FLASH - INTERAKCJA Interaktywne dokumenty WWW.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Programowanie obiektowe
Advertisements

Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
ActiveX. OLE W Windows 95 wprowadzono nową wersję techniki łączenia i osadzania OLE różnica między łączeniem a osadzaniem Office jako przykład wykorzystania.
-Microsoft PowerPoint -Microsoft Word -Microsoft Excel
Wprowadzenie do prezentacji multimedialnych
Tworzenie stron w języku WML jest zbliżone do tworzenia stron w HTML. W obydwu przypadkach używa się do tego celu znaczników (tagów). Zadaniem znaczników.
Project made by Bartosz Rumiński Kl. III i rok 2007/2008.
KURS Z INFORMATYKI prowadzący: mgr Przemysław Głowacki.
Rodzaje plików graficznych.
Błędy popełniane przy tworzeniu prezentacji – zadanie dodatkowe
Multimedia Multimedia, ogólna nazwa technik komputerowych umożliwiających łączenie rozmaitych sposobów przekazywania informacji - dźwięku, obrazu, animacji,
Język PHP Wprowadzenie.
Made by Mateusz Szirch Kilka słów o JavaScript.
Wieloplatformowa Gra edukacyjna dla nastolatków
Przegląd programów graficznych z możliwością tworzenia animacji.
System webowy do tworzenia kolektywnych prototypów aplikacji sieciowych i mobilnych Łukasz Przywarty
Szkoła Przysposabiająca do Pracy przy Zespole Szkół Nr 3 we Włocławku
Projektowanie Stron WWW
Microsoft Expression Studio
Opracował : Przemysław Drzymała
SYSTEM STEROWANIA NADRZĘDNEGO
Wprowadzenie do HTML, CSS, JavaScript, PHP
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ANNA BANIEWSKA SYLWIA FILUŚ
Microsoft PowerPoint Wprowadzenie.
Piotr Karpiński 0,5 min. “Dzień dobry, nazywam się Piotr Karpiński
Różne obiekty w prezentacji oraz łącza.
Autor: Kamil Szafranek
Technologie internetowe II
Jak tworzyć pokaz? Praktyczne wskazówki.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Piotr.
Tworzenie Aplikacji Internetowych dr Wojciech M. Gańcza 8.
ZAKŁAD SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH
Temat: Projektowanie slajdów
LICEUM PROFILOWANE O PROFILU ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
Przygotowanie elementów grafiki do tworzenia stron WWW
Projektowanie stron WWW
Podstawy grafiki animacyjnej
Podstawy programowania
Animacja na stronie internetowej
Architektura współczesnych gier video Adam Sawicki asawicki.infoasawicki.info
Projektowanie Aplikacji Internetowych
Temat 1: Ogólne cechy języka PHP
Technologie programowania systemów internetowych
Temat 3: Okno dialogowe.
Temat 9: Obrazy i multimedia
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Komputerowe malowanki
Beata Sanakiewicz. Spis treści  Łączenie dokumentów Łączenie dokumentów  Mechanizm OLE Mechanizm OLE  Obiekt osadzony Obiekt osadzony  Obiekt połączony.
Podstawy języka skryptów
Technologie internetowe
Obiekty w edytorze tekstu
PHP. PHP obiektowy, skryptowy język programowania zaprojektowany do generowania stron internetowych w czasie rzeczywistym.
Grafika animacyjna w Macromedia Flash ACTION SCRIPT Joanna Sekulska-Nalewajko Katedra Informatyki Stosowanej Politechnika Łódzka 2006/2007.
Lekcje z komputerem, 2006.
Grafika animacyjna w Macromedia Flash Joanna Sekulska-Nalewajko Katedra Informatyki Stosowanej Politechnika Łódzka 2006.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
Podstawy programowania
Portal edukacyjny J A V A S C R I P T JĘZYK PROGRAMOWANIA STRON HTML Opracowała: Anna Śmigielska.
Tworzenie wykresów część I
PHP jest językiem skryptowym służącym do rozszerzania możliwości stron internetowych. Jego składnia jest bardzo podobna do popularnych języków programowania.
Wykład 5 Informatyka MPDI 3 semestr Język JavaScript.
Języki i technologie wytwarzania stron WWW Autor: Michał Walkowski Referat.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim Dr Aneta Polewko-Klim
JQuery w Visual Studio Autor projektu Co robi jQuery? Podstawowe informacje Zalety korzystania z biblioteki Przykłady.
Wykład 4 Dr Aneta Polewko-Klim
Systemy operacyjne. Pliki i foldery.
Podstawy tworzenia skryptów
Aplikacje i usługi internetowe
Zapis prezentacji:

