Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

STEPNICKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA NIE TYLKO DLA ORŁÓW
Tak było kiedyś.... ŚLĄSKA PODRÓŻ W CZASIE Szlakiem Zabytków Techniki spod Silesia City Center.
Podstawy Turystyki Wykład
2010 Przygotowania Polski do Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
Geneza powstania Firmy Społecznej w Regionie Podbabiogórskim.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
TURYSTYKA. Program spotkania Przedmioty wsparcia, możliwości uzyskania dofinansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach PIW INTERREG IIIA.
Wiślana Trasa Rowerowa w Województwie Pomorskim
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: System Informacji Turystycznej Produkt (output): Centrum Informacji Turystycznej Wskaźniki: uruchomienie wielojęzycznej.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Gdańsk miastem wolności.
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
AGROTURYSTYKA W STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
GARNCARSKA WIOSKA – PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE
Public Relations w lokalnej firmie
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Kreowanie nowych trendów – turystyka dziedzictwa
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
Bartłomiej Kamiński Witold Czyż Wydział Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
LIDER Małopolskie Towarzystwo Doradcze – Stowarzyszenie Konsultantów na Rzecz Rozwoju Lokalnego i Przedsiębiorczości Społecznej PARTNER MERYTORYCZNY I.
Turystyka militarna działania Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubuskiego w 2012 r. ALEKSANDRA MROZEK Wydział Turystyki Regionalnej Departament Infrastruktury.
Part-financed by the European Union (European Regional Development Fund) KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT DISKE Elbląski Park Technologiczny, 20 marca.
EVENT MANAGEMENT: ZARZĄDZANIE WYDARZENIAMI KULTURALNYMI I ROZRYWKOWYMI
Katarzyna Sobierajska
Dobre praktyki we wdrażaniu funduszy strukturalnych Województwo świętokrzyskie.
LED – zwiększenie oszczędności energii poprzez przejście na oświetlenie LED w przestrzeni publicznej Prezentacja Projektu.
Technikum Obsługi Turystycznej. UZYSKASZ PEŁNE PRZYGOTOWANIE DO PRACY W: centrach informacji turystycznej agencjach turystycznych w kraju i za granicą
PROJEKT WSPÓŁPRACY FESTIWAL SMAKU. PROJEKT NA ETAPIE PRZYGOTOWANIA : ZADANIA : 1.Analiza produktów tradycyjnych- (umowa zlecenie) 2. Cztery spotkania.
Produkt uzdrowiskowy.
CTO – Karaibska organizacja turystyczna.
INFORMACJA O PROJEKCIE Kampania promocyjna produktów wykonanych z bursztynu oraz regionu gdańskiego na rynku arabskim – AMBERIF – Targi Dubaj 2009 Unia.
Instytut na rzecz Ekorozwoju
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Stowarzyszenie LGD Gmin Dobrzyńskich Region Południe.
X Posiedzenie ZR ds. koordynacji wdrażania SUE RMB
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Baltic Sea States Subregional Co-operation. BSSSC polityczna organizacja subregionów  Sieć politycznej współpracy subregionalnej  Działa od 1973 r.
Program Współpracy Transgranicznej Polska – Białoruś – Ukraina jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Mikroprojekt nr 7: „Wspólne.
REALIZACJA PLANU DZIAŁANIA KSOW WOJEWÓDZTWO DOLNOŚLĄSKIE stan na r.
Europejskie Dni Pracy w Małopolsce i wydarzenia towarzyszące 7-10 maja 2013 Nowy Sącz – Tarnów – Kraków.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europa inwestująca w obszary wiejskie Projekt pn.: „Funkcjonowanie Lokalnej Grupy Działania,
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna
Konferencja zamykająca realizację projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach RPO WiM na lata Warmia.
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Przedstawicielstwo CzechTourism Warszawa
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Agencja Rozwoju Pomorza S.A. Al. Grunwaldzka 472 D (Olivia Six) Gdańsk tel.: faks:
Strategia i Kalendarz 2017.
1.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
POROZUMIENIE O WSPÓŁPRACY między: Województwem Warmińsko- Mazurskim,
Jakub Mróz.
Zapis prezentacji:

Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny http://www.archeologia.pl Dziedzictwo bursztynu jako produkt turystyczny Dr Tomasz Studzieniecki „Amber - the Gold of the Baltic Sea”

Dziedzictwo bursztynu - motyw projektu międzynarodowego Rok 1997 (Millenium Miasta Gdańska) – Fundacja Agencja Rozwoju Regionalnego w Gdańsku rozpoczyna realizację projektu „Amber Road” Celem projektu jest promocja dziedzictwa bursztynu jako atrakcji turystycznej W projekcie uczestniczy Szwecja, Grecja, Łotwa i Polska Dzięki inicjatywie BTC Gdańsk zostaje uznany za „światową stolicę bursztynu”

