Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3
Advertisements

-Witam nazywam się Weronika Zgorzelska oraz Oliwia Kołakowska. -Witam serdecznie 1.Od kiedy pan gra w FC Barcelonie… -W FC Barcelonie gram od 13 roku.
GRAMATYKA Zastosowanie czasowników SHOULD i OUGHT TO.
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
Present Perfect Tense.
PAST SIMPLE TENSE Dominik Piś Kl.6 b.
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza w Skalmierzycach
Present simple vs Present continuous
21 grudnia 2011r. uczennice z klas 6A i 6B wystąpiły w przedstawieniu pt. That film star stole my backpack!. Scenka odegrała się w sądzie. Uczennica Tracy.
Świetlica pełna legend- The school day room full of legends
Present perfect, past continous, past simple i future simple.
Second Conditional.
Music: Nightengale Serenade
III Festiwal Piosenki Angielskiej
CZAS PAST SIMPLE.
legend
The legend of amber Reda, Poland 2010.
CZAS PRZESZŁY DOKONANY
North Ireland. ● Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu – Drugi poziom konspektu ● Trzeci poziom konspektu – Czwarty poziom konspektu ● Piąty poziom.
POLISH FOR BEGINNERS.
Katarzyna Zielińska Kinga Bujak Kl. IV TI. Nazywam się Katarzyna a to jest moja koleżanka Kinga. Uczęszczamy razem do Zespołu Szkół Elektoniczno-Telekomunikacyjnych.
SHOPPING- ROBIENIE ZAKUPÓW.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
THE FUTURE. THE FUTURE WILL  spontaniczne decyzje podjęte w momencie mówienia  przewidywania odnośnie przyszłości oparte na naszych uczuciach, emocjach.
Much, many, a lot of, some,any
Polish language course – lesson 3 SERVICES 1. 1 jeden 2 dwa 3 trzy 4 cztery 5 pięć6 sześć 7 siedem 8 osiem 9 dziewięć 10 dziesieć 2.
Rites and rituals in Poland. Funeral In Poland, the bodies of the dead are buried on the third day after death, rarely on Sunday. Candles and flowers.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Mówienie o przyszłości
Present Perfect.
‘Wish’ życzenia, żal.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC A life for two, full of tenderness, obtains happiness as they get closer to heaven. Życie we dwoje,
Did you know?. 1 in 8 people living in Britain live in London, 12 million people live in London - this is a major European city London is the world largest.
„Duck – freak” „ Kaczka Dziwaczka”.
You are about to see a few sentences in Polish. Try to translate them into English, but keep in mind they are: The First Conditonal The Second Conditional.
Hallo again! Your task is to translate the following sentences paying close attention to : Verb + ing To + infinitive Infinitive.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
My Family Writing. Napisz list do przyjaciela z Anglii, w którym przedstawisz swoją rodzinę. Napisz jak się nazywają i czym się zajmują. Napisz jak wyglądają.
Zdania okolicznikowe przyczyny clauses of reason.
PRESENT SIMPLE 1. Zastosowanie 2. Budowa pytań i przeczeń 3. Charakterystyczne przysłówki częstotliwości oraz określenia przysłówkowe.
Zdania okolicznikowe skutku informują o skutku zdarzenia lub czynności. Odpowiadają na pytania: z jakim skutkiem? co miało miejsce w związku z tym? i.
Www,mojesilnedrzewo.pl. W dniach 15 marca – 30 kwietnia 2010.r.wytwórnia wody mineralnej Żywiec Zdrój SA wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia i Regionalną.
There are lots of places in Poznan where young people can spend time actively. They are mainly pitches, courts and swimming pools but also bicycle paths.
Music: Nightengale Serenade
Music: Nightengale Serenade
introduction to tenses in English
11. Work Praca.
Present Continuous.
To fall for someone Zakochacć się
Czasy: Present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
A prototype of distributed modelling environment
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
Authors: ♥Jacek Nodzykowski ♥Zuzanna Gruszczyńska ♥Monika Gołębiewska
CZASY W JĘZYKU ANGIELSKIM
Mariusz Dybał - Portfel akcyjny PTEbnmbnmbn mbn,bm,b
Egzamin ósmoklasisty z języka angielskiego
Polish L3 Learning Pack Saying your name
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
rzeczowniki policzalne i niepoliczalne przygotowała mgr Aneta Latus
Zapis prezentacji:

Przetłumacz podane w nawiasach fragmenty zdań na j. angielski.

