PRZECHOWYWANIE PISM..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZABEZPIECZANIE I PRZECHOWYWANIE AKT W ARCHIWUM ZAKŁADOWYM
Advertisements

STRUKTURA PRAWNEJ REGULACJI DOKUMENTACJI ELEKTRONICZNEJ
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Dział Zasobów Archiwalnych
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
Wskazówki dotyczące przechowywania dokumentacji w IBL PAN
Prawo administracyjne
Prawo administracyjne
TERENOWE ORGANY ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Administracja publiczna
E-Administracja- zagadnienia podstawowe
– główny efekt pracy biurowej
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Komunalizacja nieruchomości Skarbu Państwa
Systemy Kancelaryjne ..
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
Praktyki w Polskiej Akademii Nauk Archiwum w Warszawie - fotoreportaż.
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
Zgłaszanie prac geodezyjnych
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Kraków, dnia września 2014 r.
CO TO TAKIEGO Statut?.
ETAPY WDROŻENIE SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO ZARZĄDZANIA DOKUMENTACJĄ
"Źródła genealogiczne mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego"
ezd w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim
Mgr Przemysław Mazurek
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
Technologie informacyjne w administracji publicznej
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Organizacja pracy biurowej i techniki korespondencji
Rodzaje dokumentów biurowych
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
Właściwość sądów administracyjnych
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
Zakres obowiązywania kpa
Wdrożenie jednolitego systemu elektronicznego zarządzanie dokumentacją (EZD) Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku (PUW) w administracji publicznej.
Instrukcja Kancelaryjna i Wykaz Akt Uniwersytetu Jagiellońskiego
Zasady gromadzenia i przechowywania dokumentacji projektów realizowanych przez Urząd Miasta Poznania Agnieszka Górczewska Oddział Programów i Funduszy.
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Udostępnianie dokumentacji w archiwum wyodrębNionym – do celów służbowych i naukowo-badawczych mgr Klaudia Banach.
Przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum
Instrukcja kancelaryjna – jej znaczenie i zasady opracowania
Podstawowe definicje związane z archiwizacją dokumentacji
Przekazywanie teczek akt personalnych do archiwum
Prezentacja systemu eDokumenty
Brakowanie dokumentacji niearchiwalnej
Problematykę ochrony osób, mienia i informacji niejawnych normują:
TEMAT KLASYFIKOWANIE INFORMACJI NIEJAWNYCH. KLAUZULE TAJNOŚCI
ARCHIWIZOWANIE I NISZCZENIE MATERIAŁÓW NIEJAWNYCH
Władza sądownicza w RP Sądy i Trybunały.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Seminarium „Archiwa Przełomu jako przedmiot badań naukowych”
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
PRAWO KONSTYTUCYJNE Ćwiczenia 5.
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
Trybunał Konstytucyjny
Tryb opiniowania jednolitego rzeczowego wykazu akt
Naczelne a centralne organy administracji rządowej
Postępowanie z dokumentacją, której upłynął czasookres przechowywania
Samorządowe akty prawa miejscowego
Magda Szwedowska Departament Programów Regionalnych
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Zapis prezentacji:

PRZECHOWYWANIE PISM.

Miejsce przechowywania akt zależy od tego, czy sprawa jest w toku załatwiania, czy też została już załatwiona. Akta spraw w toku załatwiania przechowywane są przez praco-wnika załatwiającego sprawę lub przez kancelarię. Pracownik przechowuje akta sprawy w kolejności ich wpływu. Akta sprawy znajdują się na wierzchu, zaś akta nowe na spodzie. Wyjątek stanowią akta spraw pilnych, które są na wierzchu i załatwiane są w pierwszej kolejności. Kancelaria prowadzi terminarze, w których odnotowuje terminy powrotu do sprawy. Po upływie tych terminów przekazuje się akta spraw pracownikowi w celu ostatecznego załatwienia. Akta spraw załatwionych wracają do kancelarii. Zazwyczaj raz do roku kancelaria przekazuje akta spraw załatwionych do archiwum.

Część akt o trwałej wartości historycznej ( około 25% ) stanowi narodowy zasób archiwalny. Po upływie obowiązujących okresów przechowywania w instytucji materiały te przekazywane są do właściwego archiwum państwowego na wieczyste przechowywanie. Pozostałe akta stanowią dokumentację niearchiwalną, mają jedynie znaczenie praktyczne i po upływie obowiązującego okresu przechowywania przeznaczone są na makulaturę.

Materiały archiwalne wytworzone w toku działalności instytucji państwowych oraz samorządowych jednostek organizacyjnych tworzą państwowy zasób archiwalny, a instytucji niepaństwowych -niepaństwowy zasób archiwalny. Zasób państwowy i niepaństwowy składa się na narodowy zasób archiwalny. Nadzór nad narodowym zasobem archiwalnym sprawuje Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przez Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych, a Dyrektor Naczelny - przez dyrektorów centralnych archiwów państwowych oraz dyrektorów państwowych archiwów terenowych

Państwową sieć archiwalną tworzą: archiwa państwowe, archiwa państwowe wyodrębnione, c) archiwa zakładowe państwowych jednostek organizacyjnych i samorządów terytorialnych, archiwa państwowych jednostek organizacyjnych z powierzonym zasobem archiwalnym.

Archiwa państwowe dzielą się na: -archiwa centralne obejmujące swoim zasięgiem działania cały kraj, -archiwa terenowe obejmujące zasięgiem działania pewien region (obszar jednego lub kilku województw). Archiwami panstwowymi wyodrebnionymi sa: - archiwum Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, -archiwum Ministerstw Obrony Narodowej, Spraw Wewnętrznych i Administracji, Spraw Zagranicznych, Urzędu Ochrony Państwa oraz jednostek organizacyjnych im podległych..

W Polsce działają 3 archiwa centralne W Polsce działają 3 archiwa centralne. Są to: Archiwum Główne Akt Dawnych przechowujące materiały archiwalne od najdawniejszych czasów do 1918 roku, Archiwum Akt N owych gromadzące materiały archiwalne od 1918 roku po dzień dzisiejszy oraz Archiwum Dokumentacji Mechanicznej specjalizujące się w przechowywaniu i gromadzeniu dokumentacji audiowizualnej.

Archiwa zakładowe tworzy się w państwowych jednostkach organizacyjnych Kierownicy tych jednostek obowiązani są zapewnić: gromadzenie, przechowywanie, ewidencjonowanie i odpowiednie zabezpieczenie materiałów archiwalnych, klasyfikowanie, kwalifikowanie i brakowanie dokumentacji a także przekazywanie jej właściwym archiwom państwowym.

Dokumentacja stanowiąca materiały archiwalne lub dokumentację niearchiwalną może być utrwalona na różnego rodzaju nośnikach. Podstawowym nośnikiem był i jest papier. Dokumentację zarejestrowaną na tym nośniku nazywamy aktową. Oprócz dokumentacji aktowej spotykamy często dokumentację audiowizualną (mechaniczną). Utrwalona jest ona na płytach gramofonowych, kasetach magnetofonowych oraz innych nośnikach dźwięku, a także na kasetach wideofonowych. Dokumentacja audiowizualna to również fotografie w postaci negatywów bądź pozytywów.

Pod względem dostępności do niej osób trzecich, możemy wyróżnić jej dwa rodzaje: a) dokumentację jawną, b) dokumentację niejawną. Dokumentacja niejawna dzieli się na: - dokumentację ściśle tajną, - dokumentację tajną, - dokumentację poufną, - dokumentację zastrzeżoną.