SOPOCKI PROGRAM STREETWORKINGU W SEZONIE LETNIM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czym jest Porozumienie „Niebieska Linia”?
Advertisements

Bogdan Palmowski Chrześcijańskie Stowarzyszenie Dobroczynne o/Gdynia
Socjodemograficzny portret osób bezdomnych w województwie pomorskim
Działania Samorządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego na rzecz Rodziny
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m.st. Warszawy
Biuro Polityki Społecznej Urzędu m.st. Warszawy
„Przeciwdziałanie handlowi ludźmi”
Streetwork – praca uliczna w obszarze interwencji
EFS- Nowa droga do sukcesu
1 Strategia Rozwiązywania Problemów Społecznych długofalowy plan przeciwdziałania dezintegracji społecznej Opracowanie: MOPS Gdańsk Gdańsk 2004.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
URZAD MIEJSKI W SŁUPSKU CZERWIEC 2009R. SYSTEM POMOCY OSOBOM BEZDOMNYM W SŁUPSKU.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Sopocie
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Szkolny wolontariat informuje, że na terenie naszej szkoły została przeprowadzona akcja Zajączek. Celem tej akcji było przygotowanie i przekazanie Zajączków.
Wspieranie dziecka i rodziny w środowisku lokalnym DZIAŁALNOŚĆ ASYSTENTA RODZINY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W ŚREMIE, CZERWIEC 2011R.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
EFEKTYWNOŚĆ AKTYWNYCH FORM POMOCY
DZIAŁANIA WOJEWODY MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE JERZY SZCZEPANIEC Wydział Polityki Społecznej.
Chrześcijańskie Stowarzyszenie Dobroczynne w Gdyni
BEZDOMNOŚĆ NA ULICY.
Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL
Program Profilaktyczno – Interwencyjny GCPU
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży „Program STACJA”
Projekt Systemowy MOPS Gdańsk
PRACA SOCJALNA.
Instytucje wspierające proces wychowawczy nauczyciela wychowawcy ośrodka wychowawczego Anna Ozga.
Wydział Prewencji KWP w Krakowie
I. Punkt informacyjny Radar W okresie realizacji projektu zanotowano 137 zgłoszeń. Z informacji udzielanych w Radarze skorzystało ogółem 127 osób, w tym.
Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tarnowie.
Rok grupa dla niepracujących rodziców dzieci chorych/niepełnosprawnych; grupa dla osób mających trudności w nawiązywaniu kontaktów interpersonalnych.
Opracowanie: Agata Potkaj
Stan zdrowia, warunki życia i rozwoju dzieci i młodzieży w Polsce
WEKTOR ZMIAN – Koszaliński Program Wspierania Wychodzenia z Bezdomności Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII – Promocja Integracji Społecznej.
Ekstremalnie bezpiecznie
Profilaktyka to wszelkie działania podejmowane w celu zapobiegania jakiemuś zjawisku, ochrona przed niepożądanym skutkiem jakiegoś zjawiska TYPY PROFILAKTYKI.
Piotr Olech – PFWB Co należy zrobić po upadku? To, co robią dzieci: podnieść się. - Aldous Huxley.
Wydziału Mechanicznego
Łeba, sierpnia 2012 Konferencja ogólnopolska: Perspektywy rozwoju infrastruktury społecznej na rzecz edukacji i aktywności osób starszych - rola.
IV Suwalska Kampania Białej Wstążki 25 XI – 10 XII 2013r. Patronat Kampanii Prezydent Miasta Suwałk Starosta Suwalski Koordynacja Kampanii Komenda Miejska.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi miasta Leszna.
Polskie dobre praktyki - doświadczenia „Niebieskiej Linii”
Daj sobie szansę Podsumowanie projektu Projekt Daj Sobie Szansę współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CENTRUM WSPÓŁPRACY SZKOŁY I RODZINY PUNKT KONSULTACYJNY.
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie Lublin, 25 listopada 2009 r.
II WYDZIAŁOWA KONFERENCJA KÓŁ NAUKOWYCH „WOJEWÓDZTWO, REGION – REGIONALIZACJA – 15 LAT PO REFORMIE TERYTORIALNEJ I ADMINISTRACYJNEJ Pomoc społeczna jako.
Wydział Polityki Społecznej Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
W w w. s t y p e n d i a j p 2. p l. Idea stypendiów Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II skierowane są do uczniów szkół podstawowych, gimnazjów,
. Jak można pomóc ludziom potrzebującym? Czy da się zmienić ich życie na lepsze? Czy można pomóc dzieciom, kształcić się i rozwijać? Myślimy, że dzięki.
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
Szkolenie w dziedzinie uzależnienia od narkotyków
Wydzia ł Prewencji KWP w Krakowie BEZDOMNI, SAMOTNI I BEZRADNI ZIMĄ.
W Ustroniu, w różnych sferach życia społecznego, działa 63 organizacje pozarządowe: - 12 w zakresie kultury - 5 w zakresie oświaty i edukacji - 6 fundacji.
Idea subsydiarności w praktyce na przykładzie działalności Zespołu Interdyscyplinarnego w Łodzi.
Punkt Konsultacyjny dla Osób Uzależnionych i Współuzależnionych ul. H. Jordana Myślenice (budynek „Sokół”) tel: 012/
Zespół Interdyscyplinarny ds. Rozwiązywania Problemów Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie ul. Skłodowskiej – Curie
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
dni Wiceprezydenta Marcina Bugajskiego 21 maja 2010 Urząd Miasta Łodzi.
Bo wakacje wyczekane, czy deszczowe czy słoneczne mogą być też NIEBEZPIECZNE!!!
EKONOMIA SPOŁECZNA - SZANSĄ NA WŁĄCZENIE SPOŁECZNE.
Zbudujmy system przeciwdziałania przemocy w rodzinie
PREZENTACJĘ PRZYGOTOWAŁY: GRAŻYNA ŁOCHEŃSKA VEL OCHNIO – PSYCHOLOG
BEZPIECZNA VISTULA.
Centrum Powiadamiania Ratunkowego W Bydgoszczy
Pomoc osobom bezdomnym w Gminie Miejskiej Kraków
WYDATKI MOPS NA TLE WYDATKÓW MIASTA WĄGROWCA
Zapis prezentacji:

SOPOCKI PROGRAM STREETWORKINGU W SEZONIE LETNIM Urząd Miasta Sopot

Krótka historia W czerwcu 2004 r pierwsze sygnały o żebrzących na ulicy dzieciach Lipiec – sierpień 2004r program pilotażowy (2 streetworkerów na dyżurach w godz. 18.00 do 24.00) Lipiec – sierpień 2005 – liczba streetworkerów wzrosła do 6 osób – początek współpracy ze służbami miejskimi (MOPS, SM, POLICJA, POGOTOWIE RATUNKOWE) Lipiec – sierpień 2006 – już 12 streetworkerów po wcześniejszym przeszkoleniu zatrudnia UMS. Dyżury trwają w godzinach od 12.00 do 24.00. Lipiec – sierpień 2007 – 13 streetworkerów przeszkolonych m.in.. Pomoc przedmedyczna, choroby STI, patroluje centrum SOPOTU. Coraz lepszy przepływ informacji i współpraca ze służbami miejskimi. Projekt został zaakceptowany przez Radę Miasta Sopotu, jako część programu przeciwdziałania narkomanii oraz rozwiązywania problemów alkoholowych na lata 2007 - 2009

KIM SĄ STREETWOKERZY? Sopoccy streetworkerzy to młodzi ludzie, którzy codziennie mają kontakt z osobami potrzebującymi pomocy. Składają się na nich: Studenci i absolwenci kierunków społecznych Pracownicy MONARU, Agendy Bezdomności... Będący w stałym kontakcie z sopockim pogotowiem ratunkowym, Strażą Miejską, Strażą Graniczną, Policją, MOPS Każdy streetworker zaopatrzony jest w identyfikator ze zdjęciem i z numerami alarmowymi

NASZA IDEA POMAGANIA Dotarcie do osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej Nawiązanie kontaktu z odbiorcami programu, zdobycie ich zaufania i podtrzymanie tej relacji Motywowanie ludzi żyjących na ulicy do zmiany ich obecnej sytuacji w tempie i czasie, jaki jest im do tego potrzebny Akceptacja ich wyborów

JAK PRACUJEMY? Jesteśmy zatrudniani przez UMS na umowy zlecenie Zaopatrzeni w apteczkę mamy dyżury zawsze w dwuosobowych zespołach. „Patrolujemy” ulice, parki, plażę i wydmy Pracujemy również w godzinach nocnych. Przez całe dwa miesiące pracujemy od 13.00 do 1.00 Napotykane osoby informujemy o możliwościach uzyskania pomocy w Trójmieście, rozdajemy ulotki oraz podejmujemy drobne interwencje przedmedyczne (np. opatrywanie ran) W razie potrzeby dzwonimy po wsparcie do odpowiedniej służby miejskiej np.. Pogotowie ratunkowe

Z KIM PRACUJEMY? Odbiorcami naszego projektu są głównie dzieci żebrzące na ulicy oraz osoby bezdomne przebywające w sezonie letnim na terenie miasta Sopotu oraz inne osoby np.. nietrzeźwe, czy „zagubione” znajdujące się w trudnej sytuacji

REZULTATY PROJEKTU W 2006 roku powstał specjalny raport dotyczący pracy dzieci na ulicy: monitorowanie godzin i warunków pracy (czas, temperatura powietrza, ilość spożywanych napojów i posiłków), na podstawie, którego UMS wstrzymał pozwolenia na występowanie dzieci na ulicy w celach zarobkowych. W roku 2007 Wydział Kultury UMS nie wydawał już pozwoleń na występy muzyczne i artystyczne dzieci. Zmniejszyła się też ilość kontaktów streetworkerów z nieletnimi i z dziećmi z 28 do 15.

ILOŚĆ KONTAKTÓW W LATACH 2006 I 2007

ILOŚĆ OSÓB ZE WZGLĘDU NA OSTATNIE MIEJSCE ZAMELDOWANIA

POZOSTAŁE WNIOSKI Zmniejszyła się liczba osób, korzystających z pomocy streetworkerów z 248 w roku 2006 do 151 w roku 2007. Jednak wysoka liczba nawiązanych kontaktów (1126 – rok 2006, 1171 – rok 2007) świadczy o tym, że średnia kontaktu przypadająca na jedną osobę wzrosła z 4,5 do 7,8 Zmniejszyła się również ilość interwencji podejmowanych wspólnie ze służbami miejskimi z 47 w roku 2006, do 16 w roku 2007

DROBNE SUKCESY Dzięki częstszym kontaktom z odbiorcami projektu streetworkerzy mają możliwość motywowania ich do podejmowania różnego rodzaju prób zmiany ich sytuacji. Zdarzają się osoby, które trafiają na detox, do ośrodka leczenia uzależnień, do placówek dla osób bezdomnych, czy do programów pomagających się usamodzielnić

PAN ADAM TRAFIŁ Z PLAŻY DO PROJEKTU „AGENDA BEZDOMNOŚCI”

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 