Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
4.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Kazus Pan Jan Kowalski prowadzi działalność w Polsce. Jego firma zajmuje się prowadzeniem niemieckojęzycznego, odpłatnego serwisu internetowego przeznaczonego.
Interesariusze przedsiębiorstwa Majster-Plus s.c.
Analiza dystrybucji uwagi organizacyjnej w firmie "Majster-Plus" s.c.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
zarządzanie produkcją
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE PoWOS. ZAREJESTROWANIE ORGANIZACJI 60% ORGANIZACJI ZOSTAŁO ZAREJESTROWANYCH W LATACH 90-YCH 1991 ROK – NAJWCZEŚNIEJ ZAREJESTROWANA.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
ul. Błażeja 98B Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski Michał Kłos
Projekt „e-świętokrzyskie” Finansowany z funduszy ZPORR na
Katedra Marketingu Usług
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Firma Los Pierogos.
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Prezentacja Biznesplanu
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Technik Organizacji Reklamy
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Łukasz & Partnerzy Nasza firma zajmuje się produkcją soków oraz dań gotowych niezawierających konserwantów, sztucznych barwników i glutenu. Bogata oferta.
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Planowanie przepływów materiałów
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
Technik Organizacji Reklamy
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Mamy wieloletnie doświadczenie w zakresie świadczenia usług reklamowych z wieloma sukcesami w innych formach takich jak mailing oraz kampanie SMS. Open-AD.
„Droga do nieba wiedzie przez czerwony dywan”. -Nikola Tomczyk - Kierownik ds. marketingu -Natalia Rajca- Kierownik ds. gospodarowania i jakości produktów.
Dostosowanie oferty usług Powiatowego Urzędu Pracy w Chojnicach do potrzeb partnerów biznesowych.
Części do komputerów i akcesoria. Menu O firmie Oferta firmyWizytówka firmy Oferta dla stałych klientów.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Przykłady analiza i projektowanie
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Technik Organizacji Reklamy
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
KIERUNKI KSZTAŁCENIA TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH Technik żywienia i usług gastronomicznych jest przygotowany do wykonywania różnych zadań.
TECHNIK HANDLOWIEC.
Energia Odnawialna Młody przedsiębiorca na terenach wiejskich, a wyzwania rynku pracy.
Funkcje pracy biurowej
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Małgorzata Obuchowska Gembala Fundusz Górnośląski S.A.
Ekonomika małych i średnich przedsiębiorstw
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Kampania reklamowa firmy Mondo Promo Sp. z o.o.. Założona w 2001r. Aktywnie działająca firma w przemyśle tekstylnym Innowacyjne tkaniny oraz wyspecjalizowana.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
KOSZULKI, KUBKI, PORTFELE, TORBY Z NADRUKAMI I LO IM. JANA SMOLENIA W BYTOMIU.
WYKONALI: TOKARSKI RAFAŁ, ZAWIŚLIŃSKI MARCIN, TRZCIŃSKI ROBERT, MELION KRZYSZTOF, POŁEĆ ŁUKASZ, SZYMCZAK KONRAD. IMPORT ŻARÓWEK I RECYKLING Politechnika.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski.
BIZNESPLAN : DREAM GARDEN
MÓJ ZAWÓD.
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Jak założyć spółdzielnię socjalną?
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Marketing w Firmie.
Przedsiębiorstwo Społeczne TPD OM Wieruszów
MARKETING INTERNETOWY
Firma Bit&Bajt została założona w listopadzie 2014 roku.
25 lat firmy Z przyjemnością informujemy, iż firma TECHBUD obchodzi w tym roku 25-lecie swej działalności. Na przestrzeni tych 25 lat spółka.
Zapis prezentacji:

Zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem Autorzy: Rafał Kwol Marcin Nyga

Majster-Plus s.c. 4 salony w różnych miastach województwa śląskiego: Rudzie Śląskiej (główna siedziba), Bytomiu, Katowicach i Piotrkowie Trybunalskim (salon partnerski) Założona przez Jacka i Ilonę Jarockich Zaangażowanie głównie w sektor usług meblarskich zarówno dla klientów indywidualnych jak i instytucjonalnych

