Efektywność procesów HR

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RAPORT.
Advertisements

Coaching 2012 Jak dostosować funkcję HR do możliwych scenariuszy rozwoju coachingu w Polsce i na świecie?
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
Zespół finansowania PK/IK ustalenia ze spotkania zespołu w UMWP z dnia11lipca 2012 r.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Wsparcie budowy sieci szerokopasmowych Roman Pawlina Pełnomocnik Zarządu TP ds. Rozwoju Sieci Szerokopasmowych Prezes Zarządu TP Teltech.
Budowanie wizerunku pracodawcy – trzy perspektywy
Wdrażanie Systemu Obsługi Klientów
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
X GLIWICKIE FORUM OŚWIATOWE Wojna postu z karnawałem, co finansować: oświatę czy sport, zdrowie czy kulturę? - założone tezy 25 lutego 2011 roku.
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
Bezpieczeństwo energetyczno – klimatyczne Andrzej Sikora Instytut Studiów Energetycznych Kraków, 9 listopad 2009 r.
tel.: Marynino 28, Serock.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Współpraca z zewnętrznym partnerem podczas zmian w organizacji
Sposoby wzmacniania rezultatów po szkoleniach Moderator: Grzegorz Maszkowski
SPONSORING KULTURY I SZTUKI W POLSCE
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Strona 1 W treści czas na kluczowy e-tap Emblematy UE.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
A&I Firmness. Wizja Pomaganie firmom w rozwijaniu i zdywersyfikowaniu zagranicznych rynków sprzedaży.
WSPÓLNA PRACA – WYSOKIE LOTY
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Istota konkurencji w internecie …
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Bazyli Głowacki, BG-Consulting (
COACHING WEEK Zapraszamy na cykl konferencji w ramach które odbędą się
PKPP Lewiatan, r. WSPIERAMY LUDZI
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Geneza podejścia procesowego w zarządzaniu dr Grzegorz Jokiel.
PROJEKTY: ISO, ZAUFANY URZĄD REALIZOWANE PRZEZ GMINĘ DOPIEWO
Współpraca R z KNIME na przykładzie analizy sezonu 2013/14 Ekstraklasy piłkarskiej. Piotr Ocalewicz.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Podsumowanie trzeciego roku Ranking Pozycja w rankingu pokazuje jak radzicie sobie na tle innych zespołów w klasie. Pamiętajcie o przemyśleniu wszystkich.
Prezentacja pomysłu WPISAĆ NAZWĘ POMYSŁU Przedmiot biznesu TU UZUPEŁNIA POMYSŁODAWCA.
Controlling projektowy – praktyczne spojrzenie na najczęstsze wyzwania
INSTYTUCJI FINANSOWYCH
Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
Skuteczny Help Desk w mBanku Hipotecznym
Berlin, p 01/10 Owners Place overview Your big opportunity may be right where you are now. Napoleon Hill.
1 CZY FIRMA KREISEL JEST INNOWACYJNA? INNOWACYJNOŚĆ W CELU OSIĄGNIĘCIA SUKCESU.
Opiekun naukowy: dr hab. inż. Tadeusz A. Grzeszczyk Metoda oceny publicznych projektów informatycznych Politechnika Warszawska Wydział Zarządzania mgr.
Zintegrowane systemy zarządzania Wprowadzenie do Business Intelligence dr Marian Krupa.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. Artur Mikołajczyk © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
POMIAR PROCESÓW – GWARANCJA SZYBKIEGO PODNIESIENIA EFEKTYWNOŚCI
APIUS FORUM 2017.
Schemat struktury organizacyjnej mBanku Hipotecznego S.A.
Kompetencje HR Business Partnera
KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W FIRMIE Łatwizna czy wyzwanie?
Relacja zdjęciowa z podsumowania działań projektowych w ramach programu „O Niepodległej” 22 maja 2018 r.
SYSTEMY ERP Piotr Stępniewski.
Schemat struktury organizacyjnej mBanku Hipotecznego S. A. (01. 01
Paradygmat efektywności w praktyce HR Business Partnera
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
Oczekiwania biznesu od HR Business Partnera
na lata Strategia KDPW dr Iwona Sroka Prezes Zarządu KDPW
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Efektywność procesów HR Dlaczego i jak należy je badać?

HRD Klaster Ewa Puzia – Sawicka Vice Prezes Zarządu Respect tel. 606 92 92 84 e.puzia@respect-ds.pl Grzegorz Filipowicz Business Partner ForFuture tel. 518 020 998 grzegorz@forfuture.eu Piotr Pszczółkowski Prezes Zarządu HRtec tel. 500 025 365 piotr.pszczolkowski@hrtec.pl Sławomir Sikora Partner, Coach Go for top tel. 666 94 94 93 slawomir.sikora@overframe.pl

Trudne kwestie na początek Mniej niż 8% szefów HR ma pewność, że ich zespoły mają wszelkie umiejętności potrzebne do sprostania wyzwaniom biznesu 42% zarządzających uważa, że zespoły HR nie dostarczają oczekiwanych wyników Od 40 do ponad 90 % specjalistów HR ciągle pełni rolę wyrobników pomagających w realizacji konkretnych przedsięwzięć polityki personalnej

Paradygmat efektywności HPI Zasoby Organizacja pracy Dostęp do informacji Kompetencje Motywacja / zaangażowanie Zdrowie / wellness HR ma zasadniczy wpływ na wszystkie obszary wpływające na pracowników. Należy jednak pamiętać, że każde działanie MUSI być powiązane z szeroko rozumianą efektywnością. To naszym zadaniem jest udowodnienie, że odpowiednio ułożone procesy HR przekładają się na efektywność pracowników, zespołu i całej organizacji!

