Szkolenie realizowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE z EFS: Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Jerzy Jarosz Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Pracownia Komputerowa                                                                                               
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Okrąg wpisany w trójkąt
Własności i konstrukcje podstawowych wielokątów foremnych
Okrąg opisany na trójkącie - jego konstrukcje i własności
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
Pracownia komputerowa wykorzystana została do elektronicznego logowania się uczniów do szkół ponadgimnazjalnych, po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertą
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Konstrukcje wielokątów foremnych
C.a.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
Błędy popełniane przy tworzeniu prezentacji – zadanie dodatkowe
Funkcje liniowe Wykresy i własności.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI
Krótki kurs geometrii płaszczyzny
GEOMETRIA PROJEKT WYKONALI: Wojciech Szmyd Tomasz Mucha.
Okrąg wpisany w trójkąt.
Co to jest TIK?.
Własności funkcji liniowej.
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
C.A.R.Metal czyli Cyrkiel i Linijka
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Rzut cechowany dr Renata Jędryczka
Z Mobilną Tablicą Interaktywną wkraczamy w nowy wymiar kształcenia Ryzyk Fizyk.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: I Liceum Ogólnokształcące im. Powstańców Wlkp. w Koźminie Wlkp. ID grupy: 97_32 Opiekun: Jarosław Kucharski Nazwa szkoły:
Wielokąty foremne.
Program kursu zakłada:
Na wysokościach myślenia jest sfera,
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Matematyka Konstrukcje matematyczne, nie takie nudne jak je malują (w programie C.a.R). Patrycja Dąbrowska.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
„GeoGebryczny” wymiar matematyki
Możesz kliknąć na odnośnik. Aby wyjść naciśnij Esc
5 typów zadań na dowodzenie z geometrii, występujących w arkuszach maturalnych „Rachunek kątów”(wybranie odpowiednich kątów „wyjściowych” i wyznaczenie.
Rozwiązywanie układów równań liniowych różnymi metodami
Okrąg opisany na trójkącie. Okrąg wpisany w trójkąt
Okrąg opisany na trójkącie
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Aksjomaty Euklidesa.
RÓWNOLEGŁOŚĆ I PROSTOPADŁOŚĆ W MOIM OTOCZENIU. Równoległość skrót II – w geometrii relacja między obiektami takimi jak proste, odcinki, półproste.
Najważniejsze twierdzenia w geometrii
Zaawansowane zastosowania metod numerycznych
Autor: Marcin Różański
Lekcje z komputerem, 2006.
Komputer w procesie dydaktycznym Komputer w procesie dydaktycznym Komputer jest wykorzystywany obecnie w polskich szko łach głównie do nauczania informatyki.
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Tel lub mail:
1 Co nowego w i-cut Suite i-cut Layout 14.0.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Matematyka to tak prosty, a zarazem przyjemny przedmiot, że aż miło się go uczyć! Szczególnie przyjemnym działem matematyki są figury – z czym się wiąże.
Konferencja współfinansowana z Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego 1 Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa na terenie Powiatu.
Figury geometryczne.
Matematyka czyli tam i z powrotem…
Matematyka przed egzaminem czyli samouczek dla każdego
W konstrukcyjnym świecie
Czyli geometria nie taka zła
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wyniki egzaminu próbnego
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
DOSKONALENIE TRENERÓW WSPOMAGANIA OŚWIATY POWR /17
Zapis prezentacji:

Szkolenie realizowane w ramach projektu współfinansowanego przez UE z EFS: Kompleksowy system doskonalenia nauczycieli drogą do sukcesu szkół powiatu wołowskiego Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty. Działalnie 3.5. Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Geogebra - pomocnik w pracy ze zdolnym uczniem Prowadzący: Przemysław Kajetanowicz I Spotkanie Sieci Matematyków Materiały szkoleniowe Brzeg Dolny, 2013

Zaprzęganie technologii do pomocy Ilustracje i animacje prezentowane na lekcji (tablica interaktywna) Dodatkowe materiały w Internecie Umożliwienie samodzielnych eksperymentów

Co to jest Geogebra W skrócie mówiąc, jest to program służący do: –tworzenia i prezentowania obiektów matematycznych –interaktywnego manipulowania tymi obiektami Umożliwia tworzenie atrakcyjnych interaktywnych ilustracji pojęć matematycznych Gotowy do użycia przez matematyka o zerowym przygotowaniu informatycznym Wyposażony w wiele funkcji matematycznych (łącznie z całkowaniem) Prosta i intuicyjna obsługa, szybkie efekty przy niewielkim nakładzie pracy Idealne narzędzie do eksperymentowania z pojęciami matematycznymi

Interaktywne symulatory ABCDEFGHIJKABCDEFGHIJK

Interaktywne animacje

Eksperymenty z funkcjami ABCDEFGHIJKABCDEFGHIJK

Konstrukcja symetralnej – wszystko myszą

Krokowo prezentowane konstrukcje

Ilustracje różnych faktów

Zobacz twierdzenie „na własne oczy”

... również w przeglądarce www

Instalacja ABCDEFGHIJKABCDEFGHIJK

Zaczynamy naukę Okna programu (algebra, grafika, arkusz kalkulacyjny) Narzędzia uruchamiane myszą Polecenia Protokół konstrukcji Eksport grafiki Dynamiczne karty pracy

Filozofia Geogebry w pigułce ABCDEFGHIJKABCDEFGHIJK

Tworzenie obiektów samą myszą ABCDEFGHIJKABCDEFGHIJK

Polecenia – cała matematyka ABCDEFGHIJKABCDEFGHIJK

Protokół konstrukcji

Materiały do nauki (

Polski podręcznik ABCDEFGHIJKABCDEFGHIJK

Jak najefektywniej się tym posługiwać ? Wypróbować proste narzędzia geometrii –Punkt, prosta, odcinek, okrąg –Przecięcie obiektów –Proste prostopadłe i równoległe –Okręgi, kąty Zdefiniować kilka funkcji w linii poleceń, pobawić się wykresami, punktami przecięcia itp. Zdefiniować obiekt geometryczny w linii poleceń (np. wpisać tam równanie prostej) „Poczuć” dualizm geometryczno- algebraiczny Geogebry

Jak wykorzystać na lekcji Najlepiej tablica interaktywna (ew. laptop+rzutnik) Przemyśleć, czy dane zagadnienie lub pojęcie da się łatwo zilustrować (zaczynać od łatwych) Konstrukcje geometryczne można przygotować w domu i pokazywać za pomocą nawigacji krok po kroku Własności funkcji można omawiać tworząc ilustrację przy uczniach (bo łatwe), np.: –Zdefiniować dwie liczby a, b, po czym: „ożywić suwaki” zdefiniować f(x) = a x + b zacząć eksperymenty (stawianie pytań, badanie odpowiedzi w Geogebrze; np. związki między położeniem wykresu a współczynnikami a i b itp. Po 4 miesiącach używania Geogebry będziemy ograniczeni tylko własną pomysłowością

Przykład objaśniania nowego pojęcia – funkcja kwadratowa Wpisujemy w linii poleceń: –a = 2 –p = 1 –q = -3 Definiujemy f(x) = a (x-p)^2 + q Uruchamiamy suwaki sterujące wartościami parametrów Stawiamy pytania, szukamy odpowiedzi eksperymentalnie

Szybki efekt małym nakładem pracy

Doc. dr Przemysław Kajetanowicz Instytut Matematyki i Informatyki Politechniki Wrocławskiej