„Modernizacja linii kolejowej E30,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KONCEPCJA ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW W SĄSIEDZTWIE DWORCA KOLEJOWEGO WROCŁAW PSIE POLE – PARK&RIDE PSIE POLE.
Advertisements

Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Mińsk Mazowiecki – Siedlce ISPA 2000/PL/16/P/PT/002 Warszawa, 12 września 2007r.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II,
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM PROGRAM ZPORR.
ROZBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO ŁĄCZĄCEGO MIELECKIE DZIELNICE PRZEMYSŁOWE Z REGIONEM.
Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu S8 Wrocław-Syców na Euro 2012.
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
Inwestor: Wykonawca dokumentacji projektowej:
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Coraz bliżej modernizacji. IX GRUPA 5 Wygrywa konkurs na opracowanie koncepcji rewitalizacji dworca Wrocław Główny XI-XII – Ogłoszenie przetargów.
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Budowa wiaduktu Ataturka w Turcji
Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych Małopolska
Rewitalizacja obiektu dworcowego Toruń Główny - poprawa dostępności i zwiększenie atrakcyjności Zespół Szkół nr 14.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S7
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Konferencja podsumowująca projekt: „Budowa tras rowerowych
Wnioski Rady Osiedla LIPA PIOTROWSKA
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Rozpoczęcie budowy osiedla Nowe Żerniki prezentacja zakresu realizacji
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
TRASA SŁOWACKIEGO Odcinek od ul. Potokowej do Al. Rzeczypospolitej GDAŃSK, 17 marzec 2010 r. Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
„Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska – węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Etap II: węzeł Powązkowska – węzeł Modlińska”
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu ciechanowskiego Ciechanów, 20 października 2009.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu radomskiego. Radom, 17 listopada 2009 r.
Opoczno, 4 luty 2013 r. "Budowa peronu wraz z niezbędną infrastrukturą i przystosowanie stacji Opoczno Południe do obsługi pasażerów” Zarządca narodowej.
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
Zamknięcie mostu na ul. Pałacowej 4 maja (od godziny 17.00) zamknięcie mostu na ul. Pałacowej maj – grudzień 2015r. zmieniona organizacja ruchu.
Projekt proponowany do wpisania na Indykatywną Listę Projektów Indywidualnych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez przebudowę drogi powiatowej nr 4223 W ul. Szamoty.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Partner współpracujący Partner współpracujący
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
STREFA AKTYWNOŚCI GOSPODARCZEJ W WOLI DĘBIŃSKIEJ
PLANOWANE I ZREALIZOWANE INWESTYCJE NA TERENIE MIASTA SANOKA I POWIATU SANOCKIEGO Lipiec 2017.
Zadania Gminy Miasta Koszalin zrealizowane w ramach projektu:
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Wygodniej w podróż ze Szczecina
V Plenarne Forum Inwestycyjne
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Ruszamy z budową! Ruszamy z budową wiaduktu Biskupia Górka wraz
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Podsumowanie 2018 roku
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
REMONT DK7.
Drugostronne zasilanie energetyczne GPZ Góra Linia 110kV Rawicz - Góra
Zapis prezentacji:

„Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze - Katowice – Kraków, etap IIb” Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133)

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Odcinek linii nr 133 jest częścią Projektu polegającego na przeprowadzeniu prac modernizacyjnych korytarza linii kolejowej E 30 (TEN-T) na odcinku Zabrze – Katowice - Kraków i dostosowania go do wymagań sieci bazowej TEN-T. Objęta projektem linia kolejowa E 30 należy do transeuropejskiej sieci transportowej (TEN-T) - korytarz sieci bazowej Niemcy – Polska – Ukraina. Linia E 30 jest uznawana za linię o priorytetowym znaczeniu, ponieważ łączy znaczące aglomeracje miejskie, stolice regionów jak Drezno - Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Medykę – Lwów – Kijów

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Głównym celem Projektu jest poprawa jakości połączenia kolejowego na odcinku linii E 30 pomiędzy Zabrzem i Katowicami, a Krakowem, tym samym podniesienia jego atrakcyjności i konkurencyjności, w porównaniu do innych środków transportu. Zostanie on osiągnięty w wyniku: skrócenia czasu podróży i przepustowości na odcinku Zabrze - Katowice – Kraków; podniesienie parametrów technicznych linii poprzez zwiększenie prędkości pociągów pasażerskich do prędkości V=160 km/h i towarowych do V=120 km/h przy zachowaniu maksymalnego nacisku na oś 221 kN; poprawy bezpieczeństwa na odcinku Zabrze - Katowice – Kraków. poprzez budowę wiaduktów drogowych zastępujących likwidowane przejazdy w poziomie szyn oraz zwiększenie efektywności sterowania ruchem kolejowym

