„Dzień Europejski – wędrówka po zjednoczonej Europie”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wybrane organy UE – Traktat Lizboński. Cz. II
Advertisements

Flaga Unii Europejskiej
Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
Warszawa – miasto kandydujące do tytułu Zielonej Stolicy Europy 2016
I Liceum Ogólnokształcące im. Eugeniusza Romera w Rabce - Zdroju
Polska w strefie Schengen
Witamy w Parlamencie Europejskim
Europa NASZ DOM.
Unia Europejska.
dr inż. Włodzimierz Kujanek Zielona Góra, 20 marca 2009 r.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Program Leonardo da Vinci
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Ekonomia polityczna migracji Polaków w ramach Unii Europejskiej
Temat: Cegłów dawniej i dziś
WSZYSKO O EROPARLAMENCIE. KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
MIĘDZYSZKOLNY DZIEŃ EUROPY
Katarzyna Michalska kl.V a
Program MŁODZIEŻ Akcje Programu.
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Konkurs o Unii Europejskiej
Traktat Nicejski Traktat Nicejski został wynegocjowany przez piętnastu szefów rządów UE, obradujących w Nicei w dniach grudnia Przywódcy Piętnastki.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Projekt Partnerski Grundtviga
SPRAWOZDANIE SZKOLNEGO KLUBU EUROPEJSKIEGO „EURO-FANI” Z REALIZACJI PLANU PRACY W ROKU KALENDARZOWYM 2012 – - EUROPEJSKIM ROKU AKTYWNOŚCI OSÓB STARSZYCH.
POLSKA W UNI EUROPEJSKIEJ
POLSKA PREZYDENCJA W RADZIE UNII EUROPEJSKIEJ na matematyce
NATO „Nie wiem , jaka broń będzie użyta w trzeciej wojnie światowej , ale czwarta będzie na maczugi „. Albert Einstein.
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
Wieruszów 2003 NOWA MATURA (Dz. U. Nr 26 z r.) Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Wieruszowie.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Gospodarczo-polityczny związek demokratycznych państw europejskich
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Nazwa ECTAA - Group of National Travel Agents and Tour Operators Associations within the EU. ECTAA – Ugrupowanie Krajowych Stowarzyszeń Agentów Podróży.
UE w skrócie.
UNIA EUROPEJSKA Opracowała: Dorota Mysza.
Unia Europejska.
Debata Zespół Szkół im. Ignacego Łukasiewicza w Cieszacinie Wielkim
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?
Unia Europejska – zjednoczone państwa
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Unia Europejska Jak wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Młodzi aktywni? Co zrobić, żeby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym? Autorzy: Sebastian Piątkowski i Eryk Pawełczyk Gimnazjum nr 4 im.
 . KONKURS WIEDZY O KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ w ramach realizacji Szkoły z Klasą
Unia Europejska Wykonało: ETI IV rok.
Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu im. por. Józefa Sarny
PODRÓŻ PO KRAJACH UNII EUROPEJSKIEJ
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
V Gminny Konkurs Wiedzy o Unii Europejskiej Jasionka, 9 maja 2014 r.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
PROGRAM RZĄDOWY RODZINA 500+ Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. poz. 195 ) KOORDYNACJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH.
Quiz dotyczący Unii Europejskiej. Czyja to Flaga? -Niemiec -Austrii -Polski.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich a rozwój regionów wiejskich Janusz Rowiński Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO „Mali konstruktorzy i poligloci”
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Historia rozszerzeń Wspólnot Europejskich i Unii Europejskiej.
Nasza szkoła bierze udział w realizacji kolejnego projektu
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
MATURA 2018.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Dzień Języków Obcych w ZSP 15
Zapis prezentacji:

„Dzień Europejski – wędrówka po zjednoczonej Europie” Projekt edukacyjny „Dzień Europejski – wędrówka po zjednoczonej Europie” Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Tarnobrzegu

Cele projektu zebranie, opracowanie i usystematyzowanie informacji o wybranych krajach europejskich przedstawienie wyników pracy w postaci folderów informacyjnych, map przedstawienie wylosowanego przez klasę kraju w czasie prezentacji „Dzień Europejski – wędrówka po zjednoczonej Europie”

