1% podatku = 100% serca Strategia akcji społecznej dla Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” pod kątem pozyskania wpływów z tytułu 1% podatku oraz utrwalenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Bądź drobiazgowy! 1% mimo wszystko!
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Strategia komunikacyjna WWF w zakresie ochrony wilka w Bieszczadach
Świat przed wszystkimi stoi otworem Wydarzenia promujące działalność Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce ANNA DENEKA.
PROJEKT INTERDYSCYPLINARNY URZĘDU m.st. WARSZAWY WARSZAWA PRZYJAZNA SENIOROM Warszawa, kwiecień 2009 r.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie
Promocja destynacji turystycznej za granicą
1 % Twojego podatku dla Hufca ZHP Konin Co zrobić, aby przekazać jeden procent podatku? Tylko kilka kroków przez Tobą!
Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz.
„CZŁOWIEK CZŁOWIEKOWI DAREM”- STRATEGIA DZIAŁAŃ PR W RAMACH VI KAMPANII „HOSPICJUM TO TEŻ ŻYCIE” Autor: Karolina Bielawska.
Bieszczady… gdzie ludzie szanują dziką przyrodę
Fundacja Dzieci Niczyje
Tytuł Projektu: Absolwent na wagę złota Analiza rynku pracy pod kątem wymagań pracodawców względem potencjalnych pracowników.
Empatia empatia.
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
W klimacie fin de siec’le w Krakowie i Dąbrowie
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Jakie są Twoje harcerskie marzenia?... W drużynie... W zastępie zastępowych,... Na zimowisku... Na obozie... W ekipie kursowej co stoi na przeszkodzie???
Agata Blady, Komunikado PR,
Strategia komunikacyjna dla programu profilaktycznego „Nie uciekaj”
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
` PREZENTACJA FIRMY 1.
Interactive Marketing Partner marketing
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
DRUGIE ŻYCIE ORGANIZATOR
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
I Konferencja Oświatowo – Samorządowa SZKOŁA LIDEREM ZMIAN.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Mgr Mirosław Przewoźnik. Fundusz Inicjatyw Obywatelskich powstał w 2005 r. w celu pobudzania oraz wspierania rozwoju inicjatyw obywatelskich. W okresie.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
PROMOCJA PROJEKTU 3. edycja. ODBIORCY: media o różnym zasięgu społeczność lokalna i ponadlokalna liderzy i animatorzy kultury decydenci i władze lokalne.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Podstawa prawna: Obowi.
Projekt „Profilaktyka stomatologiczna dzieci i młodzieży z terenu miasta Gorzowa Wlkp.” założenia, cele, zakres.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
1 „Prowadzący – niepijący” Kampania edukacyjna 7 – 31 sierpnia 2008.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Promotor dialogu społecznego 1. Plan spotkania 2 1.Geneza projektu 2.Cele projektu 3.Działania i efekty 4.Korzyści 5.Podsumowanie 6.Pytania 7.Kontakt.
Projekt: „Wolontariat wart poznania” współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Lider projektuPartner projektu.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2017 rok
Zapis prezentacji:

1% podatku = 100% serca Strategia akcji społecznej dla Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko” pod kątem pozyskania wpływów z tytułu 1% podatku oraz utrwalenia wizerunku Fundacji jako znaczącej Organizacji Pożytku Publicznego Alicja Buczkowska

Agenda Analiza wstępna Strategia Realizacja Ewaluacja Podsumowanie Autor: Alicja Buczkowska

Analiza wstępna Analiza problemu Niska świadomość społeczna na temat możliwości przekazania 1% podatku na OPP oraz zmian w prawie upraszczających system Brak zaufania do organizacji pozarządowych Bierność społeczna 40% Polaków nie słyszało o możliwości przekazania 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego, ale świadomość ta z roku na rok wzrasta W 2007 roku z możliwości przekazania 1% podatku skorzystało jedynie 6,7% ogółu osób fizycznych, ale wskaźnik ten stale rośnie Autor: Alicja Buczkowska

