Projekt badawczy uczniów klasy 3d III LO w Poznaniu Realizacja: Paulina Dominiak, Magdalena Michalak, Natalia Świątek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ogólnopolski Przegląd Książki Krajoznawczej i Turystycznej.
Advertisements

Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Projekt eTwinning Szkoły Podstawowej nr 1 w Bolesławcu.
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Książka w innym wymiarze
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
EGZAMIN MATURALNY 2010 PREZENTACJA Z JĘZYKA POLSKIEGO
Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu ul
Jak napisać dobry REPORTAŻ?
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
Bibliografia podmiotowo-przedmiotowa – Janusz Korczak została opracowana przez pracowników Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach Filia w Staszowie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 9 IM. JANA PAWŁA II W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM rok szkolny 2012/2013 Zebranie otwierające 24 października 2012 r.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
1. Kiedy urodził się Czesław Miłosz?
Realizowany w terminie: od 21 października 2011 do 21 września 2012 Spotkania z poezją XX wieku.
Gminna Biblioteka Publiczna w Tuszowie Narodowym rok założenia 1949
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
Idee Janusza Korczaka w naszej szkole – w szkole XXI wieku
EDUKACJA CZYTELNICZA W GIMNAZJUM NR 1 W PRZEMYŚLU
Nasza drużyna projektowa to: Joanna Borzymek, Ewelina Kuligowska, Przemysław Soliwoda, Joanna Stalmach, Katarzyna Stalmach, Opiekun Pani Profesor Bożena.
Opracowała: Stefania Szweda
1 PRZESZŁOŚĆ TO DZIŚ Zmienione wydanie podręcznika dla kl. II liceum i technikum z serii Piotra Wydawnictwo Piotra Marciszuka STENTOR Warszawa 2009 CZĘŚĆ
CO DAJE BLOG DLA TWÓRCÓW I ODBIORCÓW. DLACZEGO BLOGI NIE SĄ POPULARNE WŚRÓD MŁODZIEŻY, MIMO ŻE CORAZ CZĘŚCIEJ JE TWORZYMY.
ROK JANUSZA KORCZAKA - w naszej szkole
Projekt: Blogi w szkole Uczniowie klasy: IV C i VI A p. Kinga Gawrońska i p. Ewa Indulska - Pikul.
Bibliografia załącznikowa obowiązująca w Bielskiej Szkole Przemysłowej
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Wanda Chotomska.
Umiejętność tworzenia bibliografii
Z AKŁAD POETYKI I KRYTYKI LITERACKIEJ S PECJALNOŚĆ ARTYSTYCZNO - - LITERACKA.
"Ziemia Tarnogórska w literaturze, plastyce i fotografii"
Naszym zadaniem było opracowanie materiałów do książki. Umieściliśmy w niej informacje dotyczące historii Kresów oraz wybitnych Polaków z nimi związanych,
O prawie autorskim i wykorzystaniu źródeł internetowych
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Qulturalny cz. 2. Spotkanie z Krzysztofem Piskorskim 14 grudnia uczestnicy projektu Qulturalny Gimnazjalista udali się do Księgarni „Victoria”, mieszczącej.
Sprawozdanie z działalności Świerszczykowego Klubu Pożeraczy Liter SP w Bargłówce Klasa I rok szkolny 2013/14.
„ZESZYTY SZKOLNE”. Kwartalnik wydawany przez Wydawnictwo Piotra Marciszuka „Stentor”
Do wymagającego czytelnika, na wprost wychodzi „Polonistyka”!
PROJEKT EDUKACYJNY Co zrobić i w jaki sposób zachęcić uczniów do czynnego uprawiania sportu.
Projekt nr PO KL /09 pt.„Dostosowanie modelu kształcenia studentów filologii polskiej do wyzwań współczesnego rynku pracy (ze szczególnym.
Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła Podstawowa Nr 255 im. Cypriana Kamila Norwida to Szkoła z pomysłem na kulturę SP 255 Warszawa.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Obszary – tematy i techniki badawcze Opracowała: Krystyna Dzikowska
Z AKŁAD POETYKI I KRYTYKI LITERACKIEJ S PECJALNOŚĆ ARTYSTYCZNO - LITERACKA.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
,,Mój zawód”,,Mój zawód”. Bibliotekarz znany wśród młodzieży jako cicha podstarzała osoba, której zadaniem jest podać i odłożyć książkę na miejsce. Jednak.
Innowacja pedagogiczna
1 Sposoby współpracy uczelni publicznych z otoczeniem gospodarczym w zakresie transferu wyników badań naukowych i prac rozwojowych mgr inż. Jacek Mączyński.
Partnerstwo a działania edukacyjne realizowane przez Wojewódzką Bibliotekę Publiczną i Centrum Animacji Kultury w Poznaniu Poznań r.
Proponowane tematy dla prac licencjackich Dr hab. Jerzy Śleszyński, prof. UW Uniwersytet Warszawski Wydział Nauk Ekonomicznych Warszawski Ośrodek Ekonomii.
 Zastanawiamy się nad tytułem, co on może oznaczać i na jaką tematykę wskazywać;  Analizujemy ilustracje ( Jeśli występują);  Wymieniamy propozycje.
Piszemy i ilustrujemy ksi ąż k ę dla dzieci Autorzy : Klasa II G.
Szkoła Andersena ma wspomnienia ! Jakub A. kl.6d.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Czas trwania projektu: r. Klasy IV - VI
Politechnika Poznańska Wydział Inżynierii Zarządzania mgr inż
Adam Mickiewicz Twórczość
Studia pierwszego stopnia
Studenckie Koło Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego
Studenckie Koło Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego
ROK STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
MÓJ ULUBONY AUTOR.
III EDYCJA OLIMPIADY Hasło przewodnie – Literatura na ekranie: adaptacje i przyliterackość filmu Terminy: 3 września–29 października 2018 r. – rejestracja.
CZYTAM I PISZĘ POEZJĘ MIŁOSNĄ- WIECZÓR POEZJI WALENTYNKOWEJ
Grupa 3-latki “Misie” r..
Temat pracy dyplomowej
Zapis prezentacji:

