Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OOPC++ - operatory1 Operatory class complex { private: double re, im; public: complex (double r, double i = 0) { re = r; im = i; } friend complex operator+
Advertisements

Testowanie oprogramowania metodą badania pokrycia kodu
Podstawy programowania PP – LAB5 Wojciech Pieprzyca.
PROPOZYCJE ZAPISU Autorzy: Uczniowie należący do Samorządu Szkolnego.
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Co można zwiedzić w WIELKIEJ BRYTANII Pamiętajmy o miejscach które możemy zwiedzić na przykład w WIELKIEJ BRYTANII. I też czym różni się ta wyspa od naszego.
Ułamki dziesiętne.
funkcja przyjmuje wartości dodatnie, a dla jakich ujemne?
FUNKCJA L I N I O W A Autorzy: Jolanta Kaczka Magdalena Wierdak
Irina Svichenyuk Valeria Poligova Skąd biorą się motywy dla podróży? Skąd biorą się motywy dla podróży? Każdy człowiek ma jakieś własne potrzeby. To.
Operacjonalizacja problematyki badawczej
Krzysztof Kucab Rzeszów, 2012
III. Proste zagadnienia kwantowe
Wycieczka w Pieniny Fotograficzna opowieść o tym, jak zespolone siły klas I a, II h, III a i III b zdobyły 9 VI 2006 r. Trzy Korony. Prezentację przygotowała.
Portal Systemu Jakości Kształcenia Jak się zalogować? Instrukcja dla pracowników UMCS Przygotowanie: Urszula Wojtczak, Zespół Obsługi Systemu Jakości Kształcenia.
Prąd Elektryczny.
Podstawowe jednostki informacji, co to jest bit i bajt?
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
POPYT I PODAŻ.
Autor: Adam Początko. Zagadka Wież Hanoi stała się znana w XIX wieku dzięki matematykowi Édouard Lucasowi, który proponował zagadkę dla 8 krążków. Do.
Tablice.
Pomoc słabszym w nauce Sprzątanie pobliskiego terenu Pomoc starszym.
Przeglądanie inOrder function BSTinorder(BSTNode root) if root NOT NULL BSTinorder(root.left) Print(root) BSTinorder(root.right) 2, 4, 6, 8, 9, 10, 12,
Podstawy programowania
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
Jak przygotować prezentację multimedialną?
BUDOWA ARKUSZA KALKULACYJNEGO
Prawa Dziecka.
TYPY STRUKTURALNE Tablice Tablicą nazywamy złożoną strukturę danych, która zawiera zbiór elementów tego samego typu.
Wykonała Sylwia Kozber
Prąd elektryczny.
Antonie de Saint-Exupery
Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy (rola badań marketingowych podczas rozwoju produktu: ) Powrót do sukcesu Analiza przypadku Princessy.
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
HTML Podstawy języka hipertekstowego Damian Urbańczyk.
Soczewka skupiająca Wiązka równoległa po przejściu przez soczewkę wypukłą skupia się w jednym punkcie. Ten punkt nazywa się ogniskiem soczewki F.
Ruch jednostajny po okręgu Ciało porusza się ruchem jednostajnym oraz torem tego ruchu jest okrąg.
Optyka Widmo Światła Białego Dyfrakcja i Interferencja
Prawo lokalne w Internecie Jakub Kasprzycki
Elementy programowania97 Użycie zmiennych w procedurze Sub ObliczWiek() 'deklaracja zmiennych Dim ImieNazwisko As String Dim DataUrodzenia As Date Dim.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
RÓWNANIA Wprowadzenie.
Warsztaty C# Część 2 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
BEZPIECZNY INTERNET. PRZEGLĄDANIE STRON INTERNETOWYCH.
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
1 Strategia dziel i zwyciężaj Wiele ważnych algorytmów ma strukturą rekurencyjną. W celu rozwiązania rozwiązania problemu algorytm wywołuje sam siebie.
A. Jędryczkowski – 2006 ©. Tablica to struktura danych zawierająca zbiór obiektów tego samego typu i odpowiada matematycznemu pojęciu wektora (tablica.
Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach zbiorów teoriomnogościowych, których elementy muszą należeć do pewnego określonego typu. Typ zbiorowy.
Pliki elementowe – A. Jędryczkowski © 2007 Turbo Pascal umożliwia wykorzystanie w programach plików elementowych. Pliki takie zawierają informację zakodowaną
To popularny portal internetowe. Pisząc blog informujemy internautów o swoich zainteresowaniach np. o modzie lub gotowaniu. Niestety czasem zapominamy.
PolGIS jako nowoczesny system do paszportyzacji sieci
Budowa programu #include /*instrukcje preprocesora */ #include int main(void) { /*podstawowa funkcja programu */ int a=1; /*deklaracja i inicjalizacja.
RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZANIA TEGO SAMEGO ZADANIA NA RÓŻNYCH ETAPACH EDUKACYJNYCH.
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Zmiany w Przepisach Gry w Piłkę Nożną od 1 września 2006r. Kolegium Sędziów Warmińsko-Mazurskiego Związku Piłki Nożnej.
Temat 1: Składnia języka HTML
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Warsztaty użytkowników programu PLANS – Karwia06 Język makropoleceń JMP programu PLANS Część I mgr inż. Tomasz Zdun.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Obsługa strumienia wejścia/wyjścia /zajęcia nr 2/ printf – wyświetlanie scanf – ??? dla printf: \n - nowa linia \t - tabulator poziomy \b - znak cofania.
Instrukcje sterujące: W instrukcjach sterujących podejmowane są decyzje o wykonaniu tych czy innych instrukcji programu. Decyzje te podejmowane są w zależności.
Magic Janusz ROŻEJ Komtech Sp. z o.o.
w/g Grzegorz Gadomskiego
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
10 róż dla ciebie.
SERCE SPORTOWCA Zespół objawów fizjologicznej, odwracalnej adaptacji u trenujących sporty wytrzymałościowe.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default : { instr_(n+1); break; } }

