PANEL DYSKUSYJNY „ZAWODY PRZYSZŁOŚCI” Lublin, 23 września 2015 r. Dr hab. Andrzej Cwynar, prof. WSEI 1.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Kogo szukają pracodawcy?
Rodzic jako doradca zawodowy
TECHNIKUM Kształcąc się w technikum po czterech latach nauki będziesz mógł/mogła przystąpić do egzaminu maturalnego oraz do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje.
Zawody przyszłości.
Adaptacyjność w POWER Warszawa, 26 marca 2013.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka PANEL I. Strategiczne kierunki kształcenia.
O przyszłości regionów w czasach niepewności i zmian Maciej H. Grabowski Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Warszawa,1 czerwca.
Młodzi wobec wyzwań współczesnego z uwzględnieniem Warmii i Mazur
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
Targi Technologii Szerokopasmowych INFOSTRADA Lublin 7 czerwca 2011 Piotr Zychowicz – Stowarzyszenie Budowniczych Telekomunikacji Program Operacyjny Innowacyjna.
Przygotowanie studentów i absolwentów do wejścia na rynek pracy i zarządzania własną karierą zawodową Jolanta Ruszel – Esebua.
Zmiany w szkolnictwie zawodowym wprowadzane od września 2012 r.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
1.
Zarządzanie rozwojem kompetencji zawodowych kadry bibliotek
Wyzwania przedsiębiorczości
TALENTY NA RYNKU PRACY PRZYSZŁOŚCI
Technik Mechanik Zawód z przyszłością.
Technik Urządzeń i Systemów Energetyki Odnawialnej
Technik architektury krajobrazu
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
NARZĘDZIA W PORADNICTWIE ZAWODOWYM WSPOMAGAJĄCE PRACĘ DORADCÓW ZAWODOWYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W JAWORZNIE.
RegioNet – regionalne konfrontacje i praca w Internecie pomiędzy europejskimi szkołami Kryteria analizy materiału badawczego.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
ŹRÓDŁO: ALINA BOROWSKA „KSZTAŁCENIE DLA PRZYSZŁOŚCI” WYDAWNICTWO AKADEMICKIE „ŻAK” WARSZAWA 2004 ZNACZENIE ZAWODU WE WSPÓŁCZESNYM ŚWIECIE.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Maciej Dzierżanowski Stanisław Szultka IBnGR. IS – kryteria oceny A. Wyzwania, trendy, potencjalny rynek Dlaczego ten obszar? B. Potencjał gospodarczy.
Sytuacja absolwentów szkół wyższych w świetle monitoringu losów zawodowych Dominika Buczkowska, Kierownik Biura Karier Uniwersytetu Wrocławskiego.
Dynamika zmian istniejących na rynku pracy zawodów jest ściśle związana z tendencjami społeczno-gospodarczymi Europy i świata. Co kilka miesięcy pojawiają.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Projekt SIMS Leszek Grabarczyk. Skąd wziął się pomysł na SIMS?  1. Beneficjenci wraz z opiekunami projektów zauważają zagrożenie związane z utrzymaniem.
Wykonała: Iwona Rąpała
By zaoszczędzić czasu, zaloguj się na stronie Dawny panel logowania Obecny panel logowania
 Werbalna  Niewerbalna Przekazywanie treści do adresata i sposób jej odbioru ma znaczenie w zależności od :
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Zawody przyszłości… dr Bohdan Wyżnikiewicz Lublin, 23 września 2015 r.
Panel dyskusyjny Zawody przyszłości Perspektywa pracodawców i uczelni Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji w Lublinie (WSEI) i Towarzystwo Ekonomistów Polskich.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Centrum Ekspertyz Gospodarczych WSEI
Główne kierunki zmian w zarządzaniu turystyką
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Panel dyskusyjny - nowoczesne zarządzanie urzędem – wprowadzenie Dariusz Woźniak.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Prof. dr hab. Jan Szambelańczyk KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE Cz. 2 Jabłonna
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Opracowanie: mgr Dorota Ściślewska Doradca zawodowy Gimnazjum nr 10 w Gliwicach.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Rynek pracy, edukacja, pracodawcy. Janusz Bokser Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Celem pracy inżyniera telekomunikacji jest zabezpieczenie sprawności i niezawodności funkcjonowania różnorodnych systemów łączności. Praca inżyniera telekomunikacji.
AKTYWNOŚĆ KOBIET Radosław Mołoń Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
Przeciwdziałanie Szarej Strefie
rynek pracy – nowe wyzwania
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Centra Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Sosnowcu
Uniwersalizm i wielowymiarowość kompetencji kluczowych w kontekście edukacji dr Anna Szymczak, prof. nadzw.
Zmiany w programie kierunku Kognitywistyka
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Staże europejskie drogą do sukcesu
wyzwania i perspektywy rozwoju
SPECJALNOŚĆ CONTROLLING
Zapis prezentacji:

PANEL DYSKUSYJNY „ZAWODY PRZYSZŁOŚCI” Lublin, 23 września 2015 r. Dr hab. Andrzej Cwynar, prof. WSEI 1

PIERWSZA TEZA: PRZYSZŁOŚĆ BĘDZIE WYMAGAĆ KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH Wynika to z rosnącego znaczenia usług. Kluczowe będą m.in.: komunikacja werbalna i niewerbalna, umiejętność przekonywania, inteligencja emocjonalna. 2

DRUGA TEZA: PRZYSZŁOŚĆ BĘDZIE WYMAGAĆ ZDOLNOŚCI ZWIĄZANYCH Z ANALIZĄ I SYNTEZĄ Dziś rewolucja dokonuje się głównie w: informacji, telekomunikacji, technologii. Gwałtowanie przyrasta ilość potencjalnie użytecznych danych. 3

TRZECIA TEZA: PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO „LISÓW” „Lis” = człowiek wielowymiarowy (interdyscyplinarność) „Jeż” = człowiek jednowymiarowy (specjalizacja) 4

CZWARTA TEZA: PRACODAWCY MOGĄ NIE WIEDZIEĆ, JAKICH PRACOWNIKÓW BĘDĄ POTRZEBOWAĆ Z punktu widzenia uczelni – pomimo ich determinacji w kształceniu „pod rynek” – to kluczowa przeszkoda. 5

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 6