Jak powinna wyglądać współpraca stoczni i szkół okrętowych w celu rozwoju i odtwarzania potencjału ludzkiego branży okrętowej?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zespół Szkół Nr 2 im. Noblistów Polskich w Choszcznie
Advertisements

Regionalny rynek pracy Popyt i podaż na zawody okrętowe
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
1 Największy projekt edukacyjny w Europie Studia podyplomowe dla kadr zarządzających i pracowników przedsiębiorstw.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Jan Główczewski Kuratorium Oświaty w Gdańsku F o r u m O k r ę t o w e
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA.
Ewa Dasler, Katarzyna Wilkowska
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach.
1 1.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W ZSP NR 1 W ŁĘCZYCY A RYNEK PRACY REGIONU
Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka rozwija się dzięki wykształconym i otwartym na zmiany ludziom 25 kwietnia 2007 r.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Kształcenie kadr dla gospodarki morskiej, w tym dla przemysłu okrętowego na poziomie zawodowym i średnim w Zespole Szkół Budowy Okrętów w Szczecinie.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Działania w celu zwiększenia kompetencji przyszłych pracowników KGHM
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PRAKTYKI ZAWODOWE: ZASADY DOBRYCH PRAKTYK SIMON JAMES I TIM FOX.
ZAWÓD DLA MŁODZIEŻY, KTÓRA LUBI LUDZI ORAZ CHCE LEPIEJ POZNAĆ ŚWIAT
Zmiany ustawy o systemie oświaty
CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W SANOKU Oferta edukacyjna.
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
„Rola pracodawcy w procesie osiągania kompetencji zawodowych”
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Rola polityki rynku pracy w rozwijaniu kształcenia zawodowego.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Technikum nr 3 w Zespole Szkół nr 5 w Rudzie Śląskiej Technik Górnictwa Podziemnego
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO W RAMACH PROJEKTU „MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO W MAŁOPOLSCE Joanna Szatan-Kenderow.
Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorców lubuskich po otwarciu niemieckiego rynku pracy Wystąpienie: Władysław Komarnicki Marszałek Lubuskiego Sejmiku Gospodarczego.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Co PGL LP robią w klastrze?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI
Człowiek- najlepsza inwestycja,,Młodzi z powiatu lipnowskiego i włocławskiego bezrobociu mówią nie” Lipno, r. Projekt współfinansowany przez.
ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 ZESPÓŁ SZKÓŁ RZEMIOSŁA IM. JANA KILIŃSKIEGO ŁÓDŹ, UL. ŻUBARDZKA 2 Technikum.
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Bydgoszczy.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich Szkoła praktycznych umiejętności Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 dla absolwentów.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH Gdy samochód „zachoruje”, Mechanik go uratuje ;)
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Związek Pracodawców Warszawy i Mazowsza
Dualne kształcenie zawodowe
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
Historia szkoły sięga już przeszło 50 lat.
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
Zapis prezentacji:

Jak powinna wyglądać współpraca stoczni i szkół okrętowych w celu rozwoju i odtwarzania potencjału ludzkiego branży okrętowej?

Szkoły kształcące w zawodach stoczniowych Zespół Szkół Budowy Okrętów w Szczecinie Politechnika Szczecińska Zespół Szkół Budownictwa Okrętowego w Gdyni Zespół Szkół Budownictwa Okrętowego w Gdańsku Szkoły Okrętowe Conradinum w Gdańsku Politechnika Gdańska

Szkoła podstawowa Gimnazjum LiceumTechnikum Szkoła zawodowa Politechnika wycieczki, udział w chrztach, dni otwarte, wizyty aktywizujące w stoczni i w ZSBO praktyczna nauka zawodu, zatrudnienie młodocianych, stypendia fundowane, dodatkowe kwalifikacje zawodowe, organizacja egzaminów dyplomowych, oddelegowanie wykładowców, zaliczanie nauki do stażu zakładowego, urlop szkoleniowy (wieczorówka) praktyki zawodowe, stypendia fundowane, dodatkowe kwalifikacje zawodowe, oddelegowanie wykładowców, zaliczanie nauki do stażu zakładowego, urlop szkoleniowy (wieczorówka) wspieranie klas politechnicznych

