„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA” POD TAKIM HASŁEM WYCHOWANKOWIE ŚWIETLICY SZKOLNEJ „PSZCZÓŁKI” PO RAZ KOLEJNY OBCHODZILI ŚWIATOWY DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA GŁÓWNE CELE ZAJĘĆ: Zapoznanie z historią Światowego Dnia Misia Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą Kształtowanie konieczności szanowania zabawek i książek Wdrażanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi na podany temat
„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA” Z WCZEŚNIEJ PRZYGOTOWANEJ GAZETKI, DZIECI DOWIEDZIAŁY SIĘ DLACZEGO I OD KIEDY OBCHODZONY JEST DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA
„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA” CHĘTNE DZIECI OPOWIADAŁY O SWOICH MISIACH I ZA CO JE KOCHAJĄ
„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA” „JADĄ, JADĄ MISIE…” DZIECI PIOSENKĘ ŚPIEWAŁY I ĆWICZENIA WYKONYWAŁY: MISIE WESOŁO PODSKAKUJĄ MISIE WSPINAJĄ SIĘ NA DRZEWO PO MIÓD MISIE WYBIERAJĄ MIÓD Z DZBANKA MISIE OPĘDZAJĄ SIĘ OD ROJU PSZCZÓŁ MISIE GŁASZCZĄ SIĘ PO BRZUSZKU NAJEDZONE MISIE ODPOCZYWAJĄ
„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA” PO KRÓTKIEJ ZABAWIE DZIECI WYPOWIADAŁY SIĘ O ZNANYCH IM BAJKACH I KSIĄŻKACH, KTÓRYCH BOHATERAMI SĄ MISIE. BYŁY TO: - „COLARGOL”, MÓJ BRAT NIEDŹWIEDŹ”, „TROSKLIWE MISIE”, MIŚ USZATEK”, „MIŚ YOGI”, „GUMISIE”, NO I OCZYWIŚCIE „KUBUŚ PUCHATEK”. JEDNOCZEŚNIE ZWRÓCILIŚMY UWAGĘ, ŻE NALEŻY SZANOWAĆ ZABAWKI I KSIĄŻKI. DUŻĄ POMOCĄ BYŁA GAZETKA TEMATYCZNA.
„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA” PO DUŻEJ DAWCE WIADOMOŚCI PRZYSZŁA KOLEJ NA „JESIENNY MASAŻ”: Przyszła jesień z deszczowymi chmurami, a po parku chodzą dzieci parami („maszerowanie” palcami po plecach kolegi/koleżanki) Na alejkach ścielą się z liści dywany (głaskanie całą ręką) i brązowe spadają kasztany (delikatne „ukłucia” palcami) My zbieramy te dary jesieni (chwyt pięcioma palcami) Układamy je w rządkach na ziemi (rysowanie na plecach linii grzbietem dłoni) W domu tato wywierci w nich dziurki (wiercenie opuszkiem palców)] Nawleczemy je wtedy na sznurki (dwie faliste linie rękoma po plecach)
„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA” DZIECIOM BARDZO PODOBAŁ SIĘ WIERSZ – ZAGADKA HELENY BECHLEROWEJ -”LEKARSTWO MISIA”. W TRAKCIE CZYTANIA NAUCZYŁY SIĘ GESTÓW I OCZYWIŚCIE ODGADŁY NAZWĘ LEKARSTWA, KTORE LUBI MISIU Koło pieca siedzi miś. Taki chory jestem dziś! -Co cię boli? Bok i brzuszek, Tu się ciągle trzymać muszę, Katar już od piątku trwa I tu ból mam, a tu dwa Grypa, misiu. Dam ci proszki nie pomogą, takie gorzkie! Aspirynę, misiu, zażyj! Może ziółka ci zaparzyć? Aspiryna nie pomoże, A po ziółkach będzie gorzej. Przyznam ci się Zosiu sam, Że lekarstwo lepsze znam. Łyżka, dwie wystarcza chyba. Będę po nim zdrów jak ryba, Będę mruczeć mógł jak z nut. Cóż to za lekarstwo? Wszystkie dzieci odpowiedziały, że tym lekarstwem jest - MIÓD!!
„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA” DUŻO ŚMIECHU BYŁO PRZY ZABAWIE RUCHOWO – NAŚLADOWCZEJ PT. „NIEDŹWIADEK” ŚPIEWANEJ NA MELODIĘ PIOSENKI „MAM CHUSTECZKĘ…” Jedna łapka, druga łapka (podnoszą prawą, potem lewą rękę) ja jestem niedźwiadek (pokazują na siebie) Trzecia łapka czwarta łapka (pokazują prawa, lewą nogę) a to jest mój zadek. (klepią się po pupie) Lubię miodek, kocham miodek (masują brzuszek prawą, lewą ręką) Wybieram go pszczółkom (pokazują wybieranie miodu) Jedną łapką, drugą łapką( podnoszą prawą, lewą rękę) Albo piję rurką.(naśladują picie rurką).
ZABAWA RUCHOWO – NAŚLADOWCZA „NIEDŹWIADEK”
„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA” CHĘTNE DZIECI NARYSOWAŁY PORTRET SWOJEGO MISIA. NA ZAKOŃCZENIE ZAJĘĆ ZROBILIŚMY ZDJĘCIE DZIECI Z MISIAMI
„ZA CO KOCHAM MOJEGO MISIA” NASZA UROCZYSTOŚĆ SZYBKO DOBIEGŁA KOŃCA, A DZIECI OBIECAŁY, ŻE BĘDĄ O SWOJE MISIE DBAŁY Osoba odpowiedzialna: Maria Myślak Opracowanie: Ilustracje, teksty piosenek, wierszy: Źródło: INTERNET