Salon w Bytomiu Jeden z salonów w firmy zlokalizowany w Bytomiu – Szombierkach przy ulicy Tatrzańskiej 2

Trochę historii Rozpoczęcie działalności na terenie Rudy Śląskiej przy ulicy pocztowej 5 w 1998 roku Szybki rozwój firmy w pierwszych latach działania połączony z stabilnym wzrostem zamówień Rezygnacja ze starej siedziby na rzecz nowego biura w tym samym mieście przy ulicy Kokotek 40A

Historii ciąg dalszy Wzrost zatrudnienia na przestrzeni lat Nawiązanie współpracy z podwykonawcami z powodu dużego napływu klientów Otwarcie nowych biur w Bytomiu, Katowicach oraz Piotrkowie Trybunalskim Rozwój sieci dostawców spowodowany wymaganiami co do jakości zgłaszanymi przez nowych klientów

Forma prawna Firma Majster-Plus zorganizowana jest w formie spółki cywilnej Współwłaścicielami jest małżeństwo państwa Jarockich, którzy za interesy firmy odpowiadają całym swoim majątkiem

Zatrudnienie Firma zatrudnia jedynie 7 pracowników włączając w to małżeństwo założycieli 5 pracowników określanych jest jako pracownicy wykonawczy Właściciele pełnią funkcje kierownicze w zakładzie Słabo rozbudowana struktura organizacyjna

Dostawcy i konkurencja Wykorzystanie produktów pochodzących od firm znanych na polskim rynku takich jak Drewmax, Soma czy Senator Silna konkurencja na lokalnym rynku w postaci między innymi firm Caution, Meble Falke oraz Kega Współpraca z firmami zajmującymi się sprzedażą oraz montażem mebli

Zamówienia Firma wykonuje przeciętnie 100 zamówień w ciągu jednego miesiąca wliczając w to wszystkie produkty i usługi z oferty firmy Przewaga usług nad dostarczaniem produktów Zlecanie znacznej części zamówień lub ich elementów podwykonawcom

Grupa docelowa Produkty firmy przeznaczone są głównie dla odbiorców na terenie województwa śląskiego Przeciętni klienci firmy to młode małżeństwa lub pary w średnim wieku mające zamiar urządzić swoje mieszkanie Charakteryzują się też oni przeciętnymi dochodami na jednego członka rodziny

Produkt Projektowanie i wykonanie mebli na wymiar dla klientów indywidualnych Produkty gotowe dla przedstawicieli instytucji takich jak apteki, szkoły, szpitale, biura czy sklepy Świadczenie usług szklarskich i stolarskich

Promocja Duże nakłady na reklamę w lokalnej prasie i telewizji (Sileman) w początkowej fazie rozwoju działalności Wykonawstwo usług „po kosztach” dla instytucji użytku publicznego w zamian za darmową reklamę Obecnie wykorzystywana jest jedynie poczta pantoflowa uznawana za najskuteczniejszą formę reklamy w tej branży

Ceny Cena urządzenia jednej przeciętnej kuchni wacha się od pięciu do ośmiu tysięcy złotych Ceny usług stolarskich i szklarskich wacha się od 50 do 600 złotych Średnia wartość zamówienia dla klientów instytucjonalnych w ostatnim roku oscyluje w okolicach dwunastu tysięcy złotych

Dystrybucja Wyroby firmy dostarczane są do klienta za pomocą firmowego samochodu Brak pośredników przy sprzedaży swoich usług i produktów Możliwość składania zamówień osobiście, telefonicznie oraz poprzez Internet

Strategia i plany na przyszłość Dalsza rozbudowa sieci oddziałów na terenie województwa śląskiego Negocjacje w sprawie fuzji z pobliskim konkurentem – firmą Meble Falke Zwiększenie zatrudnienia pracowników w wypadku dalszego wzrostu sprzedaży Powolne uniezależnienie się od podwykonawców na rzecz organizowania własnych działów świadczących odpowiednie usługi

