Zwierzyn, 2015.11.19.  Placówki oświatowe:  Zespół Placówek Oświatowych w Zwierzynie:  - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego,  - Publiczne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

historia od dnia 21 czerwca 1996 r.
Sposób i warunki funkcjonowania międzyszkolnych/pozaszkolnych punktów katechetycznych Warszawa
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
WSKAZÓWKI DO ORGANIZACJI PRACY PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ I PLACÓWEK UWZGLĘDNIAJĄCE RACJONALIZACJĘ WYKORZYSTANIA ETATÓW.
Raport porównania organizacji szkół roku 2007/2008 i 2008/2009 Dane Arkusze Organizacyjne z dnia i Raport obejmuje szkoły. Nie obejmuje.
WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE WYDZIAŁ EDUKACJI ul. Mickiewicza 26, Koszalin tel
Urząd Miejski. Przedszkole Miejskie Bajka, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II, Szkoła Podstawowa nr 3 im. Edmunda Wojnowskiego, Gimnazjum nr 1 im.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
EDUKACJA W GMINIE PRZYWIDZ System edukacji w gminie Przywidz oczami rodzica.
Informacje JST o stanie realizacji zadań oświatowych
EDUKACYJNA MAPA GMINY OLECKO I Gminne Forum Oświatowe Olecko – 2008.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
LEKCJA 3 MĄDRE ZARZĄDZANIE WŁASNYM BUDŻETEM. BUDŻET Zestawienie wpływów i wydatków pieniężnych pojedynczej osoby, grupy, rodziny dotyczące pewnego okresu.
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Projekt algorytmu podziału części oświatowej subwencji ogólnej na rok 2015 Warszawa, październik 2014 r.
WNIOSKI Z DEBATY: ‘’ JAK ZWIĘKSZYĆ BEZPIECZEŃSTWO DOJAZDU DO SZKOŁY I ZADBAĆ O EKOROZWÓJ GMINY DOBIEGNIEW?’’
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
Aktor Jan Nowicki – Honorowy Obywatel Kowala Położenie: - centrum Polski - przy drodze krajowej Nr 1 z obwodnicą - w pobliżu autostrady A1 - węzeł Kowal.
REALIZACJA ZADAŃ OŚWIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/15.
Projekt budżetu Gminy Miejskiej Chojnice 2016 r..
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy PROJEKT PLANU FINANSOWEGO na 2016 rok realizowany poprzez Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
ANALIZA NIEPOKOJĄCEGO WZROSTU NAKŁADÓW NA OŚWIATĘ W GMINIE SZCZANIEC.
REFORMA SYSTEMU OŚWIATY Warszawa, 13 października 2009 r.
OŚWIATA W GMINIE STOSZOWICE DANE DEMOGRAFICZNE ORAZ INFORMACJE O WYNIKACH SPRAWDZIANÓW I EGZAMINÓW W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH NA TERENIE GMINY STOSZOWICE.
POPRAWA SYSTEMU EDUKACJI W POZNAŃSKICH GIMNAZJACH – Analiza wyników restrukturyzacji gimnazjów w roku szkolnym 2011/2012.
AUDYT OŚWIATOWY W GMINIE SZAFLARY Wnioski i rekomendacje 25.kwietnia 2016.
REFORMA SYSTEMU OŚWIATY Ciechanów, 20 października 2009r.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Działania MEN. Kluczowe problemy edukacji 1 Lublin, r.
Nabór na rok szkolny 2013/2014 do:  przedszkoli,  oddziałów przedszkolnych  klas pierwszych w szkołach podstawowych(6-latki) Poznań, 22 kwietnia 2013.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2008/2009 Wielka Wieś, październik 2009.
Finansowe i organizacyjne uwarunkowania funkcjonowania przedszkoli, szkół podstawowych i gimnazjówsamorządowych Mariusz Tobor.
Raport o stanie oświaty Marzec 2006 rok. Przedszkola Miejskie i Przedszkole Niepubliczne.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY RANIŻÓW ZA 2015 ROK.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
Spotkanie z pracownikami puckich szkół
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA, r.
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Reforma oświaty w gminie Bardo
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Niektóre skutki zmian w oświacie
Sprawozdanie z wykonania budżetu
Konferencja prasowa Marszałka Województwa Podlaskiego
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Reforma oświaty w gminie Żarów Szkoła Podstawowa im
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
KWOTA CZĘŚCI OŚWIATOWEJ SUBWENCJI OGÓLNEJ W 2019 R.
Dodatkowe rozwiązania dla nauczycieli. Rozmowy ze związkami zawodowymi
Zespół do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty
Jednostek Samorządu Terytorialnego a rosnące obciążenia finansowe
Dramat w dwóch aktach i z prologiem
SKUTKI FINANSOWE ZMIANY SYSTEMU OŚWIATY.
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Zapis prezentacji:

