PLAN DALTOŃSKI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Laboratorium szkolne – sposób na wolny czas
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
Edukacja daltońska w naszym przedszkolu.
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PREORIENTACJA ZAWODOWA W SZKOLE INTEGRACYJNEJ
Ocenianie Kształtujące
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Samodzielność dziecka
DEBATA: Jakie korzyści mają uczniowie z istnienia samorządu szkolnego?
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Naciśnij SPACJĘ aby przejść dalej
Kwiecień 2014 r. Debata.
Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Metody przygotowujące do nauki matematyki
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Duch klasy Jak motywować uczniów do nauki?
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Maciej Drzewicki, „Gazeta Wyborcza” w Gdańsku Prezentacje wniosków z warsztatów „Przyszłość w edukacji: jak kształcić młodych ludzi, aby pomorski rynek.
Plan Daltoński w przedszkolu
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
„Dziecko za sterem – jak nauczyć je samodzielności, odpowiedzialności i współpracy - pedagogika planu daltońskiego w przedszkolu”
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Czy mieszkańcy Zbąszynka potrafią porozumiewać się w języku angielskim?
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
29 kwietnia 2016 r. cała społeczność szkolna obecnością w uroczystym apelu uczciła Dzień Flagi RP oraz 225 rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. W czasie.
Przedszkola Miejskiego nr 4
Dobre praktyki we współpracy przedszkoli z rodzicami wychowanków
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
UCHWALENIA KONSTYTUCJI 3 MAJA
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
ZAŁOŻENIA PROGRAMU.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Zapis prezentacji:

PLAN DALTOŃSKI

„ Jeśli szanujemy dziecko i podążamy za jego możliwościami to może ono zrobić więcej, niż od niego oczekujemy, a wszystko co potrafi – nauczycielowi zrobić nie wolno” - Helen parkhurst

Odpowiedzialność – samodzielność - współpraca PLAN DALTOŃSKI Odpowiedzialność – samodzielność - współpraca

- umożliwia dzieciom swobodę w wykonywaniu działań Plan daltoński polega na indywidualnej pracy z dziećmi: - podkreśla znaczenie samodzielnego uczenia się dzieci - zachęca do uczenia się we współpracy, - umożliwia dzieciom swobodę w wykonywaniu działań - jest to nauka odpowiedzialności za siebie i innych - zapewnia realizację działań we własnym tempie

- Nauka wolności - Nauka samodzielności - Nauka współpracy PLAN DALTOŃSKI OPARTY JEST NA TRZECH ZASADACH: - Nauka wolności - Nauka samodzielności - Nauka współpracy

PLAN DALTOŃSKI - REALIZACJA - POPRZEZ ZMIANY ORGANIZACYJNE - POPRZEZ WIZUALIZACJĘ PROCESÓW DYDAKTYCZNYCH

PLAN DALTOŃSKI - ETAPY

- Wizualizacja planu dnia - Wizualizacja dni tygodnia - wizualizacja tygodniowych zadań edukacyjnych - wizualizacja współpracy - wizualizacja obowiązków

WDRAŻANIE KONCEPCJI PLANU DALTOŃSKIGO

Wizualizacja i symbolika dni tygodnia - Poniedziałek czerwony - Wtorek niebieski - środa Pomarańczowy - czwartek zielony - piątek - sobota i niedziela różowy i fioletowy

Wizualizacja obecności w przedszkolu

Wizualizacja kalendarza urodzin

Wizualizacja pór roku z podziałem na miesiące

Wizualizacja roku szkolnego

Wizualizacja tablicy zadań

Wizualizacja tablicy zadań

Wizualizacja czasu

Wizualizacja dyżurów

Wizualizacja pracy w parach

Wizualizacja sygnalizatora kolorów