F. P. H. U. Admar Firma wchodzi w skład grupy Admar Group wraz z Oxygen Media, Air Barrier Speedway oraz Aqua Wash Założona przez Adama Maruszyńskiego Zajmuje się produkcją urządzeń rekreacyjnych zarówno dla dzieci, młodzieży jak i dorosłych

Siedziba w Świętochłowicach Siedziba firmy zlokalizowana w Świętochłowicach przy ulicy Sztygarskiej 27

Trochę historii Rozpoczęcie działalności na terenie Świętochłowic w 1992 roku Nastawienie na wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów budując swoją renomę i markę Utworzenie Admar Group wraz z trzema innymi firmami w celu większego zacieśnienie współpracy w 1999 roku

Historii ciąg dalszy Stabilny wzrost zatrudnienia z początkowych 2 osób do 6 zatrudnionych Rozwój zaplecza techniczno-gospodarczego – między innymi zakup nowych maszyn Finansowanie swoich najnowszych projektów z pomocą dofinansowania Unii Europejskiej od roku 2007 roku

Zatrudnienie Firma zatrudnia 10 pracowników Poza małżeństwem właścicieli w firmie sprawami administracyjnymi i kierowniczymi zajmują się jeszcze 2 osoby Przy produkcji pracę wykonuje 6 osób

Dostawcy i konkurencja Współpraca z firmą Gibbons dostarczającą dmuchawy elektryczne Kontrakt z firmą Lack-Servis z Piekar Śląskich dostarczającą farby i lakiery do kolejek

Zamówienia Firma przeciętnie otrzymuje od 30 do 40 zamówień miesięcznie na swoje produkty Świadczenie usług z zakresu instalacji i instruktażu użytkowania produktów firmy najczęściej wliczone w cenę zamówienia Brak podwykonawców w związku z procesem produkcyjnym

Grupa docelowa Docelową grupą klientów dla firmy Admar są przede wszystkim klienci instytucjonalni tacy jak wesołe miasteczka, parki tematyczne czy też place zabaw dla dzieci Nieznaczna część zamówień realizowania jest dla klientów indywidualnych Admar stara się trafiać do dużych firm na terenie całej Polski

Produkt Produkcja urządzeń rekreacyjnych, dmuchawców, placów zabaw oraz reklam w różnej formie Wykonywanie dmuchawców z materiału PCV zszywanego nićmi Wymóg ciągłego podłączenia specjalnych dmuchaw elektrycznych (kupowanych od firmy Gibbons) do produktów firmy, aby były one zdatne do użytku

Produkt cd. Projektowanie przez grafików komputerowych ozdobnych elementów na produkty firmy Sam produkt wykonywany jest przez przeszkolone do tego celu szwaczki Kontrola jakości polega na rozłożeniu produktu oraz jego przetestowanie

Promocja Wykorzystanie strony internetowej firmy jako elementu reklamowego Udział w targach i wystawach branżowych na terenie całej Polski Korzystanie z możliwości serwisu Allegro Wysyłanie ofert do potencjalnych klientów

Ceny Zróżnicowanie cen jest bardzo duże ze względu na dużą różnorodność produktów W wypadku większych zamówień cena podlega negocjacji Możliwość zakupu produktów używanych uzyskanych od klientów po obniżonej cenie

Dystrybucja Produkty dostarczane są klientom bezpośrednio przez firmę lub odbierane osobiście Firma prowadzi też działalność wysyłkową Możliwość założenia zamówienia osobiście, telefonicznie oraz poprzez zapytanie na stronie internetowej firmy

Strategia i plany na przyszłość Dalszy rozwój działalność firmy głównie na terenie Polski poprzez zwiększenie wielkości sprzedaży Brak planów związanych z tworzeniem nowych oddziałów jako że firma opiera się głównie na sprzedaży wysyłkowej Walka o palmę pierwszeństwa na tym małym i niszowym rynku z konkurentami

Dziękujemy za uwagę