Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości XIII edycja 20 kwietnia 2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program Rozwoju Młodych Talentów (PRMT)
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Rodzic jako doradca zawodowy
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Szkolny Ośrodek Kariery w ZSZ Nr 2 w Białymstoku BIZNES PRZY TABLICY.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
Chcę się uczyć i pracować EFS – ZPORR /Działanie 2.1/ Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Dzień przedsiębiorczości 3 kwietnia 2008r.odbył się dzień przedsiębiorczości. Była to już piąta edycja programu. Dla mnie był to dzień, w którym miałem.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Wykonała Jadwiga Waleczko – koordynator II OTK w ZSS
ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI 2012 OTWARTA FIRMA.
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
WARSZTATY ZAWODOZNAWCZE KLASY 3 B z GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE 24 PAŹDZIERNIKA 2011 DROGA EDUKACYJNA W ZAWODZIE FRYZJERA.
Dnia 10. Marca 2010 roku odbył się Międzynarodowy Dzień Przedsiębiorczości. W Polsce to przedsięwzięcie organizowane jest przez Fundacje Młodzieżowej.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
SPOŁECZNA KAMPANIA EDUKACYJNA
Poznajemy zawody w miejscu pracy
Dzień przedsiębiorczości
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Ogólnopolski Tydzień Kariery w ZSHE. Co to jest OTK? Ogólnopolski Tydzień Kariery, czyli OTK, to coroczne działanie inicjowane przez Stowarzyszenia Doradców.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Niemiecki model edukacji zawodowej
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015  Nasi uczniowie mogli skorzystać z porad doradcy zawodowego na temat wybranych zawodów i dalszej drogi kształcenia.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Alchemia czy wróżbiarstwo
◙ PROPOZYCJE WSPÓŁPRACY ZE SZKOŁAMI PONADGIMNAZJALNYMI
Dzień przedsiębiorczości
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Dualne kształcenie zawodowe
Dzień przedsiębiorczości
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości
Mazowiecka Marka Ekonomii Społecznej
Zapis prezentacji:

Program edukacyjny Dzień przedsiębiorczości XIII edycja 20 kwietnia 2016 r.

Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości to pozarządowa organizacja pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia w warunkach gospodarki rynkowej oraz umożliwienie młodym ludziom zdobycia wiedzy i praktycznych umiejętności ułatwiających realizację planów zawodowych. Fundacja działa w ramach Junior Achievement Worldwide – najstarszej i najszybciej rozwijającej się na świecie organizacji zajmującej się edukacją ekonomiczną młodych ludzi w 120 krajach świata. Kilka słów o Fundacji

Pomoc w zweryfikowaniu wyobrażeń uczniów o wymarzonym zawodzie Zapoznanie uczniów w praktyce ze specyfiką konkretnych zawodów Pomoc uczniom w pozyskaniu informacji o wymaganym wykształceniu, umiejętnościach czy predyspozycjach niezbędnych do wykonywania danej profesji Włączenie dorosłych w edukację młodzieży Uświadomienie konieczności dostosowywania się do zmieniających się warunków na rynku pracy Promowanie przedsiębiorczych postaw wśród młodzieży Cele programu

Łącznie we wszystkich edycjach programu wzięło udział: prawie 500 tysięcy uczniów i wolontariuszy ponad 170 tysięcy firm i instytucji Tylko w roku szkolnym 2014/2015 w Dniu przedsiębiorczości wzięło udział: uczniów z 674 szkół firm i instytucji Co mówią liczby?

