Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Marcin Otorowski Paulina Berdysz grupa 243
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Analiza progu rentowności
Ceny cz.II 1. Formuła kosztowa
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Przegląd systemu JOBPERFEKT w agencji reklamy
6. Strategie zarządzania
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Klasyfikacja kosztów do celów kontroli.
Rachunkowość zarządcza – wykład 2
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
DOKUMENTACJA KOSZTORYSOWA
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
dr inż. Arkadiusz Borowiec Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa
Rachunek kosztów przedsiębiorstwa
Monopol pełny występuje wówczas, gdy spełnione są następujące warunki:
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Koszty produkcji pod kontrolą z systemem SIMPLE.ERP
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Kluczowe czynniki sukcesu
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
Pułapki analizy kosztów przedsiębiorstwa
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
Operacyjne sterowanie produkcją
Segmenty operacyjne MSSF 8.
Activity Based Costing
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Kierunki rozwoju usług monitorowania Outsourcing stacji monitorowania Optymalizacja kosztów.
Rachunkowość zarządcza
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
1 REZYGNACJA Z PRODUKTU PRZYNOSZACEGO STRATĘ WEDŁUG TRADYCYJNEGO RACHUNKU KOSZTÓW.
KALKULACJA KOSZTÓW JAKO ELEMENT RACHUNKU KOSZTÓW
Analiza i kontrola kosztów w rachunku zysków i strat
ZASADY USTALANIA CEN.
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
ANALIZA ZYSKU I RENTOWNOŚCI
Program zajęć.
1 REZYGNACJA Z PRODUKTU PRZYNOSZACEGO STRATĘ WEDŁUG TRADYCYJNEGO RACHUNKU KOSZTÓW.
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
Metody kalkulacji kosztu jednostkowego produktu
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
1 REZYGNACJA Z PRODUKTU PRZYNOSZACEGO STRATĘ WEDŁUG TRADYCYJNEGO RACHUNKU KOSZTÓW.
Analiza CPV analiza koszty - produkcja - zysk
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Fizyczna dystrybucja.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
Analiza cen transferowych Wybór metody
Model „pięciu sił” M.Portera
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Kalkulacja kosztu i rentowności procesu obsługi klienta
Kalkulacja kosztu i rentowności procesu obsługi klienta
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Zapis prezentacji:

Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski

Im głębiej spoglądam w przeszłość, tym więcej możemy zobaczyć w przyszłości Winston Churchill

Planowanie i ocena podejmowanych działań Rozliczenie z otoczeniem Rachunkowość Rachunkowość finansowa Rachunkowość zarządcza ANALIZA Podejmowanie decyzji Sprawozdawczość finansowa Rewizja finansowa

Cele analizy Generalnie do głównych celów analizy można zaliczyć: 1. Przewidzenie przyszłych zdarzeń stanowiących zagrożenie dla przedsiębiorstwa na podstawie znajomości relacji historycznych. 2. Porównanie wyników przedsiębiorstwa z własnymi wynikami historycznymi oraz wynikami firm konkurencyjnych w celach optymalizacyjnych. 4

Podstawowe sposoby wykorzystania analizy zarządzanie: – analiza porównawcza, – analiza przyczynowa, – analiza konkurentów i kontrahentów; kredytowanie działalności: – wskazanie źródeł finansowania, – określenie całkowitych kosztów źródeł finansowania. 5

Analiza koszów

Cele kalkulacji kosztów to: kalkulacja kosztów wytworzenia, kalkulacja kosztów własnych sprzedaży Informacje o kosztach jednostkowych dóbr są istotne: 1. w procesach planowania i podejmowania decyzji 2. dla kontroli realizacji działalności i sterowania 3. dla sporządzania sprawozdawczości rocznej

Dlaczego tradycyjna kalkulacja nie wystarcza? Produkty  wzrastająca liczba produktów i ich różnorodność  wzrastające wymagania dotyczące jakości/ISO9000  skracający się cykl życia produktu  presja obniżenia cen Logistyka  zwiększająca się liczba kanałów dystrybucji  globalizacja Działalność podstawowa  presja na obniżenie kosztów  wykorzystanie nowoczesnych technologii

ZMIANY W STRUKTURZE KOSZTÓW Elementy kosztów wytwarzania CZAS: Koszty pośrednie Materiały Robocizna bezpośrednia Technologia

Rachunek kosztów klienta w oparciu o metodę ABC Służy do zarządzania procesem sprzedaży, a jego celem jest dostarczenie informacji o kosztach obsługi odbiorców, utrzymywania kanałów dystrybucji czy funkcjonowania przedsiębiorstwa w danym segmencie rynku.

