REALIZACJA ZADAŃ OŚWIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/15.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Szkolno-Wychowawczy Nr Przemyśl
Indywidualne nauczanie
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
REALIZACJA ZADAŃ OŚWIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2013/14.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Tychach w roku szkolnym 2013/2014 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r.
Formalno-prawne aspekty dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy Zielona Góra,18 kwietnia 2013 r.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych powiatu w roku szkolnym 2013/ 2014 Obowiązek sporządzenia i przedstawienia informacji o stanie realizacji.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 REDA 3 LISTOPADA 2011 R.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 REDA 29 PAŹDZIERNIKA 2014 R.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 REDA 28 LISTOPADA 2012 R.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
Typy szkół ponadgimnazjalnych trzyletnie liceum ogólnokształcące trzyletnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2008/2009 Wielka Wieś, październik 2009.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
INFORMACJA O PLANOWANYM NABORZE DO PRZEDSZKOLI, SZKÓŁ PODSTAWOWYCH ORAZ GIMNAZJÓW W PROJEKTOWANYM ROKU 2012/2013.
Centrum Kształcenia Ustawicznego Liczba słuchaczy Rok szkolny Liczba słuchaczy Liczba oddz. 2010/ / / / / /179.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018

Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Centrum Kształcenia Ustawicznego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Zespół Szkół Szkoła Podstawowa i Gimnazjum im
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Wnioski z analizy arkuszy organizacyjnych szkół i placówek

Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Informacja O stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy w roku szkolnym 2016/2017 GMINA KARTUZY.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

REALIZACJA ZADAŃ OŚWIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/15

INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH Nowelizacja ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty nałożyła w 2009 r. na władze wykonawcze wszystkich jednostek samorządu terytorialnego w Polsce (gmin, powiatów i województw) obowiązek corocznego składania swoim radom informacji o stanie realizacji zadań oświatowych. Ust. 4 art.5a ww. ustawy: "Organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, w terminie do dnia 31 października, przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego informację o stanie realizacji zadań oświatowych tej jednostki za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów, o których mowa w art. 9 ust. 1 pkt. 1, 2 i 3 lit. b – f, w szkołach tych typów, których prowadzenie należy do zadań własnych jednostki samorządu terytorialnego”.

ZADANIA OŚWIATOWE MIASTA OPOLA ZADANIA OŚWIATOWE MIASTA OPOLA Opole jako miasto na prawach powiatu jest gminą o statusie miasta, wykonującą zadania powiatu. Realizuje więc zarówno zadania gminne jak i powiatowe, określone w ustawie o systemie oświaty. Jako gmina zakłada i prowadzi publiczne przedszkola, szkoły podstawowe i gimnazja. Jako powiat zakłada i prowadzi publiczne szkoły podstawowe i gimnazja specjalne, szkoły ponadgimnazjalne, placówki oświatowo-wychowawcze, placówki kształcenia ustawicznego, poradnie psychologiczno-pedagogiczne, a także placówki opiekuńczo-wychowawcze.

SZKOŁY I PLACÓWKI SZKOŁY I PLACÓWKI W roku szkolnym 2014/15 w Opolu funkcjonowały 102 publiczne przedszkola, szkoły różnego typu oraz placówki oświatowe, prowadzone przez miasto Opole, w tym: 32 przedszkola, 19 szkół podstawowych, 10 gimnazjów,

SZKOŁY I PLACÓWKI SZKOŁY I PLACÓWKI 34 szkoły ponadgimnazjalne: – 25 szkół dla młodzieży, tj. 6 liceów ogólnokształcących, 7 techników, 1 liceum plastyczne, 1 ogólnokształcąca szkoła sztuk pięknych, 6 zasadniczych szkół zawodowych, 1 zasadnicza szkoła specjalna, 1 szkoła specjalna przysposabiająca do pracy, 2 szkoły policealne; – 9 szkół dla dorosłych, tj.: 5 liceów ogólnokształcących, 1 zaoczne liceum ogólnokształcące, 1 uzupełniające technikum ogólnokształcące dla dorosłych, 2 szkoły policealne.

SZKOŁY I PLACÓWKI SZKOŁY I PLACÓWKI 7 placówek oświatowych: – 2 placówki wychowania pozaszkolnego, – 1 poradnia psychologiczno – pedagogiczna, – 1 centrum kształcenia praktycznego, – 1 bursa, – 1 schronisko młodzieżowe, – 1 ośrodek doskonalenia nauczycieli.

