Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem Autorzy: Rafał Kwol Marcin Nyga
Majster-Plus s.c. 4 salony w różnych miastach województwa śląskiego: Rudzie Śląskiej (główna siedziba), Bytomiu, Katowicach i Piotrkowie Trybunalskim (salon partnerski) Założona przez Jacka i Ilonę Jarockich Zaangażowanie głównie w sektor usług meblarskich zarówno dla klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych
Salon w Bytomiu Jeden z salonów w firmy zlokalizowany w Bytomiu – Szombierkach przy ulicy Tatrzańskiej 2
Trochę historii Rozpoczęcie działalności na terenie Rudy Śląskiej przy ulicy pocztowej 5 w 1998 roku Szybki rozwój firmy w pierwszych latach działania połączony z stabilnym wzrostem zamówień Rezygnacja ze starej siedziby na rzecz nowego biura w tym samym mieście przy ulicy Kokotek 40A
Historii ciąg dalszy Wzrost zatrudnienia na przestrzeni lat Nawiązanie współpracy z podwykonawcami z powodu dużego napływu klientów Otwarcie nowych biur w Bytomiu, Katowicach oraz Piotrkowie Trybunalskim Rozwój sieci dostawców spowodowany wymaganiami co do jakości zgłaszanymi przez nowych klientów
Forma prawna Firma Majster-Plus zorganizowana jest w formie spółki cywilnej Współwłaścicielami jest małżeństwo państwa Jarockich, którzy za interesy firmy odpowiadają całym swoim majątkiem
Zatrudnienie Firma zatrudnia jedynie 7 pracowników włączając w to małżeństwo założycieli 5 pracowników określanych jest jako pracownicy wykonawczy Właściciele pełnią funkcje kierownicze w zakładzie Słabo rozbudowana struktura organizacyjna
Dostawcy i konkurencja Wykorzystanie produktów pochodzących od firm znanych na polskim rynku takich jak Drewmax, Soma czy Senator Silna konkurencja na lokalnym rynku w postaci między innymi firm Caution, Meble Falke oraz Kega Współpraca z firmami zajmującymi się sprzedażą oraz montażem mebli
Zamówienia Firma wykonuje przeciętnie 100 zamówień w ciągu jednego miesiąca wliczając w to wszystkie produkty i usługi z oferty firmy Przewaga usług nad dostarczaniem produktów Zlecanie znacznej części zamówień lub ich elementów podwykonawcom
Grupa docelowa Produkty firmy przeznaczone są głównie dla odbiorców na terenie województwa śląskiego Przeciętni klienci firmy to młode małżeństwa lub pary w średnim wieku mające zamiar urządzić swoje mieszkanie Charakteryzują się też oni przeciętnymi dochodami na jednego członka rodziny
Produkt Projektowanie i wykonanie mebli na wymiar dla klientów indywidualnych Produkty gotowe dla przedstawicieli instytucji takich jak apteki, szkoły, szpitale, biura czy sklepy Świadczenie usług szklarskich i stolarskich
Promocja Duże nakłady na reklamę w lokalnej prasie i telewizji (Sileman) w początkowej fazie rozwoju działalności Wykonawstwo usług „po kosztach” dla instytucji użytku publicznego w zamian za darmową reklamę Obecnie wykorzystywana jest jedynie poczta pantoflowa uznawana za najskuteczniejszą formę reklamy w tej branży
Ceny Cena urządzenia jednej przeciętnej kuchni wacha się od pięciu do ośmiu tysięcy złotych Ceny usług stolarskich i szklarskich wacha się od 50 do 600 złotych Średnia wartość zamówienia dla klientów instytucjonalnych w ostatnim roku oscyluje w okolicach dwunastu tysięcy złotych
Dystrybucja Wyroby firmy dostarczane są do klienta za pomocą firmowego samochodu Brak pośredników przy sprzedaży swoich usług i produktów Możliwość składania zamówień osobiście, telefonicznie oraz poprzez Internet
