Test i wybrane informacje

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ORGANIZACJA PRACY WŁASNEJ I SZEFA
Advertisements

Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Projekt Centrum Młodego Przedsiębiorcy realizowany w ramach programu Kreator Innowacyjności - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej współfinansowany.
Październik Kariera na rynku kapitałowym - makler / doradca inwestycyjny.
ANALIZA BADAŃ WSTĘPNYCH NA TEMAT STRESU przeprowadzonych na spotkaniu w dniu r. Badania dotyczyły: OBJAWÓW STRESU I ODPORNOŚCI ORGANIZMU.
„SPONSOROWANIE TO PODSTAWA, BY ODNIEŚĆ SUKCES W MARKETINGU SIECIOWYM”
POWIEDZ „NIE”- czyli sztuka odmawiania. Asertywność.
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Wykonał : Jakub Świątkowski
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Efektywne gospodarowanie czasem
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Nauka domowa uczniów integralna część prowadzonego przez szkołę procesu nauczania opracowała: Kinga Szymanek nauczyciel ZSS nr 101.
Mój plan dnia czynności codzienne.
Realizacja programu edukacyjnego „ŻYJ SMACZNIE I ZDROWO”
Czy jesteś osobą otwartą?
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Nauczyłeś się jakoś radzić sobie ze stresem
psycholog Ewa Rubaj - Biskupska
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
CZAS WOLNY DZIECKA.
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane w ramach: Programu Rozwoju Samorządów Salamon Consulting.
Jak uczyć się szybko i skutecznie?.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
1 Zdjęcia ze stron: Spotkanie dotowane Salamon Consulting.
czyli szkolenie dla tych, co nie mają czasu
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Planowanie czasu nauki, cele Spotkanie 2
Planowanie i zarządzanie czasem nauki Zajęcia 2
JEST TYLE MOŻLIWOŚCI TA PREZENTACJA POMOŻE CI WYBRAĆ NAJLEPSZĄ
10 prostych kroków by poprawić pamięć
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Jak przygotować dziecko do pierwszej klasy.
Zarządzaj sobą, a nie swoim czasem!!
i efektywność osobista
przypadku prześladowania
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Zwycięstwo prywatne 3 zasady
Co to znaczy “ dobra frekwencja “ w szkole?
Stres przed sprawdzianem
Test uzależnienia od komputera Przy każdym stwierdzeniu możesz wybrać tylko jedną odpowiedź (tak lub nie).
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
Metody sprawnego uczenia się.
Jak pomagać dziecku w nauce?
Zarządzanie czasem i efektywność osobista. Charakterystyka czasu Plany i planowanie Wstęp  Określenie celu treningu Ustalanie priorytetów i terminów.
Prawa Dziecka 10 grudnia Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka.
Biurko a efektywne wykorzystanie czasu pracy Zmieniając niewiele, możemy w ciągu roku zaoszczędzić nawet kilka tygodni.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
KONTRAKT WYCHOWAWCZY Kontrakt zawarty jest na czas nauki w gimnazjum
Ż EBY CHCIAŁO SIĘ …. Opr. mgr K. Nagórzańska. D LACZEGO OSIĄGAMY SŁABE WYNIKI W NAUCE ? Ponieważ: nasza motywacja ( „motyw” do podjęcia „akcji”) jest.
Widz idealny. Telewizja w liczbach Przeciętnie żyjemy 80 lat. 8 godzin śpimy, czyli przesypiamy 26 lat. 8 godzin uczymy się w szkole i w domu, 8 godzin,
BĄDŹ AKTYWNYY! TRZYMAJ FORME! Około 60% Polaków deklaruje, że modyfikacja diety to najczęściej wprowadzana przez nich zmiana. Jednak tym, co przemawia.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
Kilka cennych rad dla Rodzica pierwszoklasisty!
Lubię czytać!.
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
Czas wolny dawniej, a dziś - różnice czy podobieństwa.
Przewodnik stażysty.
Imię i nazwisko nauczyciela
Imię i nazwisko nauczyciela
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