Rachunek kosztów klienta Rozmiary sprzedaży Marża > USD USD< USD > 20% A 4 (1,2%) 21,3% USD B 38(11,8%) 21,0% U SD C 33 (10,2%) 22,3% USD % D 17 (5,3%) 14,4% 9251 USD E 80 (24,8%) 14,5% USD F 51(15.8%) 15,1%, USD < 10% G 31(9,6%) 7,2% USD H 15(4,6%) 7,8% USD I 54(16,7%) 4,6% 251 USD

MIGRACJA KLIENTÓW W KIERUNKU WYŻSZEJ RENTOWNOŚCI bardzo opłacalny niski wysoki koszty obsługi nieopłacalny opłacalny wysoki zysk niski zysk Marża wynikająca z asortymentu kupowanych produktów rodzaje klientów bardzo nieopłacalny Dysponując tą informacją, firma może przesunąć klientów w kierunku wyższej opłacalności np. (1) zacząć lepiej zarządzać kosztami obsługi, (2) zmniejszyć ilość usług dla danego klienta, (3) renegocjować ceny lub przesunąć kupowany przez nich asortyment do grupy produktów droższych. Duży wolumen zysku (ale niekoniecznie % marży) Mały wolumen zysku (ale niekoniecznie % marży )

Rachunek kosztów klienta – krzywa wieloryba

14 Rentowność klientów XYZ Sp.z.o.o. Jakie czynniki determinują rentowność? WPŁYW ILOŚCI GENEROWANYCH ZLECEŃ Nr klienta Obrót [zł] Marża [zł] Koszt klienta [zł] Zysk/ Strata [zł] Liczba zleceń Ilość pozycji Ilość pozycji na zlecenie Liczba ofert , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,530

15 Rentowność klientów XYZ Sp.z.o.o. Jakie czynniki determinują rentowność? WPŁYW LICZBY ZAPYTAŃ OFERTOWYCH Nr klienta Obrót [zł] Marża [zł] Koszt klienta [zł] Zysk/ Strata [zł] Liczba zleceń Ilość pozycji Ilość pozycji na zlecenie Liczba ofert , , , , , , , , , ,9 18 WPŁYW ILOŚCI POZYCJI Nr klienta Obrót [zł] Marża [zł] Koszt klienta [zł] Zysk/ Strata [zł] Liczba zleceń Ilość pozycji Ilość pozycji na zlecenie Liczba ofert , , , , , , ,81989,

16 Rentowność klientów XYZ Sp.z.o.o. Jakie czynniki determinują rentowność? WPŁYW ZALEGŁOŚCI W SPŁACIE NALEŻNOŚCI Nr klienta Obrót [zł] Marża [zł] Koszt klienta [zł] Zysk/ Strata [zł] Liczba zleceń Ilość pozycji Liczba ofert Kwota długu [zł] , , , , , , , , , , , ,52 746, ,80 Sprzedaż za ponad 1000 zł, PIERWSZA STRATA Nr klienta Obrót [zł] Marża [zł] Koszt klienta [zł] Zysk/ Strata [zł] Liczba zleceń Ilość pozycji Liczba ofert ,00 657,80648,069, ,50 694,06694,18-0, ,70818,79923,73-104,9413 1

17 Rentowność klientów XYZ Sp.z.o.o. ZAMÓWIENIA PONIŻEJ 100 zł = STRATA PONAD 600 zł Nr klienta Obrót [zł] Marża [zł] Koszt klienta [zł] Zysk/ Strata [zł] Liczba zleceń Ilość pozycji Ilość pozycji na zlecenie Liczba ofert ,67 44,88664, , ,00 21,80641, , MAŁE ZLECENIE RZĘDU 300 zł = STRATA ok. 500 zł Nr klienta Obrót [zł] Marża [zł] Koszt klienta [zł] Zysk/ Strata [zł] Liczba zleceń Ilość pozycji Ilość pozycji na zlecenie Liczba ofert ,50 154,29643, ,

18 Rentowność klientów LAPP Kabel Sp.z.o.o. NAJMNIEJ RENTOWNI KLIENCI Nr klienta Obrót [zł] Marża [zł] Koszt klienta [zł] Zysk/ Strata [zł] Liczba zleceń Ilość pozycji Ilość pozycji na zlecenie Liczba ofert , , , , , , , , ,00805, , , OFERTA „PRO FORMA” Nr klienta Obrót [zł] Marża [zł] Koszt klienta [zł] Zysk/ Strata [zł] Liczba zleceń Ilość pozycji Ilość pozycji na zlecenie Liczba ofert ,00 644, , , , , Niespłacona należność: 3 626,97 zł

PYTANIA ?