Biuro Service Desk IT Poznań, 28.08.2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowy model komunikacji z emitentami
Advertisements

Łatwa obsługa Prosta instalacja Wieczysta licencja Praca w sieci
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Badanie efektywności pomocy dla grup szczególnego ryzyka
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Systemy dla przedsiębiorstw
Platforma A2A PA2A.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Administracja zintegrowanych systemów zarządzania
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
ALM (Asset Life Cycle Management) - wsparcie procesów biznesowych w obszarze zarządzania cyklem życia majątku. Centralny Ośrodek Informatyki Górnictwa.
Prezentacja firmy Pretor sp. z o.o.
KS-OMNIPHARM.
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
Platforma Usług Elektronicznych
„Teraz nie pora myśleć czego Ci brak.
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt.

Zadania gospodarki smarowniczej w przedsiębiorstwie przemysłowym
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
Ogólnokrajowa karta miejska
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
7-8 listopada 2007 Central European Outsourcing Forum
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Planowanie przepływów materiałów
KONFERENCJA NAUKOWA INTEROPERACYJNOSC I EFEKTYWNOSC PROJEKTÓW e-ZDROWIE z udziałem przedstawicieli projektów regionalnych e-Zdrowie Projekt P1- stan.
Prezentacja Rozwiązań Serwisowych Internetowy Serwis Aptek ISAKS.
Internetowego Biura Rachunkowego
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
„Wszystko jest zawsze uważane za niemożliwe zanim zadziała. Tym właśnie zajmują się przedsiębiorcy – robieniem tego, co ludzie powiedzieli im, że jest.
1 SYSTEM INFORMATYCZNY DLA FUNDUSZY POŻYCZKOWYCH ____________________________________________________________________ V ZJAZD PSFP czerwca 2006,
Program „Bezpieczna Chemia” jako element służący poprawie bezpieczeństwa w polskim przemyśle chemicznym 1.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
HARMONOGRAM WDRAŻANIA APLIKACJI MUNSOL W GMINIE KRAPKOWICE
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Systemy zarządzania przepływem pracy i systemy zarządzania procesami biznesowymi Karolina Muszyńska.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Konsolidacja służb informatycznych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych we Wrocławia Dariusz Jędryczek
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Skuteczny Help Desk w mBanku Hipotecznym
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Zintegrowane systemy informatyczne
Komisja Zasilania IGKM „ Nowoczesne rozwiązania rozdzielnic prądu stałego i średniego napięcia dla elektrycznej trakcji miejskiej” r. Konin.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
1 ANDRZEJ MAREK LENART STAROSTA KONECKI Wpływ projektu „e-Świętokrzyskie” na rozwój informatyzacji w powiecie koneckim Kielce, 6 październik 2009r.
1 System wsparcia merytorycznego Partnerstw na rzecz Rozwoju w programie Equal szkolenie Equal Jachranka, stycznia 2005 r. © Bartosz Grucza, Beata.
Departament Polityki Regionalnej / Wydział Zarządzania RPO/ Biuro Monitoringu i Sprawozdawczości RPO Propozycja poszerzenia katalogu dofinansowywanych.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Służby informatyczne wspomagające bezpośrednio użytkowników w TPSA
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

Biuro Service Desk IT Poznań, 28.08.2015

Centralizacja usług Powody powstania CUW: optymalizacja kosztów powielone struktury i zasoby rozproszenie lokalizacyjne rozbieżności w procesach różnorodność rozwiązań organizacyjnych i narzędziowych dublowanie zadań Założenia programu: unifikacja departamentów unifikacja usług konsolidacja procesów i zasobów optymalna eksploatacja podniesienie jakości i poprawa efektywności Korzyści: wspólne centrum danych wspólna poczta elektroniczna i AD wspólna obsługa użytkowników - Service Desk wspólna sieć jednolity dostęp do informacji jednakowy poziom jakości obsługi użytkowników

Geneza Service Desk Plus W spółkach GK Enea funkcjonowały osobne systemy do obsługi zgłoszeń. W trakcie procesu unifikacji podjęto decyzję o ujednoliceniu systemu. Aktualnie wszelkie zgłoszenia IT realizowane są za pośrednictwem platformy Service Desk Plus. Wdrożenie jednej platformy dla wszystkich użytkowników niezależnie od Spółki, umożliwia dokładniejszą analizę powtarzających się problemów, skutecznie działanie w kierunku globalnych rozwiązań oraz obserwację czasu trwania i rezultatów działań w obszarze IT. Service Desk stał się wizytówką CUW IT i pierwszą (a często jedyną) formą kontaktu użytkownika z działem IT. SD 3 SERVICE DESK PLUS SD 2 SD 1

IT w GK ENEA w liczbach vs. 9 pracowników Service Desk Dziennie rejestrujemy ok. 600 zgłoszeń, miesięcznie obsługujemy ok 10.000 zgłoszeń. Przykładowo: 11343 zgłoszeń – Luty 10125 zgłoszeń – Marzec 9846 zgłoszeń – Kwiecień 8616 zgłoszeń – Maj 9960 zgłoszeń – Czerwiec 9749 zgłoszeń – Lipiec 8761 zgłoszeń – Sierpień vs. 9 pracowników Service Desk 12832 zgłoszeń - Wrzesień