Zwierzyn,

 Placówki oświatowe:  Zespół Placówek Oświatowych w Zwierzynie:  - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego,  - Publiczne Gimnazjum im. Adama Mickiewicza.  Zespół Placówek Oświatowych w Górkach Noteckich:  - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Pierwszych Osadników,  - Publiczne Gimnazjum im. Pierwszych Osadników.  Publiczna Szkoła Podstawowa im. Św. Huberta w Gościmcu

 Zespół Placówek Oświatowych w Zwierzynie:  - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Wojska Polskiego ,00zł  - Publiczne Gimnazjum im. Adama Mickiewicza ,00zł  RAZEM: ZPO Zwierzyn ,00zł

 Zespół Placówek Oświatowych w Górkach Noteckich:  - Publiczna Szkoła Podstawowa im. Pierwszych Osadników ,00zł  - Publiczne Gimnazjum im. Pierwszych Osadników ,00zł  RAZEM: ZPO Górki Noteckie –  ,00zł

 Publiczna Szkoła Podstawowa im św. Huberta w Gościmcu – ,00zł

 Łącznie we wszystkich placówkach – ,00zł

 Subwencja oświatowa – ,00zł

 Deficyt – ,00zł

Klasyfikacja budżetu Zespół Placówek Oświatowych w Zwierzynie Zespół Placówek Oświatowych w Górkach Noteckich Publiczna Szkoła Podstawowa w Gościmcu Ogółem (koszt rzeczywisty) Koszt kształcenia jednego ucznia w roku ,43 zł8 903,30 zł9 604,03 zł8 055,22 zł z subwencji 6 806,13 zł Koszt kształcenia jednego ucznia w roku ,95 zł8 934,43 zł9 871,54 zł8 299,24 zł z subwencji 7 092,11 zł Koszt kształcenia jednego ucznia w roku ,44 zł9 055,24 zł10 509,58 zł8 691,11 zł z subwencji 7 256,61 zł Koszt kształcenia jednego ucznia w roku ,96 zł9 777,92 zł11 260,10 zł9 245,70 zł z subwencji 7 466,83 zł Koszt kształcenia jednego ucznia w roku ,18 zł11 142,16 zł12 813,66 zł10 956,02 zł z subwencji 8 870,40 zł

Klasyfikacja budżetu Zespół Placówek Oświatowych w Zwierzynie Zespół Placówek Oświatowych w Górkach Noteckich Publiczna Szkoła Podstawowa w Gościmcu Ogółem (koszt rzeczywisty) Koszt kształcenia jednego ucznia w roku ,30 zł-2 097,17 zł-2 797,90 zł-1 249,09 zł Koszt kształcenia jednego ucznia w roku ,84 zł-1 842,32 zł-2 779,43 zł-1 207,13 zł Koszt kształcenia jednego ucznia w roku ,83 zł-1 798,63 zł-3 252,97 zł-1 434,50 zł Koszt kształcenia jednego ucznia w roku ,13 zł-2 311,09 zł-3 793,27 zł-1 778,87 zł Koszt kształcenia jednego ucznia w roku ,78 zł-2 271,76 zł-3 943,26 zł-2 085,62 zł

Liczebność klas i oddziałów w poszczególnych placówkach oświatowych, dla których organem założycielskim jest Gmina Zwierzyn Miejscowość, w której znajduje się szkoła Publiczna Szkoła PodstawowaPubliczne Gimnazjum RAZEM Liczba oddziałów w zakresie PSP (I-VI) + PG(I-III) Rok szkolny 2015/2016 (liczba uczniów) IAIBIIAIIBIIIIVVVIIaIbIIaIIbIIIaIIIb ZPO Zwierzyn ZPO Górki Noteckie PSP Gościmiec w tym z Górecka

Klasy o najmniejszej i największej liczebności 923PSP 1218PG

Liczba nauczycieli Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum ZPO Zwierzyn1614 ZPO Górki Noteckie 165 PSP Gościmiec16 Liczba etatów Publiczna Szkoła Podstawowa Publiczne Gimnazjum ZPO Zwierzyn14,2812,39 ZPO Górki Noteckie 12,283,78 PSP Gościmiec12,03

Liczba etatów pedagogicznych w PSP 38,59 Liczba nauczycieli w PSP 48 Liczba etatów pedagogicznych w PG 16,17 Liczba nauczycieli w PG 19 Razem54,76Razem67