STOCZNIA technolodzy, mistrzowie kadra kierownicza projektanci robotnicy wykwalifikowani traserzy, technolodzy mistrzowie robotnicy wykwalifikowani monterzy bez kwalifikacji, niezbędne kursy zawodowe Szkoła podstawowa Gimnazjum LiceumTechnikum Szkoła zawodowa Politechnika

PRZYCZYNY NIEDOBORU KADR W ZAWODACH STOCZNIOWYCH Odpływ wykwalifikowanych pracowników do pracy za granicą (lepsze warunki pracy i płacy) Deficyt wykwalifikowanych absolwentów szkół, kształcących w zawodach stoczniowych, Wysokie koszty szkoleń i kursów doskonalenia zawodowych Niechęć pracowników i osób bezrobotnych do przekwalifikowania się

ZAWODY DEFICYTOWE Potrzeby kadrowe Stoczni Gdynia S.A. dotyczą następujących zawodów: spawacz projektant elektromonter monter kadłubów okrętowych monter rurociągów okrętowych monter ślusarskiego wyposażenia

ŹRÓDŁA POZYSKANIA PRACOWNIKÓW Rekrutacja zewnętrzna doświadczonych pracowników Rekrutacja absolwentów szkół okrętowych Rekrutacja wewnętrzna - przekwalifikowanie pracowników Szkolenia bezrobotnych

W SYTUACJI NIEDOBORÓW KADROWYCH, Z KTÓRYMI BORYKAJĄ SIĘ PRZEDSIĘBIORSTWA BRANŻY OKRĘTOWEJ, SZCZEGÓLNEGO ZNACZENIA NABIERA ŚCISŁA I STAŁA WSPÓŁPRACA ZE SZKOŁAMI SZCZEBLA ZAWODOWEGO, ŚREDNIEGO I WYŻSZEGO, KSZTAŁCĄCYMI W ZAWODACH STOCZNIOWYCH, ZMIERZAJĄCA DO DOPASOWANIA ZAKRESU I PROGRAMU KSZTAŁCENIA DO ZMIENIAJĄCYCH SIĘ POTRZEB PRZEMYSŁU OKRĘTOWEGO.

POROZUMIENIE STOCZNI ZE SZKOŁĄ Zawarte pomiędzy Stocznią a Gminą reprezentującą Szkołę Porozumienie przynosi korzyści obu stronom: Stocznia zyskuje wykwalifikowanych zgodnie z jej potrzebami kandydatów do pracy, Szkoła zapewnia zatrudnienie swoim absolwentom, co uatrakcyjnia ofertę rekrutacyjną szkoły, Miasto prowadzi skuteczne działania prewencyjne w celu ograniczenia bezrobocia w regionie.

Czy miastu opłaca się finansować szkoły okrętowe Współpraca Stoczni ze szkołami i uczelniami wyższymi, kształcącymi młode kadry ściśle na potrzeby przemysłu okrętowego, jest oparta na obustronnych korzyściach: cenne uzupełnienie niedoborów kadrowych w postaci wykwalifikowanych i technicznie przygotowanych kandydatów do pracy zmniejszenie liczby osób bezrobotnych przez gwarancje zatrudnienia.

Biorąc pod uwagę obustronne korzyści - zmiany rynkowe w branży okrętowej, i związane z nimi zmiany w profilu produkcji, powinny wpływać na zmianę programów kształcenia oraz liczbę osób kształcących się w zawodach stoczniowych.

Dziękuję za uwagę Przygotował: Jakub Kraszewski Dyrektor Biura Obsługi Personalnej