EFEKTYWNOŚĆ ZADANIA Co dokładnie robimy? SKUTKI Co uzyskujemy? EFEKTY Jakie są rezultaty naszych prac?

Studium przypadku 1 Sytuacja Zespół sprzedażowy – 32 osoby Ustabilizowanie wyników sprzedaży na stałym poziomie Zadania Projekt grywalizacyjny Ocena kompetencji przez klientów Udostępnienie różnych możliwości rozwoju Skutki Wzrost kompetencji o około 1 poziom Dwukrotne zwiększenie samodzielnych działań rozwojowych Efekty Wzrost poziomu sprzedaży o 8% Wzrost poziomu satysfakcji klientów z 3,6 do 4,2 Obniżenie kosztów szkoleń

Studium przypadku 2 Sytuacja Organizacja 560 osób Niski poziom lojalności pracowników wynikający z braku perspektyw rozwojowych Optymalizacja procesów HR Zadania Analiza funkcjonujących procesów Aktualizacja procesów w oparciu o istniejące potrzeby biznesowe Dopasowanie i wdrożenie systemu HR – HRsys.pl Szkolenie użytkowników Skutki Połączenie dotychczasowych rozproszonych procesów w spójny model ZZL Zwiększenie poziomu wiedzy i świadomości menedżerów i pracowników Większe zaangażowanie menedżerów w procesy ZZL Efekty Zmniejszenie ilości czasu potrzebnego na realizację poszczególnych procesów – mniejsze koszty Zwiększenie poziomu lojalności pracowników – mniejsza rotacja

Studium przypadku 3 Sytuacja 4 zespoły sprzedażowe (ok 50 osób) będące wynikiem połączenia po fuzji Kurczący się rynek odbiorców na reklamę w prasie drukowanej Spadek wyników sprzedaży około 30 % kwartał do kwartału Zadania Warsztaty diagnostyczne badające efektywność Warsztat strategiczny z zarządem określający priorytety i pożądane efekty projektu Procesy team coachigu dla zespołów sprzedażowych Procesy team coachingu dla zespołu menedżerskiego Indywidualne procesy coachingu dla menedżerów Warsztaty dla wszystkich z komunikacja w konflikcie, kreatywność w sprzedaży Dla menedżerów warsztat zespół w kryzysie Skutki Podniesienie kompetencji sprzedażowych i komunikacyjnych oraz menedżerskich Przesunięcie odpowiedzialności za sprzedaż z menedżerów na sprzedawców Przyjęcie przez menedżerów odpowiedzialności za tworzenie warunków do sprzedaży Odpowiedzialność zespołowa za podniesienie efektywności „co my sobie zrobimy żeby było lepiej” Efekty Dotarcie do nowych grup / segmentów klientów Wzrost sprzedaży o 10% i 1Q po zakończeniu projektu i 25% w 3Q Wzrost poziomu zaangażowania pracowników

Studium przypadku 4 Sytuacja Firma produkcyjna, branża odzieżowa 82 pracowników Wejście na nowe rynki Rozwój nowego kanału dystrybucji (KA) Poszerzenie asortymentu produktowego Zmiana struktury właścicielskiej i organizacyjnej, zmiana Zarządu firmy Zadania Analiza sytuacji firmy oraz badanie jej potrzeb biznesowych i rozwojowych Rozwój kompetencji menedżerskich Rozwój kompetencji sprzedażowych Ocena efektywności projektu Skutki Zmiana struktury organizacyjnej Wdrożenie nowego modelu sprzedaży i standardu pracy z klientem Zwiększenie poziomu kompetencji średnio o ponad 1 poziom Efekty Wzrost sprzedaży o 22% Wzrost poziomu marży na produktach średnio o 8% Zdobycie 5 kluczowych klientów w tym jednego zagranicznego

PODSUMOWANIE PRZYPADEK WSKAŹNIKI EFEKTYWNOŚCI Grywalizacja w procesie sprzedażowym 1. Poziom sprzedaży 2. Satysfakcja klientów Optymalizacja procesów HR 1. Sprawność procesów 2. Lojalność pracowników Team coaching kadry menedżerskiej i sprzedażowej 1. Nowe rynki & klienci 2. Zaangażowanie pracowników Rozwój kompetencji kluczowej kadry menedżerskiej 1. Wzrost sprzedaży 2. Nowi klienci

HRD Klaster Ewa Puzia – Sawicka Vice Prezes Zarządu Respect tel. 606 92 92 84 e.puzia@respect-ds.pl Grzegorz Filipowicz Business Partner ForFuture tel. 518 020 998 grzegorz@forfuture.eu Piotr Pszczółkowski Prezes Zarządu HRtec tel. 500 025 365 piotr.pszczolkowski@hrtec.pl Sławomir Sikora Partner, Coach Go for top tel. 666 94 94 93 slawomir.sikora@overframe.pl