UCZNIOWIE W SZKOŁACH UCZNIOWIE W SZKOŁACH W roku szkolnym 2014/15 do publicznych przedszkoli i szkół, prowadzonych przez Miasto Opole, uczęszczało dzieci i młodzieży: – w przedszkolach, – – w szkołach podstawowych, – – w gimnazjach, – – w szkołach ponadgimnazjalnych.

ODDZIAŁY W PRZEDSZKOLACH I SZKOŁACH ODDZIAŁY W PRZEDSZKOLACH I SZKOŁACH W roku szkolnym 2014/15 w publicznych przedszkolach i szkołach funkcjonowało 837 oddziałów: – w przedszkolach, – 273 – w szkołach podstawowych, – 119 – w gimnazjach, – 299 – w szkołach ponadgimnazjalnych.

LICZEBNOŚĆ W ODDZIAŁACH LICZEBNOŚĆ W ODDZIAŁACH Przedszkole - średnia: 24, minimalna: 20*, maksymalna: 25, Szkoła podstawowa – śr.: 22,04, min.: 13, maks.: 30, Gimnazjum – śr.: 26,53, min.: 16, maks.: 30, Szkoła ponadgimnazjalna: – ogólnokształcąca – śr.: 30, min.: 18, maks.: 38, – zawodowa – śr.: 27, min.: 15, maks.: 35. * bez specjalnych (w PPS-53 i w PPI-51), gdzie minimalna liczebność wynosiła 4.

ODDZIAŁY W PRZEDSZKOLACH I SZKOŁACH ODDZIAŁY W PRZEDSZKOLACH I SZKOŁACH Przedszkola prowadziły oddziały: ogólnodostępne, integracyjne, specjalne. Szkoły podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne prowadziły oddziały: ogólnodostępne, integracyjne, specjalne, dwujęzyczne, sportowe lub z rozszerzonym programem wychowania fizycznego.

PRZEDSZKOLA PRZEDSZKOLA 1.Zajęcia z języka angielskiego dla wszystkich dzieci. 2.Różnorodne projekty edukacyjne Programy edukacyjne – 93: – autorskie (20 programów), – innowacyjne (32 programy), – własne (41 programów). 4.Zajęcia dodatkowe: umuzykalniające, plastyczne, teatralne, taneczne, sportowe, matematyczno – logiczne, językowe, korekcyjno – kompensacyjne, logopedyczne i inne o charakterze terapeutycznym.

SZKOŁY PODSTAWOWE SZKOŁY PODSTAWOWE – Świetlice szkolne, – dożywianie i dowożenie dzieci, – podręczniki szkolne bezpłatne lub refundowane, – zasiłki i stypendia szkolne (socjalne i motywacyjne), – zajęcia pozalekcyjne (koła przedmiotowe, koła zainteresowań, zajęcia sportowe SKS), – projekty edukacyjne, poszerzające ofertę edukacyjną. – pomoc psychologiczno – pedagogiczna: pedagodzy szkolni, psycholodzy i logopedzi, – nauczyciele wspomagający w oddziałach integracyjnych, – asystenci nauczycieli, – opieka pielęgniarska i stomatologiczna.

GIMNAZJA GIMNAZJA Zajęcia pozalekcyjne (koła przedmiotowe, koła zainteresowań, zajęcia sportowe SKS), projekty edukacyjne, poszerzające ofertę edukacyjną, wymiana zagraniczna młodzieży, biblioteki szkolne i centra multimedialne, pedagodzy szkolni, psycholodzy i doradcy zawodowi, dożywianie i dowożenie uczniów, zasiłki i stypendia szkolne (socjalne i motywacyjne), opieka pielęgniarska i stomatologiczna.

SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Zajęcia pozalekcyjne (koła przedmiotowe, koła zainteresowań, zajęcia sportowe SKS), zajęcia dla uzdolnionych uczniów – ITN, projekty edukacyjne, poszerzające ofertę edukacyjną, wymiana zagraniczna młodzieży, w tym zagraniczne praktyki zawodowe dla uczniów, pedagodzy szkolni, psycholodzy i doradcy zawodowi, biblioteki szkolne i centra multimedialne, zasiłki i stypendia szkolne (socjalne i motywacyjne), bezpłatne podręczniki szkolne lub refundowane, bufety lub stołówki umożliwiające spożywanie posiłków, opieka pielęgniarska i stomatologiczna.