Test i wybrane informacje ZARZĄDZANIE CZASEM Test i wybrane informacje

Zarządzanie czasem - test 1. Kiedy masz do wykonania kilka rzeczy na raz: a) Biegasz nerwowo po pokoju b) Robisz plan zajęć na kartce c) Część spraw odkładasz na następny dzień 2. Bez którego z przedmiotów nie wyobrażasz sobie życia: a) Zegarek b) Kalendarz c) Telefon komórkowy

Zarządzanie czasem - test 3. Który z zawodów wydaje ci się najbardziej nudny: a) Bibliotekarz b) Księgowy c) Przedstawiciel handlowy 4. Jutro masz test, a koledzy zapraszają cię na imprezę. Co robisz? a) Idziesz i bawisz się do późnych godzin nocnych b) Pozostajesz w domu, aby się uczyć c) W połowie imprezy wracasz do domu, żeby się uczyć

Zarządzanie czasem - test 5. Kiedy widzisz osobę obłożoną książkami, myślisz: a) Marnuje tylko czas b) Uparcie dąży do celu c) Pewnie ma jutro egzamin 6. Kiedy rano dowiadujesz się, że odwołano lekcje: a) Postanawiasz się wyspać b) Czytasz zaległą lekturę c) Najchętniej idziesz ze znajomymi do pubu

Zarządzanie czasem - test 7. Kiedy masz wolny czas, najchętniej: a) Idziesz na siłownię lub basen b) Oglądasz telewizję c) Postanawiasz wybrać się na dyskotekę 8. W weekendy zwykle: a) Postanawiasz nadrobić zaległości i śpisz do południa b) Znajdujesz czas na imprezy c) Jedziesz ze znajomymi na zakupy

Zarządzanie czasem - test 9. Kiedy wakacje zbliżają się ku końcowi: a) Przygotowujesz się do nowego roku szkolnego b) Próbujesz zarobić trochę gotówki na początek roku szkolnego c) Jedziesz na kilka dni w góry.

Zarządzanie czasem - punktacja Pytanie 1 A -1 B -3 C -2 Pytanie 2 A - 2 B - 3 C - 1 Pytanie 3 A - 1 B-2 C-3 Pytanie 4 A-1 B-3 C-2 Pytanie 5 A-1 B-3 C-2 Pytanie 6 A-2 B-3 C-1

Zarządzanie czasem - punktacja Pytanie 7 A-3 B-1 C-2 Pytanie 8 A-1 B-3 C-2 Pytanie 9 A-3 B-2 C-1

Zarządzanie czasem - wyniki Jeżeli uzyskałeś 9 - 16 pkt. Czas, jak mówi powiedzenie "przelatuje Ci przez palce". Masz trudności z jego właściwym wykorzystaniem. Postaraj się skupić na sprawach najbardziej istotnych, które musisz wykonać w danym dniu, a rzeczy mniej istotne odkładaj na sam koniec. Więcej energii wkładaj w to, co przynosi ci korzyści. Zacznij notować w kalendarzu sprawy, które masz wykonać następnego dnia, wtedy o wiele łatwiej będzie ci ustalić kolejność wykonywania obowiązków. Jeśli nie nauczysz się wykonywać powierzonych ci zadań w terminie, możesz mieć poważne problemy ze znalezieniem dobrej pracy.

Zarządzanie czasem - wyniki Jeżeli uzyskałeś pomiędzy 17 a 22 pkt. Maksyma "czas to pieniądz" nie jest ci obca, choć nie zawsze o niej pamiętasz. Czasem, kiedy wpadniesz w wir ciągłych imprez, zaniedbujesz swoje obowiązki związane z pracą lub szkołą. W związku z tym potem nie potrafisz się pozbierać i ciężko ci jest zapanować nad nadmierną ilością obowiązków do wykonania. Może warto czasem przystopować i wybierać z życia tylko to, co jest dla ciebie naprawdę korzystne. Czasem warto zrezygnować z imprezy w imię wyższych celów albo dać sobie spokój z nauką, kiedy i tak nie ma szans na zdanie testu.