Can you tell me what ( o której godzinie zaczyna się film) ………………………………?

Can you tell me ( o której godzinie zaczyna się film) what time the film begins?

(Muszę opiekować się) I……………………….. my younger brother.

(Muszę opiekować się)…….. I have to look after my younger brother.

My mum (lubi słuchać)………………………… music.

My mum (lubi słuchać)likes listening to music.

My cousins (pobrali się)…………………………….. while they were at the university.

My cousins (pobrali się) got married while they were at the university.

My students (prawie w ogóle)……………….. pay attention in the class.

My students (prawie w ogóle)hardly ever pay attention in the class.

(Czy mogłabym wymienić) ____________________________ this shirt, please?

(Czy mogłabym wymienić) Could I exchange this shirt, please?

!!!!!!!!(Nie mam wystarczająco) I ____________________________money for this car.

(Nie mam wystarczająco pieniędzy) I haven’t got enough money for this car.

These trousers (są w promocji) ____________________________ .

These trousers (są w promocji) are on special offer.

(Ile kosztują) ____________________________ these shirts?

(Ile kosztują) How much are these shirts?

(Czy mogę zapłacić) ________________________credit card, please?

(Czy mogę zapłacić) Can I pay by credit card, please?

(Chciałbym/Chciałabym złożyć) I __________________________ a complaint.

(Chciałbym/Chciałabym złożyć) I’d like to make a complaint.

(Jest 20% obniżki) _________________________ on all jeans this week.

(Jest 20% obniżki) There’s a 20 % discount on all jeans this week.

(Czy będzie padać deszcz) _______________________this evening?

(Czy będzie padać deszcz) Will it rain this evening?

(Gdybym mieszkał/mieszkała) ________________________ on an island, I would buy myself a yacht.

(Gdybym mieszkał/mieszkała) If I lived on an island, I would buy myself a yacht.

(Chciałbym/Chciałabym zarezerwować) ___________________________ a room in your hotel

(Chciałbym/Chciałabym zarezerwować) I’d like to book a room in your hotel

(Co zrobiłbyś/zrobiłabyś) ______________________if there was an avalanche while you were skiing?

!!!!!(Co zrobiłbyś/zrobiłabyś) What would you do if there was an avalanche while you were skiing?

What (będzie pogoda) ______________________next weekend?

!!!!What (będzie pogoda) will the weather be like next weekend?

(Powinieneś oszczędzać)______________ more water.

(Powinieneś/Powinnaś oszczędzać) You should save more water.

Uzupełnij zdania wpisując podane wyrazy w odpowiedniej formie.

I (like / retire) _______________ when I’m 55.

I (like / retire) ’d like to retire when I’m 50.

How much unemployment benefit (people / get) _______________ in your country?

How much unemployment benefit (people / get) do people get in your country?

The south of the country (be / warm) ______________________ than the west.

The south of the country (be / warm) is warmer than the west.

Hundreds of houses (be / destroy) ______________________ in the earthquake last year.

Hundreds of houses (be / destroy) were destroyed in the earthquake last year.

We’re looking for someone who (open / new) ___________________ ideas.

We’re looking for someone who (open / new) is open to new ideas.

(This / cold) ____________________ day of the year. It’s freezing

!!!!!!(This / cold) This is the coldest day of the year. It’s freezing

Three people (be / drown) ____________________ in the floods last year.

Three people (be / drown) were drowned in the floods last year.

transformacje The interviewer asked me lots of difficult questions. I was _______________________

The interviewer asked me lots of difficult questions !!!!!!!The interviewer asked me lots of difficult questions. I was asked lots of difficult questions.

My dad lost his job two months ago and he’s been unemployed since then My dad lost his job two months ago and he’s been unemployed since then. My dad hasn’t _______________________

My dad lost his job two months ago and he’s been unemployed since then My dad lost his job two months ago and he’s been unemployed since then. My dad hasn’t had a job for two months.

It’s possible that he’s a chef. He might __________________.

It’s possible that he’s a chef. He might be a chef.

1. ambitious, 2. noticed, 3. took

1. could, 2. reactions, 3. geneticist