Konstrukcjonizm w praktyce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Advertisements

ocenianie, które pomaga się uczyć
uczyć się języka angielskiego
Jak motywować uczniów do nauki?
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
KODEKS 2.0.
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Wpływ kultury na komunikację w projektach eTwinning
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Dr inż. Elżbieta Gajek Warszawa 18 Listopada 2011
Witaj ! Skoro tu jesteś to znaczy, że chcesz dowiedzieć się czegoś na mój temat  zapraszam !!!!
,,A kiedy powiem Ci, że chce coś zmienić… Apropos samorządności i angażu w życie szkoły…
Ks. Jan Twardowski Kochać....
Jak pomagać dziecku w nauce?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Ocenianie kształtujące
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
„Jak pomóc dziecku w nauce”
JANUSZ KORCZAK ,,Dziecko chce być dobre
Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Rok z Kodeksem 2.0 – plusy i minusy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
PPP czyli Proponuję Pytalskim Projekt!. Co to jest metoda projektu? Kiedy Gosia Samosia spotyka się z ciekawostką, albo jakimś problemem Zabiera się do.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Przedstawienie działań naszej grupy w czasie projektu.
wst ę p Potrzeba uczenia się nie jest jedyną potrzebą z jaką uczniowie przychodzą do szkoły.Przychodzą też z potrzebą przynależności, wolności, zabawy,
Idea oceniania kształtującego
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Szkolny system wychowawczy
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Parę słów do młodszych kolegów i koleżanek od absolwenta.
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Metody sprawnego uczenia się.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Mgr. Magdalena Lacek. adres internetowy Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Zakładka dla rodziców:
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Co to jest WOLONTARIAT?.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Osoba eksperymentatora jest nieodłączną częścią każdego doświadczenia, zanim jednak zaczniemy badać innych, przebadajmy swoje własne postawy i przekonania.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Zmienia życie, otwiera umysły. * Projekty: * Socrates – Comenius Projekt Rozwoju Szkół * Comenius Partnerskie Projekty Szkół oraz.
Kurs - OK zeszyt.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Ocenianie Kształtujące
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Szkolny plan zachowania
Prosiłem Cię Panie o siłę, abym mógł osiągnąć sukces
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
BĄDŹ KUMPLEM, NIE DOKUCZAJ!
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
Szkoła Podstawowa nr 81 im. Bohaterskich Dzieci Łodzi
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Kurs – OK zeszyt.
Zapis prezentacji:

Konstrukcjonizm w praktyce Dr inż. Elżbieta Gajek 11 czerwca 2010 http://www.ils.uw.edu.pl/~egajek

Molière (Molier) „Doprawdy! Jak to miło coś umieć.” 1622-1673 Mieszczanin szlachcicem 1999- Marta Lipińska i Krzysztof Kowalewski „Doprawdy! Jak to miło coś umieć.” Radość Pana Jourdain …., że mówił prozą

Jak miło …. mówić prozą Jak miło ……uczyć według zasad konstrukcjonizmu

Konstrukcjonizm – geneza Kierunek pedagogiczny stworzony przez Seymoura Paperta (środowisko logo) Rozwinięcie konstruktywizmu kognitywnego Jeana Piageta i konstruktywizmu społecznego Lwa Wygotsky’ego Ogólna zasada konstruktywizmu: Uczeń musi sam stworzyć (skonstruować) wiedzę w swoim umyśle, robi to w interakcjach z innymi ludźmi.

8 wielkich idei konstrukcjonizmu Papert 1999 Uczenie się w działaniu Technologia tworzywem ułatwiającym uczenie się Ostra zabawa, czyli rozwiązywanie trudnych zadań Uczenie się tego, jak się uczyć, czyli branie odpowiedzialności za własną naukę Właściwe gospodarowanie własnym czasem Nie ma sukcesu bez niepowodzeń Wspólna nauka nauczyciela i ucznia Stosowanie TIK „tu i teraz” do nauki treści niezwiązanych z techniką, jest równie istotne jak pisanie i czytanie.

