BAZY DANYCH Microsoft Access Akademia Górniczo-Hutnicza Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej Katedra Automatyki i Inżynierii Biomedycznej Laboratorium Biocybernetyki Kraków, al. Mickiewicza 30, paw. C3/205 Google: Adrian Horzyk Adrian Horzyk Adrian Horzyk SORTOWANIE FILTROWANIE
BAZY DANYCH SORTOWANIE I FILTROWANIE Sortowanie danych umożliwia ich intuicyjne wyświetlanie w pożądanym porządku. Sortowanie danych umożliwia ich intuicyjne wyświetlanie w pożądanym porządku. Dane mogą być porządkowane rosnąco lub malejąco wg jednego lub kilku atrybutów. Dane mogą być porządkowane rosnąco lub malejąco wg jednego lub kilku atrybutów. Filtrowanie pozwala na wykluczenie części danych w celu skupienia uwagi na wybranych. Filtrowanie pozwala na wykluczenie części danych w celu skupienia uwagi na wybranych. Access umożliwia nam dobieranie różnych kryteriów filtrowania. Access umożliwia nam dobieranie różnych kryteriów filtrowania.
SORTOWANIE DANYCH W TABELACH MENU: NARZĘDZIA GŁÓWNE Rosnąco LUB Malejąco Wybierając sortowanie Rosnąco lub Malejąco dla wybranego atrybutu uzyskujemy uporządkowanie elementów, które możemy cofnąć wybierając opcję Usuń sortowanie.
SORTOWANIE DANYCH W TABELACH Możemy wybrać większą ilość kolumn, jeśli chcemy dane posortować względem nich. Sortując tekst, który przypomina liczby, np. nr telefonów, pesele, NIPy, REGONy, należy odpowiednio zdefiniować typ pola, gdyż pola typu tekstowego są sortowane leksykograficznie, zaś liczby wg cyfr znaczących!
FILTROWANIE DANYCH W TABELACH MENU: NARZĘDZIA GŁÓWNE Zaznaczenie Będąc w określonym polu wybieramy kryteria filtrowania: równa się, nie równa się, zawiera lub nie zawiera dla pól tekstowych.
FILTROWANIE DANYCH W TABELACH MENU: NARZĘDZIA GŁÓWNE Zaznaczenie Równa się „Canada” W wyniku dokonanego wyboru otrzymujemy odfiltrowane dane klientów z Canady. Można cofnąć filtr naciskając Przełącz filtr. W przypadku filtrowania liczb pojawiają się automatycznie inne kryteria umożliwiające wybranie wartości większych/mniejszych niż.
FILTROWANIE DANYCH W TABELACH TABELA CUSTOMERS City trójkącik Możemy też rozwinąć menu podręczne filtracji przy każdym atrybucie.
FILTROWANIE DANYCH W TABELACH NARZĘDZIA GŁÓWNE Zaawansowane Filtruj według formularza Jeśli chcemy przefiltrować dane równocześnie wg informacji zawartych w kilku polach tabeli, wtedy najlepiej wykorzystać polecenie Filtruj wg formularza. Uzyskujemy możliwość wybranie wielu kryteriów sortowania dla różnych atrybutów. Następnie wybieramy Zaawansowane Zastosuj filtr.
FILTROWANIE DANYCH WG FORMULARZA MENU: Narzędzia główne Zaawansowane Filtruj wg formularza W przypadku potrzeby sortowania danych na podstawie informacji zwartych w kilku polach, najszybszą metodą jest filtrowanie według formularza, a następnie.
FILTROWANIE DANYCH WG FORMULARZA MENU: Narzędzia główne Zaawansowane Zastosuj filtr/sortowanie Wynik zastosowania filtra prezentowany jest również w formularzu, który umożliwia nam przeglądanie odfiltrowanych 6 rekordów.
SYMBOLE WIELOZNACZNE DO FILTROWANIA Symbole wieloznaczne umożliwiają odfiltrowanie zawartości wg pewnych podobieństw danych. * Gwiazdka oznacza dowolną liczbę dowolnych znaków (0 lub więcej). Możemy przy jej pomocy odfiltrować teksty rozpoczynające się od pewnych znaków, np. „S*”, „Col*” ? Pytajnik oznacza dowolny pojedynczy znak, np. „Zadanie ?” pozwoli nam odfiltrować „Zadanie 1”, „Zadanie 2”, „Zadanie 3” itp. # Krzyżyk oznacza dowolny pojedynczy znak numeryczny (od 0 do 9) umożliwiając filtrowanie liczb, np. „#1” oznacza wszystkie liczby dwucyfrowe kończące się liczbą „1”, np. „11”, „21”, „31” itp.
FILTROWANIE ZAAWANSOWANE Narzędzia główne Zaawansowane Filtr/Sortowanie zaawans… Zaawansowane filtry tworzą proste kwerendy (zapytania). Utworzone filtry (kwerendy) można zapisywać i wykorzystać wielokrotnie. MENU: Narzędzia główne Zaawansowane Zapisz jako kwerendę
BAZY DANYCH