CO SPRAWIA LIDER, BY INNI ROBILI TO, CO ON CHCE? Zapraszam!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
ocenianie, które pomaga się uczyć
SUKCES.
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Jak być własnym szefem?.
JAK MOTYWOWAĆ DZIECI DO NAUKI?
Osiągaj Swoje Cele z Lekkością!
Samoocena mgr Paulina Hapka.
Patrzcie na świat naszymi oczami, a wtedy zrozumiecie nasze potrzeby, odczucia.
PRAWA MOTYWACJI Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację Motywowanie wymaga celu Motywacja nie trwa wiecznie Motywacja wymaga uznania Współuczestnictwo.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Recepta na sukces nauczyciela
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
warsztaty dla rodziców
DEKALOG NAUCZYCIELA.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
SYLWETKA LIDERA.
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
MOTYWACJA - OSIĄGANIE SUKCESU W PRACY
Automotywacja czyli jak sprawić aby mi się chciało chcieć
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Zdrowy styl życia.
Jak rozmawiać z dzieckiem? Kary i nagrody w wychowaniu
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
,,Filozofia pozytywnego myślenia’’
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
To fundamentalny element procesu naprowadzającego ludzi w stronę zachowań i działań najbardziej odpowiednich w danej sytuacji.
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ.
KIEROWANIE WŁASNYM ROZWOJEM – WARUNEK SUKCESU ŻYCIOWEGO
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
Sposoby motywowania dzieci do nauki
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Postawa asertywna.
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
Motywacja gotowość do podjęcia określonego działania gotowość do podjęcia określonego działania proces wywołujący określone zachowania zestaw sił.
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
8 zasad postępowania lidera
Zygmunt Korzeniewski Wybrane narzędzia skutecznego lidera.
Dojrzała osobowość lidera Zygmunt Korzeniewski. Dojrzała osobowość Lider powinien żyć w zgodzie z samym sobą, z innym ludźmi i z wartościami, które uznaje:
Asertywność w relacjach społeczno – zawodowych w ramach projektu „Licencja pracownika ochrony fizycznej I-go stopnia pierwszym stopniem do zatrudnienia”
Jak motywować dziecko do nauki ?
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku PREZENTACJA Z DORADZTWA ZAWODOWEGO,, FILOZOFIA POZYTYWNEGO MYŚLENIA ’’
Portret lidera. Zygmunt Korzeniewski Wpływ na innych Przede wszystkim na członków grupy, aby wzięli na siebie większe zadania, stosowali ostrzejsze normy.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
Praca ze stopniami czyli jak stymulować wszechstronny rozwój
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Określenie sposobów motywowania ludzi do pracy
Proces przewodzenia i kontrolowania
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
„Drogi dziecka ku samodzielności: Słowa porządkują, pozwalają zrozumieć.” „Wyspa wsparcia” z cyklu.
NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PODCZAS ZARZĄDZANIA SWOIM CZASEM
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Reguły Cialdiniego Społeczny dowód słuszności Zygmunt Korzeniewski.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Jakim jesteś człowiekiem?
NAUKA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Zapis prezentacji:

CO SPRAWIA LIDER, BY INNI ROBILI TO, CO ON CHCE? Zapraszam!

Sposób, w jaki ludzie reagują na lidera jest odbiciem jego postawy wobec nich. Goethe powiedział: „Trzeba być czymś, by móc coś robić”. Lider posiada wiele zadań, którym musi sprostać. Zygmunt Korzeniewski, DODN

Zadania lidera: Zygmunt Korzeniewski, DODN

Co sprawia, że lider wpływa na innych? Jest wiele mechanizmów, którymi lider może posługiwać się aby wpływać na innych. Najmocniejszym z nich jest motywacja. Zygmunt Korzeniewski, DODN

Do podstawowych założeń dotyczących tej kwestii zaliczamy: motywacja jest narzędziem, za pomocą którego liderzy mogą układać stosunki pracy w organizacji. jest ona jednym z kilku czynników składających się na efektywność człowieka, motywację powszechnie uznaje się jako coś pozytywnego, należy ją okresowo uzupełniać, gdyż naukowo dowiedziono, że motywacja z czasem zanika, Zygmunt Korzeniewski, DODN

Motywowanie poprzez inspirację „Moim najlepszym przyjacielem jest ten, kto wyzwala we mnie to co najlepsze” Określenie zainteresowania danego człowieka, wzbudzenie w nim szczerej chęci ich osiągnięcia i bezkrytyczna wiara w ich zrealizowanie. Lider to człowiek, do którego można zawsze zwrócić się o pomoc. Najważniejszym czynnikiem, jeśli chcesz inspirować innych jest bezwarunkowa wiara w ludzi. Zygmunt Korzeniewski, DODN

