Współczesne kierunki pedagogiczne

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Pedagogika specjalna – nowa specjalność”
Advertisements

Metateorie teorii wychowania
Wyk. Michał Liszkowski kl. 6a Moje gimnazjum- KSO Edukator.
Zespół Szkół w Ostrowie Daniel Maliczowski & Paweł Wróbel.
Tylko życie poświęcone innym warte jest przeżycia Albert Einstein.
Odrzucenie koncepcji oświeceniowych (np.. O dobroci natury ludzkiej) Człowiek jest skłonny czynić zło - państwo ma utrzymać spokój. Władza pochodzi od.
Moim ulubionym miejscem jest Paryż
Zastosowanie Internetu
Turystyka krajoznawcza
CZAS W PÓŹNEJ NOWOCZESNOŚCI Problem czasu wolnego w kontekście czasu wolnego Socjologia czasu wolnego WYKŁAD II.
Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie
Szkoła Podstawowa im. Obrońców Węgierskiej Górki w Węgierskiej Górce
Autor: Adam Początko. Zagadka Wież Hanoi stała się znana w XIX wieku dzięki matematykowi Édouard Lucasowi, który proponował zagadkę dla 8 krążków. Do.
Szkoły Globalne w akcji Cel ogólny Stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję
Język jako narzędzie: Komunikacji Myślenia Autoregulacji
Temat prezentacji: „O godność człowieka”
21 marca Pierwszy Dzień Wiosny
Z ESZYTY SZKOLNE Z ESZYTY SZKOLNE EDUKACJA HUMANISTYCZNA.
PRZEGLĄD JESIENNY SZKÓŁ wrzesień - październik 2005 R.
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 Warszawa, 17 sierpnia 2011 r.
Czy znasz? GŁÓWNE PRAWDY WIARY.
Szkolnictwo w Wielkiej Brytanii
MORRIS.
Do XVIII wieku zespoły były kierowane przez aktywnego muzyka, najczęściej kompozytora wykonywanego dzieła. W XVII i XVIII wieku w pojedynczych przypadkach.
Filozofia odrodzenia.
Wiedza o społeczeństwie
Wiedza o społeczeństwie
WSPÓŁCZESNE RUCHY SPOŁECZNE. Ruchy społeczne WSPÓŁCZESNE RUCHY SPOŁECZNE AnarchizmPacyfizmEkologizmFeminizm.
Filozofia kultury i naturalizm Piotr Makowski Instytut Filozofii Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
HABEMUS PAPAM..!!.
Myśli Ojca Świętego Jana Pawła II.
Jan Paweł II orędownik prawdy
Znaczenie trzeźwości od alkoholu i narkotyków w miłości
Fundusze dla edukacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata Białystok, 20 listopada 2008 r. URZĄD MARSZAŁKOWSKI.
Egipt.
XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży 1 czerwca 2011 roku Warszawa.
WPROWADZENIE DO PROBLEMATYKI PSYCHOLOGII UCZENIA SIĘ
Dzień Otwarty w Szkole Podstawowej w Konarach
To śmieszne...
OSOBOWOŚĆ - ZAGADNIENIA WSTĘPNE
Objawienie Pańskie Oto dzisiaj jest Objawienie Pańskie, sam Jezus chce ukazać się nam po to, abyśmy oświeceni przez Niego i pełni Jego Miłości, stali się.
Kiedy mówisz: "Nie potrafię rozwikłać problemów..."
Metody geometrycznego dodawania wektorów. Metoda trójkątaMetoda równoległoboku Dane są dwa wektory: Szukamy wektora c : b a a a c c bb 1.Przerysuj pierwszy.
Marcin Nielipiński kl. ITR
Kierunki rozwoju kształcenia i wychowania w szkołach ponadgimnazjalnych powiatu chrzanowskiego na lata Budzić entuzjazm dla świata wartości –
Dzień Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w naszej szkole.
Władysław Tatarkiewicz urodził się
Szkoła Dialogu – porozumienie bez barier Katarzyna Szlęzak - Trener.
W 1. Podstawy badań pedagogicznych (wprowadzenie)
Strategie badań – ilościowe v. jakościowe - porównanie
Pedagogika społeczna.
Etyka – test (semestr zimowy 2011)
Nasza szkoła. Środowisko szkoły Środowisko szkoły społeczno - wychowawcze Środowisko szkoły społeczno - instytucjonalne.
Porusz umysł Uczniowie i Uczennice Stowarzyszeniowej Publicznej Szkoły Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Górażdżach.
Agresja i przemoc Na potrzeby spotkań z rodzicami dr Grażyna Maciak.
Program Wychowawczy Zespołu Szkół Ogólnokształcacych im. Marii Skłodowskiej – Curie w Skawinie.
Druga debata szkolna W piątek 21 XI 2008 roku odbyła się w naszej szkole kolejna debata. Zgromadziliśmy się jak zwykle w sali nr 33.
ZESPÓŁ SZKÓŁ Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 3 W POZNANIU SZKOŁA PODSTAWOWA NR 75 IM. POWSTAŃCÓW WIELKOPOLSKICH Klasa 1 Klasa 2 Klasa 3 Klasa 0.
Park Nauki i Zabawy przy Miejskiej Szkole Podstawowej im. Janusza Korczaka w Jedlinie – Zdroju, jako sposób aktywnego spędzania wolnego czasu. Rok szkolny.
Projekt Zespołu Szkół im. I. Łukasiewicza w Policach Konferencja Szczecin 2009.
Seminar AGENT ZARZĄDZANIA WIEDZĄ I INNOWACJAMI REF: ES1-LE Szczecin, dnia Kraje partnerskie: Polska, Francja, Grecja i Hiszpania.
SPECJALNOŚĆ NAUCZYCIELSKA NA STUDIACH I STOPNIA FILOLOGIA POLSKA OFERTA.
Claude Monet uznawany jest za najwybitniejszego impresjonistę.
Aleksander Gierymski Warszawa Rzym 1901
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR3 WE WŁOCŁAWKU IX. ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH. 9.2.PODNIESIENIE ATRAKCYJNOŚCI I JAKOŚCI SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO pt.:
DOTACJE NA PROGRAMY INNOWACYJNE CO TO JEST INNOWACJA? To działanie nowatorskie - może mieć miejsce w przemyśle i usługach zarówno w stosunku do produktów.
PSYCHOLOGICZNE MECHANIZMY UZALEŻNIENIA a TOŻSAMOŚĆ
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Zapis prezentacji:

Współczesne kierunki pedagogiczne Dr Marcin Wlazło

Wykład pierwszy Komparatystyka współczesnych nurtów pedagogiki Metapedagogika

Metapedagogika Metodologia Pedagogika ogólna pedagogiki Pedagogika krytyczna i porównawcza

Pedagogika a nurty filozoficzne myśl p. angielskiego oświecenia reprezentowana przez J. Locke’a – XVII w. (człowiek – tabula rasa); naturalistyczna filozofia wychowania swobodnego J. J. Rousseau – XVIII w. ; filozofia wychowania “człowieka” i pielęgnowania jego godności J. H. Pestalozziego XVIII/XIX w. ; filozofia postępu przez powszechną oświatę publiczną J. A. Condorceta – XVIII w. ; p. autonomii ludzkiej osoby oparta na krytycznej filozofii I.Kanta – XVIII/XIX w. ; idealistyczna p. woli J. G. Fichtego – XVIII/XIX w.; filozofia wychowania ‘międzypokoleniowego’ F. D. E. Schleiermachera – XVIII/XIX w.; dialektyczna filozofia wychowania ‘wolnej osobowości’ przez jej kształcenie na obiektywnych dobrach ducha ludzkiego G. W. Hegla – XVIII/XIX w. ; p. neohumanizmu W. von Humboldta – XVIII/XIX, który reformował szkolnictwo pruskie; filozofia panteistyczna – ‘nauka o wszystkim w Bogu’ i w tym duchu realizowana p. wieku przedszkolnego (Kindegarten) F. W. A. Froebla XVIII/XIX w.; filozoficzna p. J. F. Herbarta XVIII/XIX w., który pragnął ją uczynić naukową przez oparcie na etyce i psychologii.

Najważniejsze nurty w naukach o wychowaniu w XX wieku nurt pedagogiki psychologicznej i związany głównie z nim wielki ruch ‘Nowego Wychowania‘ (wychowania progresywnego); nurt p. socjologicznej (p. społecznej); nurt p. kultury (p. humanistycznej, personalistycznej) nurt p. egzystencjalnej; nurt p. marksistowskiej.

Nowe nurty ostatnich dziesięcioleci Ruchy kontestacyjne i kontrkultura; New Age; Problemy pedagogiczne ery komputeryzacji i elektroniki - koniec ery Gutenberga i początek ery Marconiego; Nurt radykalnej krytyki szkoły; Poszukiwanie nowych strategii edukacyjnych; Koncepcja 'społeczeństwa wychowującego' i edukacji ustawicznej; Nowe alternatywy pedagogiki humanistycznej i antypedagogika; Pedagogika hermeneutyczna; Nurty postmodernistyczne; Edukacja globalna; Ideologie wychowawcze.

Nurty współczesne Pedagogika adaptacyjna, instrumentalna, neobehawioralna, autorytarna. Pedagogika negatywna. "Czarna pedagogika". Pedagogika krytyczna. Pedagogika kliniczna. Pedagogika personalistyczna. Pedagogika fenomenologiczna.  Pedagogika emancypacyjna.   Pedagogika antyautorytarna. Pedagogika dialogu. Inkontrologia. Pedagogika niedyrektywna, funkcjonalna. Pedagogika losu.  Pedagogika postmodernistyczna. Pedagogie pogranicza [antypedagogika/postpedagogika].