KSZTAŁCENIE OGÓLNE KSZTAŁCENIE OGÓLNE Realizacja obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych oraz nadobowiązkowych zajęć pozalekcyjnych – godziny tygodniowo. Dodatkowa nauka języka mniejszości narodowej – 2113 uczniów w siedemnastu przedszkolach i szkołach. Język polski dla cudzoziemców - 24 uczniów w dwunastu szkołach. Szkolenie sportowe - rozszerzony program WF uczniów w siedmiu szkołach. Klasy sportowe – 448 uczniów w pięciu szkołach. Program nauki pływania dla klas III uczniów z psp. Godziny miejskie tygodniowo we wszystkich szkołach. Zajęcia ITN – 91 godzin dla 239 uczniów. Realizacja przez nauczycieli godzin z KN - ok godzin tygodniowo we wszystkich szkołach.

KSZTAŁCENIE ZAWODOWE KSZTAŁCENIE ZAWODOWE Kształcenie zawodowe prowadzone w 15 szkołach zawodowych funkcjonujących w 8 różnych zespołach szkół. W szkołach zawodowych kształciło się łącznie uczniów i słuchaczy, w tym uczniów w technikach, 884 uczniów w zasadniczych szkołach zawodowych i 179 słuchaczy zawodowych kursów kwalifikacyjnych. Kształcenie odbywało się w 176 oddziałach, w tym; w technikach – 136 oddziałów, w ZSZ – 40 oddziałów. W szkołach zawodowych kształcono w 47 zawodach, tj. 31 zawodów w technikach i 16 zawodów w ZSZ. Przygotowanie praktyczne uczniów szkół prowadzących kształcenie zawodowe realizowało Centrum Kształcenia Praktycznego (CKP) dla 978 uczniów. W technikach kształciło się 73% uczniów spoza Opola, a w ZSZ – 76% uczniów.

KSZTAŁCENIE MŁODOCIANYCH KSZTAŁCENIE MŁODOCIANYCH Liczba młodocianych, którzy ukończyli naukę zawodu – 45 uczniów; Liczba młodocianych, którzy ukończyli przyuczenie do wykonywania określonej pracy - 6 uczniów; Najwięcej wniosków o dofinansowanie kształcenia młodocianych dotyczyło zawodów: – Fryzjer – 19 wniosków, – Mechanik pojazdów samochodowych – 12 wniosków, – Kucharz małej gastronomii – 7 wniosków. Liczba wydanych decyzji – 53 decyzje; Kwota wydana na kształcenie młodocianych w okresie od r. do r. – ,62 zł.

KSZTAŁCENIE SPECJALNE KSZTAŁCENIE SPECJALNE Kształcenie specjalne organizowano dla 511 dzieci i młodzieży z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego: pp – 103 dzieci, psp – 216 uczniów, pg – 131 uczniów, png – 61 uczniów. Nauczanie indywidualne zorganizowano dla 168 dzieci i uczniów w przedszkolach i szkołach – 1911,5 godzin tygodniowo. Zajęcia rewalidacyjne zorganizowano dla 438 uczniów niepełnosprawnych – 635 godzin tygodniowo. Indywidualne zajęcia rewalidacyjno – wychowawcze dla 12 uczniów – 120 godzin tygodniowo. Wczesne wspomaganie rozwoju zorganizowano dla 143 dzieci – 265 godzin tygodniowo.

KSZTAŁCENIE SPECJALNE Kształcenie specjalne w przedszkolach i szkołach realizowano w oddziałach integracyjnych i specjalnych, w tym: – Przedszkola: 12 oddziałów integracyjnych, 4 oddziały specjalne, 1 grupa rewalidacyjno – wychowawcza. – Szkoły podstawowe: 15 oddziałów integracyjnych, 15 oddziałów specjalnych. – Gimnazja: 7 oddziałów integracyjnych, 8 oddziałów specjalnych. – Szkoły ponadgimnazjalne: 9 oddziałów integracyjnych, 8 oddziałów specjalnych. Przedszkola i szkoły realizowały także kształcenie specjalne w oddziałach ogólnodostępnych.

POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA Na organizację pomocy psychologiczno – pedagogicznej w przedszkolach i szkołach przeznaczono 93,38 etaty pedagogiczne: – pedagodzy szkolni zatrudnieni w szkołach – 39,8 etatów, – psycholodzy zatrudnieni w przedszkolach i szkołach – 18,72 etatów, – doradcy zawodowi zatrudnieni w szkołach – 12,7 etatów, – logopedzi zatrudnieni w przedszkolach i szkołach – 16,71 etatów, – terapeuci zatrudnieni w przedszkolach i szkołach podstawowych – 5,45 etatów.

OPIEKA OPIEKA – Stypendia i zasiłki szkolne (socjalne) – 718 uczniów – na kwotę ,40 zł. – Stypendia motywacyjne za osiągnięcia edukacyjne i sportowe uczniów – na kwotę zł. – Dofinansowanie zakupu podręczników szkolnych „Wyprawka szkolna” uczniów – na kwotę ,57 zł. – Program dożywiania dzieci i młodzieży. – Opieka świetlicowa – 3118 uczniów. – Dowóz uczniów do szkół ze względu na odległość uczniów. – Dowóz uczniów do szkół ze względu na niepełnosprawność uczniów (62 – zwrot kosztów dowozu). – Wypoczynek zimowy w mieście – 5750 uczniów. – Wypoczynek letni (wyjazdowy i w mieście) – 1576 uczniów. – Obniżona opłata za przedszkola – 292 dzieci.

WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH – SZKOŁY PODSTAWOWE WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH – SZKOŁY PODSTAWOWE Średnie wyniki sprawdzianu w 2015 r.:  miasto Opole – 72,9%  woj. opolskie – 66,1%  kraj – 67 %

WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH – GIMNAZJA WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH – GIMNAZJA Część humanistyczna:  miasto Opole 65,8% -p. 68,3% -h-w.  woj. opolskie 60,4% -p. 62,4% -h-w.  kraj62,0% -p.64,0% -h-w. Część matematyczno – przyrodnicza:  miasto Opole55,8% -m. 55,8% -pp.  woj. opolskie 46,7% -m. 48,7% -pp.  kraj 48,0% -m. 50,0% -pp.

WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH – SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH – SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Zdawalność egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015 – nowa formuła:  ogółem w mieście – 90,4%  miasto Opole (wyłącznie w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Miasto Opole) – 94,7%  woj. opolskie – 79,9%  kraj – 89%

WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH – SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH – SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE Zdawalność egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015 – stara formuła:  ogółem w mieście – 79,4%  miasto Opole (wyłącznie w szkołach, dla których organem prowadzącym jest Miasto Opole) – 85,1%  woj. opolskie – 69,2%  kraj – 70%

WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH – SZKOŁY ZAWODOWE WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH – SZKOŁY ZAWODOWE Zdawalność egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w roku szkolnym 2014/15: do egzaminu przystąpiło łącznie 834 absolwentów szkół prowadzących kształcenie zawodowe (w 33 zawodach), w tym: – 822 absolwentów techników (24 zawody), zdało 769 osób -93,5%, – 12 absolwentów zasadniczych szkół zawodowych (4 zawody), zdały 23 osoby – 66,6%. Zdawalność egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodach (nowy egzamin) w roku szkolnym 2014/15: – 1238 absolwentów techników – zdało 1046 osoby – 84,4%.

KADRA PEDAGOGICZNA KADRA PEDAGOGICZNA Zatrudnienie nauczycieli – 2.397,43 etatów. Wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym – 96,32% etatów nauczycielskich. Nauczyciele dyplomowani – 61,43%. Nauczyciele mianowani – 20,16%. Nauczyciele - stażyści i kontraktowi – 17,76%. Najwięcej nauczycieli dyplomowanych zatrudnionych w szkołach ponadgimnazjalnych – 43,08%. 71 dyrektorów jednostek oświatowych, w tym 2 dyrektorów niebędących nauczycielami. 68 dyrektorów to nauczyciele dyplomowani a 1 dyrektor to nauczyciel mianowany.

DOSKONALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI – W 2014 r. z kwoty zł przyznanej na doskonalenie nauczycieli wykorzystano ,29 zł – 81%. – W okresie styczeń – czerwiec 2015 r. z zaplanowanej kwoty zł, wykorzystano ,88 zł - 39%. – W 2014 r. z dofinansowania różnych form dokształcania, doskonalenia i doradztwa zawodowego skorzystało 2765 nauczycieli.

