Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pracownia komputerowa
Advertisements

Wprowadzenie do C++ Zajęcia 2.
Prezentacja o MS-DOS’ie
PROGRAMOWANIE STRUKTURALNE
CLR na platformie .NET Tomasz Kostarski.
Reprezentowanie i przetwarzanie informacji przez człowieka i komputer. Patrycja Białek.
UML Unified Modeling Language
Platforma .Net i Vs.Net.
Materiały do zajęć z przedmiotu: Narzędzia i języki programowania Programowanie w języku PASCAL Część 1: Wprowadzenie do programowania.
Co UML może zrobić dla Twojego projektu?
Programowanie w środowiskach zintegrowanych wykład 1 PSZ Programowanie w Środowiskach Zintegrowanych > Systemy i środowiska zintegrowane > Środowisko zintegrowane.
Procesor tekstu Word część 2
Biblioteki i przestrzenie nazw
Systemy operacyjne.
Języki programowania C++
Podstawy programowania
Wstęp do programowania obiektowego
Wprowadzenie do programowania w języku Turbo Pascal
PODSTAWY PROGRAMOWANIA
System katalogowania i zarządzania sprzętem na uczelni
PROGRAMOWANIE p o w t ó r k a
Nadstruktura języka UML w wersji 2.2 Część V Wdrożenie (pakiet UML::Deployments)
Inżynieria Oprogramowania
POJĘCIE ALGORYTMU Pojęcie algorytmu Etapy rozwiązywania zadań
Podstawy programowania
LabVIEW Technologie informacyjne – laboratorium Irmina Kwiatkowska
System operacyjny. System operacyjny Co to jest system operacyjny: jest szczególnym rodzajem programu, którego zadaniem jest koordynowanie pracy.
Instytut Tele- i Radiotechniczny WARSZAWA
Podstawy programowania. Język C i C++– podstawy Temat: 1
Generator analizatorów leksykalnych
HTML.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Marcin Hankiewicz.
Programowanie strukturalne i obiektowe
System operacyjny i jego usługi
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Paweł Abramczyk.
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
5 Etapów Pracy Kompilatora
JAVA.
Maszyna wirtualna ang. virtual machine, VM.
POŚREDNIK Jak reprezentowana jest informacja w komputerze? liczby – komputer został wymyślony jako zaawansowane urządzenie służące do wykonywania.
Temat 2: Edytory HTML.
Programowanie obiektowe – język C++
Rational Unified Process Implementacja Aleksandra Reiman, gr. I-52.
Podstawy programowania
UML W V ISUAL S TUDIO Mateusz Lamparski. UML D EFINICJA Unified Modeling Language (UML) to graficzny język do obrazowania, specyfikowania, tworzenia i.
C++.
XML Publisher Przedmiot i zakres szkolenia Przedmiot i zakres szkolenia Przeznaczenie XML Publisher Przeznaczenie XML Publisher Definiowanie Definiowanie.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Model OSI.
Dokumentacja techniczna
Dokumentacja obsługi programów Kamil Smużyński Piotr Kościński.
Autor: Piotr Pasławski
I TY ZOSTAŃ WEBMASTEREM! CZĘŚĆ 2 – „STRUKTURA STRONY” STWORZYŁ GABRIEL ŚLAWSKI.
Wprowadzenie do programowania w Pascalu mgr inż. Agata Pacek.
Platforma .Net.
Podstawy programowania
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage Informatyka.
Struktura systemu operacyjnego
System Operacyjny Windows Przedstawia Mateusz Bałdyga kl. 1 „D”
C++ WYKŁAD 12 ( ) Własne biblioteki. S PIS TREŚCI Kompilacja i łączenie Moduły Biblioteki Biblioteka statyczna Biblioteka współdzielona Biblioteka.
Temat: Porównanie technologii php,c# oraz javascript na przykładzie webaplikacji typu społecznościowy agregator treści Autor: Wojciech Ślawski.
Programowanie strukturalne i obiektowe Klasa I. Podstawowe pojęcia dotyczące programowania 1. Problem 2. Algorytm 3. Komputer 4. Program komputerowy 5.
Kompilator eBook w technologii Java Dyplomant: Maciej Bagrowski Promotor: dr inż. Walery Susłow Politechnika Koszalińska Wydział Elektroniki i Informatyki.
Hipertekst HTML WWW.
Podstawy tworzenia skryptów
Inżynieria Oprogramowania Laboratorium
Programowanie obiektowe – zastosowanie języka Java SE
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Format rozkazu Tryby adresowania.
Zapis prezentacji:

Dokumentacja programu komputerowego i etapy tworzenia programów.

MENU GŁÓWNE Dokumentacja programu Etapy tworzenia programów

Dokumentacja programu to ogół dokumentacji technicznej i dokumentacji użytkownika stworzonej dla określonego programu komputerowego przez jego twórców. W jej skład wchodzą: Dokumentacja użytkownika Dokumentacja techniczna

Dokumentacja użytkownika to opis programu przeznaczony dla jego użytkownika. Składają się na nią np. pliki pomocy, ogólne informacje o programie i jego sposobie obsługi.

Dokumentacja techniczna jest przeznaczona dla osób, które mogą potrzebować modyfikować program. Zawiera dokładny opis metody działania programu, algorytmów w nim zastosowanych, rozmieszczenia i sposobu działania poszczególnych komponentów itp. Ze względu na swoją naturę jest ona przeznaczona dla programistów, a dla zwykłego użytkownika właściwie niezrozumiała.

Dokumentacja programu powinna w swojej podstawie zawierać dokumenty piśmiennicze (w języku naturalnym, w formie zrozumiałej dla człowieka, z ang. human readable), choć w zależności od wymagań i rodzaju dokumentacji wskazane może być posiłkowanie się dokumentami niepiśmienniczymi, takimi jak fragmenty kodów źródłowych, wykresy, graficzne reprezentacje algorytmów, zdjęcia interfejsu użytkownika, diagramy przepływu, opisy UML czy XML).

Jak powstaje program komputerowy Jak powstaje program komputerowy? Spójrz niżej na podany schemat, zobaczysz jak mało potrzeba. Program (kod) źródłowy – zapisany (na podstawie algorytmu) tekst programu przy użyciu składni wybranego języka programowania. Program (kod) wynikowy – nazywany równieŜ kodem maszynowym lub wykonywalnym, plik zawierający rozkazy (instrukcje, polecenia) gotowe do wykonania przez procesor. Kompilacja (ang. compilation) – tłumaczenie kodu źródłowego na kod binarny, którego postać zależy od systemu operacyjnego. Łączenie (ang. link editing, linking) – łączenie pliku programu głównego z plikami nagłówkowymi, modułami w wyniku czego, powstaje gotowy do uruchomienia program wynikowy; wszystkie łączone pliki występują w postaci binarnej.