FLASH - INTERAKCJA Interaktywne dokumenty WWW

HISTORIA Program graficzny, który umożliwiał tworzenie ruchomej grafiki wektorowej Narzędzie do tworzenia materiałów graficznych publikowanych na stronach WWW Język programowania interaktywnych aplikacji sieciowych, który powstał z połączenia: aplikacji do tworzenia grafiki wektorowej – rdzeń Flash języka skryptowego zorientowanego obiektowo podobnego do JavaScript – ActionScript

CHARAKTERYSTYKA Sposób użycia: Cechy: Warstwa Obiektowy Osobny plik Skryptowy Linia czasu Preloader Multimedia Sposób użycia: Warstwa Osobny plik

OBIEKTOWY Można je modyfikować za pomocą skryptów Atrybuty Wszystkie elementy programu np. scena, ujęcie, pole tekstowe, rysunek, symbol traktuje się jako obiekty. Atrybuty Identyfikatory Hierarchia Można je modyfikować za pomocą skryptów

SKRYPTOWY Bardzo łatwy sposób programowania. ActionScript daje możliwość tworzenia własnych funkcji, zmiennych, pętli… Budowa modułowa Skrypty przypisane Skrypty skompilowane Bardzo łatwy sposób programowania. Skrypty podobne do JavaScript.

JAVA VS. ACTION ActionScript nie wspiera obiektów, specyfikujących przeglądarkę internetową takich jak Dicument, Window, oraz Anchor. ActionScript nie wspiera obiektów wbudowanych JavaScript; ActionScript wspiera składnię, której konstrukcja nie ma odpowiednika w JavaScript (np. tellTarget lub ifFrameLoaded). ActionScript nie wspiera poleceń JavaScript takich switch, continue, try, catch, throw, oraz statement. W JavaScript rezultat toString z wartości niezdefiniowanej jest wartością niezdefiniowaną, natomiast w ActionScript rezultat wynosi ‘’ ‘’. W JavaScript wynik z niezdefiniowane wartości numerycznej wynosi NaN, natomiast w ActionScript wynik ten wynosi 0

LINIA CZASU Pliki SWF osadzone są w osi czasu.

PRELOADER Po co? Użytkownik nie lubi czekać Kiedy? Krótka sekwencja animowana poprzedzająca właściwą animację. Wyświetlana w trakcie procesu ładowania animacji głównej. Po co? Użytkownik nie lubi czekać Kiedy? Właściwa animacja .swf jest za duża Jak? if (_framesloaded < _totalframes) gotoAndPlay(1) gotoAndPlay(1) ifFrameLoaded(25) gotoAndPlay(11) PROGRESS = int((_root.getBytesLoaded()*100)/ _root.getBytesTotal()) BAR._xscale = PROGRESS PROGRESS += "%"

MULTIMEDIA Dźwięk Umożliwia import plików mp3 Grafika Zestaw przydatnych narzędzi graficznych Niestety tylko 2D, ale… Efekt głębi oraz przezroczystość Animacja Bannery, menu, filmy

MORPHING Grafika Przejście między obrazami Tekst Opcja - Modify > Break Apart Funkcja - Tweening Shape

Dziękuję! Marek Latos mlatos@zie.pg.gda.pl