Zastosowanie systemów geokomórkowych w budowie i modernizacji infrastruktury drogowej, kolejowej oraz lotniskowej w aspekcie poprawy bezpieczeństwa ruchu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

BUDOWA OBWODNICY MIASTA SZCZYTNO W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 53
SZKOLENIE BYDGOSZCZ Motto:
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo Materiał przygotowany na posiedzenie Zespołu ds. opracowania Programu Rozwoju.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Wyniki wstępnych badań unieszkodliwiania i odzysku popiołów lotnych i pyłów z kotłów pochodzących ze spalarni odpadów w technologii ENVIROMIX®
Uniwersalny. Lekki. Przenośny.
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
BADANIA W TRANSPORCIE DROGOWYM, ROZWÓJ TECHNOLOGICZNY I INTEGRACJA (konkursy 2003 roku)
Norma składa się z trzech zasadniczych części:
POWIAT OPATOWSKI „Budowanie potencjału instytucjonalnego samorządów dla lepszego dostarczania usług publicznych” Sandomierz, 20 luty 2009 r. Bieruń,
Autostrada A1 Toruń, 18 stycznia 2010.
Metale.
INFRASTRUKTURA SAMOCHODOWA
ZASTOSOWANIE NISKICH TEMPERATUR
Czysty transport miejski
Przygotowanie projektu technicznego
POWIAT GARWOLIŃSKI Przebudowa drogi powiatowej Nr 1330W Garwolin – Oziemkówka – Miastków Kościelny – Zwola Poduchowna – Żelechów – Dudki – Trojanów.
Wojciech Kuśpik – Prezes Zarządu, Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości Artur Wolny – Ernst & Young.
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
Działania w zakresie poprawy brd na sieci dróg powiatowych Posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Strzyżów, 6.III.2012 r.Krzysztof Piękoś
Ekojazda.
Zarzadzanie bezpiecznym systemem transportowym dziś…
EKO - JAZDA.
Znaki Ostrzegawcze.
Profesor dr hab. Andrzej Radecki – Prezes PIGEO
POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO
TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA ROBÓT BUDOWLANYCH
ZANIECZYSZCZENIE GLEBY
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Skrajnia budowli.
Biogazownie rolnicze – ważny element zrównoważonej produkcji rolniczej
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
Poprawa bezpieczeństwa na drogach. Sieradz ul. Henryka Sienkiewicza.
STRENGTHENING OF STRUCTURES WITH USE OF FRP MATERIALS
KOORDYNATOR Instytut Badawczy Dróg i Mostów POLSKA PLATFORMA TECHNOLOGICZNA TRANSPORTU DROGOWEGO PROPOZYCJA OBSZARU BADAWCZEGO NR 7.3 DO KRAJOWEGO PROGRAMU.
ZPBE ENERGOPOMIAR Sp. z o. o.
Zaprawy murarskie i tynkarskie - co warto o nich wiedzieć
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
1 PURITY Steam Optymalna jakość wody do pieców i piekarników.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Niebezpieczny zakręt w prawo.
Zakaz ruchu w obu kierunkach.
Warszawa, dnia 25 sierpnia 2015 r.
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Biogaz Biogaz powstaje w procesie beztlenowej fermentacji odpadów organicznych, podczas której substancje organiczne rozkładane są przez bakterie na związki.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
Osprzęt stosowany obecnie
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
„Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienie ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko-siedleckim poprzez modernizację dróg powiatowych w Łochowie – ul. 1.
Poprawa bezpieczeństwa oraz usprawnienia ruchu drogowego w podregionie ostrołęcko- siedleckim poprzez przebudowę ul. Wyspiańskiego w Łochowie Starostwo.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
HAMUCLE.
Prędkość – główna przyczyną wypadków drogowych w Polsce !
Działalność Naukowo –Badawcza
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
OFERTA USŁUG Wagony Lokomotywy spalinowe i elektryczne Podzespoły
PRACA I EDUKACJA W ŻEGLUDZE ŚRÓDLĄDOWEJ
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Posiedzenie Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia Samorządowego S6
EKSPLOATACJA NIERUCHOMOŚCI
WŁÓKNA ARAMIDOWE DO PRZESTRZENNEGO ZBROJENIA WSZYSTKICH TYPÓW
Zapis prezentacji:

Zastosowanie systemów geokomórkowych w budowie i modernizacji infrastruktury drogowej, kolejowej oraz lotniskowej w aspekcie poprawy bezpieczeństwa ruchu mgr inż. Adam Kessler