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) HISTORIA Wyłoniony w roku 2010 Wykonawca Kontraktu Krzeszowice – Kraków Główny Towarowy - konsorcjum PNI, PKP Energetyka, PPM-T w ramach umowy w systemie zaprojektuj i wybuduj, prace budowlane na terenie gminy Zabierzów rozpoczął w 2012 roku. Ze względu na ogłoszenie upadłości Lidera konsorcjum, w kwietniu 2013r. doszło do zawarcia Ugody z pozostałymi członkami konsorcjum na dokończenie prac projektowych tj. projektów budowlanych, projektów wykonawczych oraz pozyskanie decyzji lokalizacyjnych i prawomocnych pozwoleń na budowę. W obecnym roku prace projektowe zostały zakończone i uzyskano prawomocne decyzje Pozwolenia na budowę. Wykonawstwo robót w nowych przetargach podzielono na dwa odcinki: Kontrakt nr 3a Krzeszowice – Kraków Mydlniki (km 46,700 – 62,400 linii nr 133). Kontrakt nr 3b Kraków Mydlniki – Kraków Główny Towarowy (km 62,400 – km 67,200 linii nr 133). Dla Kontraktu 3a wyłoniono Wykonawcę robót konsorcjum firm: Vias y Constucciones, Dragados, Electren

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) PLAN i OGÓLNY ZAKRES ROBÓT Realizacja prac rozpocznie się w styczniu 2016 w możliwym ze względu na warunki pogodowe zakresie. Z uwagi na przypadające w miesiącu lipcu 2016 Światowe Dni Młodzieży prace na torach głównych rozpoczną się w sierpniu, a zakończenie modernizacji odcinka planowane jest w listopadzie 2017r. Zakres przebudowy obejmuje: przebudowa odcinków szlakowych wraz z podtorzem na długości ok 15,7 km, przebudowa 3 i likwidacja 4 przejazdów kolejowych przebudowa 11 wiaduktów kolejowych, 3 wiaduktów drogowych i 14 przepustów, budowa 1 nowego wiaduktu drogowego, budowa 6 nowych peronów w stacjach kolejowych: Rudawa, Zabierzów i (Kraków Mydlniki Wapiennik – poza gminą) wraz z elementami małej architektury budowa podziemnych przejść do peronów w Rudawie i Zabierzowie. całkowita wymiana sieci trakcyjnych oraz konstrukcji wsporczych oraz przebudowa sieci LPN na całym odcinku, rozbiórka budynku nastawni w Rudawie i przebudowa w Zabierzowie budowa 4 obiektów inżynieryjnych z dostosowaniem do funkcji przejść dla zwierząt oraz dostosowanie 7 obiektów inżynieryjnych do funkcji przejść dla zwierząt. budowa ekranów akustycznych

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Na terenie gminy Zabierzów linia zlokalizowana jest w km 48,440 – 61,777 MODERNIZACJA STACJI KOLEJOWYCH: Na przedmiotowym odcinku zostaną przebudowaną następujące stacje kolejowe: Stacja Rudawa Stacja Zabierzów Rozwiązania wykonywane w ramach przebudowy stacji będą przystosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, poprzez zastosowanie tras wolnych od przeszkód, z wyraźnie oznaczonymi informacjami wizualnymi, dostępnymi we wszystkich punktach, w których pasażerowie muszą podejmować decyzje o wyborze tras. Perony będą wyposażone m.in. w wiaty, ławki, gabloty informacyjne i kosze na śmieci.

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 MODERNIZACJA STACJI KOLEJOWYCH: Stacja Rudawa zostanie przekształcona w przystanek osobowy. Prace będą zawierać m.in.: Likwidację istniejącego peronu dwukrawędziowego, a następnie wybudowanie dwóch peronów jednokrawędziowych Dojście do peronów będzie odbywać się schodami, pochylniami oraz nowobudowanym przejściem podziemnym. Stacja Zabierzów. Likwidację istniejącego peronu dwukrawędziowego, a następnie wybudowanie jednego peronu dwukrawędziowego oraz jednego jednokrawędziowego. Likwidacja kładki dla pieszych. Dojście do peronów będzie odbywać się schodami, pochylniami oraz nowobudowanym przejściem podziemnym, a także 3 windami.