Analiza wstępna Określenie sytuacji wyjściowej Fundacji „Mimo Wszystko” Lider w pozyskiwaniu wpływów finansowych z tytułu tzw. 1% wśród OPP Dotarcie do szerokiej publiczności Popularność i zaufanie do osoby Anny Dymnej Zasoby ludzkie i finansowe Doświadczenie w prowadzeniu podobnych kampanii Autor: Alicja Buczkowska

Analiza wstępna Analiza SWOT STRENGHTS Duża znajomość organizacji wśród odbiorców Rozpoznawalny lider organizacji – Anna Dymna Doświadczenie w zarządzaniu organizacją pozarządową i prowadzeniu kampanii społecznych Zasoby ludzkie i finansowe WEAKNESSES Lokalność organizacji Brak rozbudowanych struktur poza regionem Małopolski OPPORTUNITIES Uproszczenie systemu przekazywania 1% podatku na rzecz OPP 30% Polaków planuje przekazać 1% podatku dla OPP w 2008 roku, a kolejne 30% to rozważa Współpraca ze stałymi partnerami i mediami THREATS Konkurencja ze strony innych OPP, walczących o tego samego podatnika Brak świadomości podatników o uproszczeniu systemu wpłat z tytułu 1% Obojętność odbiorców Autor: Alicja Buczkowska

Zrozumienie odbiorców Analiza wstępna Zrozumienie odbiorców Odbiorcy nie wiedzą o możliwości przekazania 1% podatku na OPP albo o sposobie, w jaki można tego dokonać Odbiorcy sądzą, że 1 % ich podatku to kropla w morzu potrzeb i swoim działaniem nic nie zmienią Polacy są nieufnie nastawieni do organizacji pozarządowych Podatnicy nie interesują się akcją, bo powierzają wypełnienie swojej deklaracji PIT osobom trzecim Obywatele nie lubią płacić podatków = podatki kojarzą się negatywnie Autor: Alicja Buczkowska

Organizacje Pożytku Publicznego Analiza wstępna Analiza otoczenia Media Społeczeństwo Organizacje Pożytku Publicznego Autor: Alicja Buczkowska

Sformułowanie strategii Strategia Sformułowanie strategii Zachęcenie podatników do przekazywania 1% podatku na Fundację Anny Dymnej „Mimo Wszystko” oraz budowa pozytywnego wizerunku Fundacji jako organizacji godnej zaufania i skutecznej poprzez spójną kampanię informacyjną i wizerunkową Autor: Alicja Buczkowska

Strategia Cele CEL GŁÓWNY KAMPANII Uzyskanie funduszy poprzez przekonanie jak największej liczby darczyńców do przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji „Mimo Wszystko” CELE SZCZEGÓŁOWE KAMPANII Wzrost świadomości społecznej na temat możliwości przekazywania 1% podatku na Organizacje Pożytku Publicznego Poinformowanie o nowym, uproszczonym mechanizmie przekazywania 1% podatku i sposobie wypełniania deklaracji podatkowej Zbudowanie pozytywnego wizerunku Fundacji „Mimo Wszystko” jako organizacji zaangażowanej i efektywnej w swoich działaniach na rzecz osób niepełnosprawnych. Autor: Alicja Buczkowska

Strategia Grupy docelowe Podatnicy Całość społeczeństwa Partnerzy Media Autor: Alicja Buczkowska

Strategia Kluczowe przesłania „Co miesiąc państwo zabiera ci sporą część zarobków, ale możesz zdecydować jak zostaną spożytkowane” „1% od 1 podatnika to niewiele, ale jeśli będą nas tysiące uda nam się zmienić świat” „Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko” działa skutecznie na rzecz najbardziej potrzebujących, a oni czekają na Twoją pomoc” Autor: Alicja Buczkowska

Strategia System komunikacji Język komunikacji powinien być prosty, jasny i zrozumiały Hasło kampanii: 1% podatku = 100% serca System Identyfikacji Wizualnej: Logo Fundacji „Mimo Wszystko” Kolor zielony Wizerunek Anny Dymnej Logo kampanii 1% Autor: Alicja Buczkowska

