Za T. Buzanem i R. Keenem „Księga geniuszu” A UTOSPRAWDZIAN KREATYWNOŚCI Z. K ORZENIEWSKI, DODN.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Advertisements

Teresa Grąziewicz - Jóźwik
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Konstruktywne sposoby rozwiązywania konfliktów
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Rozwijanie Przyszłych Polskich Liderów Innowacji Wojciech Gawlik
PRACA Z UCZNIEM ZDOLNYM
Mind Mapping (mapa myśli) – nowy wymiar sporządzania notatek
Dojrzałość szkolna dziecka
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego KAPITAŁ LUDZKI na lata
Za górami… za lasami…. …był sobie młodzieniec… …który żył tęsknotą …
narzędzie w językowych pracach projektowych
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
"Zapomnij o zapominaniu!"
PRAWO DO ŻYCIA Jest podstawą wszystkich praw dziecka!
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Drodzy rodzice rozważcie Projekt współfinansowany przez Unię
Kreatywny nauczyciel – nauczyciel z wyobraźnią
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Poznanie Aktywne interpretowanie, modyfikowanie, rekonstruowanie informacji i doświadczeń w umyśle.
Zabawy FundaMentalne dla przedszkoli
Marzenia.
Biofeedback – jest to metoda pozwalająca kontrolować procesy zachodzące w organizmie. Uczy panowania nad własnymi reakcjami, pomaga odpowiednio relaksować.
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Opracowała: Joanna Kozieł
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Spostrzeganie.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Innowacja pedagogiczna
ProjektSukces.pl przedstawia: Mapy Myśli
OKSYWSKIE CELEBRYTKI W DZIAŁANIU
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Rozwój osobowości dziecka w wieku przedszkolnym
Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży
JAK SIĘ UCZYĆ? ROZPOZNAJEMY SWÓJ STYL UCZENIA SIĘ
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Nowoczesne techniki uczenia się
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
RUCH Klucz do prawidłowego rozwoju dziecka to połączenie tych trzech elementów.
Zygmunt Korzeniewski. Na początek zastanów się, po co jest dana metoda? Jeśli chcesz, uzupełnij podane informacje: Zygmunt Korzeniewski.
Metody komunikacji.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Czy warto uczyć się języków obcych?. Wprowadzenie. Bardzo wielu uczniom nauka kojarzy się z przymusem oraz koniecznością. W ten sposób traktują oni również.
Hobby spidersweb.pl Czas przeznaczony na drobne przyjemnosci spedzam na czytaniu ksiazek… krosno24.pl.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
METODA RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SHERBORNE
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
NOWOCZESNE METODY NAUCZANIA
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
Dlaczego warto czytać książki?
Dlaczego warto czytać książki?
MÓJ ZAWÓD.
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zobacz, usłysz, poczuj- niezwykła podróż do świata zmysłów.
Zapis prezentacji:

Za T. Buzanem i R. Keenem „Księga geniuszu” A UTOSPRAWDZIAN KREATYWNOŚCI Z. K ORZENIEWSKI, DODN

T EST - ZAŁOŻENIA  Wyznacz sobie skalę punktacji od 0 do 100.  Daj sobie 0, jeżeli zdanie zupełnie Ciebie nie opisuje, natomiast 100 – w przypadku, gdy opisuje Cię doskonale i w danej dziedzinie posiadasz wysokie umiejętności. Z. K ORZENIEWSKI, DODN

T EST 1. Jestem w stanie natychmiast i spontanicznie skojarzyć nowe, i niepowtarzalne pomysły z już istniejącymi. 2. Używam wielu różnych kolorów w większości aspektów mojego myślenie kreatywnego. 3. Posługuję się różnymi kształtami koncepcyjnymi i strukturami w moich procesach myślenia kreatywnego. Z. K ORZENIEWSKI, DODN