Po zgłoszeniu się w firmie uczeń zapoznaje się z jej działalnością i przechodzi wraz z opiekunem – wolontariuszem na stanowisko pracy. Na stanowisku pracy, w trakcie 3–5 godzin, wolontariusz zapoznaje ucznia ze swoim zakresem obowiązków, genezą wyboru zawodu oraz opisem ścieżki własnej kariery zawodowej. Uczeń i wolontariusz aktywnie współpracują na stanowisku pracy; uczniowi powierzane są proste zadania związane z wykonywanym przez wolontariusza zawodem. Uczeń i wolontariusz podsumowują współpracę i wspólnie wypełniają Kartę ucznia. Ramowy program Dnia przedsiębiorczości w firmie

Komitet Honorowy Dnia Przedsiębiorczości wybiera laureatów Konkursu na Najaktywniejszą Szkołę danej edycji programu. Kryteria wyboru najaktywniejszych szkół: liczba uczniów zgłoszonych do programu stosunek uczniów zgłoszonych do programu do ogółu uczniów w danej szkole z wyłączeniem uczniów klas maturalnych wskaźnik dywersyfikacji miejsc praktyk – stosunek liczby uczniów zgłoszonych do projektu do liczby firm, z którymi szkoła nawiązała współpracę bezwzględna liczba firm pozyskanych przez szkołę do współpracy liczba mieszkańców miejscowości, w której funkcjonuje szkoła stopa bezrobocia na terenie funkcjonowania szkoły informacja o realizacji programu na stronie internetowej szkoły Konkurs na Najaktywniejszą Szkołę

Konkurs obejmuje trzy kategorie prac: filmik nagrany telefonem komórkowym lub smartfonem w formacie AVI lub MP4 – maksymalny czas trwania 1,5 min prezentację – maksymalnie 7 slajdów (w tym tytułowy) pracę pisemną – maksymalnie znaków (ze spacjami) Zwycięzców Konkursu wyłoni Komitet Honorowy Dnia Przedsiębiorczości. Ocenie podlega zgodność z tematyką Konkursu, wartość artystyczna pracy konkursowej, pomysłowość i kreatywność autora. Laureaci zostaną zaproszeni na uroczystą Galę Przedsiębiorczości. Ogólnopolski Konkurs Jak Dzień przedsiębiorczości wpłynął na moje decyzje zawodowe?

Podczas uroczystej Gali Przedsiębiorczości wręczane są dyplomy i pamiątkowe statuetki. Wyróżnienia otrzymują również szkolni koordynatorzy Dnia przedsiębiorczości z najaktywniejszych szkół. Gala Przedsiębiorczości

Uczeń: uświadomi sobie związek między wykształceniem a karierą zawodową znajdzie pomoc w podejmowaniu trafnych decyzji w planowaniu dalszej drogi edukacyjnej i zawodowej ma możliwość porównania swojego wyobrażenia o danym zawodzie, stanowisku pracy z rzeczywistością zapozna się z organizacją i zarządzaniem firmą pozna wymagania stawiane pracownikom na różnych stanowiskach w danej branży przekona się o znaczeniu relacji interpersonalnych dla dobrego funkcjonowania w miejscu pracy zapozna się z zagadnieniami etyki w biznesie oraz społecznej odpowiedzialności biznesu Dlaczego warto wziąć udział w programie?

Uważam, że Dzień przedsiębiorczości to świetne przedsięwzięcie, ponieważ informacje o zawodzie, jaki sobie wymarzyłam – pracy konserwatora sztuki – są dość trudno dostępne dla osób z zewnątrz. Zorganizowanie w takim miejscu praktyk, szczególnie tak wcześnie – w drugiej klasie liceum – jest na własną rękę praktycznie niemożliwe. Bardzo ważna zatem jest dla mnie taka inicjatywa jak Dzień przedsiębiorczości, bo pozwala mi samej tego spróbować i sięgnąć po potrzebne informacje do źródła. Maria Chmielowska, I Liceum Ogólnokształcące w Poznaniu Uczniowie o Dniu przedsiębiorczości

W ramach Dnia przedsiębiorczości wybrałam się na staż do przedszkola. Na początku dzieci wstydziły się i były niepewne, jednak wystarczyło niewiele czasu, by zdobyć ich zaufanie. To, że odbyłam tę praktykę, utwierdziło mnie w przekonaniu o mojej przyszłej drodze zawodowej. Teraz wiem, że na pewno chcę wykonywać zawód nauczycielki w przedszkolu. Angelika Zarecka, Liceum Ogólnokształcące w Sierpcu Uczniowie o Dniu przedsiębiorczości