Zarządzanie czasem - wyniki Jeżeli uzyskałeś powyżej 22 pkt. Doskonale organizujesz swój czas. Jesteś zdyscyplinowany i sumienny. Masz jasno określone cele, do których wytrwale zmierzasz. Umiesz właściwie dzielić swój czas między pracę, naukę i rozrywkę. Nie zaniedbując żadnej z tych dziedzin jednocześnie czerpiesz zadowolenie z prowadzonego trybu życia. Masz zdolności, które warto wykorzystać w życiu zawodowym. Niewątpliwie sprawdzisz się jako osoba odpowiedzialna za kierowanie grupą ludzi, którzy jako zespół mieliby wykonać określone zadanie w wyznaczonym przez kierownictwo terminie.

CZAS = PIENIĄDZ Zarządzanie czasem to naprawdę zarządzanie sobą Czy naprawdę nie marnujemy swojego czasu? „Jestem świetnie zorganizowany” „Wiem, co mam robić i w jaki sposób” Czasem nie można zarządzać, czasu nie można kontrolować

Te same umiejętności do zarządzania innymi jak i do zarządzania samym sobą Umiejętność planowania Delegowanie obowiązków Organizacja Kierowanie Kontrolowanie

„Złodzieje czasu” Przerywanie pracy/nauki – telefonami Przerywanie pracy/nauki – odwiedziny Spotkania Odwlekanie i brak zdecydowania Działanie na podstawie niepełnych informacji

„Złodzieje czasu” Niejasne zadania i priorytety Brak planowania Stres i zmęczenie Nieumiejętność powiedzenia „nie” Bałagan na biurku i brak samoorganizacji

Określanie priorytetów Analiza planu działania „Jeśli możesz coś zmierzyć, to znaczy, że możesz to kontrolować. Obserwuj w jaki sposób wykorzystujesz czas i dokonuj zmian swojego zachowania

Matryca zarządzania czasem

Brak ustalonych priorytetów Jasno określ swoje cele Cele długoterminowe powinny mieć wpływ na codzienne czynności Lista „rzeczy do zrobienia” Bez określenia celów ludzie mają tendencję do bezproduktywnego spędzania czasu

Zbyt wiele rzeczy na raz Przeanalizuj swoje wykorzystanie czasu Upewnij się, że dałeś/łaś sobie wystarczająco dużo czasu na wykonanie zadań Ustal terminy ostateczne i trzymaj się ich

Zbyt wiele rzeczy na raz Spróbuj ustalić stałe godziny wykonywania pewnych czynności Spróbuj ustalić godziny, kiedy nie wolno Ci przeszkadzać i trzymaj się tego Zrób sobie przerwy kiedy nie możesz pracować wydajnie

Zaśmiecone biurko Posprzątaj biurko Papiery na biurku rozpraszają uwagę i dekoncentrują Pozbądź się nieistotnych dokumentów najczęściej stanowią one 85%

Odkładanie na później Miej plan. Przygotuj plan roczny, tygodniowy i dzienny Najpierw wypisz elementy określone w czasie, a potem zapisz zadania do wypełnienia Najpierw wykonaj prace trudne, kiedy masz najwięcej sił

Odkładanie na później Nie odkładaj na później ważnych zadań, które są nieprzyjemne. Zrób je natychmiast! Gdy jesteś zmęczony/a zajmij się zadaniami mniejszej wagi Stres i zmęczenie rzadko są wynikiem wykonanej pracy, najczęściej powoduje je myśl o tym, co masz jeszcze do zrobienia!

Wnioski Im więcej czasu spędzimy na zaplanowanie działań, tym więcej czasu zostanie nam na ich wykonanie. Poprzez codzienne wyznaczanie celów i eliminację złodziei czasu będziemy w stanie wygospodarować czas na czynności i zadania najważniejsze

Efektywny. Wydajny. Bez wysiłku! Reguła Trzech W: Efektywny. Wydajny. Bez wysiłku!

Dziękuję za uwagę!