Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny http://www.archeologia.pl Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny Dr Tomasz Studzieniecki „Amber - the Gold of the Baltic Sea”
Dziedzictwo bursztynu - motyw projektu międzynarodowego Rok 1997 (Millenium Miasta Gdańska) – Fundacja Agencja Rozwoju Regionalnego w Gdańsku rozpoczyna realizację projektu „Amber Road” Celem projektu jest promocja dziedzictwa bursztynu jako atrakcji turystycznej W projekcie uczestniczy Szwecja, Grecja, Łotwa i Polska Dzięki inicjatywie BTC Gdańsk zostaje uznany za „światową stolicę bursztynu”
Konsultacje i przygotowania do projektu „Amber Road” Związek Miast i Gmin Morskich Zielona Brama Urząd Miasta Gdańska
Konferencja i targi BTC promują szlak bursztynowy BTC organizuje Konferencję „Heritage Tourism Conference”, targi turystyczne „Baltic Travel Mart” oraz „otwiera” szlak bursztynowy Miasto Gdańsk świętuje Tysiąclecie Orbis jest koordynatorem turystycznym obchodów millenijnych Zarówno miasto Gdansk jak i ORBIS są współorganizatorami wszystkich wydarzeń Prezydent BTC- Bengt Philstrom Wiceprezes UKFiT - Robert Kępiński Dyr. BTC Polska Tomasz Studzieniecki
Zaproszenie dla tour operatorów i dziennikarzy
Symboliczne otwarcie szlaku Inauguration Tour Amber Road September 24-28 Gdansk-Malbork- Kaliningrad-Klaipeda-Palanga-. Liepaja- Jurmala-Riga (Poland- Russia- Lithuania-Latvia) Arranged by the Amber Heritage Network
Organizatorzy i patroni Wojewoda Gdański Henryk Wojciehowski Dyrektor BTC Polska Tomasz Studzieniecki Dyrektor Generalny BTC Arne Ellefors
Organizatorzy i patroni Dyrektor ORBIS Gdańsk Bogdan Donke Wojewoda Elbląski Władysław Mańkut
Prace Fundacji Agencji Rozwoju Regionalnego Seminaria i szkolenia Mapa atrakcji bursztynowych Pomorza
Szlak bursztynowy w BTC
Koncepcje autostrady bursztywnowej Pojawia się koncepcja autostrady bursztynowej Grecja - Finlandia
Szlak Bursztynowy – promocja bałtycka
Marketing Study tours Filmy w TV Wywiady Płyty CD książki
Produkty
BTC kontynuuje promocję dziedzictwa bursztynowego
Dokumentacja potencjału
Prace nad produktem markowym w skali kraju regionu Grupa Menadżerów
Rynek turystyczny Produkt turystyczny Producent Konsument Pośrednicy
Kategorie produktu ASPEKT PRODUKTU PRODUKT KONSUMENT POPULACJA ZBIOROWY INDYWIDUALNY PODPRODUKT OFERTA SEGMENT TURYSTA
Obsługa ruchu turystycznego Typologia Turystyka wypoczynkowa Turystyka biznesowa Obsługa ruchu turystycznego
Turystyka wypoczynkowa
Turystyka biznesowa ?
Szlaki kulturowe – inspiracje produktów Szlak parków i Ogrodów Pisarze dla Europy - Pont de l'Europe Szlaki miast europejskich Sztuka i tożsamość europejska Szlak Fenicjan Szlaki Humanizmu Trasa Wenzl’a The "Legacy of Al-Andalus" Route Szlak Świateł Północy Festiwale i obrzędy europejskie Szlaki Cygańskie Szlak Pielgrzymkowy świętego Jakuba Droga Frankońska (Via Francigena) Dziedzictwo wiejskie Szlaki jedwabne Szlak baroku Szlak wpływów zakonnych Szlaki Celtyckie Szlak Mozarta Trasa Schickhardt,a Szlak Wikingów Szlaki Hanzeatyckie
Dziedzictwo hanzeatyckie a bursztyn
Dziedzictwo Wikingów a bursztyn
Interpretacja Szlaki kulturowe mające na celu zapoznawanie Europejczyków z kulturą europejską za pomocą wysublimowanej turystyki polegającej na odkrywaniu niekiedy bardzo mało znanych perełek składających się na dziedzictwo Europy. Rada Europy przekazała pełnomocnictwo do badań Europejskiemu Instytutowi Tras Kulturowych Podstawowym warunkiem wpisu jest transnarodowy charakter motywu
Można wykreować kilka tras szlaku – trasa francuska
Koordynacja działań
Współpraca w ramach grupy interesariuszy „JANTAR” Skoordynować prace interesariuszy Nawiązać współpracę Z Europejskim Instytutem Tras Kulturowych Wspierać stare i kreować nowe produkty turystyczne Utrzymać pozycję Gdańska jako lidera
Nagroda = public relations Podczas obchodów Światowego Dnia Turystyki przyznano nagrodę za działania na rzecz wykreowania bursztynu jako produktu markowego. Uroczystość odbyła się na Zamku w Malborku
Dziękuję za uwagę! toms@am.gdynia.pl