BUDŻET OŚWIATY BUDŻET OŚWIATY Budżet oświaty na 2014 r. wynosił ,06 zł, w tym: – subwencja – 67,3%, – budżet – 32,7%, Struktura wydatków oświatowych w 2014 r. : – Wynagrodzenia – 73,03% – Pozostałe wydatki bieżące – 12,9% – Dotacje dla niepublicznych placówek – 7,11 % – Inwestycje – 1,86% – Remonty –0,09% Struktura wydatków w 2014 r. w podziale na typy jednostek: - publiczne szkoły podstawowe – 25,85 % - publiczne szkoły zawodowe – 22,11 % - publiczne przedszkola – 20,56 % - publiczne gimnazja – 13,35 % - publiczne licea ogólnokształcące – 12,37 % - placówki wychowania pozaszkolnego – 5,76 %

Realizacja wydatków oświatowych z udziałem subwencji oświatowej w latach 2009– 2014 Dane ze sprawozdań z wykonania budżetu miasta Opola.

REALIZACJA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH ZE ŚRODKÓW UE REALIZACJA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH ZE ŚRODKÓW UE Projekty edukacyjne dla szkół ponadgimnazjalnych realizowane przez Miasto Opole w ramach środków UE: 1.„Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola” – wartość projektu ,00 zł (wkład własny w postaci niepieniężnej ,00 zł) uczniów; 2.„Zawodowe perspektywy – program rozwojowy szkół zawodowych Miasta Opola” – wartość projektu ,60 zł (wkład własny w postaci niepieniężnej ,49 zł) – 1226 uczniów; 3.„Staże zawodowe dla uczniów liceów ogólnokształcących Miasta Opola” – wartość projektu ,81 zł (wkład własny w postaci niepieniężnej , 78 zł) – 100 uczniów;

REALIZACJA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH ZE ŚRODKÓW UE REALIZACJA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH ZE ŚRODKÓW UE Projekty edukacyjne dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych realizowane przez Miasto Opole w ramach środków UE: 1.„Gimnazjalna akademia – program rozwojowy szkół gimnazjalnych Miasta Opola” – wartość projektu ,00 zł (wkład własny w postaci niepieniężnej ,05 zł) – 470 uczniów; 2.„Droga do sukcesu” – wartość projektu ,82 zł (wkład własny w postaci niepieniężnej ,82 zł – 72 uczniów; 3.„Staże zawodowe dla uczniów liceów ogólnokształcących Miasta Opola – II edycja” - wartość projektu ,80 zł (wkład własny w postaci niepieniężnej ,97zł) – 50 uczniów.

INWESTYCJE I REMONTY INWESTYCJE I REMONTY Budowa boisk wielofunkcyjnych - PSP Nr 9, przebudowa boiska – PSP Nr 25, remont boiska – PSP Nr 26; Termomodernizacja obiektów oświatowych – PG Nr 8; Remont dachów – PP Nr 30, PSP Nr 26, PG Nr 7 i ZSB; Remont nawierzchni – PSP Nr 24 i 29, PG Nr 4; Remont sanitariatów – ZS im. Prymasa Tysiąclecia; Wymiana okien – ZSP Nr 2, ZSB, ZPO; Zakup i montaż systemu monitoringu – ZSB, ZSTiO, PG Nr 8; Zakup laptopów i projektorów dla 32 przedszkoli, Zakup komputerów i wizualizerów – 40 wizualizerów i 264 komputery dla szkół; Zakup wyposażenia do pracowni w ramach projektu rozszerzenia bazy w CKP – 6 pracowni samochodowych oraz pracownie mechatroniki, instalacji elektrycznych, odnawialnych źródeł energii, hotelarska; Zakup wyposażenia w ramach projektów: szkoły podstawowe: PSP Nr 1, 2, 5, 11, 15, 29; szkoły ponadgimnazjalne: ZSE, ZSM i ZSZ im. Staszica; Opracowanie dokumentacji technicznej: rozbudowa sali gimnast. – PSP Nr 11, budowa boiska wielofunk. – PSP Nr 10, ZSP Nr 2

Dziękuję za uwagę