Instrukcja for for (ini; wyraz_warunkowe; krok ) {treść_pętli} ini - jest to instrukcja inicjalizująca wykonywanie pętli for; wyraz_warunkowe - jest to wyrażenie obliczane przed każdym obiegiem pętli. Jeśli jest ono różne od zera, to wykonywane zostaną instrukcje będące treścią pętli; krok - jest to instrukcja wykonywana na zakończenie każdego obiegu pętli. Jest to ostatnia instrukcja wykonywana bezpośrednio przed obliczeniem wyrażenia warunkowego wyraz_warunkowe.

Instrukcja while while (wyrażenie) {treść_pętli}; najpierw obliczana jest wartość wyrażenia w nawiasach; jeśli wartość ta jest prawdziwa (niezerowa), to następuje wykonywanie instrukcji w pętli tak długo, aż wyrażenie przyjmie wartość zerową ( fałsz); należy zwrócić uwagę, że wartość wyrażenia jest obliczana przed wykonaniem instrukcji.

Instrukcja do... while do instrukcja while (wyrażenie); instrukcja jest wykonywana w pętli tak długo póki wyrażenie ma wartość niezerową ( prawda); z chwilą, gdy wyrażenie przyjmie wartość zerową (fałsz), działanie instrukcji zostaje zakończone.

Zadanie

Generowanie losowe liczby: srand( time( NULL ) ); k=rand()%n //losowanie liczby naturalnej od 0 do n-1 Zadanie Napisać program zgaduj-zgadula który losuje liczbę całkowitą z przedziału a następnie prosi użytkownika o podawanie przez niego liczby do czasu aż zgadnie jaka to Liczba!!!! W trakcie zgadywania po podaniu liczby pomocnie wyświetla się tekst za mało…. za dużo

Tablice Tablica jest ciągiem danych złożonym z elementów tego samego typu. Kolejne elementy tablicy zajmują kolejne komórki w pamięci operacyjnej. Elementy tablicy numerowane są od zera (0) !!! Deklaracja typu tablicowego: typ nazwa[liczba_elementow]; Przykłady deklaracji: int liczby[5]; char znaki[10]; float tab[12];