IT w GK ENEA w liczbach ~ 7500 – obsługiwanych użytkowników ~ 5500 – adresów e-mail ~ 250 – utrzymywanych aplikacji ~ 1000 – liczba serwerów ~ 2000 – obsługiwanych kart SIM ~ 3500 – obsługiwanych połączeń tel. ~ 600 – obsługiwanych zgłoszeń dziennie

Centra kompetencyjne IT Service Desk IT Wsparcie IT Aplikacje Infrastruktura IT Zunifikowana Komunikacja Sieć teleinformatyczna Architektura IT Projekty IT Usługi IT Obszar Wytwarzania

Wsparcie IT – jeden punkt kontaktu UŻYTKOWNIK Ścieżki składania zgłoszeń: platforma ServiceDesk telefonicznie mailowo – w sytuacji braku dostępu do platformy Service Desk IT II Linia wsparcia Biuro Wsparcia Użytkowników IT 7

Biuro Service Desk IT ServiceDesk stanowi pojedynczy punkt kontaktu dla użytkowników usług informatycznych we wszystkich sprawach, związanych z zapewnieniem wsparcia dla tych usług. Zakres odpowiedzialności ServiceDesk’u obejmuje: Rejestrację wszystkich istotnych szczegółów Incydentów/Awarii i Wniosków o Usługę oraz określanie ich kategorii i priorytetów, Organizację obsługi Zgłoszeń w oparciu o trzy linie wsparcia, Rozwiązanie jak największej liczby incydentów i Wniosków o Usługę, przez I linię wsparcia, Przekazywanie do II linii wsparcia tych Zgłoszeń, które są poza obszarem kompetencji ServiceDesk, Zapewnienie użytkownikom dostępu do aktualnej informacji o stanie realizacji prac nad Zgłoszeniami, Przyjmowanie Reklamacji, Informowanie o planowanych i nieplanowanych zdarzeniach mających wpływ na większą liczbę użytkowników, takich jak Awarie o poważnym wpływie oraz planowane przerwy (okna serwisowe) w dostępności usług informatycznych

Proces zarządzania zgłoszeniami Celem procesu Zarządzania Zgłoszeniami jest: Przywrócenie prawidłowego stanu funkcjonowania infrastruktury i systemów informatycznych po wystąpieniu Incydentu/Awarii, w czasie nieprzekraczającym zobowiązań wobec biznesu Pełna kontrola nad całością Incydentów/Awarii występujących w środowisku IT Minimalizacja negatywnego wpływu Incydentów/Awarii na operacje biznesowe Zapewnienie użytkownikom infrastruktury i systemów informatycznych pojedynczego punktu kontaktu z jednostką IT.

Aplikacja Service Desk Plus W trakcie wdrożenia Service Desk Plus przeszkolono administratorów aplikacji, dzięki czemu uzyskano możliwość dostosowywania jej funkcjonalności Przewidziano opcję zgłaszania opinii użytkowników, co umożliwia analizę pojawiających się sugestii biznesowych, kierowanych do całego Departamentu Teleinformatyki Wdrożona została najnowsza wersja oprogramowania uwzględniająca ewoluujące potrzeby użytkowników

Proces nadawania uprawnień Dzięki procesowi nadawania uprawnień zaimplementowanemu w system Service Desk, wyeliminowano konieczność składania dokumentów papierowych Pracownik Złożenie wniosku w systemie Service Desk Przełożony Wykonanie akceptacji Dysponent LABI Weryfikacja dokumentów (dla systemów przetwarza- jących dane osobowe) Administrator Nadanie uprawnień

Wniosek zakupowy Proces zakupowy pozwala na weryfikację dostępnych zasobów sprzętowych co umożliwia uniknięcia zbędnych wydatków w postaci zakupu nowego sprzętu czy oprogramowania Pracownik Złożenie wniosku w systemie Service Desk Biuro Wsparcia Użytkowników IT Weryfikacja zasadności wniosku i dostępnych zasobów Przełożony Akceptacja rekomendacji Biuro Usług IT Zakup Instalacja/ przekazanie do pracownika

Pilność - oczekiwany czas reakcji SLA Każde zgłoszenie posiada priorytet nadany przez Serwisanta, z którego wynika kolejność reakcji oraz realizacji. Priorytet wyliczany jest na podstawie wartości parametrów Wpływ i Pilność. Wartość wpływu i pilności może być modyfikowana przez pracowników ServiceDesk dla każdego zgłoszenia na każdym etapie jego obsługi.   Pilność - oczekiwany czas reakcji Wpływ - zasięg oddziaływania przyczyn zgłoszenia 1 - bezzwłoczna 2 - średnia 3 - normalna 1 - dwie lub więcej jednostek organizacyjnych 1 2 3 2 - jednostka organizacyjna 4 3 - pojedynczy użytkownik 5 Czasy reakcji i realizacji w zależności od priorytetów Priorytet Czas reakcji na zgłoszenie Czas realizacji zgłoszenia 1 1 godzina 8 godzin 2 4 godziny 2 dni 3 1 dzień 7 dni 4 4 dni 14 dni 5 21 dni

Zarządzanie Problemami Założeniem procesu jest identyfikacja grup incydentów / awarii oraz ich eliminowanie, głównie poprzez: Szybką identyfikację problemów w oparciu o zarejestrowane incydenty/awarie Skuteczne metody i narzędzia umożliwiające efektywne diagnozowanie i eliminowanie Problemów Minimalizowanie skutków Incydentów/Awarii Udostępnianie rozwiązań Problemów kadrze odpowiadającej za obsługę Incydentów/Awarii

Dziękuję za uwagę