Konstruujemy wiedzę wykład interaktywny Teach what you preach Kilka słów wprowadzenia o każdej z wielkich idei Praca w parach – dzielenie się doświadczeniami i przykładami, które są ilustracją zasady Rozlega się muzyka – cisza Przechodzimy do następnej wielkiej idei http://www.classicsonline.com/catalogue/product.aspx?pid=982627

Uczenie się w działaniu Uczymy się lepiej, gdy zajmujemy się czymś, co nas prawdziwie interesuje. Uczymy się skutecznie, gdy to, czego nauczyliśmy się możemy wykorzystać do zaspokojenia naszych pragnień i potrzeb. Opowiedz w kilku zdaniach o jednym, ważnym dla Ciebie przykładzie wykorzystania tego czego się nauczyłeś/nauczyłaś do zrobienia czegoś istotnego dla Ciebie.

Technologia tworzywem ułatwiającym uczenie się Technologia jako tworzywo uczenia się. Stosując technikę można tworzyć więcej interesujących rzeczy, a tworząc je więcej się nauczyć. Opowiedz w kilku zdaniach o jednym, ważnym dla Ciebie przykładzie wykorzystania techniki do zrobienia czego interesującego - czegoś co pomogło Ci się uczyć.

Ostra zabawa, czyli rozwiązywanie trudnych zadań W uczeniu się cieszy nas to, co wcale nie jest łatwe. Najwięcej satysfakcji przynosi „ostra zabawa” – sukces po wykonaniu ciężkiej pracy. (porównaj: sportowców, polityków, biznesmenów) Podaj przykład, z własnego doświadczenia, czegoś początkowo bardzo trudnego, co po wykonaniu ciężkiej pracy – nauczeniu się – przyniosło bardzo dużo satysfakcji.

Uczenie się tego, jak się uczyć, czyli branie odpowiedzialności za własną naukę Wielu uczniów wynosi ze szkoły przekonanie, że ktoś musi ich nauczyć. Jest to przyczyna większości niepowodzeń w szkole i w życiu. Nikt nie jest w stanie nauczyć cię tego, co powinieneś umieć. Trzeba wziąć odpowiedzialność za własną naukę. Podaj, ważny dla Ciebie, przykład efektu samokształcenia.

Właściwe gospodarowanie własnym czasem W szkole – co chwila ktoś mówi uczniowi zrób to, czy tamto. Jeśli nikt nie dyktuje im co mają robić – nudzą się. W życiu jest zupełnie inaczej. Trzeba nauczyć się gospodarować własnym czasem. Masz tyle samo czasu co Matka Teresa, Jan Paweł II czy Bill Gates. Opowiedz w kilku zdaniach o Twoich zasadach gospodarowania własnym czasem.

Nie ma sukcesu bez niepowodzeń Nic naprawdę ważnego nie działa od razu dobrze. Jedyną drogą sukcesu jest analizowanie i wyciąganie wniosków z niepowodzeń – czyli uczenie się na własnych błędach. Opowiedz o jednym ważnym błędzie, który popełniłaś/ popełniłeś, a który przyczynił się do sukcesu.

Wspólna praktyka uczenia się nauczyciela i ucznia Uczymy się przez całe życie. Pomimo doświadczenia, nie da się przewidzieć, jaki będzie kolejny projekt. Bawi nas to co robimy, i wiemy, że czeka nas ciężka praca. Najlepsza lekcja jakiej możemy udzielić naszym uczniom to pokazanie jak pokonujemy trudności w uczeniu się, jak uczymy się sami i wspólnie z nimi. Podaj przykład własnego uczenia się w obecności lub/i z udziałem uczniów.

Stosowanie TIK „tu i teraz” do nauki treści niezwiązanych z techniką, jest równie istotne jak pisanie i czytanie W cyfrowym świecie znajomość TIK jest równie ważna jak czytanie i pisanie. Ale najważniejszym celem jest używanie techniki do uczenia się innych rzeczy. Podaj jeden, ważny dla Ciebie, przykład użycia techniki do nauczenia się innych, tj. nietechnicznych rzeczy .

Każdy nauczyciel pracuje w projektach eTwinning według zasad konstrukcjonizmu Parafrazujac pana Jourdain: Jak miło ……uczyć według zasad konstrukcjonizmu.

Zapraszam do kontynuowania rozmów i dzielenia się doświadczeniami w stosowaniu konstrukcjonizmu w edukacji Dziękuję za uwagę MONTEVERDI, C.: Scherzi Musicali (Galli, La Venexiana, Cavina) Composer(s): Monteverdi, Claudio Artist(s) : Cavina, Claudio, Conductor • Venexiana, La, Ensemble • Galli, Emanuela, soprano Period(s) : Baroque (1600-1750) Genre : Classical Music Category : Vocal Catalogue : GCD920915