ciekawymi ludźmi.

KOMPETENCJE NAUCZYCIELI I TERAPEUTÓW Nasza kadra pedagogiczna to głównie nauczyciele dyplomowani z długoletnim stażem i bogatym doświadczeniem zawodowym w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie. Nauczyciele stale podnoszą swoje kwalifikacje, kształcąc się na studiach podyplomowych,  kursach kwalifikacyjnych i doskonalących. Rodzice są naszymi partnerami, aktywnie uczestniczą w procesie wychowania i edukacji swoich dzieci. Współtworzą tradycję szkolną, m.in. poprzez udział w uroczystościach, ważnych wydarzeniach szkolnych, a także w codziennej pracy. Więcej informacji na stronie: www.soswketrzyn.edupage.org oraz pod numerem telefonu: (89)751-23-55 lub 509-117-135