Zadania projektu Czas realizacji zapoznanie uczniów z historią i kulturą wybranych krajów europejskich uświadomienie roli i znaczenia Polski w Europie nauczenie szacunku dla innych tradycji i kultur Czas realizacji listopad 2002 roku – marzec 2003 roku 19 marca 2003 roku – prezentacja krajów

Realizatorzy projektu wychowawcy klas – wybierają uczniów przygotowujących prezentację i ich lidera czuwającego nad wykonaniem powierzonych zadań, przydzielają zadania do wykonania, zawierają z grupami kontrakt ustalający zasady współpracy uczniowie – wyszukują informacje o wybranym kraju, opracowują folder informacyjny, przygotowują przedstawienie wybranego kraju w czasie prezentacji opiekunowie i członkowie Szkolnego Klubu Europejskiego – przygotowują losowanie państw biorących udział w prezentacji, materiały informacyjne o Unii Europejskiej, zaproszenia dla gości, dekorację szkoły wychowawcy klas – wybierają uczniów przygotowujących prezentację i ich lidera czuwającego nad wykonaniem powierzonych zadań, przydzielają zadania do wykonania, zawierają z grupami kontrakt ustalający zasady współpracy uczniowie – wyszukują informacje o wybranym kraju, opracowują folder informacyjny, przygotowują przedstawienie wybranego kraju w czasie prezentacji opiekunowie i członkowie Szkolnego Klubu Europejskiego – przygotowują losowanie państw biorących udział w prezentacji, materiały informacyjne o Unii Europejskiej, zaproszenia dla gości,dekorację szkoły

Fazy realizacji projektu Faza I – przygotowania do prezentacji - trwała od listopada 2002 r. do marca 2003 r. i obejmowała następujące działania:   1. Losowanie kraju członkowskiego i kandydującego do Unii Europejskiej w czasie akademii przygotowanej przez Szkolny Klub Europejski w dniu 28.11.2002r.   2. Opracowanie folderu informacyjnego o wylosowanym kraju zawierającego podstawowe informacje o nim (pełną nazwę państwa, położenie geograficzne, ukształtowanie powierzchni, liczbę ludności, język urzędowy, walutę)

Faza I – cd. 3. Przygotowanie klas do prezentacji wylosowanego kraju na akademii, w tym obowiązkowo: Stoisko wylosowanego kraju Flaga i hymn państwa (wersja instrumentalna) Podstawowe informacje o kraju – stolica, ludność, powierzchnia, ustrój, język urzędowy, jednostka monetarna Scenka rodzajowa – przybliżenie tradycji, kultury, zwyczajów i słynnych postaci związanych z danym krajem Coś smacznego, coś nieznanego – przygotowanie menu (potrawy charakterystyczne dla danego państwa)

Faza I – cd. 4. Ustalenie kolejności prezentacji krajów – (7- 8min.) Prezentacja pierwszych państw członków UE - 1957 r. - Belgia, Francja, Holandia, Luksemburg, Niemcy, Włochy Prezentacja następnych państw, które weszły do UE w 1973 r. – Dania, Irlandia, Wielka Brytanii, w 1981 r. – Grecja od 1986 r. – Hiszpania, Portugalia 1995 r. – Austria, Finlandia, Szwecja Prezentacja państw kandydujących do Unii Europejskiej: - Polska, Czechy, Estonia, Łotwa, Słowacja, Słowenia, Węgry 5. Powołanie jury - 1 przedstawiciel z klasy biorącej udział w prezentacji

Faza II Faza II - prezentacja - dn. 19. 03. 2003 r. - obejmowała następujące działania:   1. Przygotowanie stanowisk państw biorących udział w prezentacji na sali gimnastycznej 2. Zwiedzanie przygotowanych prezentacji   3. Prezentacja poszczególnych krajów według ustalonej kolejności 4. Ocena prezentacji (stoisk, występów) przez jury