T EST 4. Potrafię z łatwością połączyć ze sobą niezwykłe elementy. 5. W wyobraźni potrafię powiększyć lub zmniejszyć dowolny obiekt lub strukturę. 6. Potrafię natychmiast zmieniać i korygować moje koncepcje. Z. K ORZENIEWSKI, DODN

T EST 7. Regularnie i z upodobaniem zmieniam uporządkowanie i łączę ze sobą istniejące wcześniej koncepcje. 8. Podobnie „odwracam” istniejące wcześniej koncepcje. 9. Reagowanie estetyczne jest naturalne dla mnie w odniesieniu do dowolnego pociągającego przedmiotu. Z. K ORZENIEWSKI, DODN

T EST 10. Jest dla mnie czymś naturalnym reagować na dowolny, emocjonalnie pociągający obiekt, jak również potrafię okazać emocje. 11. Jestem w stanie reagować równie dobrze na obiekt, który pociąga dowolny zmysł, jak i wzrok, dotyk, słuch, węch, smak czy też świadomość kinestetyczną. 12. Jest dla mnie łatwym i przyjemnym posługiwać się wzajemnie zamiennymi kształtami i kodami. Z. K ORZENIEWSKI, DODN

K OMENTARZ  Każde z zaprezentowanych zdań zawiera jedną z 12 głównych umiejętności mentalnych koniecznych dla rozwoju pełnej kreatywności.  Każda z nich jest łatwa do wyćwiczenia. Z. K ORZENIEWSKI, DODN

U WAGI OGÓLNE  Kreatywność odnosi się do własnego stopnia zdolności wymyślania nowych idei, postrzegania spraw z różnych perspektyw, rozwiązywania problemów w oryginalny sposób, myślenia z wykorzystaniem wielowymiarowych umiejętności korowych, na zasadzie doznawania jednoczesnego (łącząc zmysły) oraz utrzymywania otwartego, szybkiego, dociekliwego i badającego umysłu. Z. K ORZENIEWSKI, DODN

C IEKAWE  Większość zwycięstw militarnych została odniesiona nie ze względu na potęgę czy też liczebność sił zbrojnych, ale właśnie dzięki kreatywności i elastyczności dowódców w tych wojskowych operacjach.  Podobnie wszystkie wielkie idee naukowe i artystyczne zrodziły się dzięki tej umiejętności. Z. K ORZENIEWSKI, DODN

C O DALEJ ? K REATYWNOŚĆ – AKTYWNE K ROKI 1. Zacznij realizować swój program rozwoju kreatywności. 2. Stwórz dla siebie STREFĘ MYŚLENIA KREATYWNEGO. 3. Ćwicz rozbijanie własnych szablonów w ubiorze, osobowości i nawykach. 4. Znajdź czas na zabawę z dziećmi – i dzieckiem istniejącym w Tobie. 5. Rozwiń umiejętności „myślenia promienistego” Z. K ORZENIEWSKI, DODN

C O DALEJ ? K REATYWNOŚĆ – AKTYWNE K ROKI 6. Wprowadź zwyczaj używania „map umysłu” jako pomocy przy zapamiętywaniu i myśleniu innowacyjnym. 7. Wybierz sobie jako modele do naśladowania geniuszy, których uważasz za szczególnie kreatywnych dla swej „mistrzowskiej grupy umysłowej”. 8. Więcej czytaj (różne dziedziny) i stań się „politematyczny”. 9. Przyjaźnij się z ludźmi w różnym wieku. Z. K ORZENIEWSKI, DODN

C O DALEJ ? K REATYWNOŚĆ – AKTYWNE K ROKI 10. Poznawaj nowych ludzi; poznawaj nowe kultury. 11. Pracuj nad rozwiązywaniem masowych problemów. 12. Rozwijaj u siebie poczucie humoru, które pomaga zwiększać zdolności umysłu do akceptowania wieloznaczności i zestawiania obok siebie przeciwieństw. 13. Zacznij (lub kontynuuj) pisanie poezji. 14. Rozwijaj swoje zdolności artystyczne. Z. K ORZENIEWSKI, DODN