Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
European Commission - Directorate General for Agriculture Polityka Rozwoju Wsi w powiększonej Unii Europejskiej Propozycja Komisji Europejskiej na lata.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
Agnieszka Kowalska ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku
Ekonomia społeczna – praktyki wdrażania Karolina Cyran-Juraszek.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Ocena programów i projektów rewitalizacji
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
PROJEKT 1.19 ZINTEGROWANY SYSTEM WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ POŻYCZKI DLA PRZEDSIĘBIORSTW EKONOMII SPOŁECZNEJ - ROLA DORADCY BIZNESOWEGO OWES W SYSTEMIE.
2009 Warszawa, 24 czerwca 2009 r Oferta Krajowego Systemu Usług (KSU) dla przedsiębiorców Warszawa, 7 września 2009 r.
Adam Walicki - 30 września 2010
2011 Poprawa dostępu MSP do zewnętrznego finansowania zwrotnego – projekty systemowe PARP Spotkanie przedstawicieli Funduszy Pożyczkowych Warszawa, 1-2.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
SKŁAD ZESPOŁU PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012 PROJEKTY EWALUACYJNE.
Profesjonalizacja branży eventowej
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w SWR
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
Indywidualny plan działania
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw
2008 Wsparcie i rozwój instytucji świadczących usługi na rzecz przedsiębiorczości oraz ich sieci. Wsparcie dla Punktów Konsultacyjnych 20 listopada 2008.
Szkolenia, Coaching, PR.
1.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Pilotaż usługi doradczo- szkoleniowej w zakresie ochrony środowiska szansą na rozwój sieci KSU 1 26 listopada 2011, Warszawa.
Zarządzanie efektywnością energetyczną przedsiębiorstw
European Commission, DG Employment, Social Affairs and Inclusion Unit F4 Poland, Slovakia, Czech Republic 1 Europejski Fundusz Społeczny w nowym okresie.
Wsparcie kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach MSP w perspektywie
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Propozycja standardów efektywnościowych OWES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES Kraków, 10 października 2012 r.
1 DLACZEGO WARTO SKORZYSTAĆ Z „USŁUGI SZYBKIEJ OPTYMALIZACJI ZARZĄDZANIA FINANSAMI PRZEDSIĘBIORSTWA W MIKRO I MAŁYCH PRZEDSIĘBIORSTWACH” OFEROWANEJ PRZEZ.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
2014 Warszawa, 15 lipca 2014 r. Spotkanie dla Wnioskodawców Ewa Planutis Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
2014 Rejestr Usług Rozwojowych - aktualny stan prac Warszawa, r. Rafał Kamiński.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Działania edukacyjno-upowszechnieniowe w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
„ Nowa jakość edukacji w Gminie Miejskiej Kraków w ramach nowej formuły kompleksowego wspomagania szkół” Projekt pilotażowy Czas realizacji: styczeń-grudzień.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Czego można nauczyć się za pośrednictwem OWES? Ewelina Polak, Barbara Parzonka-Przybyło, Marcin Sanetra Szczyrk, r.
WEZ 1 Egzamin zawodowy dla absolwentów techników i szkół policealnych październik 2006 r.
Dobór, gromadzenie i przechowywanie dowodów na potrzeby zadania audytowego Ministerstwo Finansów 24 września 2015 r. 1.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Propozycje kryteriów wyboru operacji finansowych dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata.
Poddziałanie (2 typ projektów) RPWM IZ /15 Olsztyn, 15 grudnia 2015 r. 1.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Wodzisławiu Śląskim”
Prezentacja Projektu.
Konkurs Katowice r..
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Rola Regionalnych Ośrodków Polityki Społecznej w procesie akredytacji Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej prowadzący: Jakub Schimanek, Ministerstwo.
Raport po ocenie 360° - fragment
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Plan Zwiększenie zadowolenia klientów ZWIĘKSZENIE ZADOWOLENIA KLIENTÓW
Zapis prezentacji:

Doświadczenia z udziału w teście systemu AKSES VI Ogólnopolskie Spotkanie Sieciujące OWES – Kraków, październik 2012

Standardy Aspekt merytoryczny: – Zapewnienie wysokiej jakości usług OWES – Adekwatność usług OWES do potrzeb przedsiębiorstw społecznych – Ujednolicenie poziomu i zakresu minimalnego ale kompleksowego wsparcia Usługi wykraczające poza standard mogłyby być udzielane odpłatnie Aspekt metodyczny: – Uporządkowanie działań i procesów – Transparentność – Usuwanie błędów i poprawa jakości usług aż do TQM SKUTECZNOŚĆ

Słabości brak bada skuteczności (osiągania rezultatów zatrudnieniowych?) brak diagnozy potrzeb przedsiębiorstw społecznych model ROEFS KSU? kompleksowość – zapewniona? nieadekwatność – Wymagania formalne i dokumentowanie procesów // wsparcie w prowadzeniu przedsiębiorstwa, podejmowaniu decyzji

Propozycje zmian Przedefiniowanie akredytacji – zagwarantowanie skuteczności – dopasowane oferty OWES do potrzeb klientów – gwałtowne uproszczenie

Propozycje zmian c.d. Personel etatowy- kluczowe osoby (np. doradcy biznesowi) – min. wymagania – pełna lista (obowiązkowe + pożądane) – praca zespołowa, każdy podstawowe doradztwo – budować potencjał OWES i podnosić jakość usług – efektywność kosztowa Wskaźniki zatrudnieniowe Odzwierciedlenie potrzeb klienta Redukcja ilości pytań (+ procesy dokumentowania) OWES powinien prowadzić działalność gospodarczą (społeczną?)

Przebieg audytu Przygotowanie zasobów do audytu, w tym dokumentacji Zrozumiałość standardów, trudności interpretacyjne Poziom szczegółowości, czas trwania Audytorzy

Podsumowanie OWES jest tak dobry i tak skuteczny, jak ludzie w nim pracujący – dobór, formy zatrudnienia – uniwersalność personelu doradczego w podstawowym zakresie doradztwa i szkoleń – kryteria doboru personelu (obowiązkowe: prowadzenie działalności gosp. lub doradztwo w tym zakresie) – ciągły proces dokształcania