PREZENTACJA KURSÓW RZADZIEJ UŻYWANYCH JĘZYKÓW EUROPEJSKICH E – L O C A L for all.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZEZENTACJA KURSÓW RZADZIEJ UŻYWANYCH JĘZYKÓW EUROPEJSKICH E – L O C A L.
Advertisements

Australia.
„Imię to słowna forma cienia To coś, co w słońcu, czy też w bidzie
Czyli jak zrobić prezentację komputerową?
Program skierowany został do nauczycieli wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą kształtować
Zastosowanie osi symetrii i wielokątów w przyrodzie
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Tajemnice klawiatury.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA RODZICÓW.
Komunikacja interpersonalna
Solina, 26 października 2009 roku Kompetentny urzędnik – silny samorząd Projekt finansowany jest, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Portal Systemu Jakości Kształcenia Jak się zalogować? Instrukcja dla pracowników UMCS Przygotowanie: Urszula Wojtczak, Zespół Obsługi Systemu Jakości Kształcenia.
Elektronika cyfrowa Prezentacja Remka Kondrackiego.
Efekt cieplarniany jako skutek nadmiernej emisji CO 2 Wrzesień – Październik 2009 TWORZENIE SZKÓŁ DLA ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU.
To jest bardzo proste  Lekcja nr 3
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY NA TEMAT SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO ORAZ GAZETKI SZKOLNEJ „KUJONEK”
PREZENTACJA WYKORZYSTANA PODCZAS DEBATY W SALI PATRONA SZKOŁY.
Młodzież a wolontariat.. Opracowanie: Judyta Szłapa Urszula Buczek.
Prezentacja z przedmiotu „systemy wizyjne”
Mężczyzna, wiek 92 lata, drobny, o szlachetnym wyglądzie, dobrze ubrany i starannie ogolony, o porządnie uczesanych włosach, który się budzi każdego.
Zakupy, a ekorozwój, czyli jak połączyć przyjemne z pożytecznym.
Konteksty tworzenie programów nauczania. ZALECENIE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Autor: Marcin.
Nieformalne miejsca spotkań. ANKIETY Przeprowadziliśmy wśród uczniów gimnazjum ankietę na temat nieformalnych miejsc spotkań. Przedstawimy przykładowe.
W jaki sposób uczniowie ZSE mogą działać na rzecz ekorozwoju lokalnego?
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PATRIOTYZM.
Antonie de Saint-Exupery
xHTML jako rozszerzenie HTML
Instalacja serwera WWW na komputerze lokalnym
PATOLOGIE SPOŁECZNE. Ubóstwo i bezrobocie SPOSOBY ZWALCZANIA UBÓSTWA I BEZROBOCIA System opieki społecznej Programy aktywneProgramy pasywne.
Filozofia kultury i naturalizm Piotr Makowski Instytut Filozofii Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Polskie cyfrowe miasto ? Marzenia a rzeczywistość. Maxymilian Bylicki - Zakopane, Polskie cyfrowe miasto - marzenia a rzeczywistość Maxymilian.
elektroniczna DEMOKRACJA LOKALNA IN STATU NASCENDI Krzysztof Ciupis
J AK ZACZĄĆ PRACĘ Z ?. przed rejestracją Upewnij się, że posiadasz: aktywne konto zainstalowaną przeglądarkę Internet Explorer indywidualny studencki.
Bezpieczeństwo na drodze
Jest to projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZAGADKOWA NIEDZIELA AUDYCJA PROGRAMU TRZECIEGO POLSKIEGO RADIA Cezary Rubin Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Brodach, kl. I A.
Twoją wiarę nosimy w sobie Kres jest tak niewidzialny, jak początek. Wszechświat wyłonił się ze Słowa i do Słowa też powraca. Nadzy przychodzimy.
SZKO Ł A PODSTAWOWA IM. JANA PAW Ł A II W BIELINACH.
SKĄD WIEM, KIM JESTEM? O TOŻSAMOśCI I TOŻSAMOŚCIACH
Warsztaty C# Część 3 Grzegorz Piotrowski Grupa.NET PO
SKALA MAPY Skala – stosunek odległości na mapie do odpowiadającej jej odległości w terenie. Skala najczęściej wyrażona jest w postaci ułamka 1:S, np. 1:10.
Kliknij Tylko jedna minutka. M ó wi si ę, ż e by kogo ś d ostrzec wystarczy 1 sekunda 1 godzina by kogo ś oceni ć 1 dzie ń by kogo ś polubi ć lub pokocha.
Lokalne konta użytkowników i grup
Gospodarowanie Zużytymi Oponami Wyniki Ankiety. Opony są bardzo cennym surowcem wtórnym. Niestety dopiero niedawno została zainicjowana kampania informacyjna,
CEBULA (ŁOŻYSKO KULKOWE)
Są w życiu chwile, kiedy tak bardzo odczuwamy brak obecności innych,
Obrączkowanie ptaków Obrączkowanie ptaków, metoda badań ptaków polegająca na znakowaniu poszczególnych odławianych osobników (przy pomocy trudno zniszczalnych.
Projekt systemowy Program Operacyjny Kapitał Ludzki Gmina Radziejowice/ Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Radziejowicach Radziejowice, 12 listopada 2013.
EUROCOTT European Central Office of Teaching and Training W: E: spect.co.uk London – Athens – Gdansk …reaching.
Program Edukacyjno- Terapeutyczny Ortograffiti
COMENIUS. Comenius – jest jednym z czterech programów sektorowych Programu "Uczenie się przez całe życie" (Lifelong Learning Programme) wspiera finansowo.
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla studentów.
Psychologia w sprzedaży. Co wpływa na decyzje klienta? Załącznik do videocastu nr 2 Agata Matuszewska.
Ocenianie. 6 Ocenę celującą otrzymuje uczeń wówczas, jeżeli posiadł wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania w danej klasie, samodzielnie.
Temat 6: Elementy podstawowe
Temat 4: Znaki diakrytyczne i definiowanie języka dokumentu
Serwis informacyjny skupiający się na problematyce Unii Europejskiej, państw europejskich oraz kwestii dotyczących obywateli, interesariuszy i naukowców.
Prezentacja powstała w ramach projektu „Etno-projekt dla najmłodszych” realizowanego przez Stowarzyszenie Pracownia Etnograficzna.
Paweł KowalGorący Temat1 Czyli wydarzenie, którym żyje cała Polska.
Instrukcja switch switch (wyrażenie) { case wart_1 : { instr_1; break; } case wart_2 : { instr_2; break; } … case wart_n : { instr_n; break; } default.
Instrukcje sterujące: W instrukcjach sterujących podejmowane są decyzje o wykonaniu tych czy innych instrukcji programu. Decyzje te podejmowane są w zależności.
Projekt pn. Einstein – każdy ma w sobie ukryty potencjał jest działaniem prowadzonym przez Powiat Lubański w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Pozyskiwanie partnerów. Model popytowego podejścia do tworzenia innowacji Definicja Dwa podejścia do UDI –Głos konsumenta –Przewodnictwo konsumenta Cechy.
Lokalny Fundusz Młodych Projekt Lokalne Fundusze Młodych realizowany przez Polską Fundację Dzieci i Młodzieży we współpracy z Urzędem Dzielnicy Bielany.
Największym bólem w życiu nie jest śmierć, lecz bycie ignorowanym.
Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół Projekt eTwinning Europejskie partnerstwo szkół
na miarę potrzeb WYSOKO WYKWALIFIKOWANE KADRY SYSTEMU OŚWIATY Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KW2 Czy można żyć bez KW2? - Można, ale co to za życie?... [S.Toton 2001r.n.e.]
Zapis prezentacji:

PREZENTACJA KURSÓW RZADZIEJ UŻYWANYCH JĘZYKÓW EUROPEJSKICH E – L O C A L for all

Kursy powstały w ramach finansowanego przez Unię Europejską projektu E-LOCAL. Nad stworzeniem materiałów edukacyjnych współpracowali specjaliści z 6 państw. Projekt otrzymał prestiżową nagrodę European Language Label 2012 przyznawaną najbardziej innowacyjnym projektom służącym uczeniu się języków.

Instytucje uczestniczące w projekcie E-LOCAL for all: Alma Mater Studiorum Universitá di Bologna (Włochy) Centro de Estudos Sociais, Universidade de Coimbra (Portugalia) Debreceni Egyetem (Węgry) ITCS Rosa Luxemburg di Bologna (Włochy) Katholieke Universiteit w Leuven (Belgia) Lapin Yliopisto (Finlandia) Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (Polska) ZSO nr 2 w Poznaniu (Polska)

E-LOCAL for all – co to znaczy? Podstawowe założenie kursu stanowi przekonanie, że dla sprawnej komunikacji w obcym języku niezbędna jest nie tylko znajomość jego reguł, słownictwa, ale i kultury kraju, w którym jest używany. Kursy E-LOCAL adresowane są przede wszystkim do studentów i uczniów, ale także do wszystkich, którzy chcą uczyć się języków obcych.

Kursy obejmują następujące języki: FIŃSKI FLAMANDZKI POLSKI PORTUGALSKI WĘGIERSKI WŁOSKI Językiem pomocniczym jest angielski (w nim pojawiają się instrukcje, objaśnienia zagadnień gramatycznych, informacje kulturowe itp.). Kursy umieszczone są na platformie Moodle.

Poziom A1 Ukończenie kursu ma zaowocować osiągnięciem znajomości języka na poziomie A1. Oznacza to, że osoba posługująca się językiem rozumie i potrafi stosować potoczne wyrażenia, a także konstruować najprostsze wypowiedzi dotyczące konkretnych potrzeb życia codziennego.

