RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA. E-przemoc, e-pedofile, e-dzieci - nie możesz powiedzieć e-tam nic się nie dzieje! Bezpieczeństwo w wirtualnym świecie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kiedy, jak i dlaczego komputer uzależnia?
Advertisements

BEZPIECZEŃSTWO – JESTEŚMY NA TAK !
Zainteresowania czytelnicze uczniów klas 1-3 Rok szkolny 2009/2010
Bądź ostrożny w sieci! Jakub Ślęzak V a.
„Moje dziecko i Internet”
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Syn Pani Justyny Enterowskiej Piotrek
Wpływ Internetu, telewizji i muzyki na psychikę dziecka.
„Zero” tolerancji dla przemocy
WYKONAŁ:-MATEUSZ KOSZAŁKA
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA. E-przemoc, e-pedofile, e-dzieci - nie możesz powiedzieć e-tam nic się nie dzieje! Bezpieczeństwo w wirtualnym świecie. Spotkanie.
Bezpiecznie w sieci.
Gry komputerowe Zabawa czy zagrożenie.
Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu
DEBATA SZKOLNA. DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 ZASADA 1. Jeśli zauważę u jakiegoś internauty przejawy nietolerancji, natychmiast zrywam kontakty i ostrzegam.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
Bezpieczni w komputerowym świecie
UZALEŻNIENIE Internet.
Przeciwdziałania zagrożeniom w Internecie .
CZAS WOLNY DZIECKA.
SZANSE I ZAGROŻENIA INTERNETU
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
ANKIETA.
Bezpieczny Internet "Bezpieczeństwo w Internecie
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
B e z p i c n y I n t e r.
Im więcej stron tym więcej pornografii, narkotyków, przemocy.
„Wirtualne niebezpieczeństwa”
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU
MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ JĘZYKÓW OBCYCH
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
Bezpieczeństwo w sieci
Projekt edukacyjny pt. „Moje gimnazjum w liczbach i procentach’’
KOMPUTER PRZYJACIEL CZY WRÓG ??.
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu
Bezpieczeństwo w Internecie.
Mgr. Magdalena Lacek. adres internetowy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Zakładka dla rodziców:
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Jak bezpiecznie korzystać z internetu?
Debata szkolna 6 grudnia 2012 r. 6 grudnia 2012 r.
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
Opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101 w Poznaniu
Rola komputera w życiu naszych dzieci?
10 ZASAD BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA Z INTERNETU.
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu
O czym powinni wiedzieć rodzice kupując dziecku komputer ? Opracowała Anna Cynowska.
13 BRUTALNYCH gier komputerowych Zaprezentowane gry są jedynie przykładem. Na rynku istnieją dziesiątki innych gier, które są niebezpieczne dla psychiki.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
Moja pierwsza strona internetowa O Mnie Moje Hobby Moje Marzenia Moja Ulubiona Książka Moja Ulubiona Gra Polecane Strony Internetowe Galeria Zdjęć.
WIZYTA W AUSTRII UZALEŻNIENIA. „Na początku grudnia 2014 roku, braliśmy udział w wyjeździe do Austrii. Wizyta ta była w ramach programu Erasmus + „Safe.
… nie tylko muzyczny…. Lubisz grać? I co z tego wynika? KomputerInstrument  Problemy z koncentracją  Zaniedbywanie obowiązków,  Nerwowy sen, częste.
Gry w sieci! Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Towaroznawstwo Grupa 1011 Nr albumu
Opracowanie: Hanna Głos, Jolanta Jurkowska.
„Uzależnienie od gier komputerowych i Internetu”
Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Bezpieczeństwo w sieci
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
KOMPUTER –  ZALETY I WADY 
Bezpieczne korzystanie z zasobów Internetu
Zapis prezentacji:

RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA

E-przemoc, e-pedofile, e-dzieci - nie możesz powiedzieć e-tam nic się nie dzieje! Bezpieczeństwo w wirtualnym świecie.

Jak odpoczywają nasze dzieci? 75 % badanych dzieci przyznaje się, ze ulubiona formą wypoczynku jest:  o o o oglądanie telewizji,  g g g gry komputerowe  k k k korzystanie z Internetu 38% słucha muzyki 5% spędza czas w kinie, teatrze, z rodzicami

Czy wiesz, że...? Statystycznie w ciągu jednej godziny oglądania telewizji dziecko widzi 5 scen pełnych przemocy i agresji oraz jedno morderstwo. Uczeń klasy IV szkoły podstawowej spędza przed ekranem każdego dnia około 3-4 godzin!!! Łatwo policzyć ile przemocy widzi, każdego dnia. Czy umie pozostać wobec niej obojętny???