- kosztownych remontów i napraw, - ograniczeń w ruchu, Rozwój infrastruktury komunikacyjnej powoduje bardzo często ekspansję na tereny o gruntach gorszej jakości wymagających zastosowania specjalnych metod do ich wzmocnienia i stabilizacji Uszkodzone drogi i pobocza są przyczyną wielu wypadków Słabe i niestabilne podłoża gruntowe,„przepracowane” podbudowy oraz nasypy drogowe i kolejowe są powodem: - kosztownych remontów i napraw, - ograniczeń w ruchu, - zmniejszenia rozkładowych prędkości - wyłączenia z ruchu niebezpiecznych odcinków

Komórkowy System Ograniczający znalazł zastosowanie w budownictwie komunikacyjnym ze względu na to, że: umożliwia eliminację zjawiska koleinowania umożliwia ruch ciężkich pojazdów kołowych na słabonośnych gruntach pozwala na wykonanie podbudowy o wysokiej wytrzymałości na zginanie, działającej jak „półsztywna płyta”, dzięki częściowemu przeniesieniu obciążeń pionowych przez naprężenia boczne i redukcję ciśnień kontaktowych na podłoże gruntowe umożliwia redukcję ugięć pionowych, a przez to ograniczenie zjawiska „pompowania” drobnych cząstek słabego podłoża gruntowego do warstwy ziarnistej podbudowy pozwala na ograniczenie osiadania różnicowego i całkowitego, nawet w przypadku podłoży o bardzo niskiej wytrzymałości umożliwia redukcję grubości elementów konstrukcyjnych drogi i potrzebę znacznej wymiany gruntu jest łatwy do instalowania nawet w bardzo trudnych warunkach i daje się łączyć z materiałami i technologiami tradycyjnymi

Pobocza dróg Trwałe i stabilne pobocza obok właściwego stanu drogi są jednym z ważnych czynników wpływających na bezpieczeństwo ruchu

Drogi kolejowe Technologia oparta na systemach geokomórkowych pozwala na: stabilizację i wzmocnienie podtorzy trakcji szynowej na miękkich i plastycznych gruntach (istotne przy stosowaniu podkładów i podrozdjezdnic strunobetonowych oraz torów bezstykowych) budowę stabilnych i trwałych skrzyżowań szynowo-drogowych likwidację zjawiska tzw. ”wychlapek” ograniczenie głębokiej wymiany gruntu konstrukcje trwałych i funkcjonalnych „płyt przejściowych” podtorzy na mosty i wiadukty ograniczenie propagacji drgań i wibracji pionowych i poziomych torowisk (ochrona budowli zabytkowych) szybszą modernizację lub naprawę torowiska często z możliwością utrzymania ruchu na sąsiednim torze.

Budowa lotnisk i infrastruktury lotnictwa cywilnego i wojskowego Systemy geokomórkowe są stosowane w budowie: pasów startowych (podbudowy nawierzchni konwencjonalnych lub bezpośrednio jako nawierzchnie darniowe i gruntowe) obramowań pasów startowych (runway borders) platform do odladzania samolotów (de-icing pads) miejsc postojowych samolotów podbudów i platform gruntowych dla urządzeń specjalnych (np.wolnostojących stanowisk radarowych) zbiorników na odcieki po myciu nawierzchni lotniskowych podbudów i wanien bezpieczeństwa zbiorników paliw Systemy geokomórkowe stosuje się również w zestawach naprawczych pasów startowych lotnisk po bombardowaniach tzw. ADR-y ( airfield demage repair)

Przykład budowy pasa startowego o nawierzchni darniowej przy zastosowaniu technologii KSO

Platformy do odladzania samolotów – problem geoinżynierski i ekologiczny

Zastosowanie systemów geokomórkowych do budowy dróg , poboczy dróg, wzmocnienia i stabilizacji podtorzy oraz nasypów a także podbudów nawierzchni lotniskowych w znacznym stopniu podwyższa bezpieczeństwo eksploatacyjne tych obiektów, zwłaszcza w przypadku ich usytuowania na obszarach o niekorzystnych warunkach gruntowo-wodnych. Zastosowanie systemów geokomórkowych przynosi wymierne korzyści ekonomiczne przy budowie obiektów komunikacyjnych poprzez: - ograniczenie znacznej wymiany gruntu - zastosowanie kruszyw niższej jakości do zasypu a zatem tańszych chroniąc wartościowe złoża - umożliwienie zastosowania korzystniejszych rozwiązań technologicznych a w czasie eksploatacji poprzez: - ograniczenie nakładów na naprawy i remonty ze względu na zwiększoną trwałość i dużą odporność konstrukcji, tak na czynniki techniczne jak i atmosferyczne

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