Konsultacje i przygotowania do projektu „Amber Road” Związek Miast i Gmin Morskich Zielona Brama Urząd Miasta Gdańska

Konferencja i targi BTC promują szlak bursztynowy BTC organizuje Konferencję „Heritage Tourism Conference”, targi turystyczne „Baltic Travel Mart” oraz „otwiera” szlak bursztynowy Miasto Gdańsk świętuje Tysiąclecie Orbis jest koordynatorem turystycznym obchodów millenijnych Zarówno miasto Gdansk jak i ORBIS są współorganizatorami wszystkich wydarzeń Prezydent BTC- Bengt Philstrom Wiceprezes UKFiT - Robert Kępiński Dyr. BTC Polska Tomasz Studzieniecki

Zaproszenie dla tour operatorów i dziennikarzy

Symboliczne otwarcie szlaku Inauguration Tour Amber Road September 24-28 Gdansk-Malbork- Kaliningrad-Klaipeda-Palanga-. Liepaja- Jurmala-Riga (Poland- Russia- Lithuania-Latvia) Arranged by the Amber Heritage Network

Organizatorzy i patroni Wojewoda Gdański Henryk Wojciehowski Dyrektor BTC Polska Tomasz Studzieniecki Dyrektor Generalny BTC Arne Ellefors

Organizatorzy i patroni Dyrektor ORBIS Gdańsk Bogdan Donke Wojewoda Elbląski Władysław Mańkut

Prace Fundacji Agencji Rozwoju Regionalnego Seminaria i szkolenia Mapa atrakcji bursztynowych Pomorza

Szlak bursztynowy w BTC

Koncepcje autostrady bursztywnowej Pojawia się koncepcja autostrady bursztynowej Grecja - Finlandia

Szlak Bursztynowy – promocja bałtycka

Marketing Study tours Filmy w TV Wywiady Płyty CD książki

Produkty

BTC kontynuuje promocję dziedzictwa bursztynowego

Dokumentacja potencjału

Prace nad produktem markowym w skali kraju regionu Grupa Menadżerów

Rynek turystyczny Produkt turystyczny Producent Konsument Pośrednicy

Kategorie produktu ASPEKT PRODUKTU PRODUKT KONSUMENT POPULACJA ZBIOROWY INDYWIDUALNY PODPRODUKT OFERTA SEGMENT TURYSTA

Obsługa ruchu turystycznego Typologia Turystyka wypoczynkowa Turystyka biznesowa Obsługa ruchu turystycznego

Turystyka wypoczynkowa

Turystyka biznesowa ?

Szlaki kulturowe – inspiracje produktów Szlak parków i Ogrodów Pisarze dla Europy - Pont de l'Europe Szlaki miast europejskich Sztuka i tożsamość europejska Szlak Fenicjan Szlaki Humanizmu Trasa Wenzl’a The "Legacy of Al-Andalus" Route Szlak Świateł Północy Festiwale i obrzędy europejskie Szlaki Cygańskie Szlak Pielgrzymkowy świętego Jakuba Droga Frankońska (Via Francigena) Dziedzictwo wiejskie Szlaki jedwabne Szlak baroku Szlak wpływów zakonnych Szlaki Celtyckie Szlak Mozarta Trasa Schickhardt,a Szlak Wikingów Szlaki Hanzeatyckie

Dziedzictwo hanzeatyckie a bursztyn

Dziedzictwo Wikingów a bursztyn

Interpretacja Szlaki kulturowe mające na celu zapoznawanie Europejczyków z kulturą europejską za pomocą wysublimowanej turystyki polegającej na odkrywaniu niekiedy bardzo mało znanych perełek składających się na dziedzictwo Europy. Rada Europy przekazała pełnomocnictwo do badań Europejskiemu Instytutowi Tras Kulturowych Podstawowym warunkiem wpisu jest transnarodowy charakter motywu

Można wykreować kilka tras szlaku – trasa francuska

Koordynacja działań

Współpraca w ramach grupy interesariuszy „JANTAR” Skoordynować prace interesariuszy Nawiązać współpracę Z Europejskim Instytutem Tras Kulturowych Wspierać stare i kreować nowe produkty turystyczne Utrzymać pozycję Gdańska jako lidera

Nagroda = public relations Podczas obchodów Światowego Dnia Turystyki przyznano nagrodę za działania na rzecz wykreowania bursztynu jako produktu markowego. Uroczystość odbyła się na Zamku w Malborku

Dziękuję za uwagę! toms@am.gdynia.pl