ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Advertisements

Szkoła Podstawowa im. Św. Kingi w Popowicach
Przedmiotowy System Oceniania)
Testy semestralne w naszej szkole!
Kierunki rozwoju platformy eduPortal w projekcie
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane informacyjne: Gimnazjum im. Marii Skłodowskiej-Curie
Przedmiotowy System Oceniania z matematyki dla klas IV, V i VI
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Aneks do WSO W roku szkolnym 2013/2014 na lekcjach chemii uczniowie będą oceniani w oparciu o system średniej ważonej.
Temat: Organizacja pracy na lekcjach muzyki.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA
ŚREDNIA WAŻONA ŚREDNIA WAŻONA
Marek Białoń Witold Naglik
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Anna Gadomska Szkoła Podstawowa Nr 79 Łódź
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Odpowiedzi ustne. Kartkówki obejmujące niewielką partię materiału. Zadania klasowe, sprawdziany, testy, arkusze egzaminacyjne, badanie wyników nauczania.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Statystyka ©M.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
HARALD KAJZER ZST NR 2 im. M. Batko
Historia Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
punktów – maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Nieprzygotowanie uczniów do zajęć w dniach r.
Jak osiągnąć sukces?! Jak osiągnąć dobry wynik ze sprawdzianu, testu?! Na przykładzie małej szkoły wiejskiej, której wyszło!!!
Nabór do gimnazjów Miasta Poznania w roku szkolnym 2011/12.
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
Zespół Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Oceny cząstkowe (z prac klasowych, sprawdzianów, kartkówek, itd
System edukacji w Polsce
Historia i Społeczeństwo Nauczyciel Katarzyna Waszczyk
Projekt z Matematyki Wykresy.
Podsumowanie wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na temat: PSO, WSO - przestrzeganie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz.
Wewnątrzszkolny system oceniania
1 informatyka +. 2 TYTUŁ: Podstawowe statystyki wykorzystywane do analizowania danych AUTOR: A. Brzostek, P. Królikowski.
Małgorzata Kraśnianka i Czesława Musiał
TEST SPRAWDZAJĄCY Z MATEMATYKI dla klasy IV szkoły podstawowej z zakresu FIGURY GEOMETRYCZNE Autor: Justyna Itrych.
Projekt opracowany przez
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
OBSZAR EWALUACJI Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki WYMAGANIE 1.4 Respektowane.
Szkoła Podstawowa w Zofiówce Zofiówka Rozporządzenie MEN w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Podsumowanie I półrocza 2016/2017
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
MODELOWANIE MATEMATYCZNE
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ NR 46 W WARSZAWIE
Technologia informacyjna
Metoda WebQuest.
System punktowy - system oceniania z wychowania fizycznego
Radosław Hołówko Konsultant: Agnieszka Pożyczka
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Ocenianie z zastosowaniem wagi oceny
WYNIKI KLASYFIKACJI ROCZNEJ W KLASACH VII SZKOŁY PODSTAWOWEJ I W KLASACH II i III GIMNAZJUM NR 86 ROK SZKOLNY 2017/2018.
Wewnątrzszkolne Ocenianie
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE

Średnia ważona – średnia elementów, którym przypisywane są różne wagi (znaczenia) w ten sposób, że elementy o większej wadze mają większy wpływ na średnią. Jeżeli wszystkie wagi są takie same (wszystkie elementy tak samo znaczące), wówczas średnia ważona równa jest znanej już wszystkim średniej arytmetycznej.

ŚREDNIA WAŻONA Podstawą do wystawienia oceny semestralnej/końcoworocznej z następujących przedmiotów: język polski język angielski historia matematyka przyroda religia jest średnia ważona uzyskanych ocen cząstkowych

Każda ocena cząstkowa, zdobywana przez uczniów, ma określoną wagę. Najistotniejszy wpływ na ocenę semestralną i końcoworoczną ma ocena za samodzielną pracę na lekcji: pisanie prac klasowych i sprawdzianów. System ten pozwala w sposób jednoznaczny wystawić ocenę semestralną i końcoworoczną.

Uczeń na każdym etapie nauki może śledzić ewaluację swojej oceny i precyzyjnie określić średnią ważoną z otrzymanych ocen. Przyjęcie w szkole WO opartego na ocenianiu uczniów w kategoriach wagi wystawianej oceny ma na celu: ujednolicenie systemu oceniania, podwyższenie jakości oceniania, motywowanie uczniów do kreatywnego myślenia i samodzielnej pracy.

Formy aktywności i ich waga: Ze względu na specyfikację przedmiotu, wagi ocen do każdego z nich nauczyciele dobierają indywidualnie, informując uczniów o ich wartości. Formy aktywności Waga Praca klasowa 7 Sprawdzian Kartkówka 4 Test Odpowiedź ustna Aktywność 3 Zadanie domowe

Przy zapisie ocen cząstkowych dopuszcza się stosowanie znaków „+” i „–” przyporządkowując im odpowiednie wartości według skali: 6 6- 5+ 5 5- 4+ 4 4- 3+ 3 3- 2+ 2 2- 1+ 1 5,75 5,5 4,75 4,5 3,75 3,5 2,75 2,5 1,75 1,5

Przykład: Uczeń otrzymał w ciągu semestru następujące oceny: 3, 3+, 4-, 5, 4, 4+, 1, 3, 5, 4, 5- prace klasowe: 3, 3+ sprawdziany: 4- kartkówka: 5, 4 odpowiedź: 4+, 1 aktywność: 3, 5 praca domowa: 4, 5-

śr. waż. = 3,67 co daje nam ocenę dobrą Liczymy średnią ważoną: waga 7 oceny: 3, 3+, 4- waga 4 oceny: 5, 4, 4+, 1 waga 3 oceny: 3, 5, 4, 5- śr. waż. = 3,67 co daje nam ocenę dobrą

Średniej ważonej przyporządkowuje się ocenę szkolną następująco: Wynik średniej ważonej Ocena szkolna 0 ÷ 1,60 niedostateczny 1,61 ÷ 2,60 dopuszczający 2,61 ÷ 3,60 dostateczny 3,61 ÷ 4,60 dobry 4,61 ÷ 5,40 bardzo dobry powyżej celujący

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