Konstruktywna krytyka „Krytykować, potępiać i narzekać potrafi każdy głupiec i większość głupców to robi.” „Jedno słowo pochwały jest o wiele bardziej motywujące niż tysiąc słów nagany.” Zygmunt Korzeniewski, DODN

musimy to zrobić w sposób, który nie naruszy godności osobistej i pewności siebie. Zanim lider zacznie krytykować, powinien zdać sobie sprawę z czterech rzeczy: krytycy sztuki mogą dawać pochlebne recenzje – tak samo my powinniśmy wspomnieć zarówno o negatywach, jak i o pozytywach, właściwy czas na krytykę jest wtedy, kiedy jakość pracy spada poniżej uzgodnionych standardów, jedynym jej celem jest podniesienie jakości pracy i osiągnięcie ustalonych standardów, Zygmunt Korzeniewski, DODN

3. Mamy na względzie dobro innych i całej organizacji a nie mścić się za byle drobiazg. Stosując wzmocnienia negatywne, powinniśmy się jednak trzymać pewnych zasad: 1.Powinniśmy stosować nagany w taki sposób, aby karani uczyli się unikania danych zachowań, nie zaś źródła kary. 2. Udzielamy nagan wtedy, gdy jest to potrzebne. Zygmunt Korzeniewski, DODN

5. Czyli powinniśmy stopniowo przywracać odebrane karanemu przywileje w miarę poprawy, gdyż zachęca to do zaniechania niepożądanego działania i nie tworzy się błędne koło, takie jak wtedy, gdy stosujemy coraz większą karę. 4. Poza tym reprymenda powinna być udzielana zaraz po występku. Powinniśmy od razu wpływać na zmianę postępowania. Zygmunt Korzeniewski, DODN

Chwalić – dlaczego, kiedy, jak? "Największe upokorzenie w życiu to ciężko pracować nad czymś, za co oczekujesz uznania i nie być za to docenionym" Pochwała:Brak pochwały: pracownik chce działać lepiej, więcej, mądrzej ponawia działanie, za które otrzymał pochwałę w rezultacie: umocnione poczucie wartości, zadowolenie zniechęcenie tracenie poczucia własnej wartości w rezultacie: brak działania Zygmunt Korzeniewski, DODN

1.Podwładny musi wiedzieć za co jest chwalony. 2.Ważne jest również wskazanie konkretnego przykładu z wykonanej pracy. Nadmienić jakieś zalety, które zauważyliśmy przy wykonywaniu danego zadania. 3.Lider komentuje, jak korzystnie, praca tej osoby, wpłynie na osiągnięcie celów przez cały zespół. 4.Istotne w całym chwaleniu jest zainteresowanie podwładnym, co jest wysoce motywujące. W jaki sposób chwalić? Zygmunt Korzeniewski, DODN

Są trzy wypadki, kiedy należy pochwalić: 1. Praca po raz pierwszy osiąga określone standardy. 2. Praca jest powyżej określonych standardów. 3. Praca jest zadowalająca w długim okresie. Zygmunt Korzeniewski, DODN

LIDER pozwala innym podejmować ryzyko. Jest ono niezbędnym warunkiem zdobywania wiedzy, a uczenie się jest w zmieniającym się świecie, gdzie zmiana oznacza „sprawianie, że coś lub ktoś staje się innym”. Większość kultur potępia błędy i zniechęca do podejmowania ryzyka, natomiast kluczem do sukcesu jest zarządzanie ryzykiem. Zygmunt Korzeniewski, DODN

Podsumowanie „Nie wystarczy zdobywać mądrości, trzeba jeszcze z niej korzystać” LIDER cechuje się tym, że korzysta z wiedzy a ona pomaga mu w kierowaniu ludźmi. Tą funkcję można wykonywać prawidłowo (funkcję lidera) ale opanowanie umiejętności wymaga świadomego uczenia się jej. Zygmunt Korzeniewski, DODN

„Jeśli chcesz wiedzieć czy jesteś liderem, odwróć się i zobacz czy ktoś podąża za Tobą.” Motywowanie jest zestawem sił, które powodują, że ludzie zachowują się w określony sposób. Pracownik może dać z siebie maksimum wysiłku lub pracować tylko na tyle intensywnie by uniknąć reprymendy, albo ograniczy swój wysiłek do minimum. Zygmunt Korzeniewski, DODN

Celem liderów jest dążenie do maksymalizacji częstotliwości występowania pierwszego typu zachowań. Powinniśmy zauważać osiągnięcia naszych podwładnych i chwalić je, gdyż dzięki temu motywujemy ich do powtarzania tych osiągnięć. Jeśli nie będziemy zauważać tych nawet drobnych osiągnięć, podwładni widząc, że nie doceniamy ich wysiłku, przestaną się starać. Ludzie potrzebują zachęty, umocnienia ich w przekonaniu. Zygmunt Korzeniewski, DODN