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 PRZEBUDOWA 3 I LIKWIDACJA 3 PRZEJAZDÓW KOLEJOWYCH Modernizacja przejazdu kat. „B” w ciągu ul. Krzeszowickiej demontaż istniejącej nawierzchni, budowę odwodnienia wgłębnego wzmocnienie podtorza zabudowa przejazdu płytami żelbetowymi

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 PRZEBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO W REJONIE PRZEJAZDU W CIĄGU UL. KRZESZOWICKIEJ Roboty drogowe: Strona południowa: przebudowa drogi od ul. Zimna Woda do ul. Krzeszowickiej w miejscowości Pisary o długości ok. 1800m. Strona północna: przebudowa 150m oraz dobudowanie 310m w rejonie miejscowości Zawale w ramach skomunikowania działek znajdujących się obrębie likwidowanego przejazdu w tym obszarze.

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 PRZEBUDOWA 3 I LIKWIDACJA 3 PRZEJAZDÓW KOLEJOWYCH Likwidacja przejazdu kat. „D” w ciągu ul. Wojtasa/Kolejowej demontaż płyt przejazdowych, rozbiórkę fragmentów nawierzchni przyległych do przejazdu rozbiórkę oznakowania i drogowych urządzeń zabezpieczających wykonanie elementów zabezpieczających na końcowych odcinkach dróg po likwidacji przejazdu, wyprofilowanie rowów i zabezpieczenie skarp

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 PRZEBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO W REJONIE PRZEJAZDU W CIĄGU UL. WOJTASA/KOLEJOWEJ Roboty drogowe: Strona południowa: budowa drogi długości ok. 435m (wraz z mostem nad rzeką Rudawką) połączy ul. Kolejową (od zlikwidowanego przejazdu kolejowego) z ul. Nad Rudawą w miejscowości Rudawa.

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 PRZEBUDOWA 3 I LIKWIDACJA 3 PRZEJAZDÓW KOLEJOWYCH Modernizacja przejazdu kat. „B” w Niegoszowicach demontaż istniejącej nawierzchni, budowę odwodnienia wgłębnego wzmocnienie podtorza zabudowa przejazdu płytami żelbetowymi

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 PRZEBUDOWA 3 I LIKWIDACJA 3 PRZEJAZDÓW KOLEJOWYCH Likwidacja przejazdu kat. „A” łączącego ul. Łąkową z ul. Działkową demontaż płyt przejazdowych rozbiórkę nawierzchni przyległych do przejazdu rozbiórkę przepustu pod dojazdem od strony południowej, rozbiórkę oznakowania i drogowych urządzeń zabezpieczających wyprofilowanie rowów i zabezpieczenie skarp wykonanie elementów zabezpieczających.

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 PRZEBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO W REJONIE PRZEJAZDU W CIĄGU UL. ŁĄKOWEJ/DZIAŁKOWEJ Roboty budowlane: Strona północna: przebudowa ul. Działkowej od ul. Łąkowej do ul. Sienkiewicza w miejscowości Rudawa o długości ok. 1050m. Budowa nowego wiaduktu w ul. Dębowej pod którym oprócz jezdni zostanie wydzielona również ścieżka rowerowa oraz chodnik

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 PRZEBUDOWA 3 I LIKWIDACJA 3 PRZEJAZDÓW KOLEJOWYCH Likwidacja przejazdu kat. „A” przy ul. Willowej demontaż płyt przejazdowych rozbiórkę nawierzchni przyległych do przejazdu rozbiórkę oznakowania i drogowych urządzeń zabezpieczających wyprofilowanie rowów i zabezpieczenie skarp wykonanie elementów zabezpieczających.

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 PRZEBUDOWA UKŁADU DROGOWEGO W REJONIE LIKWIDOWANEJ PRZEJAZDU W CIĄGU UL. WILLOWEJ Roboty budowlane: Budowa nowego wiaduktu nad ul. Kolejową o dwóch, pełnowymiarowych pasach ruchu, Budowa drogi od ul. Kolejowej do likwidowanego przejazdu w ciągu ul. Willowej o długości ok. 600m

Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Gmina Zabierzów w km 48,440 – 61,777 PRZEBUDOWA 3 I LIKWIDACJA 3 PRZEJAZDÓW KOLEJOWYCH Modernizacja przejazdu do kat. „B” przy ul. P. Brzezińskiego demontaż istniejącej nawierzchni z płyt CBP budowę odwodnienia wgłębnego wzmocnienie podtorza - w ciągu robót torowych, zabudowę przejazdu płytami żelbetowymi

Rozpoczęcie robót : styczeń 2016r. Kontrakt nr 3a: Krzeszowice - Kraków Mydlniki (46,700 - 62,400 linii nr 133) Rozpoczęcie robót : styczeń 2016r. Rozpoczęcie prac na torach głównych: sierpień 2016 Zakończenie prac modernizacyjnych: listopad 2017