Strategia i plany na przyszłość Dalsza rozbudowa sieci oddziałów na terenie województwa śląskiego Negocjacje w sprawie fuzji z pobliskim konkurentem – firmą Meble Falke Zwiększenie zatrudnienia pracowników w wypadku dalszego wzrostu sprzedaży Powolne uniezależnienie się od podwykonawców na rzecz organizowania własnych działów świadczących odpowiednie usługi
F. P. H. U. Admar Firma wchodzi w skład grupy Admar Group wraz z Oxygen Media, Air Barrier Speedway oraz Aqua Wash Założona przez Adama Maruszyńskiego Zajmuje się produkcją urządzeń rekreacyjnych zarówno dla dzieci, młodzieży jak i dorosłych
Siedziba w Świętochłowicach Siedziba firmy zlokalizowana w Świętochłowicach przy ulicy Sztygarskiej 27
Trochę historii Rozpoczęcie działalności na terenie Świętochłowic w 1992 roku Nastawienie na wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów budując swoją renomę i markę Utworzenie Admar Group wraz z trzema innymi firmami w celu większego zacieśnienie współpracy w 1999 roku
Historii ciąg dalszy Stabilny wzrost zatrudnienia z początkowych 2 osób do 6 zatrudnionych Rozwój zaplecza techniczno-gospodarczego – między innymi zakup nowych maszyn Finansowanie swoich najnowszych projektów z pomocą dofinansowania Unii Europejskiej od roku 2007 roku
Zatrudnienie Firma zatrudnia 10 pracowników Poza małżeństwem właścicieli w firmie sprawami administracyjnymi i kierowniczymi zajmują się jeszcze 2 osoby Przy produkcji pracę wykonuje 6 osób
Dostawcy i konkurencja Współpraca z firmą Gibbons dostarczającą dmuchawy elektryczne Kontrakt z firmą Lack-Servis z Piekar Śląskich dostarczającą farby i lakiery do kolejek
Zamówienia Firma przeciętnie otrzymuje od 30 do 40 zamówień miesięcznie na swoje produkty Świadczenie usług z zakresu instalacji i instruktażu użytkowania produktów firmy najczęściej wliczone w cenę zamówienia Brak podwykonawców w związku z procesem produkcyjnym
Grupa docelowa Docelową grupą klientów dla firmy Admar są przede wszystkim klienci instytucjonalni tacy jak wesołe miasteczka, parki tematyczne czy też place zabaw dla dzieci Nieznaczna część zamówień realizowania jest dla klientów indywidualnych Admar stara się trafiać do dużych firm na terenie całej Polski
Produkt Produkcja urządzeń rekreacyjnych, dmuchawców, placów zabaw oraz reklam w różnej formie Wykonywanie dmuchawców z materiału PCV zszywanego nićmi Wymóg ciągłego podłączenia specjalnych dmuchaw elektrycznych (kupowanych od firmy Gibbons) do produktów firmy, aby były one zdatne do użytku
Produkt cd. Projektowanie przez grafików komputerowych ozdobnych elementów na produkty firmy Sam produkt wykonywany jest przez przeszkolone do tego celu szwaczki Kontrola jakości polega na rozłożeniu produktu oraz jego przetestowanie
Promocja Wykorzystanie strony internetowej firmy jako elementu reklamowego Udział w targach i wystawach branżowych na terenie całej Polski Korzystanie z możliwości serwisu Allegro Wysyłanie ofert do potencjalnych klientów
Ceny Zróżnicowanie cen jest bardzo duże ze względu na dużą różnorodność produktów W wypadku większych zamówień cena podlega negocjacji Możliwość zakupu produktów używanych uzyskanych od klientów po obniżonej cenie
Dystrybucja Produkty dostarczane są klientom bezpośrednio przez firmę lub odbierane osobiście Firma prowadzi też działalność wysyłkową Możliwość założenia zamówienia osobiście, telefonicznie oraz poprzez zapytanie na stronie internetowej firmy
Strategia i plany na przyszłość Dalszy rozwój działalność firmy głównie na terenie Polski poprzez zwiększenie wielkości sprzedaży Brak planów związanych z tworzeniem nowych oddziałów jako że firma opiera się głównie na sprzedaży wysyłkowej Walka o palmę pierwszeństwa na tym małym i niszowym rynku z konkurentami
Dziękujemy za uwagę