Realizacja Zasoby organizacji Ludzkie Finansowe Materialne Autor: Alicja Buczkowska

Realizacja Narzędzia 1. PUBLIKACJE I PRODUKCJE Ulotki, plakaty, strona internetowa, bannery Produkcja filmu promocyjnego z pomocą studentów filmoznawstwa UJ i reżyserii PWST w Krakowie oraz jego emisja w kinach partnerskich Reklama w mediach ogólnopolskich i lokalnych 2. AMBASADOR KAMPANII Pozyskanie zespołu Hey jako ambasadorów kampanii na rzecz 1% Publiczne noszenie logo Fundacji przez członków zespołu, udział w eventach Fundacji Hymn kampanii – Hey „Mimo Wszystko” Autor: Alicja Buczkowska

Realizacja Narzędzia 3. EVENTY Zielony dzień otwartych drzwi w Fundacji Mimo Wszystko Przedstawienie działalności Fundacji, prac podopiecznych, teatru Radwanek itd. 100% serca Akcja lepienia serduszek wspólnie z podopiecznymi Fundacji na Rynku Głównym w Krakowie Kraków oddaje 1%, mimo wszystko! Koncert i piknik na krakowskim rynku z udziałem podopiecznych i przyjaciół Fundacji, wspólne wykonanie hymnu „Mimo wszystko”. Autor: Alicja Buczkowska

Realizacja Narzędzia 4. AKCJA „TRAMWAJEM Z DYMNĄ” i „METREM Z DYMNĄ” Rozszerzenie na cały kraj akcji użyczenia głosu Anny Dymnej miejskim tramwajom i metru warszawskiemu 5. MEDIA RELATIONS Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za stały kontakt z mediami Informacje prasowe Wywiady prasowe Konferencje prasowe – otwierające i podsumowujące projekt Monitoring mediów w celach ewaluacyjnych Autor: Alicja Buczkowska

Realizacja Narzędzia 6. POMOC PRAWNA Pomoc przy wypełnianiu PIT-ów osobom, które zadeklarowały chęć przekazania 1% podatku na Fundację „Mimo Wszystko” dzięki wolontariuszom i partnerskim biurom podatkowym 7. LOBBYING Biura podatkowe Potencjalni partnerzy Kościół 8. PODZIĘKOWANIA Listy z podziękowaniami dla partnerów Podziękowanie dla wpłacających na łamach prasy ogólnopolskiej Autor: Alicja Buczkowska

Realizacja Harmonogram 2008/2009 Listopad - grudzień Nawiązanie współpracy z partnerami i sponsorami, przygotowanie materiałów promocyjnych, press kitów, aktualizacja strony internetowej, pozyskiwanie wolontariuszy Styczeń - kwiecień Konferencja prasowa, informacje prasowe, plakaty, ulotki, bannery, reklamy prasowe, film w kinach, lobbying, akcja „Tramwajem z Dymną”, eventy - Dzień otwartych drzwi, 100% serca, Kraków oddaje 1% mimo wszystko! Lipiec Konferencja prasowa, podziękowania, badanie skuteczności kampanii Autor: Alicja Buczkowska

Ewaluacja Badania ewaluacyjne Porównanie liczby darczyńców i wysokości wpływów z wpłat 1% podatku w stosunku do poprzedniego roku podatkowego. Monitoring mediów: liczba publikacji w mediach na temat fundacji i kampanii Badanie ankietowe wśród grupy docelowej sprawdzające dotarcie i skuteczność kampanii Określenie liczby uczestników eventów organizowanych przez fundację, ewentualnie liczby osób wpisanych na listę mailingową fundacji Autor: Alicja Buczkowska

Thank you for your attention! Podsumowanie Summary Campaign’s aim Problem analysis – major obstacles Target groups Characteristics of campaign & tools Desired effects Thank you for your attention! Autor: Alicja Buczkowska