Projekt badawczy uczniów klasy 3d III LO w Poznaniu Realizacja: Paulina Dominiak, Magdalena Michalak, Natalia Świątek.

Między tradycją a awangardą, czyli poetycki kalejdoskop Krystyny Miłobędzkiej.

 przybliżenie poezji poetki związanej z regionem,  zaprezentowanie postmodernistycznego charakteru kobiecej poezji współczesnej,  zaprezentowanie poezji kobiecej XX wieku jako przykładu poezji zakorzenionej w tradycji literackiej (zagadnienie intertekstualności).

 Wyodrębnienie słów kluczy z tematu:  Krystyna Miłobędzka  tradycja  awangarda  poetycki kalejdoskop

 Zgromadzenie informacji o poetce.  Bibliografia:  Borowiec Jarosław, Szare światło. Rozmowy z Krystyną Miłobędzką i Andrzejem Falkiewiczem, Wrocław  Miłobędzka Krystyna, Znikam jestem: cztery wieczory autorskie, Wrocław  krystyna-milobedzka-3/kontakt/ krystyna-milobedzka-3/kontakt/  styna_Mi%C5%82ob%C4%99dzka styna_Mi%C5%82ob%C4%99dzka

 Założenie bloga oraz włączenie klasy w nasze działania.

 Konsultacje z pracownikiem naukowym Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.

 Wyjaśnienie pojęć tradycja i nowatorstwo do potrzeb pracy oraz wskazanie elementów wspólnych, które tworzą literacki kalejdoskop.

 Wybór utworów poetyckich do interpretacji i analizy.

