Niezależność i pluralizm mediów

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STOWARZYSZENIE Strategia działania (19 października 2007) Stowarzyszenie Q-Service Truck 4Jot Consulting.
Advertisements

KOGO NIE MA W MEDIACH TEGO NIE MA WCALE.
Klasyfikacja źródeł informacji
Administracja publiczna
Unia Europejska Oparta na trzech filarach I filar-gospodarczy
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Wzmocnienie mediów publicznych: reforma struktury nadawców oraz metody ich finansowania Propozycje Białej księgi.
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
FINANSOWANIE NADAWCÓW PUBLICZNYCH – UWAGI DO ZAŁOŻEŃ NOWEJ USTAWY O MEDIACH ELEKTRONICZNYCH... Artur Nowak-Far SGH.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
ZASADY USTROJU RZECZYPOSPOLITEJ
Konfederacja Krajowych Stowarzyszeń Hoteli i Restauracji we Wspólnocie Europejskiej Wyk. Artur Umer(46487)
E-dyplomacja jako element komunikacji strategicznej Justyna Arendarska Zakład Komunikowania Międzynarodowego.
Edward Krzemień redaktor naczelny wyborcza.pl.
Pippa Norris, John Curtice Getting the Message Out: A two-step model of the role of the Internet in campaign communication flows during the 2005 British.
INSTYTUCJE GOSPODARKI RYNKOWEJ Jerzy Wilkin i Dominika Milczarek
Podstawowa analiza rynku
Podstawowa analiza rynku
wyniki gospodarcze ze szczególnym uwzględnieniem Polski
Polski system medialny
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
Fundacja Regionalnej Agencji Promocji Zatrudnienia Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Optoland S.A Biuro Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego w.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
Edukacja medialna.
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
UTWORZENIE SPÓJNEJ ANTYTERRORYSTYCZNEJ STRATEGII INFORMACYJNEJ
Ewolucja kulturowa XX a wychowanie
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
-wyszukiwanie informacji.
Kierunek: pedagogika Specjalności: pedagogika resocjalizacyjna edukacja elementarna ze specjalnością dodatkową j. obcy pedagogika socjalna terapia psychopedagogiczna.
Medialna rzeczywistoŚĆ
Zadanie TIK z Zasad Kodeksu 2.0 Monika Kaźmierczak - Wróblewska
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Naczelne zasady Kontytucji
Instytucje stojące na straży ochrony praw człowieka w Polsce
Ochrona wolności i praw człowieka mgr Piotr Kapusta
W ramach projektu edukacyjnego w naszej klasie przeprowadziliśmy ankietę zatytułowaną,, Jaki rodzaj mediów współczesny gimnazjalista lubi najbardziej.
Podział i funkcje mass mediów
WYKŁAD ÓSMY PRAWA OBYWATELSKIE. PRAWA CZŁOWIEKA -WYNIKAJĄ Z PRAWA NATURY -U PODSTAW LEŻY GODNOŚĆ CZŁOWIEKA -NIEZBYWALNE -NIENARUSZALNE -PRZYRODZONE -POWSZECHNE.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Prawa człowieka w ramach Unii Europejskiej 1.Znaczenie oraz rola praw człowieka została wskazana w art. 2 Traktatu o Unii Europejskiej „Unia opiera się.
Współczesne Metody Komunikacji
Monitoring rosyjskiej propagandy TV 2015 Badanie audycji informacyjnych i publicystycznych sześciu kanałów telewizji Federacji Rosyjskiej, jednego kanału.
Legitymizacja władzy: to tzw. upoważnienie – oparte na społecznej akceptacji obywateli. Jest prawem do działania w imieniu konkretnej osoby lub grupy.
Lustracja spółdzielcza – wartość czy dolegliwość Konferencja KZBS „Kontrola w bankach spółdzielczych sojusznikiem w procesie zarządzania instytucją” Warszawa.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Zasady etyki prawniczej
1. Podstawa prawna: ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji Publiczna radiofonia i telewizja jest odrębna od innych środków masowego.
Dobro publiczne (dobro wspólne) – – ujęcie teorii klasycznej i pola nowelizacji (komunikat) dr hab. inż. Janusz Zawiła-Niedźwiecki
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Wolność i prawa człowieka. Czym jest wolność? Wolność - 1. «niezależność jednego państwa od innych państw w sprawach wewnętrznych i stosunkach zewnętrznych»
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Alicja Ziółek kl. VI B. Dziennikarz: osoba zajmująca się przygotowaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu tj. prasa, radio, telewizja,
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Wolność gospodarcza w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Etyka adwokacka i etyka radców prawnych
Rola sektora MŚP w gospodarce rynkowej dr Krystyna Kmiotek
Zasada lojalności.
Dyskurs upodmiotowienia, praktyki komercjalizacji.
Zasada lojalności.
Geneza i wybrane źródła prawa mediów
RAPORT KRAJOWY POLSKA Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce
Zapis prezentacji:

Niezależność i pluralizm mediów

Pluralizm mediów Prawo do funkcjonowania w państwie nieograniczonej liczby niezależnych środków masowego przekazu. Europejska Konwencja Praw Człowieka z 1950 r. – artykuł 10 – zakładała wolność słowa. Artykuł 11. Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej – gwarancja poszanowania wolności i pluralizmu mediów. Polega na funkcjonowaniu wielu mediów, jak i na różnorodności ich rodzajów i przedstawianych przez nie treściach. Komercjalizacja mediów – reklama podstawowym źródłem utrzymania. Koncentracja kapitału medialnego – wynika z zaciętej konkurencji pomiędzy wydawcami oraz z rosnących wraz z postępem technologicznym kosztów działalności.

Rodzaje pluralizmu mediów Pluralizm strukturalny – funkcjonowanie w państwie odpowiednich rozwiązań prawnych, które ustalają relacje i zasady funkcjonowania mediów publicznych i prywatnych. Pluralizm zawartości – możliwość przekazywania przez media różnych idei i opinii.

Podstawowe modele funkcjonowania środków masowego przekazu w państwach demokratycznych Model dualny – przewiduje współistnienie dwóch kategorii mediów, tj. publicznych i komercyjnych. Pozwala to na utrzymanie swoistej równowagi między interesem publicznym i prywatnym, gwarantując też pluralizm światopoglądowy, ale też uzależniając częściowo mass media od świata polityki. Model rynkowy – przewiduje niezależność mediów i dominację własności prywatnej. Państwo zachowuje jedynie wpływ na koncesje częstotliwości radiowych i telewizyjnych. Mass media w takim systemie nie są skutecznie zabezpieczone przed wpływem szeroko rozumianego biznesu.

Etyka w mediach Karta Etyczna Mediów – 1995 r. – opracowana przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich. Zawiera siedem podstawowych zasad: Zasada prawdy Zasada obiektywizmu Zasada oddzielania informacji od komentarza Zasada uczciwości Zasada szacunku i tolerancji Zasada pierwszeństwa dobra odbiorcy Zasada wolności i odpowiedzialności

Internet źródłem informacji Odgrywa coraz większą rolę w życiu społecznym Funkcja komunikacyjna – niedostępna w innych typach mediów (czat, kamery internetowe) Krytycyzm wobec zamieszczanych informacji Najbardziej rzetelne informacje znajdziemy na stronach instytucji publicznych oraz e-wydaniach znanych encyklopedii (PWN). Na wiarygodności powinno zależeć portalom informacyjnym