Tablice (2) Sama deklaracja tablicy danych nie przyporządkowuje jej żadnych konkretnych wartości, a jedynie rezerwuje odpowiednio wielki obszar pamięci operacyjnej na te dane. Tablice mogą być tworzone z następujących elem. : typów podstawowych (int, float, double, char, itp.), typów wyliczeniowych, wskaźników, innych tablic, klas obiektów,

Tablice (3) Tablica zadeklarowana jako: int liczby[5]; składa się z 5 elementów zawierających wartości typu całkowitego tj. int. Do poszczególnych elementów możemy odnieść się przy użyciu indeksów: liczby[0] – pierwszy element tablicy, liczby[1] – drugi element tablicy, liczby[2] – trzeci element tablicy, liczby[3] – czwarty element tablicy, liczby[4] – piąty element tablicy. Jak widzimy, dla tablicy pięcioelementowej, pierwszy element tablicy ma indeks 0, a ostatni indeks 4.

Tablice (4) Wartości poszczególnym elementom tablicy możemy nadać poprzez zwykły operator przypisania: liczby[0] = 10; liczby[1] = 13; liczby[2] = 7; liczby[3] = 13; liczby[4] = 2; W szczególności już w czasie deklaracji typu tablicowego możemy dokonać jednoczesnego przypisania danych do tablicy: int liczby[5] = {10, 13, 7, 13, 2}

Tablice (5) Operacje tablicowe wykonywane są często z użyciem pętli for. Wynika to z tego, że zazwyczaj znana jest liczba elementów tablicy, a zatem pętla for doskonale nadaje się do tego typu zadań. Przykład wyświetlający 10 elementów tablicy liczbowej: int i, tab[10] = {2,4,6,8,11,13,15,17,19,21}; for (i=0; i<10; i++) ptintf(%d, tab[i]);

Tablice (6) Przykład wyświetlający 10 elementów tablicy liczbowej w odwrotnej kolejności: int tab[10] = {2,4,6,8,11,13,15,17,19,21}; for (int i=9 i>=0; i--) ptintf(%d, tab[i]); Przykład wyświetlający co drugi element tablicy liczbowej: int tab[10] = {2,4,6,8,11,13,15,17,19,21}; for (int i=0; i<10; i=i+2) ptintf(%d, tab[i]);

Tablice wielowymiarowe (1) Tablice wielowymiarowe w przypadku dwóch wymiarów można porównać do macierzy elementów, które znamy z matematyki albo do współrzędnych dwuwymiarowego układu kartezjańskiego XY. Tablica trójwymiarowa z kolei może być utożsamiona np. z punktem w przestrzeni 3D o współrzędnych (x,y,z). Tablice o więcej niż 3 wymiarach są raczej rzadkością, gdyż korzystanie z nich jest kłopotliwe. Deklaracja tablicy wielowymiarowej ma następującą składnię: typ nazwa[rozmiar_wymiaru_1][rozmiar_wymiaru_2]…[rozmiar_wymiaru_N]; Przykładowo: int tab[2][3] – macierz liczb 2x3, int tab[2][2][2] – trójwymiarowa przestrzeń liczbowa o rozmiarach 2x2x2.

Tablice wielowymiarowe (2) Dwuwymiarowa tablica liczb 2x3 (macierz 2x3) x11 x12 x13 x24 x25 x26 Do poszczególnych elementów możemy odwołać się w następujący sposób: tab[0][0] tab[0][1] tab[0][2] tab[1][0] tab[1][1] tab[1][2] Jak widać, pierwszy indeks wskazuje na wiersz w którym znajduje się dany element, a drugi indeks na kolumnę.

Tablice wielowymiarowe (3) Przykładowy program będzie wyświetlał zawartość tablicy dwuwymiarowej o rozmiarze 2x3. Wykorzystamy w tym celu zagnieżdżoną pętlę for. Pierwsza z pętli for operująca indeksem i porusza się po wszystkich wierszach (i=0,1). Druga pętla for wykorzystująca indeks j porusza się po wszystkich kolumnach (j=0,1,2). int tab[2][3] = { {1,2,3},{4,5,6} }; for (int i=0; i<2; i++) for (int j=0; j<3; i++) printf(Element [ %d][%d] = %d,i,j, tab[i][j]);