Kącik Logopedyczny
Zajęcia odbywają się systematycznie w każdy: W naszym przedszkolu zajęcia logopedyczne prowadzi pani Monika Urbańska. Zajęcia odbywają się systematycznie w każdy: - poniedziałek 9.00-12.00 - czwartek 9.00-12.00 Wszystkich rodziców zainteresowanych rozwojem mowy swojego dziecka zaprasza na indywidualne konsultacje po wcześniejszym ustaleniu terminu z wychowawcą grupy lub kontakcie telefonicznym.
Zadania logopedy w przedszkolu: Na początku roku szkolnego (wrzesień, październik) przeprowadzenie badań przesiewowych , w celu wyłonienia dzieci wymagających objęcia opieką logopedyczną. U wyznaczonych dzieci przeprowadzenie dokładnego badania logopedycznego będącego podstawą do postawienia szczegółowej diagnozy. Organizowanie dni otwartych dla rodziców i udostępnienie im wyników przeprowadzonych badań. Umożliwienie obserwacji zajęć, udzielenie porad i wskazówek do pracy z dzieckiem w domu. W przypadku trudności lub zaobserwowanych nieprawidłowości kierowanie dzieci na specjalistyczne badania tj. psychologiczne audiologiczne, laryngologiczne itp. Indywidualnie w stosunku do każdego dziecka zaplanowanie postępowania terapeutycznego. Zaprowadzenie zeszytów z zaleceniami do utrwalania proponowanych ćwiczeń w domu. Prowadzenie zajęć indywidualnych i dwuosobowych grupach. Działanie na rzecz profilaktyki logopedycznej. Poinstruowanie wychowawców grup o sposobach korekty wad wymowy i pracy z dziećmi objętymi terapią.
Jak rodzice i opiekunowie mogą wspierać terapię logopedyczną dziecka. Mówiąc do dziecka, nie spieszczaj wyrazów. Tylko prawidłowa wymowa i stosowanie poprawnych form gramatycznych dadzą pożądany efekt w postaci prawidłowej wymowy. SYSTEMATYCZNIE wykonuj z dzieckiem proponowane ćwiczenia, wtedy przyniosą oczekiwany efekt. Przez cały okres terapii staraj się być zaangażowany i aktywnie uczestniczyć w zajęciach. Należy pamiętać : im młodsze dziecko tym krótszy czas ćwiczeń.. Ćwiczenia logopedyczne nie muszą być nudne, ważne by była to wspólna zabawa, a przede wszystkim czas spędzony razem. Należy, każdy sukces dziecka odpowiednio wzmacniać poprzez pochwały i nagrody. Nie poprawiaj wymowy dziecka żądając, by kilkakrotnie powtarzało dane słowo. Nie używamy zwrotów ,, Powiedz lepiej” ,, Powtórz ładniej”. Przestrzegać indywidualnych zaleceń terapeuty.
Efekty pracy logopedycznej zależą od następujących czynników: od stopnia złożoności wady, od indywidualnych cech dziecka, od jego wieku, od systematyczności zajęć, od aktywnego udziału rodziców w terapii logopedycznej, od terapeuty mowy. U dzieci w wieku przedszkolnym wady wymowy mogą być usuwane znacznie szybciej niż u dzieci w wieku szkolnym. neurologopeda mgr Urbańska Monika