Kącik Logopedyczny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
Advertisements

FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
Indywidualizacja pracy w działaniach edukacyjnych świetlicy szkolnej
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
logopedyczny-prezentacja
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Moje dziecko idzie do przedszkola
Program terapeutyczny
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
„Dziecko 6-letnie w szkole”
SKALA GOTOWOŚCI SZKOLNEJ
„Rodzic – pierwszy wychowawca i nauczyciel”
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Szkolny gabinet logopedyczny
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
1). Korzystanie z usług Poradni jest dobrowolne i bezpłatne, nie jest wymagane żadne skierowanie. 2). Wniosek o badanie logopedyczne dziecka składa osobiście.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
Przedszkole Publiczne im. Kubusia Puchatka w Zabełkowie rok szkolny 2014/2015.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Jak motywować dzieci do pracy w domu- praktyczny poradnik logopedyczny dla Rodziców Opracowała: Ewa Bugaj.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH nr 3 mgr Małgorzata Turyńska
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka – jest jednostką organizacyjną, powołaną przez Dyrektora Przedszkola „Leśne Skrzaty” w Przeźmierowie w dniu.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
Dr Marta Pawelec. Praca dydaktyczna Pomoc psychologiczna – sytuacje symulacyjne; kontakt pomocowy, rozmowa, terapia, mediacje.
Logopedia w szkole.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
„Pamiętajcie, że za absurdem kryje się sens i znaczenie. Miejcie świadomość, że liczy się każdy uczynek i każde słowo ma w sobie moc… Musicie budować.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
WCZESNA INTERWENCJA W ODNIESIENIU DO NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI SŁUCHOWEJ. INTERDYSCYPLINARNY CHARAKTER DZIAŁAŃ Mgr Dorota Szubstarska.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
„S PRÓBUJMY MÓWIĆ POPRAWNIE ” Program profilaktyki logopedycznej.
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
Opracowanie : Joanna Zamojska
Wady wymowy.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Augustowie – dobre praktyki 1.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

Kącik Logopedyczny

Zajęcia odbywają się systematycznie w każdy: W naszym przedszkolu zajęcia logopedyczne prowadzi pani Monika Urbańska. Zajęcia odbywają się systematycznie w każdy: - poniedziałek 9.00-12.00 - czwartek 9.00-12.00 Wszystkich rodziców zainteresowanych rozwojem mowy swojego dziecka zaprasza na indywidualne konsultacje po wcześniejszym ustaleniu terminu z wychowawcą grupy lub kontakcie telefonicznym.

Zadania logopedy w przedszkolu: Na początku roku szkolnego (wrzesień, październik) przeprowadzenie badań przesiewowych , w celu wyłonienia dzieci wymagających objęcia opieką logopedyczną. U wyznaczonych dzieci przeprowadzenie dokładnego badania logopedycznego będącego podstawą do postawienia szczegółowej diagnozy. Organizowanie dni otwartych dla rodziców i udostępnienie im wyników przeprowadzonych badań. Umożliwienie obserwacji zajęć, udzielenie porad i wskazówek do pracy z dzieckiem w domu. W przypadku trudności lub zaobserwowanych nieprawidłowości kierowanie dzieci na specjalistyczne badania tj. psychologiczne audiologiczne, laryngologiczne itp. Indywidualnie w stosunku do każdego dziecka zaplanowanie postępowania terapeutycznego. Zaprowadzenie zeszytów z zaleceniami do utrwalania proponowanych ćwiczeń w domu. Prowadzenie zajęć indywidualnych i dwuosobowych grupach. Działanie na rzecz profilaktyki logopedycznej. Poinstruowanie wychowawców grup o sposobach korekty wad wymowy i pracy z dziećmi objętymi terapią.

Jak rodzice i opiekunowie mogą wspierać terapię logopedyczną dziecka. Mówiąc do dziecka, nie spieszczaj wyrazów. Tylko prawidłowa wymowa i stosowanie poprawnych form gramatycznych dadzą pożądany efekt w postaci prawidłowej wymowy. SYSTEMATYCZNIE wykonuj z dzieckiem proponowane ćwiczenia, wtedy przyniosą oczekiwany efekt. Przez cały okres terapii staraj się być zaangażowany i aktywnie uczestniczyć w zajęciach. Należy pamiętać : im młodsze dziecko tym krótszy czas ćwiczeń.. Ćwiczenia logopedyczne nie muszą być nudne, ważne by była to wspólna zabawa, a przede wszystkim czas spędzony razem. Należy, każdy sukces dziecka odpowiednio wzmacniać poprzez pochwały i nagrody. Nie poprawiaj wymowy dziecka żądając, by kilkakrotnie powtarzało dane słowo. Nie używamy zwrotów ,, Powiedz lepiej” ,, Powtórz ładniej”. Przestrzegać indywidualnych zaleceń terapeuty.

Efekty pracy logopedycznej zależą od następujących czynników: od stopnia złożoności wady, od indywidualnych cech dziecka, od jego wieku, od systematyczności zajęć, od aktywnego udziału rodziców w terapii logopedycznej, od terapeuty mowy. U dzieci w wieku przedszkolnym wady wymowy mogą być usuwane znacznie szybciej niż u dzieci w wieku szkolnym. neurologopeda mgr Urbańska Monika