 54,76 etatów( ) 67 osób  < źle(dzisiaj każda nauczyciel średnio zatrudniony jest na 0,817 etatu pedagogicznego)  =dobrze(patrząc na etaty mamy nadwyżkę 12,24 osób (nauczycieli ) w Gminie)  >pożądane(gdyby każdy nauczyciel w Gminie miał zatrudnienie na 1,5 etatu zatrudnienie nauczycieli na poziomie Gminy spadłoby do 36,5 osób)

Liczba uczniów444 Liczba oddziałów Wskaźnik liczebności oddziału 15,3120,1824,67

Miejscowość, w której znajduje się szkoła Publiczna Szkoła PodstawowaPubliczne Gimnazjum RAZEM Liczba oddziałów w zakresie PSP (I-VI) + PG(I-III) Rok szkolny 2015/2016 (liczba uczniów) IAIBIIAIIBIIIIVVVIIAIBIIAIIBIIIAIIIB ZPO Zwierzyn ZPO Górki Noteckie PSP Gościmiec w tym z Górecka Publiczna Szkoła PodstawowaPubliczne Gimnazjum Razem OddziałIIIIIIIVVVIIIIIII Łączna liczba uczniów klas Liczba odziałów dla około 20 uczniów w klasie Liczba odziałów dla około 25 uczniów w klasie

Liczba nauczycieli – 16 Liczba nauczycieli zatrudnionych na świetlicy -2 Liczba zatrudnionych na całym etacie – 5 Liczba nauczycieli z godzinami ponadwymiarowymi - 4

Liczba nauczycieli – 21 Liczba nauczycieli zatrudnionych na świetlicy -4 Liczba zatrudnionych na całym etacie – 12 Liczba nauczycieli z godzinami ponadwymiarowymi - 11

Liczba nauczycieli – 30 Liczba nauczycieli zatrudnionych na świetlicy -5 Liczba zatrudnionych na całym etacie – 22 Liczba nauczycieli z godzinami ponadwymiarowymi - 14

Miejscowo ść, w której znajduje się szkoła Publiczna Szkoła PodstawowaPubliczne Gimnazjum RAZEM Liczba oddziałów w zakresie PSP (I-VI) + PG(I-III) Rok szkolny2015/2016(liczba uczniów) IAIBIIAIIBIIIIVVVIIAIBIIAIIBIIIAIIIB Zwierzyn Górki Noteckie

Miejscowość, w której znajduje się szkoła Publiczna Szkoła PodstawowaPubliczne Gimnazjum RAZEM Liczba oddziałów w zakresie PSP (I-VI) + PG(I-III) Rok szkolny 2015/2016 (liczba uczniów) IAIBIIAIIBIIIIVVVIIAIBIIAIIBIIIAIIIB ZPO Zwierzyn ZPO Górki Noteckie PSP Gościmiec w tym z Górecka Miejscowość, w której znajduje się szkoła Publiczna Szkoła PodstawowaPubliczne Gimnazjum RAZEM Liczba oddziałów w zakresie PGI-III Rok szkolny 2016/2017 (liczba uczniów) IIIAIIBIIIAIIIBIVVVIIAIIAIIBIIIAIIIB Zwierzyn Górki Noteckie Gościmiec Rok szkolny 2015/2016

Rok szkolny 2016/2017 Miejscowość, w której znajduje się szkoła Publiczna Szkoła PodstawowaPubliczne Gimnazjum RAZEM PG Liczba oddziałów w zakresie PGI-III Rok szkolny 2017/2018 (liczba uczniów) IIIIIIAIIIBIVA VVIIII IIIAIIIB Zwierzyn Górki Noteckie Gościmiec Rok szkolny 2017/2018 Miejscowość, w której znajduje się szkoła Publiczna Szkoła PodstawowaPubliczne Gimnazjum RAZEM Liczba oddziałów w zakresie PSP (I-VI) + PG(I-III) Rok szkolny 2018/2019 (liczba uczniów) IAIIIII Zwierzyn Górki Noteckie

 W pierwszym roku zmniejszamy o 1 oddział – koszty niższe o ,22zł  W drugim roku zmniejszamy liczbę oddziałów o dwa – koszy niższe o ,44zł  W trzecim roku liczba oddziałów zmniejsza się o trzy – koszty niższe o ,66zł w stosunku do roku 2015

 Oczywiście w związku z realizacją zarówno wariantu I jak i II, oprócz redukcji kosztów trzeba liczyć się również z koniecznością ponoszenia wydatków związanych z dowożeniem uczniów do szkoły w Górkach Noteckich.  Dowóz dzieci z Gościmca do Górek Noteckich szacunkowo wynosi ,00 zł – przy założeniu, iż dziennie autobus przejedzie ok. 50 km x 268 dni szkolnych x 2,54 (aktualną stawkę jaką mamy w tym roku na autobus szkolny)  Wartością dodaną byłoby stworzenie możliwości dowożenia dzieci z Przysieki, które w tej chwili nie są dowożone w związku z tym, iż odległość do szkoły nie przekracza 3 km.