Program obchodów Przygotowanie stanowisk państw biorących udział w prezentacji na sali gimnastycznej – godz. 8.00 – 8.45 Zwiedzanie przygotowanej prezentacji przez zaproszonych gości, nauczycieli, uczniów – godz. 8.50 – 9.20 Prezentacja poszczególnych krajów według ustalonej kolejności –  rozpoczęcie – godz. 9.25, zakończenie – ok. godz. 12.30 Ocena jury i przyznanie nagród pieniężnych ufundowanych przez dyrektora szkoły za najlepsze prezentacje

Nadszedł ten dzień... Szkoła zmieniła swój codzienny wygląd - ozdobiły ją kolorowe plakaty, flagi państw europejskich, kwiaty, żółte i niebieskie balony. Pojawiły się greckie kolumny, holenderskie wiatraki i tulipany, paryska wieża Eiffla, hiszpańska corrida i wiele innych eksponatów. Pojawili się zaproszeni goście: kurator Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, Prezydent Miasta Tarnobrzega, przedstawiciele Urzędu Miasta, prasy, Miejskiego Punktu Informacji Europejskiej, reprezentanci szkolnych klubów europejskich z opiekunami.

..oj się działo.. 3. Degustowano europejskie przysmaki: sernik wiedeński, węgierski gulasz, greckie oliwki, francuskie winogrona i żabie udka, koreczki z łotewskiego sera, włoską pizzę i spaghetti, estońskie placki. 4. Mury szkoły zaszczycili swą obecnością: Święty Mikołaj z Finlandii, Romeo i Julia z Włoch, tancerki flamenco i torreador z Hiszpanii, Picasso malujący na sztalugach, mieszkańcy Estonii w strojach narodowych , wikingowie i wiele innych postaci znanych ze świata nauki, sportu i sztuki.

Prezentacja krajów w

Prezentacja krajów - cd.

Efekty „Dnia Europejskiego” wzbogacenie bazy dydaktycznej szkoły - zbiór przewodników prezentujących 22 państwa europejskie bogaty materiał zdjęciowy (fotografie, kasety wideo, zdjęcia) i jego ekspozycja w bibliotece szkolnej promocja szkoły poprzez udostępnienie prezentacji na jej stronie internetowej publikacja artykułu „Piętnastka u Sikorskiego” w regionalnym miesięczniku oświatowym „Impuls”

„Piętnastka u Sikorskiego” - „Impuls” nr 3/2003r.

Wnioski z przeprowadzonego projektu edukacyjnego Pozytywne aspekty - uczniowie: poznają siebie i kierują rozwojem własnej osobowości uczą się współpracować w grupie, dzielą się zadaniami i problemami wspólnie przewidują trudności, dyskutują na temat projektu korzystają z różnych źródeł informacji analizują wyniki pracy uczą się stosować zdobytą wiedzę w praktyce

Wnioski z przeprowadzonego projektu edukacyjnego (cd.) Pozytywne aspekty - uczniowie: nabywają umiejętność sporządzania notatek, raportów przygotowują się do publicznych wystąpień uczą się wyrażać własne opinie i słuchać innych uczą się odpowiedzialności za siebie i efekty pracy grupy nawet ci słabsi w nauce mogą wykazać się w pracy grupowej uczą się szukać sojuszników, pomocy od dorosłych

Wnioski z przeprowadzonego projektu edukacyjnego Pozytywne aspekty - nauczyciele: integrują się z zespołem klasowym, są sojusznikami uczniów kształtują umiejętność dialogu łagodzą i rozstrzygają konflikty w grupach rozwijają swoją wiedzę i umiejętności są tolerancyjni i otwarci na poglądy uczniów dokonują oceny pracy grupy

Wnioski z przeprowadzonego projektu edukacyjnego Negatywne aspekty: konflikty w grupach różne tempo pracy zespołów długi czas realizacji trudności w wyborze materiałów do prezentacji trudności w ocenianiu zbyt duże zaangażowanie uczniów w projekt kosztem innych działań

„Gdyby UE dziś nie istniała, trzeba by ją wymyślić. Na początku XXI wieku nie stanowi ona bowiem żadnego zagrożenia dla narodowej suwerenności. Mało tego, to Unia pozwala jej zaistnieć.” Ulrich Beck

Jolanta Raźniewska-Burczak Dziękuję za uwagę Jolanta Raźniewska-Burczak