Czy należy bać się komputera? Do czego służy komputer naszym dzieciom ? Do czego służy komputer naszym dzieciom ?  44% gra na komputerze  40% przygotowuje materiały i prace do szkoły  16% aktywnie korzysta z sieci Internet? CZY TO ŹLE...??? CZY TO ŹLE...???

Moje ulubione gry... - odpowiadają uczniowie   „... najbardziej ulubiona z gier to Mortal Kombat, szczególnie wyrywanie kręgosłupów.   „... ściganie się w samochodach, kradzieże aut, rozjeżdżanie ludzi.”   „... lubię jak mam dużo amunicji, a najfajniejsze jest to, że mam kilka żyć.” CZY TAKIE SCENY POZOSTAJĄ BEZ WPŁYWU NA PSYCHIKĘ DZIECKA???

„Na początku dumnie patrzyłam jak mój Michał dzielnie radzi sobie z komputerem. Teraz już wiem, ze wychowywała go maszyna. Komputer ukradł mi dziecko....” - z wypowiedzi matki 10- latka Do czego to prowadzi?  Zanik więzi rodzinnych, brak wpływu wychowawczego  Pogorszenie stanu zdrowia  Zaniedbywanie obowiązków szkolnych i domowych  Osłabienie woli i osobowości, brak wrażliwości  Brak kontaktu z rzeczywistością, utrata granic między wirtualnym a realnym światem

W co grają dzieci??? – wypowiedzi z anonimowych ankiet uczniów szkoły podstawowej  Mortal Kombat  Carmaggeddon  Doom  Quake  Hexen  Diablo  666  Space Invaders

Gra jest bardzo brutalna, gdyż sposobów na zabijanie jest całe mnóstwo, a narzędziami zbrodni są kawałki szkła, torebki foliowe, łomy, druty, kije baseballowe, rzadziej broń palna. Tu – chyba jest to jedyna taka gra – brutalność jest nagradzana. Wbijesz łom w sam środek czaszki przeciwnika i reżyser całego „spektaklu” jest wniebowzięty! Poza tym nasi przeciwnicy zazwyczaj nas nie widzą i nie mają zielonego pojęcia, że zaraz zostaną zaciukani przez naszego „bohatera”. Pomysł na grę okazał się bardzo odważny, aczkolwiek sukces został osiągnięty: Manhunt zyskał dużo medialnego rozgłosu i jest rozchwytywany w sklepach. Manhunt Manhunt

Tytuł dość głośny. Wcielamy się w nim w... jakby to wyrazić... powiedzmy, że chuligana i robimy rozróby. Na ulicach miast, w hipermarketach, ogólnie: w tych miejscach, w których jest dużo zwykłych ludzi bądź członków gangów czy też policji albo wszystkich razem. Pojawia się tu mnóstwo broni palnej oraz olbrzymie zapasy amunicji, dzięki której możliwe jest strzelanie nawet kilkuminutową serią. Jest to produkt firmy Rockstar, słynącej z kontrowersyjnych tytułów. State of Emergency

Zastanów się nad tym!!! Agresja rodzi agresję i przemoc, potwierdzają to wyniki badań. „ Im więcej scen przemocy ogląda dziecko w telewizji, tym większe jest prawdopodobieństwo wystąpienia agresji". E. Jaszczyn, A. Kozłowska " Wpływ telewizji na rozwój dziecka

Niebezpieczeństwo anonimowości!  Czy wiesz czym jest komunikator???  Wiesz co to jest „chat”?  Co mówią Ci nazwy „ICQ”, „Tlen”, „GG”” ? Jeżeli nie znasz tych pojęć, to prawdopodobnie nie znasz też „przyjaciół” Jeżeli nie znasz tych pojęć, to prawdopodobnie nie znasz też „przyjaciół” swojego dziecka!!! swojego dziecka!!!

Rodzicu!!! NNNNie bój się komputera! WWWWspólnie z dzieckiem przeglądaj strony www. RRRRozmawiaj z dzieckiem o bezpiecznym korzystaniu z sieci! UUUUwrażliwiaj dziecko, by nie podawało swoich danych poznanym przez Internet osobom

 Zadbaj o czas na rozmowę z dzieckiem  Zorganizuj alternatywne formy spędzania wolnego czasu  Nie pozwól, aby komputer stał się wychowawcą twojego dziecka.  Zastosuj zasady korzystania z komputera.

Materiał dzięki uprzejmości Centrum Służby Rodzinie w Łodzi