Struktura kursów: Rozdział wstępny (podstawowe informacje o języku oraz instrukcja korzystania z kursu) 8 fabularyzowanych rozdziałów tematycznych – w których wprowadzane jest słownictwo związane z różnymi sferami życia oraz kolejne zagadnienia gramatyczne i zwroty przydatnej w codziennej komunikacji Rozdział podsumowujący

1.Przedstawianie się 2.Opis ludzi i przedmiotów 3.Jedzenie 4.Praca 5.Zakupy 6.Organizacja czasu 7.Wyrażanie uczuć 8.Nauka Tematy rozdziałów:

W każdym rozdziale pojawia się 5 części, rozwijających różne obszary wiedzy i służących kształtowaniu poszczególnych umiejętności. Te części to: e-Story e-Grammar e-Culture e- Life e-Language exercise

e- Story W każdym rozdziale znajduje się 7 krótkich dialogów służących: kształtowaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem, poszerzaniu zasobu słownictwo związanego z codziennymi sytuacjami. Bohaterami wszystkich tekstów są Anna i Alex, studenci, którzy właśnie przybyli do Polski (Belgii, Finlandii, Portugalii, Włoch, na Węgry), by rozpocząć naukę w ramach programu Erasmus. Wraz z nimi kursant poznaje wybrany język w codziennych sytuacjach.

e- Story Wewnętrzny link GLOSSARY. W razie potrzeby istnieje możliwość sprawdzenia wyrazu w podręcznym słowniczku, odrębnym dla każdego dialogu.

e-Story Ikona AUDIO. Każdy dialog można odsłuchać dowolną liczbę razy.

. e-Story Każdą część lekturową kończy test czytania ze zrozumieniem składający się z 7 pytań.

e-Grammar W tej części znajduje się od 2 do 6 przystępnie zaprezentowanych informacji o zagadnieniach gramatycznych niezbędnych dla sprawnego komunikowania się.

. e-Grammar Każdemu zagadnieniu gramatycznemu towarzyszy ćwiczenie. Informacja zwrotna pojawia się po naciśnięciu ikony CHECK.

. e-Grammar Ćwiczenia mają urozmaiconą formę. Pojawiają się też odsyłacze do dalszych ćwiczeń w części e-Language. Znaczna część ćwiczeń jest także dostępna dla osób niewidomych po naciśnięciu ikony ENHANCE ACCESSIBILITY.

. e-Grammar Litery specyficzne dla danego języka dostępne są po naciśnięciu ikony SPECIAL CHARACTERS.

. Ta część prezentuje od 4 do 8 krótkich artykułów w języku angielskim na temat kultury materialnej, niematerialnej, tradycji i środowiska naturalnego danego kraju. Odpowiedź na proste pytanie, odwołujące się do powszechnej wiedzy pozwala uzyskać dokładniejsze informacje. e-Culture

. Przykładowe zagadnienia e-Culture

. Zewnętrzne linki pozwalają znaleźć bardziej szczegółowe informacje na dany temat.

. e-Life K rótkie artykuły o codziennym życiu – np. różne sposoby witania się, życie rodzinne, tendencje językowe, muzyka popularna, itp.

. e-Language exercise Każde ćwiczenie można sprawdzić przy pomocy ikony CHECK.

. e-Language exercise – kształtowane umiejętności i przykłady ćwiczeń Umiejętność słuchania ze zrozumieniem.

. e-Language exercise Umiejętność pisania – kształtowane umiejętności i przykłady ćwiczeń

. e-Language exercise Umiejętność mówienia

. e-Language exercise Znajomość słownictwa – kształtowane umiejętności i przykłady ćwiczeń

Na platformie można się poruszać przy użyciu bocznego menu. Ćwiczenia już wykonane są oznaczone graficznym znakiem w bocznym menu i werbalnym komunikatem. Istnieje jednak możliwości wielokrotnego wracania do tych samych ćwiczeń. Problematyka gramatyczna oraz słownictwo w kolejnych rozdziałach jest kumulowana, fabuła rozwija się liniowo, jednak istnieje możliwość otwierania poszczególnych rozdziałów w dowolnej kolejności.

. Rozdział podsumowujący Seria ćwiczeń służąca sprawdzeniu, czy kursant zdobył najważniejsze umiejętności. Wszystkie ćwiczenia związane są z codziennymi sytuacjami, w których młody człowiek będzie używał języka – pytanie o drogę, zakup biletu, orientacja w przestrzeni, zamawianie posiłku czy wypełnianie formularza w bibliotece.

Integralną częścią kursu są także: Overall Grammar Overall Glossary lub Personal Notebook (w kursie flamandzkiego). Overall Glossary lub Personal Notebook (w kursie flamandzkiego). Dodatkową formą nauki jest członkostwo w grupie społecznościowej na portalu Facebook.

By rozpocząć naukę wystarczy: Odwiedzić stronę Zalogować się lub utworzyć konto Wybrać folder E-LOCAL Wybrać kurs językowy Kliknąć zapisz mnie.

Cele projektu Rozpowszechnienie kursów Poprowadzenia pojedynczych kursów w formule tutorialu (jedna grupa dla każdego języka projektu).

. Dziękuję za uwagę!