 W PSP Gościmiec mamy 16 nauczycieli w tym:  10 dla których jest to podstawowe miejsce pracy z tego:  - 3 nauczycieli będzie miało prawo do świadczenia kompensacyjnego,  - 1 będzie miał prawa emerytalne,  - 1 od września przechodzi do ZPO Zwierzyn (w Gościmcu nie ma I klasy a w Zwierzynie planowane są 2 oddziały)  - 1 ma podstawowe miejsce pracy w Gościmcu, ale jednocześnie godziny w innych szkołach w naszej gminie,  - 1 jest w stanie nieczynnym do  - 5 zatrudnionych jest czasowo do   Mamy też 2 pracowników obsługi z których jeden nabędzie prawa emerytalne   Koszt wszystkich odpraw to kwota ok ,00zł (koszt jednorazowy) 

 Przekazanie szkoły STOWARZYSZENIU  Zyski i straty:  - brak dofinansowywania z budżetu (do każdego ucznia dopłacamy ok 4 tysięcy zł czyli blisko 250 tysięcy zł  - szkoła pozostaje i funkcjonuje  - pogorszenie sytuacji nauczycieli (ale mają pracę)  - jednak problem małej liczebności naszych oddziałów pozostaje

 1. Z analizy jednoznacznie wynika, iż liczba oddziałów a co za tym idzie ilość uczniów w poszczególnych klasach jest nie adekwatna do otrzymywanej subwencji oświatowej.  2. Analiza pokazała również to, iż w Gminie Zwierzyn jest zatrudnionych zbyt dużo nauczycieli.  3. Chociaż w prezentacji nie było o tym mowy, to należy zauważyć iż godziny na świetlicy, mimo wcześniejszych ustaleń, w dalszym ciągu służą „do ratowania” etatów nauczycielom.

 4. Redukcja każdego oddziału w ogólnej strukturze gminnej oświaty do zysk rzędu ,00zł i możliwość realizacji innych zadań.  5. Likwidacja Publicznej szkoły w Gościmcu (wariant I) uwzględniając konieczności odpraw dla nauczycieli i pracowników niepedagogicznych to oszczędności w pierwszym roku ok ,00zł a w kolejnych ,00zł.  6. Wdrożenie wariantu II to oszczędność w ciągu 3 lat ok ,00zł a po trzech latach ok ,00zł rocznie.  7. Wdrożenie wariantu III daje natychmiastową oszczędność ok. 250 tysięcy zł

 1. Zwiększenie liczebności klas – oddziałów  2. Zmiana obwodów szkolnych i przekierowanie uczniów ze szkoły w Gościmcu do Górek Noteckich i Zwierzyna poprzez:  - likwidację całkowitą szkoły w Gościmcu,  - przekierowanie absolwentów do gimnazjum w Górkach Noteckich (Górecko) i w Zwierzynie (Gościmiec)  3. Ograniczenie fizycznej ilości nauczycieli (wskaźnik zatrudnienia)  4. Istnieje również możliwość zmiany organu prowadzącego dla PSP w Gościmcu (Stowarzyszenie)

 1. Przeznaczenie większych pieniędzy na kształcenie nauczycieli  2. Wprowadzenie nauczycieli etatowych na świetlicy.  3. Opracowanie zasad zwolnień nauczycieli w każdej ze szkół.  4. Bezwzględne (pisemne) uzgadnianie ze wszystkimi dyrektorami szkół i Wójtem zatrudniania nowych nauczycieli.  5. Sukcesywne wycofywanie się z uczniów z Wełmina i Przyłegu.

 - deklaracji wprowadzenia 8 letnich szkół podstawowych  - deklaracji cofnięcia reformy dotyczącej obowiązku szkolnego Będzie to miało bez wątpienia wpływ na nasz system, a co za tym idzie na budżet Gminy Zwierzyn

Tendencje rozwojowe – PSP Gościmiec

Tendencje rozwojowe – PSP Górki Noteckie

Tendencje rozwojowe – PSP Zwierzyn

Tendencje rozwojowe – szkół podstawowych, dla których organem założycielskim jest Gmina Zwierzyn

Tendencje rozwojowe – PSP Stare Kurowo – dla porównania jest to szkoła z sąsiedniej Gminy Stare Kurowo

Tendencje rozwojowe – PSP Nowe Kurowo dla porównania jest to szkoła z sąsiedniej Gminy Stare Kurowo

Zestawienie bezpośrednich wyników sprawdzianu w latach linie trendu