 Interpretacja i analiza utworów pod kątem tradycji i nowatorstwa z wykorzystaniem literatury przedmiotu.

 Kłosińska K., Miniatury. Czytanie i pisanie kobiece, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice  Zasępa Aleksandra, Czas (w) poezji K.Miłobędzkiej, [w: ]  Poprawa A.: P.T.„Nowe Książki” 2001, nr 2. (recenzja tomiku Wszystkowiersze).  Englender B., Dwanaście wierszy w kolorze,[w:] http// recenzja/.  Hutnikiewicz Artur, Od czystej formy do literatury faktu, Warszawa  Karpowicz T., Metafora otwarta. O poezji Krystyny Miłobędzkiej, [w:]  Krenz J., Dwanaście wierszy w kolorze, [w:]  Leśmian – Białoszewski – Karpowicz, w: „Czas Kultury” 1997, nr 1.  Sobolczyk Piotr, Jaki lingwizm? Miłobędzka – Białoszewski, [w: ] Kresy 2007, nr ½, s

 tematyka wierszy  krótka forma poetycka  miniatura  paradoks – awangarda jest tradycją

 Poetycki skrót, sięganie po tematy utrwalone w tradycji literackiej, ale nadawanie im nowej formy (Awangarda Krakowska: J. Przyboś, T. Peiper),  Awangardowa zasada „minimum słów, maksimum treści", utwory w zaskakujących i pomysłowych układach graficznych. Julian Przyboś Tadeusz Peiper

 Miron Białoszewski  Tymoteusz Karpowicz Miron Białoszewski Tymoteusz Karpowicz

 Bolesław Leśmian

 Stanisław Barańczak

W lipcu tego roku Paulinie i Magdzie udało się napisać pracę badawczą pod tytułem „Między tradycją a awangardą, czyli poetycki kalejdoskop Krystyny Miłobędzkiej”, która została opublikowana w książce „Laboratorium poezji kobiecej XX wieku”.

 9 października przeprowadziłyśmy lekcję dla naszej klasy – przedstawiłyśmy problem badawczy, nasze działania, postać Krystyny Miłobędzkiej i przede wszystkim jej wiersze.

 Mimo że niektórzy byli zmęczeni po tej lekcji, ponieważ to, co poznawałyśmy przez kilka miesięcy, poznali w 45 minut, to otrzymałyśmy bardzo pozytywne komentarze.

 Wszystkie nasze działania opisywałyśmy na bieżąco na blogu. Zamieszczałyśmy tam także informacje o różnych ugrupowaniach poetyckich, których dowiedziałyśmy się podczas realizacji projektu. Jesteśmy przekonane, że przydadzą się one nie tylko nam, ale także naszej klasie. projekt-km.blogspot.com

 Projekt zakończył się konferencją organizowaną przez wydział polonistyki UAM, która odbyła się 23 października 2015 r. Organizatorzy wręczyli autorom publikacji okolicznościowe książki, a wszystkim uczestnikom- „Laboratorium poezji kobiecej XX wieku”.

 Każda szkoła uczestnicząca w projekcie otrzymała ok. 30 różnych książek. My otrzymałyśmy m.in. „Wielkopolski alfabet pisarek” i „horror poeticus” Piotra Śliwińskiego oraz kilka tomików poezji Wisławy Szymborskiej.

Ostatni wpis na blogu umieściłyśmy 19 października, kończąc naszą przygodę z tym projektem. Jednak, czy jest to koniec? Czas końca to też nadzieja na nowy początek... Koniec? Nie. Nie koniec? Nie, nie koniec. Bo każdy koniec to… Początek wielkiej przygody. „Nie każdy lubi poezję”, ale… TONIEMY (M.Michalak, N.Świątek)

 Projekt „Laboratorium poezji kobiecej XX wieku” zakończył się już, ale może to dopiero początek. Może teraz poezja kobieca zostanie odkryta na nowo? Może to początek wielkiej przygody dla następnych klas?